Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

A+ R A-
23-11-2007

Hold dig slank - også i julen

Bedøm
(0 stemmer)

Af forfatter Irma Lauridsen
www.irmalauridsen.dk

Hold dig slank - også i julen

Nyd den gode julemad uden at tage på



Julen nærmer sig hastigt, og de fleste glæder sig - ikke mindst til den gode julemad vi skal nyde i de dage. Men mange frygter også netop julemaden og alle lækkerierne mellem måltiderne. Fordi det er de ting, der får os til at tage på.
Vil du gerne slanke dig lidt? Tabe et par kilo - eller bare holde vægten? I så fald kan man vel sige, at julemaden giver god grund til frygten, da den tit bevirker det stik modsatte. De fleste tager på i julen. Lidt eller meget. Og ærgrer sig gul og grøn bagefter, fordi de har besvær med at tabe sig igen.



Tag et overblik i tide
Du kan undgå det problem ved at tænke på det i tide. Tage dine forholdsregler og vide, hvad du vil gøre for at undgå, at det sker.
Jo, du kan sagtens spise af den mad, der bliver serveret i julen. Forbyd ikke dig selv én eneste af de lækre ting, der bliver sat på bordet. Mange tror, at de ikke kan spise den gode julemad, hvis de vil holde vægten - eller slanke sig. Det er forkert.
Der er nemlig ikke noget så attraktivt som det, der er forbudt! Du vil tænke på det forbudte og på et tidspunkt begynde at grovæde af det. Totalt imod hensigten. Netop det kan du læse mere om i bogen 'Slank på den lette måde'.



Du må spise af det hele!
God tanke, ikke? Det, sagen handler om, er, hvor meget du spiser, og af hvad.
Start altid med et stort glas vand før du spiser. Det "lægger bunden". Spis langsomt. Spis meget af det, der ikke feder - salater, frugt, magert kød, groft brød. Lad det være dét, der fylder mest. Serveres den slags ikke ved måltidet, så spis lidt frugt får du går til bordet.
Spis kun lidt af søde eller fede sager. Altså, ikke ti stykker kage eller tre portioner dessert. Bare lidt.
Men forskellen på det her, og på forbud, er, at du mærker, at du har FÅET NOGET. Der bliver ikke nogen "mangel-følelse". Og du kan være glad og føle dig tilfreds. Fakta er nemlig, at når måltidet er overstået, er det den samme psykiske følelse, om du har fået ti portioner dessert eller bare en halv. Derimod er den fysiske følelse langt bedre! Du føler dig ikke oppustet, og du undgår at tage på.
Husk også: Det, du går og fokuserer på, fremmer, at netop dét bliver det fysiske resultat. Derfor: Se dig selv som slank! Uanset hvad du vejer - se alligevel dig selv som slank. Dermed hjælper du hele slankeprocessen på vej. Eller du hjælper din krop til at holde fast i din idealvægt (hvis det er den du har lige nu).



Og så lige en rask gåtur
Sørg samtidig for at få motion i juledagene. Det hjælper dig også til at holde vægten, at holde blodomløbet godt i gang + at kvikke hjernen. Tre plusser! Og netop i julen skulle der være gode muligheder og tid til lange hyggelige gåture, uanset vejret. Eller en tur på motionscyklen.
Med dét i baghovedet kan du undgå at tage på i julen og alligevel være med i det hele - uden at føle, at du mangler noget som helst. For det gør du ikke. Tværtimod.



Find flere lette slankeråd på www.irmalauridsen.dk


Irma Lauridsen

Irma Lauridsen

Forfatter, foredragsholder og meget mere

Hjemmeside: www.irmalauridsen.dk/ E-mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.