Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

A+ R A-
22-03-2015

Angstbehandling der faktisk virker Vist

Bedøm
(5 stemmer)
Vidste du at næsten hver 5 dansker før eller siden, i løbet af deres liv får angst der er så udtalt at der er tale om sygdom? Og lider du selv eller en du holder af, af generaliseret eller næsten konstant angst og har prøvet alverdens former for angst behandling, uden mærkbare forandringer? I så fald er der ikke alene håb, der er en vej ud, en ny form for angst behandling. En tryg vej tilbage til et liv med trivsel, hvor din angst helt vil slippe og dit liv som angst fri kan begynde.

 

Alle der har haft generaliseret angst eller daglig uro ved hvad der menes når jeg siger: Myldertanker, overbekymring, undvige adfærd, uro, panik anfald og elendig livskvalitet. Hele livet går med at tænke på angst, frygte kommende situationer, og slippe afsted med sine mange forskellige undskyldninger for at undgå de situationer der øger angst følelsen.

Man skelner imellem flere typer af angst. Behandlingen jeg vil omtale her er ekstremt effektiv for dig som lider af:

Generaliseret angst: Konstant angst hvor man bl.a. er nervøs, har myldertanker, angst tanker, får hjertebanken, bliver svimmel, sveder, ryster og spænder i musklerne.

Konstant uro i sindet og tankerne.
Social Fobi. Behandlingen har også vist sig effektiv for mennesker med social fobi. (Men ikke nær så effektiv til øvrige fobier)

 

Fælles for alle angstformerne er at psykiatrien ofte beskriver årsagerne til de forskellige variationer i meget generelle og uhåndgribelige termer. Nogle siger at sårbarheden er medfødt, andre at særligt nervøse eller sensitive mennesker er mere disponerede, og de fleste er hertil enige om at mennesker der lider af angst ofte har været enten udsat for et traume, eller også været udsat for stress igennem lang tid. Og mest sandsynligt har de alle ret.

 

Problemet er bare at de stadig ikke har talt om den helt konkrete årsag. De konkrete psyko-fysiologiske mekanismer i din krop, der kan starte, og standse oplevelsen af angst.

Det samme gør sig gældende på det store marked af angst behandling og angst behandlere. Hvis du lider af angst eller konstant uro, har du mest sandsynligt også været ude og lede efter effektiv angst behandling. De fleste steder vil du så finde angst behandling, som går ud på at lære dig at håndtere selve dine angst tanker.

 

Du vil lære angst strategier, andre vil foreslå dig at være i og rumme din angst, og andre igen vil hjælpe dig med kognitiv angst behandling. Det er mit indtryk at rigtig mange får et stort udbytte af kognitiv angst behandling, og for mange kan det være en rigtig god løsning. Mit ønske er ikke at tale i mod disse former for angst behandling, mit ønske er alene at præsentere dig for en anden løsning. En løsning der ikke handler om at udvikle mentale strategier, eller overvinde følelserne, nok til blot at overleve og kæmpe sig igennem livet.

 

I stedet vil jeg tale om ny videnskab, ny forskning, og ny effektiv angst behandling, der kan hjælpe dig til at gå direkte til den egentlige konkrete årsag, og neutralisere den.

Og den egentlige, konkrete og psyko-fysiologiske årsag til at du oplever angst, er at kamp / flugt centret i din hjerne kaldet amygdala, er i alarmberedskab. Centret i sig selv er i virkeligheden din ven, og har til formål at hjælpe dig med at kunne undgå ægte farlige situationer. Problemet er bare at som angst neurotiker, er centeret hele tiden sat på “on” også i situationer som ikke på nogen måde er farlige for dig.

amygdala

 

Ny forskning viser imidlertid at det ikke alene er hjernen der styrer dit kamp / flugt center og dit øvrige nervesystem. I stedet viser det sig at dit hjerte spiller en helt afgørende rolle, ifht. oplevelsen af angst. Publiceret forskning fra det amerikanske forsknings center Heartmath Institute, har grundigt dokumenteret at det første sted hvor angst og stress kan måles er netop der, i dit hjerte, nærmere betegnet i din hjerterytme. De kalder disse variationer i hjerterytmen for din HRV (Heart Rythm Variability) eller Hjerte Rytme Variation på dansk. De har fundet ud af at når din hjerte rytme variation bliver uregelmæssig, så aktiveres en del af dit autonome nervesystem, kaldet for det sympatiske nervesystem, som du kan tænke på som din angsts “speeder-pedal“. Det medfører at din krop gearer op til kamp / flugt følelsen, kroppen begynder at udløse stresshormonet kortisol, og din amygdala, bliver, igen igen, sat på “on”. Og så kører angsten en ny tur rundt i manegen med dig.

 

Det gode er at de også har fundet ud af hvordan man kan vende hele denne proces om. Hvordan man ved at få hjerterytmen til at slå i det de kalder “high coherence” eller “Høj kohærente mønstre” dvs. mere harmoniske mønstre, kan aktivere din krops para-sympatiske nervesystem, der virker som din angsts bremse-pedal.

 

Man har desuden bevist at hvis dit hjerte slår i disse høj kohærente mønstre i blot 10-12 minutter et par gange om dagen, ja så medfører det en lang række gavnlige virkninger. Først og fremmest forsvinder den generaliserede angst og uro. Typisk efter få dages eller få ugers daglig træning med de i øvrigt super behagelige øvelser. Langt de fleste oplever at blive 100% fri for deres angst symptomer. Andre oplever markante reduktioner af angsten. Alle oplever positive forandringer, dog naturligvis forudsat at de laver øvelserne disciplineret og dagligt som foreskrevet.

 

Du lærer simpelthen at ændre dit hjertes HRV og herigennem (i langt de fleste tilfælde) helt fjerne førnævnte angstformer. I få tilfælde reduceres symptomerne i stedet kraftigt. I næsten alle tilfælde opleves markant bedring.

Det bedste af det hele er at du ud over at blive angstfri, vil opleve en lang række andre gavnlige effekter af din nye daglige kontakt med dit hjerte. For når hjerterytmen bliver harmonisk, viser ny forskning at en hel masse ting i din krop og psyke ændres til det bedre, blandt andet:

 

Amygdala går i “off”, og du oplever i langt de fleste tilfælde et liv som 100% angstfri. Eller et liv med kraftig reduktion af angsten.
 
I stedet for kortisol og adrenalin vil din krop begynde at producere “ungdomshormonet” DHEA, hormonet øger din evne til fokuseret tænkning, og øger følelsen af mentalt nærvær og veltilpashed. Du udløser også “kærlighedshormonet” Otytoxin, der reducerer frygt, øger følelsen af tillid, og gør det nemmere at knytte bånd og have empati med andre mennesker.
 
Der går flere nervetråde fra hjertet op til hjernen med informationer end omvendt, når al “støjen” fra den urolige hjerterytme pludselig forsvinder og erstattes med en optimal og velfungerende forbindelse, opnås der en langt bedre kommunikation imellem dit hjerte, din hjerne og dit nervesystem, og dermed hele din krop.
 
Dit hjerte består af 60% neuroner, dvs, samme art intelligente celler som der sidder i din hjerne. Man ved nu at hjertet er et intelligens center med både langtids og korttidshukommelse. Øvelserne øger derfor blandt andet din intuition, som man har bevist udgår fra dit hjerte af.
 
Du får det med andre ord rigtig godt – varigt og for altid. (Forudsat at du dagligt og vedholdende laver øvelserne naturligvis.)

 

Så er du træt af at have nærmest konstant angst, konstant uro, myldertanker, social fobi og alle de andre gener der følger med ovenævnte varige angstlidelser, kan det nu slutte. Gennem coaching og vejledning over 1 – 3 besøg hos www.blivangstfri.dk oplever langt de fleste klienter ikke alene at alle deres symptomer endelig forsvinder, men også at de får et liv med en livskvalitet de aldrig havde forestillet sig. “Det er for godt til at være sandt” er en sætning der ofte genlyder i klinikken, men det er det ikke, det er blot ny og konkret forskning. Og du får syn for sagen, for når vi arbejder med de nye øvelser, bliver du via en lille blød clips på din øreflip, koblet til software, som viser dig hvordan din hjerterytme ændrer sig, konkret og i realtid, foran dine øjne. (Hertil kan du læse erfaringerne fra tidligere klienter som nu er blevet helt angstfri efter både 15 og 20 år i angstens helvede.)

 

iPad-iPhone-billede-300x220

Når det sker er din krop ved at stille om, kortisolen stopper, signalerne til amygdala omstilles, nervesystemet begynder at falde til ro, og forbindelsen mellem hjertet, hjernen, centralnervesystemet og din krop kommer i balance. Efter nogle dage til nogle ugers daglig træning af mindst 2 x 12 minutter om dagen (morgen og aften) er kroppen ved at vænne sig til hele det genoprettede system og du oplever at komme i ægte balance, uden angst.

 

Så spørgsmålet er enkelt, og kun du kan besvare det: Er du parat til at komme tilbage til livet?
Hvis ja, så kig forbi www.blivangstfri.dk hvor du kan bestille din tid med det samme.

Sidst ændret den Søndag, 22 Marts 2015 14:13
Dan Johannesson

Dan Johannesson

Forfatteren Dan Johannesson, udgav d. 10 maj 2012 sin debutroman, det spirituelle fremtidseventyr: "Virkeligheden Bag Virkeligheden - Glasplaneten", som traditionel bog og e-bog.

 

Dan er ligeledes forfatter til den populære e-bog  "Lær Clairvoyance", og e-bogen "The War on Terror - Propaganda i Globale Nyhedshistorier".

 

I 2014 blev Dan Cerificeret Coach, hvor han specialiserede sig i generaliseret angst. Siden er mange klienter med generaliseret angst blevet hjulpet til et 100% symptomfrit liv, enten hjemme i deres eget hjem via Skype sessions, eller i hans klinik "Blivangstfri.dk" beliggende i hjertet af Odense C.

 

Dan arbejder med en dokumenteret amerikansk videnskabelig metode, og har hjulpet mennesker med op til 20 års angst, på tonsvis af medicin, og håbløse udsigter, permanent ud af deres generaliserede angst, på maksimalt 3 sessions i klinikken.

Hjemmeside: www.blivangstfri.dk E-mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Søger forfattere


Du kan uden videre oprette dine artikler mv. på Selvet.

Log ind, udfylde din forfatter-profil og opret dine artikler.

Kontakt gerne redaktion@selvet.dk

Forfatter login

Vertikal-annonce

Find emne

Mini-annoncer