Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

A+ R A-
22-02-2011

Lær Clairvoyance - Stilhed i sindet (del 2) Vist

Bedøm
(2 stemmer)

Lær Clairvoyance  -  Stilhed i sindet (del 2)


Meditation

I forrige artikel om det at lære at åbne for sine clairvoyante evner, eller sin evne til at se igennem det umiddelbare, kom det frem at den som ønsker at åbne sig for disse ting, først og fremmest må åbne sig for sin egen udviklings og erkendelsesproces. I denne artikel vil jeg tale mere konkret om hvordan at transformation af dit sind er næste skridt på vejen, før du kan begynde at etablere de første former for kontakt med den esoteriske del af vores virkelighed. 

 

Mistede du ikke helt modet efter at have læst forrige artikel ”Lær Clairvoyance, men kend dens pris”? – og er du måske allerede i gang med det slidsomme arbejde det er at lære dig selv – ærligt – at kende, er tiden måske også moden til at begynde at arbejde med mere konkrete værktøjer som kan hjælpe dig med at opnå større kontakt med den verden af symboler, følelser og i nogen tilfælde konkret talt eller visualiseret vejledning som den ikke fysiske del af virkeligheden typisk kommunikerer igennem.


Et af de allervigtigste værktøjer er: Meditation. Der findes mange forskellige måder at meditere på, teknikker så som Trancendental Meditaion, eller den vestlige udgave som i vores del af verden hvor ”rationalitet” er guds arvtager, har fået det mindre skræmmende label ”Mindfulness.”

Fælles for forklaringen af mange typer meditation er vægten på at kunne fokusere på kun en tanke, et simpelt indre billede, eller et gentagende mantra. Det er dog utroligt vigtigt at forstå at det ikke er tanken i sig selv som man ønsker at den mediterende skal dyrke. Den er kun ment som et redskab, til i sidste ende at ophæve sig selv. Formålet med meditation er nemlig ikke at tænke, det er fuldstændig indre stilhed. Mantraet, billedet osv, er mere et muligt redskab som gør at man ikke giver fokus til en milliard af sine øvrige konstante tanker, såsom: husk letmælk, mormor kommer i morgen, min ryg klør, Mathias skal hentes kl. fem osv. For mange kan mantraet hjælpe som et godt indledende fokuspunkt, som man hele tiden kan vende sig imod for på den måde at vende sig væk, fra alle de andre tanker.


Jeg vil dog foreslå dig en smutvej til den tanketomme bevidsthedstilstand som meditationen gradvist vil hjælpe dig hen imod. Dit åndedræt. Sæt dig ned et sted hvor du er fuldstændig, eller mest muligt i stand til at slappe af. Læg dig ikke ned, da du mest sandsynligt blot vil falde i søvn, hvilket ikke hjælper det store.


Når du har fundet et behageligt sted, slukket din mobil og fortalt Mathias at du henter ham kl. fem, kan det være en god ide at sætte dig i din egen version af lotusstillingen. Det er ikke kun fordi at de gør det i yoghurtreklamerne, men fordi at du ved at samle dine ben under dig på den måde, ikke har dem strittende ud til siden. Det er en fordel fordi at det du skal opsøge er ro, ikke afledning. Alle former for afledning skal simpelthen ud af klappen imens du mediterer, så sørg for at få tisset, kløet, lukket vinduet, trukket benene ind, men kun så du sidder behageligt, osv. inden du går i gang.


Når alle disse, i øvrigt glimrende fysiske symboler på sindets rastløshed er blevet håndteret, og du sidder godt i din lotuslignende tilstand, lukker du stille dine øjne og trækker bagefter vejret dybt fem gange. Og jeg mener virkelig dybt, ligeså dybt som du kan, men på en blid måde, ind igennem næsen og ud igen samme vej. Husk det er ikke en konkurrence om at gøre det hurtigt eller rigtigt. Det er et spørgsmål om at begynde at give slip, at synke ind og om for en gangs skyld at give dig selv tiden til simpelthen blot at nyde at mærke hvordan det føles at trække vejret.
Efter de fem dybe åndedræt, lader du blot din krop trække vejret som den selv har lyst til, og begynder udelukkende at have fokus på netop dette. Dit åndedræt. Du sætter hele din bevidsthed, helt afslappet, ind på at iagttage dit åndedræt. Ingen tanker, ingen vurdering eller dom over processen, lyden, følelsen eller noget som helst andet. Blot simpel iagttagelse. Og det bliver du så ved med, i starten i imellem 10-12 minuttter. Når de ti-12 minutter er gået, trækker du dig ud af meditationen og tilbage til den ydre verden igennem 5 dybe åndedræt mere.


Husk ikke at være for hård ved dig selv, når du de første gange oplever at dine tanker igen og igen, blæser rundt i hovedet på dig, og at emner som både letmælk og Mathias fylder urimeligt meget i forhold til din egen forståelse af dig selv som et begavet menneske. Vid i stedet at tankerne gradvist vil fortage sig efterhånden som du får mediteret nogle gange. Allerede første gang vil du have færre tanker i slutningen af meditationen end i begyndelsen. Tricket er blot at acceptere dem, men lade være med at gå ind i dem eller forholde dig til dem. Lad dem i stedet drive over dit sind som skyer, du ikke behøver at have nogen somhelst tilknytning til, og vend hele tiden tilbage til at iagttage dit åndedræt.


Hvis du bare når at meditere et par gange om ugen vil du hurtigt kunne mærke forskel på dit daglige humør og din indre tilstand. Du vil sjældnere føle dig helt så knyttet til dramaer og kaos omkring dig, som de fleste af os ellers har det med at lade os rive med af. På længere sigt kan du begynde at sætte tiden op til tyve minutter, måske efter en måneds jævnlig meditation. Det vil for de fleste give rigtig meget til deres tilværelse. Tyve minutters meditation 3-5 gange om ugen. Ahhh… Fred.

For det er det som er udbyttet – fred. Sindet lære at stilnes, og du vil gradvist under dine meditationer opdage at der bagved dine tanker hele tiden er en som iagttager tankerne, åndedrættet og alt det andet. Og det er denne betragter du skal til at have et meget tættere forhold til hvis du vil give gode clairvoyancer. For denne betragter – er din sjæl. Din essens, dit evige aspekt. Og det er den som du skal lære at være meget mere i kontakt med, hvis du føler at alt det med Clairvoyance lige er noget for dig.


Så nu har vi været igennem de to indledende manøvrer som er nødvendige at integrere og arbejde med resten af livet, hvis man i sandhed ønsker at bevæge sig af disse stier.

Det er lidt noget skidt, for som du nok kan se handler det hele stadig kun om dig selv, og slet ikke om det med de der ånder og afdøde, eller om at sige noget dybtfølt med stor sandhed til næste cocktail party. Men det skal vi nok komme til, vid dog blot at når først dit sind er kommet så langt, vil du typisk hurtigt mættes af begge dele, og kun arbejde når behovet i sandhed opstår. Hele fænomenet er således irriterende selvregulerende.


Men jeg lovede lidt om det med den kontakt, så det vil jeg holde.


Når du har mediteret en hel del gange, så gå mod slutningen af en meditation ind i et helligt sted du selv skaber i dine tanker f.eks. en fantastisk smuk have, en vidunderlig skov eller noget helt tredje som for dig er lig med skønhed og tryghed. Skab stedet så du føler at det er dit indre hellige sted. Og inviter så et menneske som ikke længere er i denne verden, og som du holder meget af, til at besøge dig i din indre visualisering. Bliv ikke skuffet hvis du ikke kan se noget som helst, for det er ikke sikkert, men værk opmærksom på din krop, på dine følelser, på din intuition. De mindste subtile ændringer, små pludselig indskydelser mv. Hold fokus på åndedrættet, når du taber koncentrationen, bliv på det hellige sted. Og mærk, lyt, fornem, se..


Vi ses i næste uge, til min sidste artikel om at udvikle en mere Cairvoyant / klart seende bevidsthed.


Indtil da – fred!

Sidst ændret den Tirsdag, 22 Februar 2011 19:24
Dan Johannesson

Dan Johannesson

Forfatteren Dan Johannesson, udgav d. 10 maj 2012 sin debutroman, det spirituelle fremtidseventyr: "Virkeligheden Bag Virkeligheden - Glasplaneten", som traditionel bog og e-bog.

 

Dan er ligeledes forfatter til den populære e-bog  "Lær Clairvoyance", og e-bogen "The War on Terror - Propaganda i Globale Nyhedshistorier".

 

I 2014 blev Dan Cerificeret Coach, hvor han specialiserede sig i generaliseret angst. Siden er mange klienter med generaliseret angst blevet hjulpet til et 100% symptomfrit liv, enten hjemme i deres eget hjem via Skype sessions, eller i hans klinik "Blivangstfri.dk" beliggende i hjertet af Odense C.

 

Dan arbejder med en dokumenteret amerikansk videnskabelig metode, og har hjulpet mennesker med op til 20 års angst, på tonsvis af medicin, og håbløse udsigter, permanent ud af deres generaliserede angst, på maksimalt 3 sessions i klinikken.

Hjemmeside: www.blivangstfri.dk E-mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Søger forfattere


Du kan uden videre oprette dine artikler mv. på Selvet.

Log ind, udfylde din forfatter-profil og opret dine artikler.

Kontakt gerne redaktion@selvet.dk

Forfatter login

Vertikal-annonce

Find emne

Mini-annoncer