Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

tre-centret
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: tre-centret

tre-centret 10/24/2010 13:09 #130962

Hvis man observerer sig selv så vil man opdage tre sind i sig selv...

Et sind for ens tanker, et sind for ens følelser og et sind for ens bevægelser.

normalt så har hvert enkelt menneske en tendens til at domineres i ét af centrene på bekostning af de to andre.

F.eks en videnskabmand er ofte domineret i tanke-sindet. Han sidder på sin flade hele dagen og læser bøger. Er uopmærkson på sit legeme og taler sjældent følelser. Han elsker idé'er og informationer og er god til at forklare hvad han har lært osv.

En kunstner er mere domineret i følelses-centeret. Han/hun mærker ofte efter i sine følelser som det han har "kreeret" kommer til udtryk i hans/hendes kunst.

En sportmand er mest domineret i bevægelses-sindet.

Og man kan sige at jo mere domineret man er i et sind, desto mere vil man udvikle det. Fordi det er der ens interesse er og der man er stærkest ja så er det dér mange bruger det meste af deres energi. De to andre sind forbliver relativt ubrugte.

Det er ikke altid lige en sag at finde ud af hvor man er domineret mest men man har en fornemmelse.

Hvis ens krop er et hus...hvorfor reducerer man sit liv til kun at bo i et af rummene? Er det ikke bedre at kunne gå rundt imellem de forskellige rum?

mvh S.

Sv:tre-centret 10/24/2010 14:39 #130963

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Jeg syndes ikke at man kan stille det op sådan Søren, det er jo meget afhængig af hvem man er, det er jo også de ting der gør os forskellige som mennesker.

Domineres sindet af en bestemt retning er det jo af interessens skyld, men det er jo ikke ensbetydene med at andet holdes udenfor, en videnskabsmand som du tager udgangspunkt i tilside sætter jo ikke følelserne pga arbejdet, han kan jo sagtens have andre interesser ved siden af, eks familien, evt maler lidt eller skriver digte, måske bygger model tog, hvor han bruger sin følelser og fantasi. så man bevæger sig jo i alle rum, det er jo i meget ekstreme tilfælde hvor mennesket bliver så ensporet, at alt andet holdes udenfor, det kan ske i perioder i forbindelse med Had, Jalousi, kærlighed og religion. Men som grundlæggende tror jeg at mennesket bevæger sig rundt i alle rum efter behov.

Sv: tre-centret 10/24/2010 16:56 #130969

ja ja da Carlsen...det er meget generelt sagt....en videnskabsmand kan også føle...jo....men dominansen ligger i hans tanke-sind....

Sv: tre-centret 10/24/2010 17:07 #130970

Så bare fordi man er videnskabsmand kan man ikke andet end bare at sidde og læse om ting og sager?

Sikke da en gang sludder - Man skal ikke generalisere folk, når man umuligt kan vide hvad for mennesker de er . Der findes mange forskellige typer af mennesker der ikke kan sættes i bokse, blot fordi de kalder sig videnskabsmænd, sportsmænd, eller kunstner, osv...

Hvad vil du med det indlæg? Jeg forstår det ikke helt?

Jeg er fuldstændig enig med Carlsen.

Sv: tre-centret 10/24/2010 18:34 #130971

Så bare fordi man er videnskabsmand kan man ikke andet end bare at sidde og læse om ting og sager?

Jo men han er domineret i hovedet så at sige...derfor kan han jo godt gå til salsa hver fredag og til croquis om tirsdagen som hobby.

Hvad vil du med det indlæg? Jeg forstår det ikke helt?

jeg vil bare sige at hvis man kunne harmonisere sig selv ved at bruge alle tre centre ligeligt at man så ville have et rigere liv.

Jeg er fuldstændig enig med Carlsen.

ja, det er du som regel hehe
Sidste redigering: 10/24/2010 18:35 af sorenm1.

Sv: tre-centret 10/24/2010 19:20 #130974

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Søren, det er jo forskellen mellem individerne, vi bruger jo de muligheder vi har, på den bedste måde, efter evne, interesse og behov, det er jo derfor at nogle er gode til noget og andre til noget andet, mennesket er jo ikke ens, og det er jo positivt at vi kan som menneske selv kan vælge, en harmonisere vil jo betyde at vi mister noget af den fri vilje. Så nej jeg tror ikke at livet vil blive rigere, tværtimod.

Næ Søren, Mickey og Jeg er ikke altid enige, heldigvis da ellers ville det da blive alt for kedeligt

Sv: tre-centret 10/24/2010 20:32 #130977

Søren, det er jo forskellen mellem individerne, vi bruger jo de muligheder vi har, på den bedste måde, efter evne, interesse og behov,

ja men mennesket har bare en evne til at fokusere for meget på bestemte ting hvor det overser dets muligheder

en harmonisere vil jo betyde at vi mister noget af den fri vilje.

gidder du forklare hvorfor du mener det?

Sv: tre-centret 10/24/2010 20:40 #130978

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Jo hvis vi harmonisere os altså bruger lige meget energi på kunst som viden og følelser mister vi jo den frie vilje vi har til at gøre mere for evt det vi brænder for, vi kan ikke bruge lige meget energi på f.eks kunst som familien.

Jeg tror ikke at vi mister muligheder fordi vi vælger andre veje, der vil bare dukker andre op.

Sv: tre-centret 10/24/2010 21:34 #130980

Hej Søren (& Carlsen)

Bare fordi noget dominere, betyder det ikke at man ikke er et all-round harmoniseret menneske. Jeg har da utrolig mange kvaliteter som ikke kan ses her online - som der viser at jeg er mange forskellige ting, og noget som jeg mener, siger, og gør, står udelukkende bag det jeg også skriver online - men jeg kan ikke se hvad der er forskellen på at være domineret af fx videnskab, sport, og andet, i forhold til fx det at være spirituelt interesseret. Mange ender nok med at blive FOR dominerende, men ingen kan jo sige med sikkerhed hvem der er alt for dominerende, så det ender med at blive et problem.

Så hvis du kan komme med nogle eksempler på hvad du mener er for dominerende - udover det du allerede har skrevet med at fx videnskabsmænd kun sidder og glor på det han nu er interesseret i?

Jeg kan bare heller ikke se det store problem i kun at være dominerende i én ting, sådan er der jo mange der har det - fx eksperter, der kan være ekspert i generel historie, eller bare en gren af den, eller måske en speciel begivenhed kun - der findes masser af eksempler på hvorfor det ikke er dårligt at være domineret af en ting - igen med mindre dette tager overhånd så det skygger for alt andet.

Jeg ved at visse folk jo taler om de samme ting, specielt fordi det enten er deres arbejde, eller en seriøs hobby de har. Jeg har da nogle venner og bekendte som fx kun snakker om deres arbejde eller om et eller andet de altid går op i, så meget at man næsten ikke behøver at undre sig over hvad samtaleemnet kommer til at være når man møder dem. Det er sagt i den bedste mening.

Carlsen og jeg er ikke altid enige, og det er sådan det skal være, for ja, ellers er det jo direkte kedeligt at skrive sammen i en debat hvis man kun er helt enige med lige meget hvad man skriver. Forskelligheder er noget jeg værdsætter, fordi man lærer altid noget nyt, også selvom man tror man kender folk

Sv: tre-centret 10/24/2010 23:55 #130981

Ja, Søren

jeg ved sandelig ikke, hvad du mener med, at et sind er dominerende og de andre to relativt ubrugte - -
giver ihvertfald ingen mening for mig.

Det mentale og følelseslivet ( hjerne og hjerte ) har..så vidt jeg ved..altid en "par-dans"/livlig kommunikation mellem sig, og ja, så er der dem, der må og SKAL udfolde sig fysisk..nogle skal f.eks bestige en bjergtop..bare fordi den nu er der o.m.a., men det betyder da ikke, at når man lever og ånder for en speciel ting, at de andre negligeres.

Man har dog hørt om, at akademikere kan være så travlt optaget i "øverste etage", at de kan rode med deres følelsesliv, hvorimod et menneske, der ikke grubler for meget kan have et lykkeligt liv.

Alle har naturligvis mulighed for at bruge alle 3 aspekter, men der vil sikkert altid være nogle, der har nok i dagligdagens normale bevægelser og ikke orker fitness eller sportslige udfoldelser.

Hvordan mener du , man kan være domineret af følelseslivet f.eks.
og ikke være i stand til at kunne tænke ? nej, den går ikke, vel ?
for så bevæger man sig nemt hen til at blive syg.

At have interesser, man brænder for, har da intet at gøre med at 3-dele sit sind..hvor mon du får disse tanker fra ?

spørger Kunigunde

Sv: tre-centret 10/25/2010 18:09 #131005

Så hvis du kan komme med nogle eksempler på hvad du mener er for dominerende - udover det du allerede har skrevet med at fx videnskabsmænd kun sidder og glor på det han nu er interesseret i?

Hvis jeg skulle skære det ud i pap så nævner jeg Hitler....ingen tvivl om at hans intellektuelle sind/hjerne var velfungerende, men hans følelses-sind var helt til rotterne.

Eller Mike Tyson...helt upåklageligt bevægelses-sind...men følelses-mæssigt helt ligesom en lille dreng der står bagefter en kamp og græder hvis han har tabt....så jeg da engang han gjorde....

Sv: tre-centret 10/27/2010 13:30 #131071

Jamen, Søren

du har da helt ret i, at man kan finde eksempler på nogle mennesker, der på forskellig vis kan være ret outrerede ..
men at tale om det som noget generelt er nok ikke gennemtænkt.
De fleste har trods alt en vis balance...tror jeg.

Sv: tre-centret 11/02/2010 17:04 #131334

det er egentlig ikke noget man skal gennemtænke, men snarere observere...
jeg kan også nævne folk der er udprægede rindalister og/eller kun hører jodle birge/birthe kjær genren...de må have et følelsesliv ellers kunne de ikke lide musik, men det er ligesom de følelsemæssigt ikke har smag for lidt bedre kvaliteter...

Sv: tre-centret 11/03/2010 02:04 #131370

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Hmm Søren den her debat er lidt svær at deltage i, jeg kan godt se hvor det er du vil hen, men det er svært at gruppere mennesker når man ikke har den opfattelse at enkelt mennesket er tilknyttet til en bestemt gruppe.

Det bedste eksempel jeg kan give er mig selv, jeg er håndværker, jeg betragter mig selv som et kærligt menneske med følelser ikke særligt romantisk, men kan godt lide at sprede en god og kærlig stemning i mine omgivelser, er meget åben og lytter gerne til andre og deres meninger, elsker min familie og vælger venner med omhu.

I hvilken kasse vil du putte mig i, prøv og se om din teori er rigtig Søren

Sv: tre-centret 11/03/2010 02:18 #131371

Ja, jeg kan kun mene, at den 3-center-deling intet har at gøre med musiksmag ..eller musikforstand for den sags skyld.

Sv: tre-centret 11/03/2010 23:10 #131482

Hare Krishna

Kære sorenem

Du tager udgangs punkt i sindet og deler den i tre hm........ ?

Jeg er nød til at går vedaernes kropssystem forklaring igennem, derfor bliver det her lidt længer men klarlægger måske mere sindets funktion i den menneskelige krop.

Den menneskelige krop indeholder efter de gamle veda:

1. Oversjælen i sanskrit = Param = Over, Atma = Sjælen. Den er fuldstændig transcendental og fusionerer ikke med det biologiske kropssyten selv om den er sammenmed sjælen i en og den samme krop.

Denne oversjæl er en fuldstændig del af det som vi kalder Gud og er i alle levende væsener uanset dens form og størrelse.Dennes oversjæls opgave eller tilstedværelse er at iagttage sjælen mens den er inkarneret - fusioneret i en biologisk krop og er vidne - multimedia optager - for hvordan sjælen bruger den..Denne oversjæl blander sig aldrig i den frie vilje af Sjælen.

Oversjælen er chaufføren, d.v,s,
Når sjælens falske jeg /ego ønsker at gå seng så er det denne oversjæl som holder kropssytenet under kontrol under søvnen. Når sjælen skal i gang igen næste morgen er det Oversjælen som starter op oversjælen er den overordnede levende , det levende overhoved, s igen krop kan funktioner som sådan en uden oversjælens tilstede værelse og bevæger kroppen som sjælens rutine - ønsker - vilje og nye ønsker vil.

Sjælen er lige som en passager her i kroppen og er forbundet med alle systemer i kroppen.
Når sjælen tænker ønsker - ville, så bevæger oversjælen hele apparatet med den nødvendige kraft og styrke alt afhængig hvordan sjælen føler. Føler den sig syg bliver bevægelsen og andre funktioner sløv.hvis det falske ego/jeg, som har overtaget sjælen som jeget, tænker og vil so bevæger oversjælen kroppens system til lægen.Det antager egoet /jeg for at være mig selv mennesket - navn - jeg som handler.So hurtig det falske jeg egoet, tilkendegiver ( i tankerne) at den føler sig bedre sætter oversjælen kroppens apotek i gang plus at den tager højde for den måske ordineret medicin so at det bliver optimalt.

Sjælen som er forbundet med kroppens system altså også det falske jeg, lader sig dominere af dette jeg, lige som en narkoman af sin narkotika.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Sjælen er en fragmentarisk lille del af Gud selv, altså, samme kvalitet, lige som en dråbe salt vand er af kvalitet lige som havet, men ikke har samme styrke som havet.

Sjælen er altid sammen med den samme oversjæl siden den kom ind i universet i begyndelsen. Sjælen er her i universet for at udleve sine følelser som Gud,som ham selv i sine uendelige ekspasioner, altså lige som ham, som almægtig, som alt tiltrækende som den altgennemtrængende som den største som den bedste som den ydmygeste o.s.v.

Sjælen er her i universet på grund af sine perverterede "jeg er anderledes and alle andre - en Gud- jeg er bedre-o.s.v." i den transcendentale verden. Nu har den fået det som den ønsker.
Alle som er her i universet har dette fælles.Målet med hele universet, som funger som et frivillig fængsel, hvor sjælen ind eller udvikle sig med de forskellige kropstyper og de planetariske - galaktiske bevidsthed tærskler,

NU er jeg sjælen her i denne krop og har tidligere kaldte mig menneske - tysker - lærer m.m.
Alt det er jeg ikke mere. fordi jeg ved nu hvad JEG mit rene JEG er.Det har ikke forhindret mig i at være stædig tilstede.Nu bruger jeg det falske jeg Ulrich og dennes sind ( sindet er denne falske jegs denne menneskelige - ånd, ikke sjælens ånd det rene jeg ) mit de 5 sanser til at finde objekter som udelukkende relaterer direkte - indirekte til at erkende mig selv , sjælen, vedlige holde og pleje mig, erkende oversjælen og ikke mindst og vigtigst kærligst tilbede Gud for mig er det Krishna med denne krop mentalt psykisk og fysisk.
Altså jeg ønsker og vil og Gud - oversjælen lader mig opleve nu, hvordan det er hvordan kærligheden den ægte vare bliver mere og mere alt om fattende alt om favnede uden at jeg sjælen mister besindelsen bevidstheden igen her i kroppen.

Nu ved jeg at Ulrich er min ven ikke helt endnu, Ulrich det falske jeg, sindet den falske ånd, makker nu mere og mere ret, uden at de bliver skør eller afviger so at andre bliver generet. Dette mig, det rene jeg sjælen Jiv Atama i sanskrit,som er sig bevidst at dette Guddo9mmlige Jeg SIDDER her inde og er kopplet til alt hvad der heder det menneskelige kropssystem på denne mode troede jeg at det var mig som var Ulrich, jeg er ikke Ulrich, sådan kaldes dette falske jeg denne sind denne falske ånd og dennes krop,Både Ulrich og sindet arbejder nu godt sammen med mig den rene ånd Guds Krishnas ( her kan der sattes andre ekspansions navne,. som Allah Buddha Jehova Vishnu ......o.s.v. ind for den enkelte) evige Tjener.
Nu er jeg meget lykkelig selv om ikke alt er omkring mig lykkeligt. Det betyder ikke at jeg har glemt medfølelser,eller medlidenhed, eller at være kærlig og venlig overfor andre nej de er allesammen stadig tilstede.Nu er jeg bare ikke mere so følelses oprevet og involveret som førhen, nu er jeg mere rationel for at hjælpe andre når de vil hjælpes jeg tvinger mit hjælp ikke mer på.Velvidende hvor energien til sådan hjælp kommer fra.

Nu skal jeg mægtig passe på, hvad jeg ønsker, tænker, siger da jeg har fuldstændig overgivet mig til oversjælen Gud - Krishna her i denne krop.Jeg ønsker ikke noget til gengæld overhoved, hvis andre vil give mig noget skal det have relation til Guds tjeneste altså fremgang for mig og andre i selvrealisation og realisation af Gud.
Det er jeg lige som dig og alle andre ligegyldig hvordan de seer ud og hvilken form de har, so er det mine brødre og søstrene, so er de alle sammen transcendental i deres kroppe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.Det falske jeg. Det falske jeg er et identifikations middel for sjælen når den er inkarneret i en ny krop.Det falske jeg lader sjælen føle at den er det som andre og den selv kan sanse.
Den bliver som regel identisk med hvad den udgiver sig for,på denne måde fremtræder kroppen som et individ som et jeg so alle helt klart og tydelig aldrig kan forveksle det med et andet individuelt jeg.For at det skal virke ægte hjælper sindet som menneskelig ånd (det er både indbild og real for sjælen og andre) med at forstærke denne illusion for Sjælen, som nu er overbevist at den et mennesket og intet andet. Det falske ego Jeget og sindet har det godt sammen, da sindet den menneskelige ånd finder alle objekter for at tilfredsstille det falske jeg, som er i virkeligheden sjælen som tror det er mennesket.
Så er det en skrue uden ende som faster og faster omslutter sjælen og bekræfter den i sin forestilling af jeg lever kun engang, jeg skal gennemleve alt, koste det hvad det ville.Der findes ingen Gud jeg er Gud selv, den aner ikke engang at Gud selv er lige ved siden af den selv i kroppen omkring hjertet og hjerteregionen.Gud er ikke hjertet,men han har sædet i den lige som mig er det centret hvorfra jeg oplever følelsesmæssigt.Så er det sådan set underordnet når mit fysiske hjerte biliver skiftet, når det fungerer bliver jeg kopplet til centret igen.
Når jeg nu ved alt dette, hvad sker der så. jeg sjælen har nu meget længer følelsen af lykke her i kroppen, da intet kommer ind som ikke er giver - ofret til Gud først, med en bestemt bøn/mantra og således bliver transformeret til nåde og barmhjertighed.alt hvad der bliver gjort har relation til det Guddommelige ingen drab af dyr- igen kødspisning hvor jeg er indirekte skyld i dyr holocaustet, igen kropssystem fornærmelser i kraft af toxiener, ingen sex uden for ægte skabet og ingen lykkespil på bekostning af andre.

Er jeg så et beder menneske, nej, helt afgjort nej.Den mennesket er kun hylsteret og når hylster ikke er der mere ( eller når jeg ved det allered nu, jeg er mig bevidst om det) så er vi alle uanset hvem ens - lige samme transcendentale kvalitet som Guds egen selv, af samme stof, men ikke ham personlig.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Sindet . sindet er plageånden den som er aktiv den som giver det falske jeg kraft at tro på at den kan noget som menneske.dens næring er godt levnedsmiddel og dens energi som vindes til kroppen ud af det.sindet er altid interesseret i at forbedre situationen for det falske jeg. Sindet den falske menneskelige ånd som føles så realistisk,"jeg er et godt menneske jeg er bare god", jeg skal dit og dat, i kan bare kom an,så afstivet af sindet og dennes sanser føler sig det falske jeg næsten uovervindelig.Det gælder både troende og ikke troende.Sindet er så smart at den stimulerer det falske jeg igennem de menneskelige sanser, sindet behersker sanserne og er villig til at give dem til fuld afbenyttelse til det falske jeg, selv på risiko at nogle sanser må bukke under.Som set er både det falske jeg og sindet det som Kristen kalder satan og djævlen.Begge to udnytter de konstant kropssystemet, derfor er de nødt til at holde små pauser, so hurtig kropssystemet er kommet sig racet igen i gang. Disse to er for alvor ansvarlig når visse dele af kroppen bukker under, ansvarlig for destruktive tanker og handlinger. Sjælen det gode det Guddommelige hvor er den henne her?

Sjælen er jo selv overbevist at den er det falske jeg og bilder sig ind at nyder alt hvad sindet kommer med. De ønsker som sjælen havde oprindelig er nu fuldstændig glemt for det meste er de omtransformeret til fysiske grænseløst krops og sanse nydelse med opad skruende forventninger for mere.Så sjælen er faktisk under det falske egos og sindets med dens fem sansers kontrol.

Sindet mestre de fem sanser og sender dem og tænder dem konstant på jagt efter nydelse for det falske ego .Det gælder for alle tre planer, Mentalt - tankerne, Psykisk - følelserne og Fysisk kroppens bevægelser. Oversjælen håndhæver alt automatisk, fordi han er chaufføren styreren.Han ved at sjælen nu er under kontrol af det falske ego,men Gud - oversjælen er neutral og går ikke imod sjælens frie vilje at gør som den gør, sjælen er, selv om det er svær at tro af samme stof som Gud selv, så skulle man tro at den med lethed ved hvad det drejer sig om.Men som vi ved nu gør den ikke det, den milliarder af sjæler er under kontrol af et system som ved noget om hvordan det hænger sammen, det menneskelige system.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Intelligensen, den sidste i vedaernes fremstilling er intelligensen, intelligensen er til for at advarer for farer, at godkende, at skelne, at vurderer,at overveje. derfor når kroppen for toxiner ind bliver intelligens inddraget, jo mer toxiner om so mere går intelligensen ned. Selv om narkomaner og alkoholiker eller andre afhængigheds former påstår noget helt andet.

Toxiner har egenskaben at stimulerer sansenydelse på bestemte områder.De undertrykker skelne evnen og lader sindet og det falske ego tro at det er sagen, men intelligensen har røget sig en tur da den nye overvældende sanse oplevelse ( eller feler samtidig) ligger så langt fra normalt at det er ikke at stå imod, så pyt med intelligensen.
Først når toxinen hat tabt deres illusionistiske virkning, mærker kroppen hvor meget energi der er gået tabt, og prøver at regenererer, men nej det falske jeg vil ikke kendes ved dårlig samvittighed,den ved udmærket at kroppens system bliver overstimuret,sindet er der straks med sanseobjekter, som vi kender alle så god i form f.eks som reparations bajer. det er det samme hvis man har en maskine som kun kan har en vist mængde energi tilførelse men ved overbelastning, altså flere indput som tager strømmen tager energi, brander den sammen. Menneskets kropssystem er intet andet end en maskine.
6. selveste kroppen med dens organer.

Alle organer har en bestemt funktion som kun optimal arbejder samme ved en moderat tilførelse af energi mentalt- psykisk og fysisk.

Hjernen har den funktion som harddisk, den brænder programmers( færdige oplevelser) så de kan sener skrives lignede forsættelser på på diske, som ved erindring med de samme eller efter at bruge lidt længere tid,ihukommes, alt er ordnet efter tid, prioritet,vigtighed,hjernen ihukommer programmer, og erindring hvor de er lageret, den kan gengive multiplayer agtig alle sanse indtryk samt erindre sig hvor forskellige filer som skule bruges senere ligger.

Hjertet er en pumpe men har en sidefunktion den register mentale - psykiske - fysiske sanse ind og output.

Jeg behøver ikke at skriv mere det fleste kender kroppens system og dens funktion.

Som sagt er det blevet lidt langt men håber at det alligevel er spændelæsning.

Hari Bol
kærlige hilsener
Bhakta Ulrich

Sv: tre-centret 11/04/2010 15:39 #131523

hvordan ved ud alt det Ulrich? har du læst det i en bog? har du verificeret det?

Sv: tre-centret 11/04/2010 15:44 #131525

Carsten, det ved jeg jo ikke...jeg skal møde dig til en kop kaffe først...men jeg vil gætte på du er af den intellektuelle type....lidt ligesom min bror der er tømrer...men du er selvfølgelig også godt med hvad angår det bevægelsesmæssige...men det er kun gæt

Sv: tre-centret 11/05/2010 00:48 #131561

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Ja det kunne være hyggeligt Søren Svaret på dit gæt er et både og, sport Cykling og løb er efter behov, ikke noget fanatisk, ellers interessere jeg mig overhoved ikke for sport, det intellektuelle er også efter hvilken humør jeg er i, valget af litteratur og film smag ligger i det overnaturlige og eventyrlige emner. Musik smag, er bla Metallica, Elvis, og en del klassisk Musik, Mht religion og politik har jeg faktisk ikke fundet noget der levet op til min overbevisning.
Så hvad er det jeg domineres af ?
Nu nævnte du Hitler tidligere, han var jo også meget kulturel, han malede og skrev bøger, og var forelsket. Jeg mener ikke at man kategorisere mennesker, fordi der er jo så mange ting der spiller ind,

Sv: tre-centret 11/05/2010 13:33 #131575

Hare Krishna

Kære sorenem

Ja dine spørgsmål er berettiget.

Måske er det min baggrund.

Jeg startede med at blive født i en ateistisk familie i tyskland hvor faderen var tyran. koleriker og alkoholiker.
Moderen var hørig fra start til ende.
Jeg var den eneste som gik hver søndag til gudstjeneste ( blev hold uden dørs også i regn vejer den gang i 50erne) i en alder af 5 år indtil vi flyttede derfra efter 4 år til et andet sted.

Jeg fik ansvaret som 5 åring og at passede mine yngre søskende indtil jeg var 15 år og stod til regnskab for deres ballade.

Min far bestemte at jeg skulle i lære som maskinenearbejder som 15 åring, han mente det havde jeg ønsket mig. Jeg var der kun to år så stak jeg af fra forældrene..Jeg ønskede at blive indendørs arkitekt eller lærer. Jeg var nemlig rigtig god i skolen.men min far ville ikke have at jeg skal gå på gymnasium.

Jeg var rigtig god til at lære udenad.

Jeg var rigtig god til atletik, 100 meter på 10,7 sekunder. men det blev spoleret fordi min far pressede mig meget.

Jeg var rigtig god til at cykle rigtig langt.Cyklede til Lissabon som 45 åring i 30 dage.

Jeg var også i tysk værnepligt den gang 1½år jeg sat i en panser M 48 som kanonskytte.
Jeg var ikke glæd for den tid men lærte at disciplinere mig selv og igennem andre.

Jeg er rigtig god til at læse rigtig meget.

Jeg er rigtig god til at skrive og formulere.

Jeg taler fem sprog fire mere eller mindre flydende og skriver i hvert fald 2 af dem flydende.
Jeg har læst rigtig meget. skønlitteratur - faglideratur - religionslideratur - filosofi - psykologi - mytologi- okkultisme hen til Gudhengiven tjeneste.

Jeg har arbejdet på mange forskellige niveauer. Fra havnearbejder - lager arbejder - tjenere -
arbejdsleder, læste til lærer og blev lærer meget sent i mit bliv,læste til psykologi i forskellige sammenhæng.( 4 år officielt altså med eksamen)
Begyndte for 15 år siden at studere de indiske vedaer, er selv inden for Bhakti Yoga og dyrke det indtil nu i 15 år.

Jeg har to børn og var eng gang gift i tyskland og engang levede jeg sammen med en dansk kvinde i 26 år.

Snart 61 år har givet mig og min harddisk (hjernen) en vældig hav af programmer som jeg kan tage af, og som jeg flittig benytter mig af og skriver hverdag nye files på dem, hverdag lærer jeg noget nyt.Jeg holder min harddisk udpate, selve computerens robottens hylster det menneskelige holder jeg i form, jeg er ikke interesseret i at blive gemt væk. jeg er levende endnu i denne krop.

Jeg er typen når jeg går inden for noget så er et ja et ja og et nej et nej. Jeg har sagt ja til Gud personlig, for mig Krishna, ikke kun med mit falske menneskelig jeg Ulrich, nej helt og holdet er jeg" ånden" den fragmentariske lille gnist - Krishna dasa = Den Alt tiltrækkendes evige tjener som er i denne menneskelige kropssystem som kaldes Ulrich.

Sådan som jeg fremstillede det i skrivelsen lid længer oppe, sådan kan du finde det beskrevet i al vediske litteratur ( jeg gjorte det med danske ord og en formodentlig forståelig kontekst håber jeg da i kraft af min bagage her i livet) speciel i Bhagavad Gita - Brahma samhita - Upanishads- Puranas - Srimad Bagavatam,de sidste som indeholder alene 23 bøger med i gennemsnit 300 sider på dansk.
Det tager ca 10 år alene at forstå nogle lunde sammenhæng, og sanskrit ordene, det går stædig langsomt synes jeg.

Den vediske litteratur er inddelt på alle tænkelige menneskelige områder, er inddelt i globale emner, bevidstheds dimensioner- universelle bevidstheds dimensioner der er 14 i alt, halvguder, de himmelske og dæmoner, de ikke himmelske levende væsener, der findes en beskrivelse af mange levende væseners karakter her i universet og hvor de befinder sig.

Vedaerne indeholder beskrivelser af Guds udseende, af Guds lege - gerninger- i sine ekspansioner, beskrivelser af Guds omgangsfæller,og modstandere,beskrivelse af den transcendentale antimatere verden, Guds rige, beskrivelse over Guds upersonlige energier og kræfter og hans personlige. Universerne og meget mer som jeg ikke kan går indenfor her ellers bliver det virkelig et langt skrivelse.

Jeg skrev det ikke for at forstyrre dig og din indre balance eller andet, men kun som oplysning - information, du kan gør med dem som du lyster.
Jeg personlig er lige - glad - altid - glad uanset om du tvivler på min viden eller ej som i grund og bund er ikke min men Guds..Du har jo din frie vilje til at acceptere eller ikke, at ville eller ikke, at ville tage dig noget af det til dig. men det mindsker ikke den viden og den kilde hvor jeg har det fra.

Alt hvad jeg har læst før jeg kom i kontakt med vedaerne, faldt øjeblikkelig på plads i min forståelse og søgen efter en sammenhæng jordisk - globalt - universel -- transcendental.
Uden vedaerne vil jeg stædig famle rund og knokler løst for at forstå en kontekst i al den skriftlige viden på planeten.
Jeg er typen når jeg beskæftiger mig med noget går jeg tilbunds i det ellers kan jeg lige så godt lade være.

Der fra har jeg min viden. der fra ved jeg det jeg har realiseret at jeg ikke er menneske men ånd, derfra ved jeg at jeg ikke er anderledes end dig og alle andre levende væsener, selv om du og jeg seer meget individuel forskelligt ud., så kan du og jeg dog identificeres som menneske når du forstå når du elsker altomfattende (total accept) so forstår du også at du og jeg og alle andre er ånd - den lille evige ånd, evig hellig, evig levende, evig vidende, evig lyksalig og har evig form.Det betyder ikke alvidende det er kun en.

Det betyder ikke at du og jeg kan gør mirakler ( jo det kan vi måske ) fordi det er ikke essensen, essensen er, at altfavnende hengiven elsker Gud i sin for en selv specielle alt tiltrækkende ekspansion igen.

Hjælp det lidt?

Hari Bol
kærlig hilsen
Bhakta Ulrich

Sv: tre-centret 11/05/2010 17:02 #131592

du er en svær en carlsen....når man har mødt en person så giver det meget mere indblik...

hitler han kunne gå fuldstændig amok i vrede....så der var passion....men det var bare kvaliteten af følelserne der ikke var så gode...han blev jo heller ikke accepteret som maler...og ja han skrev Mein Kampf....og var forelsket i Eva....ja det var vist pga. at hun havde forsøgt selvmord at han syntes hun var attraktiv...og så kunne han lide Wagner, men jeg mener Wagner havde sagt at Hitler havde misforstået hans musik....han kunne bedre lide kvantitet i form af et kæmpe Tyskland...

Sv: tre-centret 11/07/2010 14:23 #131683

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Jo der er ekstreme tilfælde hvor du kan bruge din teori Søren, men jeg holder på at den ikke virker generalt på mennesker.

Sv: tre-centret 06/15/2011 17:15 #137838

der er mennesker der er god til at forestille sig at man feks rører ved noget blødt, dvs ikke visuelt ser et billede som på en skærm...og på lignende måde med alle slags texturer...jeg spurgte en af mine venner om han kunne forestille sig en knyttet hånd mens hans fysiske hånd var åben....det havde han meget svært ved sagde han uden faktisk at knytte hans hånd....i kunne jo prøve det samme....så man kan sige at jeg var mere udviklet i mit sind hvad angår bevægelse end han var....jeg er på samme måde ikke god til at se billeder for mig....og det er han i stedet....jeg er så god til at høre harmonier i mit hovede altså c7, b-mol osv....det er der måske andre der ikke er så god til...osv. osv.....det kan så give et fingerpeg om hvor det er man er udviklet og i hvilket center.

mvh S.

Sv: tre-centret 06/17/2011 05:29 #137871

En Gudsbevidsthed er alt, som fantaserer åndeligt alt.
Alt er Gud...SELV .
Kun et menneske tror som en vurdering, at i sindet drømmesymboler som følgende er en virkelig konflikt : Dæmoner og engle, ond Satan eller god Gud, NydelsesHimmel og LidelsesHelvede - at have alt oppe i sig selv eller mangle alt nede underbevidst - Psykiske hierarkier - en sindssyg splittelse som forskellige ikke eksisterende personligheder i EN´ Gud - Kampen mellem sindet og hjertet istedet for helheden, der ikke begrænser sig selv ( Leonardo Davinci brugte kunstnerens kreativitet til videnskabelig nytænkning. Han havde en åndeligt bevidsthed i harmonisk ro, så han ikke blev sindssyg af for meget af det tænkende rationelle dyr. At bruge kun en evne på et tidspunkt begrænser mulighederne. Se ikke tingene fra kun en side som en evne. Gør det hele samtidigt, så er det fuldkomment. Hvordan kan du forklare noget matematisk, hvis du ikke kan det sproglige som middel ?
En ren bevidsthed er ikke alt, fordi den er ikke noget bestemt konkret. Kun mennesket har behov for noget at forholde sig til om Gud eller dermed også sig selv som et dømmende målebånd, der misopfatter i størrelser og forskellige former. Et ego fastholder sig selv ved at sammenligne sig selv med alt...også med Gud, der er " jeg " selv.
Selv drømme har et intelligent sprog , der lignede at være noget meningsløst irrationelt eller for følelsesagtigt.
Jeg er........
Jeg er ikke tanker som en sjæl, følelser eller andet, fordi som Guds rene ånd er " jeg " ikke et menneske med en personlig egen ego-fri vilje, der styres af følelser og kontrolleres af en psykisk mønsterstruktur.
Bemærk at nogle følelser er fra et sinds tankemønstre og omvendt samt jeg er hinsides dem.
Er dit væsens opfattelse af realiteten bestemt af instinkter, følelser eller teorier ?
Jeg er intet af dem.
Som Gud kan " jeg " ikke definere, hvad jeg selv er, hvilket kan virke ukendt skræmmende for det uvirkelige ego, da frihed er, at jeg ikke handler eller er noget fra et eller andet.
Jeg er ikke fra noget eller nogen.
Jeg er ikke forskellige ting, fordi Gud kan alt.
Jeg er ikke imod dig Bhakta Ulrik, men du nævnte ren bevidsthed. Hvorfor er du så lige nu noget andet end den ved at have en ting som et navn på dig selv som en Hare Krisna religions retning ?
Gud er.....ren, fordi den ikke ord, navne eller begreber. Heller ikke en religiøs JEG - identitet.
I renhedens tomhed er du ikke Hare Krishna, da alt er opløst ( oplyst ) , hvor det individuelle jeg er væk.
Hvorfor taler folk om forskellige niveauer af bevidsthed og forskellige ånder - sjæle - psykiske væsener, når der kun i virkeligheden er Gud som et sind, hvor kærlighed ikke er en påvirkelig følelse ? Guds-psyken skaber alt, og Gud er ikke dukkerne, brikkerne eller de fiktive figurer.
Jeg kan aldrig forstå mig SELV, hvilket er en evig overraskelse uden et behov for at vide.
Når en mand udtrykker vrede, så er det ok i et med mig, da jeg ( Gud ) selv-skabte hans reaktion. Når en taler om tanker, følelser, reflektioner, åbenbaring, filosofier, instinkter, valg og vilje - så er det alt sammen ok, da Gud laver det hele, som det sker.
Der er ikke en fast opskrift på væren eller udtryk, men uanset alt, så det kommet af en SELV-sikker Gud, der er tidløs.
Hvis jeg beskriver som en tro, hvad jeg er, så er det en usand og falsk tryghed.
Det ikke eksisterende ego, fordi Gud gør alt SELV i et, forsøger at lave kaos og orden med fortællende vejkort, der fører til intet.
Følgende bruger(e) synes godt om: Raum

Sv: tre-centret 06/19/2011 20:21 #137911

• Side:
  • 1
  • 2