Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Medicinalindustriens magt!!!
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Medicinalindustriens magt!!!

Medicinalindustriens magt!!! 03/24/2018 10:55 #162748

Det er ved at være længe siden jeg har været herinde og skrevet en tråd.
Så nu kommer en tråd fra mig med et emnet der optar mig en del.

Min historie kort fortalt er at jeg er i ressourceforløb hos kommunen ( noget regeringen opfandt for at få færre på førstidspension), jeg har gennem HELE forløbet ( og også inden forløbet) sagt at jeg IKKE vil tage lykkepiller. Alligevel bliver jeg spurgt om det hele tiden og min læge mene min udmattelse/træthed skyldes depression.....(jeg tror mere dte skyldes at være i det offentlige system.....shiiiit man bliver træt og syg af at hænge ud dér...og self andre faktorer)

Nå men sidst jeg havde møde med sagsbehandler sagde hun at ALLE muligheder skulle være udtømte i et ressourceforløb, og at jeg jo stadig ikke vil æde dte lykkelort....og så er dne mulighed ikke udtømt.....de kan IKKE tvinge mig til det, MEN de kan afvise både førtids og fleks på baggrund af det.....og måske endda tage mit levegrundlag fra mig...det evd jeg ikek helt om de kan......jeg sys jo det er manipulation af højeste karakter!!! og jeg er IKKE itvivl om at medicinalindustrien her har en KÆMPE MAGT ift læger og psykiatere der mener lykkepiller er LYKKEN

Hvad er jeres holding til den industri? hvad ville I gøre i min situation? ( jeg overvejer jo alle mulige muligheder hvis jeg ikek får en afgørelse om 1 år når mit forløb udløber og jeg ORKER ikke flere forløb......jeg er helt udmattet af det system.....
måske andre har stået i lignende situationer???

Millemarille

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/24/2018 18:20 #162749

• tubbe
  • IKKE ONLINE
Kan du ikke bare, sige, at du godt vil tage "lykkepiller" og så lade være med at spise dem. De tager vel ikke urinprøve?

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/24/2018 19:51 #162750

Hej MilleMarie.

Det du skriver, får mig til at huske tilbage til dengang, hvor jeg havde taget grundforløbet som IT supporter på fagskolen i Ballerup.

Da jeg var færdig, søgte jeg læreplads i 3 måneder - på kontanthjælp. Men der kom 2 pladser om ugen og vi var 500+ elever der søgte. Så det var svært og jeg fik ikke bid.

Efter de 3 måneder fik jeg brev fra kommunen om, at jeg skulle i aktivering (hed det dengang).

Jeg var glad for at få muligheden for at få en rytme. Jeg var glad for at få noget at stå op til. Jeg så det som en mulighed og aldrig som en belastning. Bevares - jeg kørte rundt på en Christiania cykel med en plæneklipper i ladet og klippede græsplæner for pensionister, så det var intet fancy. Men det var en vej.

Jeg husker også, at alle andre - undtagen én - så processen som noget negativt. Og de cyklede bare håbløst rundt i det system. På grund af min tilgang, blev jeg spurgt, når der var specialopgaver. Og det var på et lille teater, hvor jeg blev sat til at male dørkarme, at jeg blev dybt forelsket i penslen. Så dybt, at jeg efterhånden nok har malet i 15 år.

Det der her undrer mig, er hvorfor du sidder på et spirituelt forum og beklager dig over din livsvej. Er du da slet ikke klar over, at vi hele tiden bliver tilbudt fremadrettede processer af livet? Foran foden er der altid et skridt at tage - og ja det kan da godt være anstrengende til tider. Men er det ikke mere anstrengende at have din indstilling til tingene?

Det kan godt være, at det jeg skriver, kan virke pisse provokerende, men det virker - endda bedre end lykkepiller. Men det kræver tro, håb og tålmodighed på, at du finder dit hjertes vej til at bidrage til vores fællesskab. Og det finder du altså ikke ved at beklage dig over der, hvor du er i livet.
Sidste redigering: 03/24/2018 19:52 af Liquid Blue.

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/24/2018 21:15 #162751

Hej Tubbe, jo det kunne jeg men så skal jeg være uærlig og det ligger meget langt fra dne jeg er og står for

Hej Liquid blue

Jeg oplever egentlig ikke selv at jeg beklager mig i mit indlæg, men det skal du da være velkommen til at mene Jeg var int. i at høre erfaringer fra andre og høre hvad jeres hodling er til emnet lykkepiller som jeg mener UDELUKKENDE handler om en medicinalindustri der vil tjene penge og ikke så meget om at ville hjælpe folk

Jeg er bestemt på mit hjertes vej men det er stadig ikke ensbetydende med at jeg vil parere ordre til at putte gift i min krop....jeg tar netop ansvar og takker nej

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/24/2018 21:29 #162752

• tubbe
  • IKKE ONLINE
Medicinalindustrien er nem at gennemskue. Den tænker kun på at tjene penge.
Prøvede Såkaldt lykkepiller engang. Det var ikke en god oplevelse. Den eneste virkning det gav, var impotens.
Her er en udsendelse med Peter Gøtzsche, kanal-1.dk/tv-planet-13-peter-goetzsche-medicinalindustrien/

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 01:11 #162761

Selvfølgelig kan de ikke tvinge dig til at tage lykkepiller.

Hvis de insisterer på at tvinge dig til det, skal du virkeligt slå hårdt i bordet og nægte.

Fortsætter de så og skruer de bissen på, skal du bare gå endnu hårdere til værks. Hårdt imod hårdt.

Muligheder:

- melde dem til politiet for ulovlig tvang
- gå til menneskerettighedsdomstolen
- hænge dem ud i medierne, f.eks. gennem Ekstra Bladet, så der rejser sig en folkestemning imod dem, så de må skifte standpunkt (det trick virker som regel)

Jeg synes i hvert fald ikke, at du skal finde dig i at blive behandlet sådan.

Men som udgangspunkt så start selvfølgelig med at være venlig, men bestemt. Hjælper det ikke, bør du skrue bissen på. Man vinder ikke noget ved at vende den anden kind til acceptere at blive misbrugt eller dunket oven i hovedet.
Sidste redigering: 03/25/2018 01:11 af vidaenmarte.
Følgende bruger(e) synes godt om: tubbe

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 09:56 #162763

Hej MilleMarille

Hvis du går ind i online Patienthåndbogen, under sundhed.dk, så kan du læse under emnet "ressourceforløb", (seneste faglige opdatering d. 11.01.2018).

Der kører en forsøgsordning fra 01.07.2016 og 3 år frem, der betyder at du kan sige nej til lægebehandling, som du ikke ønsker, eller ikke er tryg ved.
(Citat): -"Det gælder udelukkende lægebehandling i snæver forstand. Det vil sige behandling eller operationer foretaget af en læge samt behandling med lægeordineret medicin".

Du har altså lov til at afvise behandlingen med antidepressiver, uden at du derved risikerer at miste dit forsørgelsesgrundlag.

I forbindelse med din sygedagpengesag, så skal du naturligvis medvirke/bidrage til at "udtømme" dine behandlingsmuligheder.

Jeg vil anbefale dig, at du går ind på www.komplekstptsd.dk.
Her vil du kunne læse meget interessant omkring traumatologi, og det faktum, at mange borgere oplever (re)traumatisering i kontakten med behandlingssystemet.
Der ligger også en fin artikel om retraumatisering, som du evt. kan printe ud, sammen med uddraget fra patienthåndbogen - Og hvis du har modet på det, så kan overrække begge udskrifter til din kommunale sagbehandler.

På nettet kan du finde Goldbergs depressions test - Tag testen online, inden du konsulterer din egen læge.
Man kan (desværre) godt udvikle (og vedholde) belastnings- og stressreaktion i mødet med kommunal sagsbehandlingstilgang anno 2018, uden at have en depression.

Jeg vil anbefale dig, at du støvsuger dit lokalområde, for alle mulige og umulige former for naturbehandlingstilbud - Og at du i samarbejde med psykolog og læge tilrettelægger et behandlingsforløb, som er skræddersyet til dig og dine behov.
Det kan være 1. times kanoroning om mandagen, 1. times gåtur i naturen om tirsdagen ved middagstid, hvor natur- og skovområder er affolkede (fredfyldte). Er kroppen alt for udmattet til at du kan gå, så bare sæt dig under et træ, slap af, og hold fri fra internettet, fladskærmen og mobilen. Om onsdagen kan du gå til en massør, til svømning, tage i sauna, eller lave noget andet, som hjælper dig til at løsne anspændthederne i din krop.
Torsdagen kan være den dag, hvor du går på biblioteket, og låner en bog... Så du langsom kan øve/træne din hjerne i at huske det du har læst... osv.

Alt det bedste til dig og dine kære.

Venlig hilsen

Swe

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 10:16 #162764

Kære Tubbe, tak den vil jeg se den udsendelse

Jeg tog dem selv for 11 år siden og fik det SÅÅÅÅ skidt havde konstant selvmordstanker + 1000 andre ting.....desuden er der jo lavet undersøgelser omkring at de egentlig ikke hjælper bedre end placebo...jeg er HELT enig med dig i at medicinalindustrien KUN tænker på penge......men når de er i lommerne på lægerne så sys jeg det er lidt op af bakke samt FULDSTÆNDIG uacceptabelt og noget vi IKKE skal finde os i som samfund!!!

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 10:28 #162765

vidaenmarte: nej de kan ikke tvinge mig, men de kan faktisk sige at de så ikke vil afslutte min sag......det har det ret til, sjovt nok, for det er vel oz en måde at tvinge folk på? og så kan jeg jo blive hængene i det system forever......

den med ekstra bladet har jeg selv overvejet for det kan simpethen ikke være rigtig vi lever i et samfund hvor lykkepiller er standarten for hvordan man hjælper folk.....egentlig hjælper man jo heller ikke man sætter bare et plaster på såret

tak for sir svar

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 10:34 #162766

• tubbe
  • IKKE ONLINE
Har søvnproblemer ca. 4 - 5 gange om året, hvor jeg ikke kan sove i 4 - 6 dage. Så gav lægen mig Seroquel som anvendes til behandling af skizofreni og andre psykoser. Det var fuldstændigt sindsygt af min læge, at give mig psykose skizofreni medicin, da jeg ikke lider af nogle af delene. Men blev nødt til, at tage det et par gange, da jeg simpelthen måtte ind i søvnen. Flere dage efter jeg havde taget dette middel, gik jeg rundt som en zombie og kunne ikke foretage mig noget, andet end, at ligge på min sofa helt tanke tom og sløv. Nu har jeg heldigvis, fået lægen til, at udskrive melatonin "Circadin" som er et søvnhormon. Det er der ingen bivirkninger ved. Blir bare dejlig træt.

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 10:54 #162767

Tubbe: jeg har faktisk set dne udsendelse før! men dejligt at se dne igen, tror jeg vil tage den med itl min sagsbahandler

og holde fast i at hver 3 dødsfald skyldes medicin!!!! Det er da vist det bedste argument jeg længe har haft i ærmet

Samtidig er dte jo helt vanvittigt at vi finder os i det! At folk er så hjernevaskede at de bare propper sig med kemi fordi lægen er en autoritet....det er lægen guskelov ikke i min verden!
Følgende bruger(e) synes godt om: vidaenmarte

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 11:04 #162768

Tubbe: JAAA det er det jeg mener jo!!! det er da vanvittigt at udskrive det til dig....det gir efter min mening slet slet ikek mening

Det var godt du gik over til melatonin, jeg opdagede dem selv da jeg for nogle år siden var i USA og købte dem i en helsekost, det kan man derovre men det er forbudt herhjemme.....det er klart TÆNK engang ALLE de penge medicinalindustrien ville miste hvis man kunen købe et bedre alternativ til deres gift!!!

Jeg fandt senere ud af man ku gå til lægen of få en recept på dem men min læge havde aldrig hørt om dem! NÅ!!!

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 17:51 #162774

Liquid Blue skrev:
Hej MilleMarie.

Det du skriver, får mig til at huske tilbage til dengang, hvor jeg havde taget grundforløbet som IT supporter på fagskolen i Ballerup.

Da jeg var færdig, søgte jeg læreplads i 3 måneder - på kontanthjælp. Men der kom 2 pladser om ugen og vi var 500+ elever der søgte. Så det var svært og jeg fik ikke bid.

Efter de 3 måneder fik jeg brev fra kommunen om, at jeg skulle i aktivering (hed det dengang).

Jeg var glad for at få muligheden for at få en rytme. Jeg var glad for at få noget at stå op til. Jeg så det som en mulighed og aldrig som en belastning. Bevares - jeg kørte rundt på en Christiania cykel med en plæneklipper i ladet og klippede græsplæner for pensionister, så det var intet fancy. Men det var en vej.

Hvis man er frisk og ved godt helbred, både fysisk og psykisk, kan man helt sikkert godt se det som noget positivt at blive aktiveret. Da jeg var 20 og var stoppet på gymnasiet og ikke vidste, hvad jeg ville, så kom jeg også ½ år på kontanthjælp og blev aktiveret. Det var jeg helt okay med, da jeg jo var ung og frisk og havde overskud til det. Jeg blev sendt ud i skoven, hvor jeg var med til at lave træflis ud af træer.

Liquid Blue skrev:
Jeg husker også, at alle andre - undtagen én - så processen som noget negativt. Og de cyklede bare håbløst rundt i det system. På grund af min tilgang, blev jeg spurgt, når der var specialopgaver. Og det var på et lille teater, hvor jeg blev sat til at male dørkarme, at jeg blev dybt forelsket i penslen. Så dybt, at jeg efterhånden nok har malet i 15 år.

Jeg husker også, at nogle af de andre ude i det træflis-projekt ude i skoven var lidt negative. Mens jeg forsøgte at være positiv. De fleste andre derude var unge, ligesom jeg var. Sådan fra 18 til et-par-og-tyve år gamle. Der var dog én, der var noget ældre end vi andre. Han var midt i 40´erne og var alkoholiker. Han havde ikke ret meget overskud og havde svært ved at passe det derude. Der lærte jeg lidt om, at ikke alle i aktivering er ens. Nogle er unge og friske og har overskud og må forventes at kunne bidrage mere end de, der måske har nogle fysiske eller psykiske problemer. Ham alkoholikeren havde jo også af naturlige årsager en del mere fraværd end vi andre havde.

Liquid Blue skrev:
Det der her undrer mig, er hvorfor du sidder på et spirituelt forum og beklager dig over din livsvej. Er du da slet ikke klar over, at vi hele tiden bliver tilbudt fremadrettede processer af livet? Foran foden er der altid et skridt at tage - og ja det kan da godt være anstrengende til tider. Men er det ikke mere anstrengende at have din indstilling til tingene?

Som sagt står folk forskellige steder i livet og har forskellge ressourcer eller mangel på samme. Måske var du ung og frisk og havde masser af overskud, dengang du blev sendt i aktivering. Ligesom jeg selv. Men det kunne måske tænkes, at MilleMarille ikke har samme overskud og derfor har sværere ved at overskue tingene?

Det der kan ses på som en positiv fremadrettet proces for nogle, kan af andre blive set på som en belastning, der skader mere end det gavner. F.eks. en person, der lider af angst eller social fobi. En der har depression. Eller en alkoholiker - som ham jeg nævnte før.

Det er bare ikke alle, der lige i situationen har overskudet og ressourcerne til at deltage i såkaldte fremadrettede processer. Nogle har brug for ro og har brug for at trække vejret. Så kan det være, at de senere får overskud til at deltage i fremadrettede processer.

Liquid Blue skrev:
Det kan godt være, at det jeg skriver, kan virke pisse provokerende, men det virker - endda bedre end lykkepiller. Men det kræver tro, håb og tålmodighed på, at du finder dit hjertes vej til at bidrage til vores fællesskab. Og det finder du altså ikke ved at beklage dig over der, hvor du er i livet.

Jeg er med på, at en positiv attitude aldrig skader. Men hvis man virkeligt bliver sendt ud, hvor man ikke kan bunde, så drukner man jo. Så det er ikke hensigtsmæssigt at tvinge folk til ting og sager, de ikke har gavn af. F.eks. lykkepiller, hvis det er imod deres principper at tage den slags skidt. Jeg kommer ALDRIG til at tage lykkepiller. Det er noget, jeg har bestemt mig for, at det vil jeg ikke. Fordi det er ren placebo og det har en masse uheldige bivirkninger. F.eks. ødelægger mænds sexliv - eller kan give selvmordstvangstanker.

Nu har jeg så heller ikke specielt tendens til depression, så lige lykkepiller har aldrig været på tale for mit vedkommende. Men jeg forstår absolut, at MilleMarille ikke vil have det skidt indenbords.
Sidste redigering: 03/25/2018 17:56 af vidaenmarte.

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 19:51 #162775

Ja det er ikke et nemt emne. Men der er nu kun så meget man kan gøre, i en tekstbaseret dialog.

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/25/2018 20:15 #162776

• msg83
  • ER ONLINE
Swedenborg skrev:
Hej MilleMarille

Hvis du går ind i online Patienthåndbogen, under sundhed.dk, så kan du læse under emnet "ressourceforløb", (seneste faglige opdatering d. 11.01.2018).

Der kører en forsøgsordning fra 01.07.2016 og 3 år frem, der betyder at du kan sige nej til lægebehandling, som du ikke ønsker, eller ikke er tryg ved.
(Citat): -"Det gælder udelukkende lægebehandling i snæver forstand. Det vil sige behandling eller operationer foretaget af en læge samt behandling med lægeordineret medicin".

Du har altså lov til at afvise behandlingen med antidepressiver, uden at du derved risikerer at miste dit forsørgelsesgrundlag.

I forbindelse med din sygedagpengesag, så skal du naturligvis medvirke/bidrage til at "udtømme" dine behandlingsmuligheder.

Jeg vil anbefale dig, at du går ind på www.komplekstptsd.dk.
Her vil du kunne læse meget interessant omkring traumatologi, og det faktum, at mange borgere oplever (re)traumatisering i kontakten med behandlingssystemet.
Der ligger også en fin artikel om retraumatisering, som du evt. kan printe ud, sammen med uddraget fra patienthåndbogen - Og hvis du har modet på det, så kan overrække begge udskrifter til din kommunale sagbehandler.

På nettet kan du finde Goldbergs depressions test - Tag testen online, inden du konsulterer din egen læge.
Man kan (desværre) godt udvikle (og vedholde) belastnings- og stressreaktion i mødet med kommunal sagsbehandlingstilgang anno 2018, uden at have en depression.

Jeg vil anbefale dig, at du støvsuger dit lokalområde, for alle mulige og umulige former for naturbehandlingstilbud - Og at du i samarbejde med psykolog og læge tilrettelægger et behandlingsforløb, som er skræddersyet til dig og dine behov.
Det kan være 1. times kanoroning om mandagen, 1. times gåtur i naturen om tirsdagen ved middagstid, hvor natur- og skovområder er affolkede (fredfyldte). Er kroppen alt for udmattet til at du kan gå, så bare sæt dig under et træ, slap af, og hold fri fra internettet, fladskærmen og mobilen. Om onsdagen kan du gå til en massør, til svømning, tage i sauna, eller lave noget andet, som hjælper dig til at løsne anspændthederne i din krop.
Torsdagen kan være den dag, hvor du går på biblioteket, og låner en bog... Så du langsom kan øve/træne din hjerne i at huske det du har læst... osv.

Alt det bedste til dig og dine kære.

Venlig hilsen

Swe

Glimrende råd!

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 03/26/2018 10:37 #162780

• tubbe
  • IKKE ONLINE
Hej igen MilleMarille.

Min læge havde heller aldrig hørt om Melatonin "Circadin" som de hedder i pilleform fra apoteket.
Mener at man kan købe melatonin som håndkøbsmedicin i de fleste lande, bare ikke i DK.
Har nogle gange købt det på nettet. Men synes ikke de virker så godt som dem lægen giver mig. Circadin er tror jeg lavet som depotmedicin. Nok derfor de virker i længere tid.

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 04/08/2018 09:35 #162876

Hej alle jeg svarer tilbage en af dagene, jeg har ligget syg de sidste uger og NU vil jeg altså ud og nyde det skønne forår der endelig er her men jeg har ikke glemt jer og tak for jeres allesammens bidrag

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 04/14/2018 20:15 #162925

Tak for dit svar Swedenborg

Ja jeg har godt læst det forsøg det kører, men mit forløb udløber faktisk samtidig med at den ordning udløber. Men jeg tror jeg skal til at skære dte ud i pap for min sagsbehandler en gang for alle!!! for selvom jeg har ret til at takke nej så tro mig så bliver jeg alligevel hele tiden spurgt og får at vide mit forløb ikke kan afsluttes medmindre ALLE muligheder er udtømte.....og det er alle muligheder ikke når jeg sir nej til medicin......hvilket er meget selvmodigsigende sys jeg

Jeg kan desværre ikke få linket til at virke som du har vedhæftet.
Og ja jeg VED hvor stressende og retraumatiserende det er være i det system i disse år, det er enormt sygt og jeg har udelukkende fået det værre.

Jeg er allerede i gang med en masse alternativt....jeg er dog ikke blevet "helbredt" endnu men jeg gør det så godt jeg kan og med de penge jeg nu engang har til rådighed og det over(under)skud jeg har

Men vores system er SYGT! Det er der ingen tvivl om.....og borgere bliver bare endnu mere syge i det system......

tusind tak for dit svar tjulahops

Sv: Medicinalindustriens magt!!! 04/20/2018 11:24 #162947

MilleMarille/

Ja, det er et skræmmende maskineri de har fået skabt

Alt det bedste

Swe
  • Side:
  • 1