Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

hvem vil følges til edens have
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: hvem vil følges til edens have

hvem vil følges til edens have 11/04/2009 23:02 #35810

• kevin
  • IKKE ONLINE

heey alle sammen, godt nok noget tid siden jeg har skrevet herinde, så tænkte jeg ville lave en lille tråd for sjov, og starte med grunden til hvorfor jeg spørge hvem der vil følges til edens have.

gud skabte jo, som alle ved adam og eva, de levede lykkeligt i overenstemmelse med gud, de blev fristed af "slangen" til at tage en bid af æbled, dette skal forstås sådan, at den kraft vi kalder kundalini, gik den forkerte vej, den gik ned ad, derved fristede den dem til at have sex, og få orgasme, æbled er billed sprog på orgasmen, da de lærte denne nye viden, fik de derved også viden om lidelsen, og selviske behov, alt blev om at få sine behov opfyldt, altså at undgå lidelse, gud blev lidt små sur, og smed dem ud haven, og fik en stor engel med et ildsvær til at bevogte åbningen. og siden har vi været her på jorden,

sådan kommer vi tilbage: vi blev smidt ud af haven som et par, derfor skal vi få adgang igen som et par, det gør man ved at holde sig fra orgasmen, kan godt være det er en dejlig følelse for kroppen, men det er gift for sjælen, når du får orgasme, udstøder du hellig ånden fra din krop, og derved distancerer du dig fra skaberen, du kan godt ha kærester og gøre alt muligt sjovt med din partner, bare du ikke får orgasme, hvis man holder sig helt fra kvinder, får vi bare det man ser med perverse munke, og "sjove" præster,

jesus siger det meget godt selv med denne linie

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you.
If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you."

her refereres til hellig ånden, den sexuelle energi, kundalini kraften, den stærkeste kraft i universet.

man skal altså finde en person af det modsatte køn, blive gift med hende, og sammen skal de skabe sjælen, arbejde med spirituel udvikling, transformere den sexuelle energi til sprituel energi, de skal IKKE få børn, det er ikke det der menes, da barnet blir skabt af en orgasme, vi er ikke af denne verden, og burde derfor ikke føre vores arv videre, den tilhører dyrene, og se hvordan vi smadrer den, det jo ikke tilfældigt at der er så stor forskel på dyr og mennesker. det er det der menes i alkemy, når de siger at man skal lave bly om til guld, vi skal skabe sjælen, sammen med vores partner, så når vi en dag forgår, at vi sammen kan gå gennem åbningen til edens have og igen blive et med skaberen

er der en der vil følges hehe

kh kevin Freksen

SV: hvem vil følges til edens have 11/04/2009 23:13 #35811

Kevin, hvis du allerede har oprettet en tråd ét sted,er det nok bedst at lade den første køre. Bed redaktionen om at flytte den til et bedre egnet sted, hvis du mener den er fejlplaceret

SV: hvem vil følges til edens have 11/04/2009 23:20 #35812

• kevin
  • IKKE ONLINE
hehe mickey, det jo længe siden jeg har været her, skal lige lære at navigere rundt i de mange tråde igen hehe, gør vel ikk det store at den er 2 steder, ellers må de bare flytte den, dem der nu styrer det

Sv:hvem vil følges til edens have 02/16/2010 14:32 #120593

• Lilla
  • IKKE ONLINE
til kevin: jeg er sørme uenig med din betragtning om at orgasme er gift. Det der sker er at der frigives endorfiner som er kroppens naturlige bedøvelses/rusmiddel- det hormon som også frigives når vi er lykkelige. Det er da en god ting for kroppen at have lykkefølelse...
Mennesker er et dyr- vi har en biologisk krop og drifter og det er der ikke noget galt med. Jeg mener ikke at sex er noget man behøver at ophøje- det er en naturlig drift/ lyst vi har som mennesker.

Sv:hvem vil følges til edens have 04/15/2018 21:44 #162929

• Slavic
  • ER ONLINE
Lilla: Stoffer og alkohol frigiver også en masse endorfiner og dopamin i hjernen med er dette også godt for os? Under orgasme frigiver kroppen til gengæld også en masse næringstoffer (proteiner, enzymer, mineraler, vitaminer, hormoner osv..) dette er en fact. Sådan en kraftfuld stimulans er ikke gratis for kroppen. For at et menneske stiger åndeligt, må dette menneske tæmme nogle af sine dyriske lyster

Sv:hvem vil følges til edens have 04/16/2018 10:06 #162931

• Abel
  • IKKE ONLINE
Dette er jo en temmelig gammel tråd, men meninger forældes jo ikke altid.
Jeg synes at Kevins tolkning at et skrift fra Thomasevangeliet er noget søgt, men sådan er det jo ofte med de tolkninger, man kan ofte få dem til at passe til egen-opfattelsen.

"Hvis du åbenbarer, hvad der er i dig, vil det som du åbenbarer frelse dig. Hvis du ikke åbenbarer, hvad der er i dig, vil det du ikke åbenbarer ødelægge dig"

At lukke følelser inde kan lignes som en trykkoger med en defekt ventil og jeg vil da mene, at børn er en livets åbenbaring.

Så er der lige det med endorfiner og dopamin hvor årsagen til frigørelsen vel må siges; ikke altid at være lige gode - både det ene og det andet kan give moralske tømmermænd, men hvis man ser seksualiteten som noget sygeligt på linje med alkoholisme og narkomani, men har man det virkelig sådan med seksualiteten, er cølibat vel en god udvej, for hvilken mand har vel lyst til at gilde sig selv, som en anden Diogenes - og hvad med kvinderne? At være afholdende kan være en god ting, men at gå til yderligheder er idiotisk.

Har oplevet at være til bryllup hvor en alkoholiker der ikke længere drak (al personlig ære værd)
ville have alle i selskabet til at gøre som vedkommende. Alkoholisme er en sygdom, men ikke alle bliver syge og kan godt administrere deres forbrug.

Sv:hvem vil følges til edens have 04/16/2018 12:16 #162932

• Abel
  • IKKE ONLINE
I øvrigt var det at "ofre sig for kunsten" ved at blive presset til kastration for at blive kastratsanger en pression som kunsten og folket bør leve foruden, hvis vi endelig skal ind på afholdenhed.
At afholde sig fra ejakulation for at spare på energien eller for at opnå åndelig opløftning opløfter vist kun placeboenergien, men hver sin lyst
  • Side:
  • 1