Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

A+ R A-
12-06-2017

7 grunde til at du skal prøve yoga… Vist

Bedøm
(0 stemmer)
7 grunde til at du skal prøve yoga…
 
1. Yoga er for alle!
 
Har du et indre billede af, hvordan yoga skal se ud? Billeder af slanke og veltrænede kvinder der i deres smarte træningstøj udfører perfekte yogastillinger foran et imponerende vandfald, der bruser i baggrunden? Så tænk om igen. Yoga er nemlig ikke kun for modeller og hollywoodstjerner. Tværtimod kan alle, uanset alder, køn og fysisk form, bruge yoga som kilde til fantastiske oplevelser og et sundere helbred!
 
2. En stærk krop.
 
Yoga giver en god og effektiv styrketræning - af hele kroppen eller af udvalgte muskelgrupper. I modsætning til fitnesscenterets træningsmaskiner kan du tage din yogamåtte med dig overalt - eller træne helt uden. Der er derfor ingen undskyldninger for ikke at få trænet i ferier, weekender eller sene aftener. Du kan styrke din krop hvor som helst og når som helst.
 
3. Mere end bare træning.
 
Mange mennesker tror desværre, at yoga handler om at tvinge sin krop ud i ubehagelige positioner. Men yoga handler ikke om at efterligne yogalæreren eller fotoet på yogabloggen bedst muligt. Yoga handler netop om at lytte til sin krop. Yoga er en livsstil, der forbinder tanke, vejrtrækning og bevægelse. Yoga er med andre ord for alle, der vil stoppe op og mærke efter: Give sig selv et frirum til at opdage, hvad der føles godt og rigtigt. Uanset om du kan nå gulvet med dine håndflader, eller om dine hænder stadig prøver at nå knæene, er din træning en del af en længere proces. Målet er ikke at kunne nå gulvet med håndfladerne. Målet er at få en god oplevelse og styrke krop og sind. 
 
4. Perfekt balance?
 
Når du dyrker yoga, udfordrer du også din balanceevne. Når vi træner, kan vi let glemme også at træne vores balance. Men balance og stabilitet betyder meget for vores daglige velvære. Når du dyrker yoga opnår du både en bedre balance i både konkret og overført betydning.
 
5. Afstressende træning.
 
Er din hverdag fyldt med travle rutiner og stressede situationer? Eller har du måske oplevet at gå helt ned med stress? Der er intet som yoga til at komme ned i gear og mærke efter. Uanset om du fokuserer på styrke, fleksibilitet, afspænding, eller om du bare vil øge din kropsbevidsthed, har yoga en afslappende og afstressende virkning. Yoga følger åndedrættet og er derfor ideelt til at komme helt ned i tempo - både fysisk og mentalt. Mental ro er derfor et af målene bag enhver god yogatræning.
 
6. Bliv smidigere.
 
Yoga er kendt for sine avancerede stillinger, der kan virke helt urealistiske. Den form for smidighed kommer naturligvis ikke med det samme. Men med tiden vil du kunne mærke, hvordan du kan  bevæge dig længere og længere ud i yogastillingerne.  
 
7. Mærk forskellen.
 
Yoga er ikke et quick fix for et hurtigt vægttab. Men det er heller ikke en overkompliceret træningsform, som er umulig at komme igang med. Allerede efter din første yogatræning vil du begynde, at kunne mærke forskellen i form af øget fysisk og mentalt velvære. Grib derfor yogamåtten, og kom igang med det samme!
 
 
 
Sidst ændret den Torsdag, 20 Juli 2017 13:53
Philip Monberg

Philip Monberg

E-mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Søger forfattere


Du kan uden videre oprette dine artikler mv. på Selvet.

Log ind, udfylde din forfatter-profil og opret dine artikler.

Kontakt gerne redaktion@selvet.dk

Forfatter login

Vertikal-annonce

Find emne

Mini-annoncer