Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Psykedeliske stoffer/Entheogener
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Psykedeliske stoffer/Entheogener

Psykedeliske stoffer/Entheogener 03/25/2004 19:13 #34961

Hej. Her er lige lidt info:
http://www.maps.org/www.maps.org/">http://www.maps.org/ />http://www.erowid.org" target="_blank" rel="nofollow">www.erowid.org/">http://www.erowid.org 
http://deoxy.org/nu.htm" target="_blank" rel="nofollow">deoxy.org/nu.htm">http://deoxy.org/nu.htm 
http://www.shamanism.org/" target="_blank" rel="nofollow">www.shamanism.org/">http://www.shamanism.org/ 

Håber ikke det skræmmer jer alt for meget

VH-Nemesis

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 12/05/2006 19:29 #34962

• Astral
  • IKKE ONLINE
Psychedeliske stoffer ER ekstremt effektive i kombination med meditation til at trænge ind i de åndelige verdener og give oplevelser og visioner som ellers er forbeholdt meget få mennesker, INGEN tvivl om det, jeg har selv årevis af erfaring med brug af Svampe, Ayahuasca, LSD, Salvia Divinorum, hash og mange mange flere entheogener og bevidsthedsudviende substanser

Men det er ikke for sarte sjæle, da vejen er meget direkte og ikke tager forbeholdt for eventuelle psykiske svagheder, men vil man trænge effektivt og direkte igennem mayas slør, så er det en ganske effektiv metode hvis man har psyken til det altså

Kh. Astral

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 14:30 #34963

Hvad er det du gerne vil vide igennem maya`s slør ? Det eneste det handler om er kærlighed. Det behøves du ikke stoffer for at finde ud af. Bare kig på et barn. Eller kig ind i dit hjerte.

Stofferne fører dig i et baghold og viser dig ting uden relevans. Ingen store opdagelser er gjort på baggrund af indtagelse af psykedeliske stoffer. Folk der vil føre dig ind i mørket og forvirringen påstår så det modsatte for at lokke.

Alt det smukke i denne verden er bygget op af clean personer: Jesus, Buddha, Muhammed, Krishna, Socrates, Frans af Assisi og mange mange andre store filosoffer i denne verden.

Du ser ikke " Syre Lars " på denne list vel ?

ja du flyver væk på stoffer. Men at flyve væk til andre planer er ikke at komme ind bag maya ´s slør . Det er at blive fanget i maya`s spind.

Hold jer væk. I kærlighedens navn

Jimmi

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 14:51 #34964

Jim - de har selv et forum, hvor de taler om deres erfaringer - men her på Selvet opfordrer vi heller ikke til brugen af psykedeliske stoffer. (desuden har vi et par tråde hvor det heftigt debatteres hvorfor man ikke skal gøre den slags)

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 14:55 #34965

hej Mickey

Nå det havde jeg nu ikke set  Man kan helt sikkert se rumvæsener og grene vokse ud af borde, og rejse på alle mulige planer. Jeg ved bare ikke hvad man skal bruge det til ? Jeg kender ikke en eneste information i verdenshistorien der er vigtig , der er resultatet af stofindtag. Det kan være godt med beroligende medicin hvis man er meget meget ude og svæve og man ikke ser andet håb. Men det har intet med vigtige informationer at gøre. Det er netop at stoppe info strømmen oven i hovedet

Nå, men tak for indlægget mester

Vi ses

Jimmi

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 15:10 #34966

Haha, ja, jeg fatter det heller ikke. Vi er mange her på Selvet der deler den opfattelse, tror jeg. Altså, jo, det kan være sjovt at være fuld en gang imellem - men at bruge stoffer som kan være direkte livsfarlige??? Nope tak, ikke her. Heller ikkeselvom det er noget der bliver foretaget med kontrol, osv...af erfarne...og fordi nogle kulturer bruger det. Nej, jeg kan virkelig ikke se det som andet end virkelighedsflugt... Hvis du er interesseret i at læsede andre tråde, kan jeg se om jeg kan finde dem til dig, Jim

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 15:15 #34967

Næh behøves jeg nu ikke med de links der  Det simpelthen så himmelråbende tåbeligt at jeg ikke engang fatter det er til diskussion. Millioner og atter millioner af mennesker har fået smadret deres liv FULDSTÆNDIG pga af stoffer, ingen har nogensinde har fået noget ud af det, og alligevel er der folk der siger : prøv det ! Det rykker bare !

Det svarer vel til at stille sig ud foran et kørende tog: alle ved det hjernelamt, men måske man LIGE skulle prøve

Igen jeg tvivler ikke på at man komme til andre planer på visse stoffer. Men hvad er det for nogle planer ? Har man fået noget ud af det ? Og hvad var prisen ?

Nå så er den prut vel ude herfra...

kh

Jimmi

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/02/2007 16:53 #34968

Jim, jeg er fuldstændig enig med dig!

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/03/2007 01:07 #34969

• Astral
  • IKKE ONLINE
Oprettet - 02/02/2007 :  14:15:48  Vis profil  Send email  www.myspace.com/jimmihove" target="_blank">Besøg jim1971´s hjemmeside  Send til moderator

Næh behøves jeg nu ikke med de links der  Det simpelthen så himmelråbende tåbeligt at jeg ikke engang fatter det er til diskussion. Millioner og atter millioner af mennesker har fået smadret deres liv FULDSTÆNDIG pga af stoffer, ingen har nogensinde har fået noget ud af det, og alligevel er der folk der siger : prøv det ! Det rykker bare !

Det er absolut ikke tåbeligt da det er noget der har været brugt i tusindvis af år til at nå tilstande og bevidsthedstilstande som normalt var udelukket for almindelige mennesker og selv adepter og elever i visse tider hvor klarsynet har været svært tilgængeligt, der er ingen der siger at det idag er nødvendigt at ta stoffer men de accelere den tid man ellers ville skulle bruge for at opnå evner der ville gøre en istand til at se de samme ting, som normalt er skjult for hverdagsmenneskets bevidsthed og det er direkte LØGN når en person som jim1971 påstår at ingen har fået noget ud af det, det passer simpelthen ikke og må være udtryk for en generel uvidenhed og naivitet, for selvfølgelig kan man få noget ud af det, meget enda og det har ikke noget at gøre med at det rykker men at det ganske enkelt udvider ens bevidsthed, derfra navnet bevidsthedsudvidende stoffer, stof er egentligt også et forkert navn da det burde hedde medicin, hvilket det reélt også er.

At sammenligne det med at stille sig ud foran et tog er meget barnligt og alle ved naturligvis ikke at det er ´hjernelamt´ at indtage et bevidsthedsudvidende sakramente, medmindre vedkommende er fyldt med fordomme og udviser en stor mangel på viden indenfor det pågældende område.

Det er godt at du ikke tvivler og ja hvilke planer der er tale om er nok under devakan og prisen er så sandelig også at man oplever ting som reélt set kan gøre så så uligevægtig at man kan blive forvekslet med en ´sindsyg´ men sådan er det at se bag forhænet, mayas slør rives til side og det er absolut ikke alle der er modne til dette syn.

Men det korte af det lange er at man relativt nemt kan trænge ind i områder som det af ganske gavnlige årsager ikke er tilgængelig for personer uden den tilstrækkelige viden eller midler til at komme frem disse steder da de ville forvolde store psykiske kvaler og frygt/angst såvel som psykisk ubalance.

Men når det være sagt så er der stadig mange fordele ved dette værktøj, entheogenerne, for de mennesker der forstår at bruge dem og kan klare de udfordringer der er forbundet derved.

Kh. Astral

Lys og kærlighed

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/03/2007 01:25 #34970

Jeg har givet mit syn på sagen. Men held og lykke med din mission

Fred være med os alle

Jeg lukker ned herfra i kærlighed

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/03/2007 01:43 #34971

• Marlen
  • IKKE ONLINE

Selv min sønn innser hvor hjernelammet dette er og negativt i lengden. Først nå som han er fri for stoff, og har fått satt noen tankerekker på plass, over hva han har vært med om. Priser seg lykkelig over at han lever tross alt og at han forsår at han må komme seg vekk fra dette miljøet og kompisene, selv kjæresten.

Vi kan ikke tenke oss hva de ofrer, men ære være at de kommer seg ut av dette helvetet. Det krever enorm styrke og en mengde hjelp. De er ikke værre enn deg og meg, når alt kommer til alt.

KH
Sissel Marlen

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/03/2007 01:49 #34972

Selvfølgelig er de ikke det sissel

De faldt bare for en reklame kampagne der lovede dem et lykkeligt liv. Det kan ske for den bedste hvis man kommer under nok pres. Every man has his breaking point

Glad for at høre om dit gode besøg hos din søn. Så må det hår vokse igen !!!!

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/03/2007 13:13 #34973

• Marlen
  • IKKE ONLINE

Min sønn falt ikke for en reklamekampanje. han forsøkte å overleve ved å medisinere seg selv i en verden som ikke kunne se han eller godta det han var. Nemlig en hyperaktiv AD/HD. Håper det går opp for denne verden hvilke ressursjer disse menneskene har uten at de må helt ned i disse vonde erfaringene. GID det må komme en bredere forståelse for alle som ender opp i kriminalitet. VI som mennesker, samfunn, har kreert dette selv, og den dagen den forståelsen kicker inn, er jeg sikkert død, men lover å arbeide hardt fra den andre siden.

Håper også at håret hans vokser ut igjen..nå ser han mer kriminell ut, enn da han lignet Jesus... looooooool

KH
Sissel Marlen

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 02/05/2007 16:14 #34974

• Astral
  • IKKE ONLINE
Jeg tror at hvis vi snakker om brugen af diverse entheogene psychedeliske bevidsthedsudvidende substanser så er de knyttet til mysterie traditioner og magiske foremål i en tid hvor de gamle naturlige klarsynsevner så småt begyndte at aftage hos de forskellige folk og de måtte derfor indtage diverse giftstoffer for at simulere tilstande og stimulere de i forvejen atavistiske evner som slumrede i den enkelte og som derved blev vækket, dette skift i bevidstheden blev kendetegnet ved den til gændgæld voksende abstrakte og intelektuelle tænkning såvel som den individuelle jegfølelse og har derved bidraget til mange af de tekniske fremskridt vi har idag, den såkaldte mørke tidsalder er forbi og vi er på vej imod højere oplysning og det er derfor ikke på samme måde "nødvendigt" at indtage diverse ´hallucinogener´ som f.eks. heksesalve, fluesvampe, psilocybin etc. Selv om der idag ses et boom i brugen af forskellige substanser kan det også ses som en mere eller mindre ubevidst søgen og interesse for det magiske, okkulte og åndelige. Flere af aktiverne i f.eks. ayahuasca indeholder semi eller præcise kemiske kopier af dem der produceres i pinealkirtelen som menes at have forbindelse til det tredje øje, en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Citat:
DMT is created in small amounts by the human body during normal metabolism[1] by the enzyme Tryptamine-N-methyltransferase. Pure DMT at room temperature is a light pink, orange, or yellow waxy or crystalline solid. DMT was first chemically synthesized in 1931. It also occurs naturally in many species of plants. DMT-containing plants are used in several South American shamanic practices. It is one of the main active constituents of snuffs like yopo and of the drink ayahuasca.

Denne menes at have forbindelse med død og fødsel såvel som transcendentale øjeblikke,nørdødsoplvelser og drømme

Jeg vil hverken anbefale eller tage afstand fra brugen, da det er som et tveægget sværd som både kan bygge op og nedbryde, der er også stor forskel på skadelighed men også påbyggelighed alt efter hvilken art stof vi har med at gøre, dvs. det kan virke som medicin fysisk og sjæleligt eller som gift, alt efter omstændighederne, det er ihvertfald ikke noget man skal tage blot for at blive påvirket.

Der er lavet undersøgelser med brugen iforbindelse med folk med traumer eller børn med skizofreni med tilsyneladende positivt resultat med kun en eller få sessioner

SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 06/28/2008 21:38 #34975

• Milas
  • IKKE ONLINE

"Alt det smukke i denne verden er bygget op af clean personer: Jesus, Buddha, Muhammed, Krishna, Socrates, Frans af Assisi og mange mange andre store filosoffer i denne verden."

Hvad med 90% af alt godt musik?

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 03/27/2011 23:56 #136343

Min egen åndelige opvågnen blev forårsaget af et LSD-trip for 3-4 år siden. Efter man har prøvet entheogener, er det svært at benægte der er en åndelig side af livet, så for folk der er meget lukkede i deres bevidsthed, kan det sikkert være sundt nok at prøve; ikke at jeg vil anbefale nogen at gøre det - man finder selv frem til det, hvis det er den vej der gavner én mest.

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 03/28/2011 11:25 #136345

Consciousness is not a pleasure cruise on this planet.

ET SPØRGSMÅL OM JORDFORBINDELSE

Der er en vis ironi eller et paradoks i det faktum, at aldrig har så mange mennesker stiftet bekendskab med
bevidsthedsudvidende stoffer og dog er vi stadig blinde for den transformation og "den lære" man skal drage
af fortidens synder for at gøre en forskel. Den jord som vi alle står på er ikke en fast grund, jorden bevæger sig
den trækker vejret, den lever. Først når jorden gør dig opmærksom på sig selv gennem vulkanudbrud jordskælv
tsunamier etc. - først dér får man øje på sin selvtilstrækkelighed den som lige nu hersker på alle mulige planer
Sidste redigering: 03/28/2011 11:38 af Massimo.

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 03/28/2011 17:19 #136347

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej venner

Min opfattelser er:

Jeg fremlægger nedenstående til overvejelse for den enkelte.
Man opfordres selv til at tage stilling til hvad man vil og hvad ens samvittighed fortæller en.

Når man siger...Du må ikke!, - så reagerer mange modsat....også børn.

Jeg vil som udgangspunkt ikke opfordre folk til at overtræde loven i vores land.

Min opfattelse er imidlertid på trods af ovennævnte - du må ikke - tanke den, at man bør søge at lade være med at tage stoffer. Hvorfor gamble med sit liv?

Enhver kan påstå at svampe og hårde stoffer har med gamle indvielses-mysterier at gøre. For selv i de gode gamle dage var der penge i at bilde folk den slags ind. Men, det bliver det ikke mere sandt af. Den slags er røverhistorier. Kapitalisme og grådighed fandtes også i gamle dage.

Jeg henvise til følgende danske artikel, men et glimrende diagram over de mest centrale problemer ved at tage de mest kendte stoffer. Artiklens indhold, som sådan må den enkelte selvfølgelig selv tage stilling til...

Hvor farligt er det egentlig?
(Kilde: Sundhedsstyrelsen)
www.dansksecurity.dk/index.php/nattelivet/om-stoffer

Der er ingen "shortcuts" til åndelig udvikling. Åndelig udvikling er ikke lige med ekstra sanser. Man kan i realiteten få åbnet alt alt for meget op for sine ekstra sanser ved at tage stoffer. Man, kan helt konkret og bogstaveligt blive psykotisk eller sindssyg og ende på den lukkede afdeling resten af sit liv af at tage stoffer.

Derfor siger jeg: Det er helt dit valg om du vil gamble med dit liv. Men lad hellere være.

Mit eget spirituelle eller teosofiske standpunkt:
Nu er det, sådan at mit udgangspunkt er teosofisk, og at jeg interesserer mig en del for H. P. Blavatsky's tanker om clairvoyance og det åndelige.

Jeg fremlægger nedenstående til overvejelse for den enkelte.
Man opfordres selv til at tage stilling til hvad man vil og hvad ens samvittighed fortæller en.

Jeg har lige postet følgende i en anden tråd her på forummet:

Med hensyn til clairvoyance og indtagelse af berusende drikke og stoffer af forskellige slags, så skrev H. P. Blavatsky nedenstående ord. Den enkelte kan så overveje om det er korrekt. Jeg vil personligt afholde mig selv fra at anbefale såkaldte ulovligheder...

H. P. Blavatsky skrev til medlemmerne af sin Esoteriske Sektion:
"Brugen af vin, spiritus, alkoholiske drikke af enhver slags, eller enhver narkotisk eller giftig droge, er strengt forbudt. Hvis man boltrer sig i dem, så hindres alle fremskridt, og lærer og elevs anstrengelser er tilsvarende ubrugelige. Alle sådanne substanser har en direkte i skadelig indvirkning på hjernen, og især på det "tredie øje," eller pineal kirtlen (se "Secret Doctrine," Vol. II, p. 288 [d] og følgende.)- De forhindrer absolut udviklingen af det tredie øje, kaldet "Shiva's Øje" i Østen."
www.katinkahesselink.net/blavatsky/articles/v12/y1890_052.htm

H. P. Blavatsky skrev i Nøglen til Teosofien, side 262:
"SPG. - Så med hensyn til brugen af vin og spiritus, så formoder jeg at de fraråder brugen dem?

TEO. - De er værre for hans moralske og åndelige vækst end kød, for alkohol har i alle sine former en direkte og mærkbar, og meget skadelig indflydelse på menneskets psykiske tilstand. At drikke vin og spiritus er kun mindre ødelæggende for udviklingen af de indvendige kræfter, end den vanemæssige brug af hash, opium, og lignende stoffer."
www.global-theosophy.net/key_theosophy.php

Mit råd er lad være med at gamble med dit liv!

Søg hellere visdom og altruisme. Egoister på stoffer eller endda alkoholikere kommer aldrig langt åndeligt betragtet. Men, nogen vælger desværre at have et umætteligt behov for at opleve det selv om det frarådes.

Der var dele af den Hemmelige videnskab som for utallige tidsaldre var nødt til at forblive skjult fra det almindelige menneskes blik. Men, det var fordi at indgive de uforberedte mængder hemmeligheder af så stor en vigtighed, svarede til at give et barn et tændt lys i et krudtkammer.

Det er mine ord, som den enkelte kan overveje.
Men, det er blot mine opfattelser og intet andet.

mvh.
M. Sufilight
Følgende bruger(e) synes godt om: Mickey4700

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 12/28/2012 14:36 #144764

Jeg gik fra Atheist til Spirituel Søgende da jeg prøvede svampe, svampene, har hjulpet mig til at åbne mit hjerte for gud. Jeg synes at det lidt paranoid at stille alle "stoffer" i samme katogori som onde. Der er intet der nødvendigvis er ondt eller godt det hele er en del af den kosmiske leg.
Sammentidigt er det ikke en opfordring vi har alle vores vej, vores karma, førdom ikke andre fordi de for næring af andre åndevæsner end du gør. Husk kærligheden til alt!
de psykedeliske stof DMT produceres i midten af vores hjerne og bruges af shamaner i hele amazonas i form af drikken Ayahuasca til at HEALE folk med ikke flyve væk.
Jeg har selv venner der er blevet healet af shamanistisk brug af Ayahuasca og er selv blevet healet også.
Har fået lukket sår og er blevet vist gennem hallucinogen ekstase hvordan det vigtigeste i livet er Kærlighed i NUET ikke at søge en egoistisk rus! Derfor bruger jeg det sjællendt da jeg har pligter jeg skal opfylde.
Illusionens slør er at finde uden vores forfædres planter og med dem!
Så lad være med at fordømme der er intet der er sort eller hvid! Lysets Sværd er også mørkets sværd!
Følgende bruger(e) synes godt om: dktrold

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 01/11/2014 15:09 #148632

jeg vil til dele give dem ret i som siger psykedeliske stoffer kan åbne en dør og vise en at der er en anden verden man ikke ser med sine normale øjne.. men det er noget man skal havde utrolig respekt for...

kan så oplyse at ham Astral er død i dag af en stof overdose så vis jeg ved.. desværre..

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 04/08/2017 00:57 #160498

• Arthur
  • IKKE ONLINE
Jeg har taget dmt. Røget det.

Rusen: lejligheden delte sig i 2. Kunne se tal og farve, atomer fløj rundt.
Mit ego blev opløst (ego død) og kunne betragte alt oven fra. Samtidig kunne jeg se mig selv som lille barn. Kunne se hvordan min læge mistede livet (ja min læge) hørte stemmer der bøjede tid og sted. Kunne ikke se ansigter, men følelser der fløj rundt. Kunne hører tal og se lyde.

Min konklusion er at der er en plads for de midler, men de er meget potente. Specielt DMT

Sv: SV: Psykedeliske stoffer/Entheogener 04/08/2017 19:54 #160503

Åndsgaven ødelægges af stoffer. ved brug af meditation alene og lidt energi kan du frit flyve ind i himlen og dødsriget og helvede. og du kan rejse rundt på jorden.

hold jer fra stoffer det ødelægger ånden og forvrænger øjet.

Sv: Psykedeliske stoffer/Entheogener 04/15/2017 22:44 #160523

Citat:
Åndsgaven ødelægges af stoffer. ved brug af meditation alene og lidt energi kan du frit flyve ind i himlen og dødsriget og helvede. og du kan rejse rundt på jorden.

hold jer fra stoffer det ødelægger ånden og forvrænger øjet Citat. Slut"

Nu må i simpelthen holde med den ensporede, og hykleriske logikform i kører herinde. Stoffer er mange ting, og kan ikke defineres, ej grupperes under et enkelt ord/term som stoffer. Jeres gulderødder indeholder hjerneændrende stoffer, jeres auberginer indeholder nikotin og i Indien drikker de te som indeholder noget som ændrer deres hjernekemi, og ligeledes over resten af verden indtages der substanser igennem kost såvel som rituelt, som ændrer sindstilstanden.

At tro at i har nået et plateau hvor jeres menneskehjerne ikke længere defineres af hvad i spiser, og samtidigt deklarere andre ting som værende de eneste sinds-ændrende substanser, er noget af det mest hykleriske og måske endda grundet at i er et produkt af den selv sammen problematik. (At i ikke har prøvet at være høj på andet end alkohol og anderkendelse) Sjovt nok er alkohol en af de eneste substanser som vores hjerne ikke selv kan mimikke eller lære at producere selv. Alkohol skabes i langt de fleste tilfælde udenfor kroppen, hvorimod vores hjernekemi faktisk i høj grad er et produkt af sindsændrende substanser som vores forfædre har spist, som til sidst er blevet integreret i vores system. Dyr og planter har længe levet i en slags symbiose hvor dyrene nogle gange får en slags storhedsvanvid med troen på at de er omnipotente hvorimod vi nærmere skal se imod mykologien for at finde den slags bevidsthed manifesteret i højere grad.

Stoffer er verden, verden er valg, valg er frihed, frihed er vilje, og viljen er dig.

Drop jeres hellighed, det er til at blive led og ked af at se på ufunderede holdninger baseret på nonsens og vrøvl. Specificer hvad i snakker om. Er det dårligt at tage heroin imod kærestesorger, kan man bruge svampe mod klyngemigræne, skal man tage MDMA hver dag, er selektiv kost og smartdrugs fremtiden, kurerer iboga opiatafhængighed, er ayahuacsa medicin? Osv... De fleste er pinligt uinformerede på dette område så træd varsomt hvis i vil påkalde skyld over andre som bruger stigmatiserede substanser såvel som ukendte medicinformer. Vi står på tærsklen til en ny tid, hvor vores kost i høj grad vil blive skræddersyet til vores opgaver, med alle mulige specifikke funktioner for vores bevidsthed, så jeg ved ikke helt hvor i vil gøre af jer selv til den tid, med de holdninger jeg ser herinde.
Balancer jer selv i stedet. Jeres indtag er ikke nok, jeres meditation er ikke nok, jeres motion er ikke nok, jeres kunst og kommunikation er ikke nok, og jeres viden er ikke nok.
  • Side:
  • 1