Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker

Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 20:17 #135015

• LARS SMITH
Da der tilsyneladende eksisterer plat og svindel i forbindelse med emner som "Stjernemennesker", specielt når man forestiller sig sådanne som "rumrejsende", så er her lidt henvisning til, at der faktisk er en seriøs baggrund for emnet.

Det er synd at virkelig seriøs interesse for emnet drukner i dem, der tager plat på det - men sådan er det jo med alt indenfor det såkaldt "spirituelle".

Baggrunden for talen om stjernemennesker er de såkaldte krystalbørn, indigobørn (de har sikkert flere navne) som er diagnosticeret af en tysk heilpraktiker, der har skrevet en seriøs bog om dette.(navnet har jeg ikke præsent, men interesserede kan sikket finde det, måske i Inger Brochmanns bog, som der henvises til på nedenstående link, Inger Brochmann var i hvert fald en meget troværdig person)

Teorien er i korthed, at nævnte heilpraktiker, som ikke står alene med sine teorier, mener at have genkendt en ny type, højtbegavede børn, der i denne tid (det vil sige indenfor de sidste 50 eller mere - kommer til jorden). Disse børn har ofte begavelser på en helt udtalt måde, høj bevidsthed, stor kærlighedsevne, stor teknisk evne f.eks,, men forskellige vanskeligheder ved at tilpasse sig det moderne, effektive, materialistiske samfunds normalitetskrav, hvorfor de medicineres, blandt andet med stoffet Ritalin.

Hvor grænsen går mellem egentlig sygdom/handicap og så individer med evner, der stammer fra en udvidet åndelig bevidsthed, er naturligvis svært, for ikke at sige umuligt at sige. Hvem vil ikke gerne se sine EGNE børn - for ikke at snakke om sig selv - som et højt væsen, der stammer fra fjerne galaktiske egne og er i besiddelse af STORE evner til menneskehedens bedste!

Denne trang til at se sig selv som noget særligt er - hvor trist den end er - dog meget menneskelig.

Men ser man bort fra denne trang, så KUNNE man måske nå frem til en vis åbenhed overfor forestillingen om indigo-børn.

Al den stund, at jeg ved ikke hvormange TUSIND børn i vort samfund marginaliseres (det kan nok findes på nettet præcist HVORMANGE, men det er et stort mindretal, som placeres i specialklasser), sættes i specialklasser og behandles med medicin, for at blive tilpasset et skole- og samfundssystem, som bliver mere og mere stresset, må man nok sige, at emnet "stjernebørn" at værd at tage alvorligt:

-Definerer vort såkaldte på konkurrence og kommercialitet byggede "samfund" normalitetsbegrebet så snævert, at et stort mindretal ganske enkelt ikke kan leve op til det - ????

-Hvis flere og flere bliver tabere i et spil, burde man så ikke stille sig det spørgsmål, om det er SPILLET, der er noget i vejen med, at det er konstrueret dårligt f.eks. (Suzanne Brøgger).???

-Kunne man ikke udmærket forestille sig, at der i denne tid kommer mennesker til jorden, som har en anden forestilling om, hvad der er et levende liv på jorden- end at gå i skole og tage en uddannelse for at gøre karriere, få villa vovhund og Volvo og så ellers vente på at pensionsopsparingen udløses ????

Da det ovenfor beskrevne "liv" så nogenlunde er ALT det, en materialistisk civilisation mener vi kan tilbyde inkarnerende sjæle i den nærværende tid- og mere og mere bliver normen for, hvad "man skal ønske sig af livet", er det så underligt, at så mange reagerer med utilpassethed, sygdom - eller opgivelse, oprør og selvdestruktion ???

Ganske vist et mindretal - i forhold til det flertal, der definerer, hvad der er "normalt".Men derfor ikke mindre værdige til at blive taget alvorligt.

(Min egen private mening: jeg synes det er dem, der gør oprør eller har det svært, som ofte viser sig at være dem, der er noget ved, rent menneskeligt. Kun døde fisk svømmer som bekendt med strømmen. )

Jeg har læst et sted, at årsagen til forekomsten af det helt uhyre antal autister, der fødes i denne tid, kan skyldes, at flere og flere sjæle simpelt hen oplever jorden som et sted, der er ved at blive uegnet for sjæle til at udvikle sig på. . Derfor trækker de sig inden eller umiddelbart efter inkarnationen sjæleligt tilbage fra livet.

Jeg har- sammen med andre i en astrologitråd, nemlig MÆRKELIGE HOROSKOPER - tidligere på dette forum beskrevet, hvad autisme egentlig er, nemlig at sjælen ikke er istand til at stille noget op med de indtryk, sanserne præsenterer den for.

Hvis mennesker trækker sig tilbage fra det vi i denne tid har gjort livet til - er det så altid disse mennesker, der er noget i vejen med ? Kunne det ikke være "vilkårene", der var ved at blive så sygelige, at al tale om "begynd med dig selv" er meningsløs ???

Jorden er ganske langsomt ved at blive et centrum for en helt sækulariseret og materialistisk civilisation , hvor havesyge, begær og magt efterhånden er de eneste målestokke for "succes" og "normalitet", med enorme konsekvenser af skadevirkninger for den jord, vi lever på., -og hvor de eneste perspektiver for fremtiden er materielle og økonomiske.

Er det det, vi som mennesker vil ? Er det overhovedet noget, man som menneske- rigtigt levende "følende" menneske-barn KAN ville ????

Det er klart, at mennesket ikke kan leve af brød alene -og visionerne om et andet livsperspektiv end efterløn og pensionsopsparing som livets mål skyder da også op hist og her- og ender jo - det ved vi jo - med at erstatte det elendige, fattige undergangsdømte materialistiske verdensbillede. Det ender godt, det er helt sikkert!

Vi kan bare håbe, at det sker INDEN det totale sammenbrud, hvor fornyelsen sker som en Fugl Fønix af asken efter frygtelige katastrofer.

Måske kan de mange anderledes mennesker i vor tid lære os noget - blandt andet om, hvad det vil sige, at være "normal" og menneske ???

Det seriøse baggrund for emnet stjernemennesker kan du læse om her - hvor der også er henvisninger til litteratur.

www.siqintelligens.dk/pdf/35.pdf

kh

Lars Smith-

PS der er sikkert andre links, der er seriøse, ligesom der er andre synsmåder, der kan være seriøse end det ovenfor beskrevne. Når jeg i begyndelsen skriver, at der er nogen der tager plat på emnet, så bygger det på egen erfaring - selvfølgelig kan andre have en anden mening. For overhovedet at have en mening bliver man selvfølgelig nødt til at kunne danne sig den mening, det hedder at betjene sig af sin dømmekraft, det er ikke alene enhvers RET, men faktisk også PLIGT - og har meget lidt at gøre med at dømme andre mennesker.

Det er jo allerhøjest deres meninger, man tager stilling til, ikke deres værdi som mennesker.
Sidste redigering: 02/04/2011 20:49 af .

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 20:32 #135017

• Raum
  • IKKE ONLINE
Når nu du siger at andre laver plat og svindel - hvordan kan vi så være sikre på at det du skriver ikke er lige så meget svindel?

Hvem skal dømme over andre?

.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 20:39 #135021

Der ER nu meget svindel og humbug indenfor mange ting i menneskets verden!

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 20:51 #135023

• LARS SMITH
PS jeg opdagede lidt sent at nævnte link faktisk er meget langt, så jeg kan kun stå inde for begyndelsen hvor temaet præsenteres - ikke for resten af indlægget, da jeg ikke har læst det endnu - lidt pinligt selvfølgelig....altså indledningen hvor problemet faktuelt ridses op kan jeg anbefale - jeg kender ikke pågældende sted og kan derfor ikke sige noget om hvorvidt deres konklusioner er korrekte-

Det handlede om at gøre opmærksom på et emne, emnet "krystalbørn", ikke om at slå til lyd for en bestemt opfattelse af det. Da det har været beskrevet af så "jordbunde" mennesker som læger og heilpraktikere, kan det dårligt afvises som irrelevant og humbug.
Sidste redigering: 02/04/2011 20:57 af .

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 20:59 #135025

• Raum
  • IKKE ONLINE
OK - så jo flere læger og/eller heilpraktikere som siger det samme - jo mere rigtigt er det??

-

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 21:38 #135027

• Fillip
  • IKKE ONLINE
Stjernemennesker og krystalbørn og indigobørn og blu ray børn er skam virkelige.

Jorden er befolket mellem 2 promille og 2 procent af stjernemenesker fra højere dimensioner .

der er intet nyt i det.

når jordmennesket en dag finder tid og interesse for stjernemennesker som har løftet Jorden teknologisk fra stenalder til nutid så kommer respekten naturligt ind.

ja vi venter

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sidste redigering: 02/04/2011 21:39 af Fillip.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 22:06 #135028

Fillip skrev:
Stjernemennesker og krystalbørn og indigobørn og blu ray børn er skam virkelige.

Det eneste blu ray jeg ved er sand, er en blurayafspiller, for sådan en har jeg nemlig, men jeg kan ikke se hverken stjernemennesker, krystalbørn eller indigobørn på den!

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 22:15 #135030

• Raum
  • IKKE ONLINE
Uanset hvilken fin kasse vi putter nogen i - så er vi alle mennesker med en sjæl og en del af det guddommelige.

Alle ligeværdige.........

.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/04/2011 22:16 #135031

Seriøst - så kan vi jo ikke ligefrem undgå at tale om det, der er den reneste logik - vi er alle børn af universet, og det kan jo ikke diskuteres!

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 00:20 #135032

• 3-i-1
  • IKKE ONLINE
Hej Alle.

Nu skal man jo ikke forestille sig ”Stjernemennesker” som rejsende der kommer til jorden ombord på et rumskib! Vi er skam født herned på nøjagtig samme måde som ethvert andet jordbarn. Så ”rumrejsende” er noget misvisende.
Og vi har altså også været her mere end de sidst 50 år. Det er kun den teknologiske udvikling der har accelreret så kraftig på det sidste.

Men Fillip, du må nok væbne dig med tålmodighed lidt endnu med hensyn til det med respekten. Jordmennesket skal først løftes i sin mentale tilstand – altså faktisk evne at ”SE” gennem ”sløret”, - evne at SE kærlighedsvæsenet i sin storhed og begynde, bare begynde, at evne at efterleve det. Men det er en meget vanskelig øvelse. Jesus snakkede en masse om det for over 2000 år siden og meget få har endnu SET det og endnu færre evnet at efterleve det!

Jeg tror ærligt talt ikke den holder, den med at krystal- indigo- og andre ”nye” børn er så anderledes at de ligefrem bliver diagnostiseret som sindslidende eller lignende. Ej heller tror jeg på den med at autistiske børn er børn hvis sjæle trækker sig ind i sig selv. Det giver ikke mening for mig.

Mennesket er fra fødslen underlagt hjernens dominans. Alt hvad vi oplever via vores sanser bliver bearbejdet elektrisk og kemisk i hjernen. Autisme, HDAD, psykoser og alt muligt, er kemiske og elektriske ”smuttere” i et kompliseret system.
Stjernemennesker – der har været her længe – og nu også den nyere generation – altså indigo-, krystal og blue raybørn – er meget anderledes en de fastboende jordmennesker, ja. Men de har også en tilpasningsevne der gør det muligt for dem – om end med besvær – at tilpasse sig den tunge energi der hersker på jorden.

Lars skriver:
”Jorden er ganske langsomt ved at blive et centrum for en helt sækulariseret og materialistisk civilisation , hvor havesyge, begær og magt efterhånden er de eneste målestokke for "succes" og "normalitet".
Nej, det er den ikke ved at blive! Menneskeheden er ved at værre mætte af det og det er derfor jorden er ved at blive løftet op på et højere niveau. Men ændringer er svære og tager tid. Mange klamrer sig til det gamle kendte mens andre råber på fornyelse. Diktaturer smuldrer, banker og finanskarteller går konkurs. Områder drukner mens andre tørrer ud. Jorden er ved at lukke de gamle systemer, mens folket råber på lighed, retfærdighed og medbestemmelse. Grænserne bliver trukket skarpere op – verden bliver mere sort eller hvid – fårene skilles fra bukkene!

Der må nødvendigvis være en fortærende ild før fugl Fønix kan rejse sig af asken. Men der bliver ingen total katastrofe, ragnarok eller armageddon. Jorden bliver IKKE udslettet!

Knus

Marlene

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 00:29 #135033

• Ara2
  • IKKE ONLINE
Især et kendetegn går igen hos de nævnte børn. Deres mangel på empati.

Enten udagerende som fysisk eller psykisk vold og dominans overfor andre børn (og voksne) eller indadvendt, så manglen på empati kommer til udtryk i en manglende forståelse for andre i det hele taget. Som at mangle et sprog, der kan sikre kommunikation med andre og kun at se sig selv.

Er det disse børn, vi ønsker at ophøje som dem, der skal slå den fæle materialisme i gulvet, som dem, der skal sikre bedre skoler uden stress osv. Som dem, der skal ændre verden og frelse os fra os selv.

Jeg kan nemt forestille mig en verden regeret af stjernemennesker, indigobørn, krystalbørn og hvad de ellers kaldes. Men det er ikke en verden, som har plads til alle. Det er en totalt ego-centreret verden uden empati og omtanke for næsten.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 00:42 #135034

Lars det er smukt at bringe dette emne på banen!

Der er tusindevis af børn der dagligt fyldes med medicin og netop kattegoriseres som vanskelige!

Ofte er deres nervøse tilstand en kæmpe hindring for dem, ved at de har svært ved at sidde stille og er meget motoriske -
jeg tror ikke det er naturligt for dem men en form for raskløshed - en form for lyst til at flygte fra deres situation - om de ses er de meget berigende og aktiv deltagende!

Ofte magler jo netop tyghenden - specielt om de kommer fra en lidt mørk baggrund!

Og Piller er da bestemt ikke en løsning - der dør faktisk en del af disse medicinerede børn hvert år! - lider af vægttab og mister livsgrinsten!

Det er på tide at vi ikke sider her og fnidrer over om de er ligeværdige eller andet latterligt - men ser dem som dem de er!

At der netop er flere der tager del i at være med til at oplyse og være i teten for dem!

Der er faktisk lægelige påstande om at det er medicinalindustrien der har opfundet begreberne til deres sygdom for at skabe et marked!

Og den passer som fod i hose med de forhold skolerne underviser under!
Sidste redigering: 02/05/2011 00:46 af christkis.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 01:32 #135035

Christkis skriver:

"Der er faktisk lægelige påstande om at det er medicinalindustrien der har opfundet begreberne til deres sygdom for at skabe et marked!

Og den passer som fod i hose med de forhold skolerne underviser under
-----------
Det er da en ret vovelig påstand til en påstand, som man ikke kan sige noget ærligt om -
Der findes i dag utroligt mange konspirationsteorier om alt mulig,
og jeg tror faktisk ikke, at de eksperter, der arbejder med utilpassede børn er enige om, at medicinalindustrien skal indblandes som en synder på den måde.

Hvad er det, der kan passe ind i skolernes undervisning ?
Hvad er det, der skal peges på ?

spørger Kunigunde

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 02:13 #135036

Fandt lige en interessant forfatter via fb!

John Virapen, "dødelige bivirkninger"

ADHD opfundet af BIG Pharma ....STOP medicenering af børn!
link fra Youtube

I skolerne er det både tid, og den måde som undervisningen er skruet sammen på!

Den er læringsorienteret via at sidde stille og lytte.
Undervisningssystemet kører via en testmodel, hvor børn måles og vejes på deres udkomme gennem at modtage undervisningen der ikke inddrager hele barnet!

Man kan sige at læreren er styret af en tids/læreplan der skal nås uanset!

Læreren må eks. vis ikke berøre børnene!

Det i sig selv giver en afstand til den enkelte elev, der har brug for omsorg!
Sidste redigering: 02/05/2011 02:17 af christkis.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 02:20 #135037

Der har altid været børn, der har haft svært ved at tilpasse sig,
så det er ikke noget nyt, men at der bliver flere og flere, er der vel ikke noget at sige til -
Alene de sidste 50 års højteknologiske tilstand, samt stress alle vegne --ikke mindst pga de høje skilsmissetal, men det synes højst besynderligt, at de skal anerkendes som kommende fra andre planeter
med en høj bevidsthed om at udsprede lærdom til menneskeheden, men
det lindrer måske nogle at tro på den udlægning.

De skal lære os kærlighed, hvilket faktisk er ganske naturligt for
forældre, der har større omsorg for et vanskelig barn.
Så hvad kan disse indigo eller krystalbørn lære fra sig, når statistikken siger, at en meget stor procentdel af disse faktisk
er autistiske? ( husker ikke lige hvor mange ).

Som Ara 2 er inde på, så handler autisme om manglende empati, og
hvor bliver lærdommen af, når personen lukker sig inde i sin egen verden og ikke formår kommunikation ?
--men det betyder ikke, at autister ikke kan have en indre viden og flair for nogle ting, som bare ikke kommer ud. Dog kan vi ikke komme udenom, at autisme betragtes som en sygdom.

At indigo eller krystalbørn skulle have en anderledes aura end andre mennesker er der intet reelt belæg for, og en vis person, som hævder det, kan da heller ikke..når det kommer til stykket..
stå inde for det ( nævner ikke den kendte person ), for der vil altid findes nogen, der vil forsøge at gøre sig bemærket med nye idéer.

At der findes "stjernemennesker" a la engle med høj visdom kan jeg da ikke udelukke, men snakken om krystal-og indigiobørn holder for mig ikke vand.
Det er iøvrigt et emne, vi før har debatteret herinde på forummet.

k.h. Kunigunde
Sidste redigering: 02/05/2011 02:23 af kunigunde.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 09:57 #135038

• Lindae
Jeg kan se der bliver nævnt Autisme.

Der er jo mange issues som bevirker denne sygdom, nogle mener ene og alene det skyldes noget åndeligt, nogle mener det er medicinalindustriens skyld og andre mener sikkert noget tredie.

Men man kan bare ikke isolere en sygdom til kun ET grundlag for sygdommen.

Jeg har nu arbejdet indenfor ernæring i rigtig mange år, læst nærmest alt der findes om dette emne og meget tyder faktisk på...... eller rettere viser efterhånden tydeligt hvad det vi spiser gør ved os.

Mange såkaldte autister er så følsomme i deres celler at deres symptomer rent faktisk opstår på baggrund af de stoffer der indtages og dermed optages i kroppen.

Det viser at rigtig mange såkaldte Autister kan komme helt af med alle deres symtomer og sygdomsgener alene ved at spise den rigtige kost, hvilket indebærer:

INGEN gluten.
INGEN hvedeprodukter
INGEN Mælkeprodukter
INGEN sukker
INGEN kunstigt fremstillet sødemidler
INGEN farvestoffer og E-numre
INGEN smørbare minariner og smør produkter
Helst ingen svinekød.
Kun lidt oksekød.
INGEN kemi i tøj, parfumer, rengøringsmidler, elektronik osv (så vidt muligt det kan undgåes i elektronikken, i mærker som Nokia og Dell er bla. bromerede flammehæmmere nedsat betydeligt i forhold til i andre mærker, bromerede flammehæmmere er et giftstof som især påvirker mennesker med såkaldte autistiske træk, giver desuden barnløshed) osv.

MASSER af ren protein, dvs. protein som kommer fra produkter der IKKE er fyldt med væksthormoner, antibiotika og alt muligt andet skrammel.

MASSER af grønt, især avokado, figen og dadler som kan gemmes i smoothies der samtidig tilsættes de rette fedtsyrer og protein.

MASSER af de rigtige essentielle olier, dvs. brug ren kokosolie i alt eller olivenolie, MEN Olivenolie SKAL være den økologiske olivenolie til mindst 60 kr. literen - hvorfor så det tænker mange, ja det er fordi alle de billigere olieprodukter gennegår en raffineringsprocess som de fleste ville sidde med åben mund over at høre, den raffineringsprocess indebærer bla. at olien tilsættes KLORIN (ja, det er rigtigt) for at fjernme bla. urenheder, derpå gennemgår olien igen endnu en process hvor der tilsættes et andet kemisk stof for at fjerne det der nu er muligt at fjerne af klorinrester. (alle smørbare produkter gennemgår nogenlunde samme raffineringsprocess med kemiske stoffer tilsat, er usikker på om klrin er indblandet der også)

Disse to olier kan vi indtil vi er ca. 30 år i kroppen omsætte til de essentielle fedtsyrer som er så vigtige for alle vitale funktioner.

MASSER af fiskeolier og ikke mindst Lecithin.
MASSER af fisk og kylling.

Der findes Autistiske børn som er fuldstændige symptomfrie ved at leve således og derfor fungerer i normale børnehaver, skoler osv. og det er altså børn som HAR gået i special skoler, været fyldt med ritalin og nærmest været opgivet af både forældre og hele behandler/skole/læge systemet.

Dette alene kan ikke "redde" alle autister og Adhd´er for deres sygdom/symptomer, men det kan hjælpe helt utroligt mange - det er skræmmende at samfundet ikke går mere aktivt ind i at kigge på disse aspecter, men det skal nok komme med tiden.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 12:20 #135040

Tak, Lindae

for et interessant indlæg.

Ja, der er sikkert ikke mange, der har tænkt over, at kosten kan have så stor betydning -
ikke desto mindre nævnte en bekendt af mig her til morgen, at kosten kan være en vigtig faktor, og hun har nemlig en autist i familien.
Fortæller også, at familien ofte har undladt medicin, men af og til må anfald, der går helt amok tilskynde til, at der gives beroligelse vha medicin.

k.h. Kunigunde

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 13:33 #135042

Selvom denne tråd handler om , hvorvidt der er en seriøs baggrund for begrebet stjernemennesker, kan jeg ikke dy mig for lige at vise,
hvad der skulle være seriøst ..
at nogen kan "spotte" hvilken planet, de forskellige stjernemennesker kommer fra, og det alene pga udseende -
og så kan enhver jo kigge sig i spejlet og måske finde en genkendelse
og tro på det eller ej -
men man skal åbenbart helst have hjælp til det og betale for det..hmm

www.siriusmedia.dk/Sider/Stjernemennesker.htm

Jeg er både overrasket og rystet over, at nogle skal påduttes disse tanker -
f.eks. læser man om Andromeda-folkene, at de bor i klippehuler på
en vulkanplanet med svovlatmosfære, har indianske træk og spiser blade og bark af træerne !
Jo,jo, fantasien fejler intet !

Kunigunde

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 14:12 #135043

• 3-i-1
  • IKKE ONLINE
Hej kunigunde.

Ja, det var da en vidunderlig gang volapyk at læse!!

Men ingen af de nævnte ting stemmer overens med virkeligheden på........ og så kommer problemet. Navnet. Andromeda er en galakse, ikke en planet.

Kategoriseringen ville svare til, at vi opdelte forskellige livsformer efter galakser og sagde, at væsener fra mælkevejen så sådan og sådan ud, spiste det og det og boede sådan og sådan.

Jeg kommer fra en - lad os bare kalde det en planet - i Andromedagalaksen som jeg ikke kan sige navnet på. Det ville ikke give mening. Og "hjemme" hedder det heller ikke Andromeda og mælkevejen hedder heller ikke "mælkevejen" der.

Nå, det var et lille sidespring. Men jeg synes at tråden har udviklet sig til en fjendsk stemning mod både autisme, ADHD og psykoser som om DET pr. definition var begrundelsen for indigo- og stjernebørn!

Den nye type børn er altså ikke en flok psykisk syge individer der skal pumpes op med medicin.

Psykiske sygdomme og den nye generation børn har ikke noget med hinanden at gøre, ud over, at alle børn kan få sygdomme af enhver art!

Knus
Sidste redigering: 02/05/2011 14:14 af 3-i-1.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 14:40 #135044

• Lindae
3-i-1

Du har ret i at den ny tids børn ikke som sådan er identisk med børn med psykiske sygdomme, ikke desto mindre er det netop den ny tids børn som bliver stillet disse diagnoser netop fordi den ny tids børn er så følsomme i deres celler overfor mangt og meget.

Det være sig omgivelserne, omgivelsernes høje krav og omgivelsernes tackling af dem, dertil kommer så også det jeg har beskrevet i mit indlæg længere oppe i forhold til deres meget følsomme celler som reagerer pronto overfor belastninger i form af den helt forkerte kost.

Denne forkerte kost bevirker for det meste så den udadreagerende adfærd som så bliver grundlaget for en stillet diagnose og dermed medicin = barnet er stemplet som psykisk belastet med dertilhørende sygdom.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 14:50 #135046

• Fillip
  • IKKE ONLINE
Ja svarende til at man sagtens som menneske kan have alle mulige ascensionsymptomer uden at være syg :=)

)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 15:03 #135047

Ja, det ser grangiveligt ud til, at der er mange vinkler at betragte fra -
så det er ikke let for almindelige mennesker at kode sig ind på, hvad der er sandt eller ikke -
selv lægerne kan blive i tvivl, når de skal stille diagnoser,
og hermed ligger der et stort ansvar på deres skuldre.

Tillader mig at spørge 3-i-1

Hvordan opstår det, at man er sikker på at have "hjemsted" på
en anden planet ?
har det måske at gøre med en såkaldt guddommelig oplevelse ?
Svar dog kun hvis du har lyst til det, men for os jordboere lyder
det temmelig interessant.
Sidste redigering: 02/05/2011 15:05 af kunigunde.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 15:32 #135050

• Ara2
  • IKKE ONLINE
3-i-1 skrev:
Men jeg synes at tråden har udviklet sig til en fjendsk stemning mod både autisme, ADHD og psykoser som om DET pr. definition var begrundelsen for indigo- og stjernebørn!

Den nye type børn er altså ikke en flok psykisk syge individer der skal pumpes op med medicin.

Psykiske sygdomme og den nye generation børn har ikke noget med hinanden at gøre, ud over, at alle børn kan få sygdomme af enhver art!

Knus

Hej 3-i-1
Mange tak for at fremhæve det. Jeg er fuldstændig enig. Jeg påpegede at autisme, ADHD mv. netop var kendetegnet ved mangel på empati. Dette har intet med at være fjensk at gøre. Det er bare sådan, det typisk er.
Derfor forstår jeg heller ikke sammenkædningen mellem disse børn med en særdeles problemfyldt hverdag og så at det skulle være positivt for os alle sammen, at den slags børn i større tal er kommet hertil (hvad jeg ikke aner om de er).

At sætte et barn, som har massive sociale problemer, op på en piedestal med 1. præmiemedaljen som verden og alle os andres frelser, kan kun opfattes som grinagtigt. Jeg har stor forståelse, ømhed og omsorg for disse børn og vi hjælper bestemt ikke dem, ved at gejle os selv op til at deres dysfunktioner skulle være positive træk.

Det er de ikke.

Det dysfunktionelle er for disse børn enormt smertefuldt. Og jeg stejler over dem, der uden at grave dybere og som ren refleks fordømmer al form for kemisk medicin. En kærlig forælder kan gøre sit dysfunktionelle barn en bjørnetjeneste - uanset om diagnosen er autisme, ADHD, utilstrækkelig social interageren, indigobarn, stjernebarn, krystalbarn eller slet ingen diagnose - ved totalt at afskrive medicin, fordi den voksne selv har en konspirationsteori om at diagnoser er dannet af medicinselskaberne og derfor af det onde.

Jeg har set børn i de små klasser kæmpe et par år, isolerede, forpinte og alene, indtil de endelig kom ind under det store fæle system og fik en diagnose og dertil hørende medicin. Og jeg har set nogle af disse børn blomstre op, komme ud af deres skal og på en afslappet måde begynde at interagere med andre børn. At få venner. At kunne komme hjem til andre børn og voksne uden deres forældre behøvede at sidde angstfyldte og vente på telefonopringningen, som bad dem hente deres barn, som endnu engang enten var kammet over i overgreb mod de andre børn eller som havde låst sig inde på toilettet fordi de ikke kunne klare mere.

Hvorfor er det så svært at acceptere, at medicin rent faktisk hjælper nogle. Ikke alle, men nogle, som får et bedre liv, et mere normalt liv forstået på den måde at de får venner og kan gøre de ting andre kan. Måske det kan være et mål for voksne i sig selv at være anderledes, men det er det aldrig for børn.

Der er da masser af ting, som med fordel kunne laves om i vores samfund. Vægten kunne lægges anderledes, kravene kunne være anderledes, fremtiden kunne være anderledes. Ting kunne gøres bedre og mange kunne få et mere meningsfyldt liv fremfor bare at leve for at spise, skide, sove, reproducere sig, holde flotte fester med 12 af hver og tage på de obligatoriske 2 ferier om året. Helt sikkert. Men det har ligesom intet med indigobørn at gøre.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 15:39 #135053

• Erik
  • IKKE ONLINE
Jeg mener at diagnoser som ADHD og andre er det samfundet/det etablerede system er i stand til at overskue lige nu, selve diagnosen ADHD er der allerede en debat i gang om da mange mener at den reelt indeholder flere forskellige symptomer som kræver forskellig opmærksomhed.

Tankevækkende er det at helt op til reelt 30 - 35 % af eleverne i en middelstor skole falder ind under betegnelsen ADHD og andre betegnelser af "børn med særlige behov" og at disse grupper og de specielle klasser der er oprettet til dem er et af de store spare og nedskæringsområder kommunerne har opmærksomhed på lige nu.

At børn har brug for resource stærke forældre uden stress, forældre der tør og kan tage det voksenansvar der følger med den rolle vi som forældre har påtaget os, forældre der kan finde balancen mellem at tage ansvar og overlade ansvar i forhold til børnene på de rette tidspunkter kan der vel ikke herske tvivl om, men et er hvad børn har brug for og noget andet er hvad virkeligheden kan tilbyde pt.

I mine øjne er læger generelt gearet og uddannet til at tage sig af de fysiske problemer og gøre opmærksom på problemer der grænser op til deres virkefeldt og sende de mennesker videre i systemet der har behov herfor.

Vort samfund er i sig selv ikke særligt resurcestærkt lige nu og dermed bliver medicinering en nem løsning, for nem mener mange og med rette men den lobby der står bag medicinalindustrien er nok en af de stærkeste lobbyer i verden og de penge der er tale om er af en størrelsesorden vi dårligt kan fatte, dette lagt sammen med, at samme industri betaler undervisning og andet for mange læger gør det i mine øjne yderst tvivlsomt om det vil føre til bedre forhold for nogle hvis lægerne skal gå ud over deres faggrænser og kompetanceområder.

Hvor svært det kan være, at bevare overblikket og "jordforbindelsen" over og omkring vores børn og den generelle udvikling vi som menneskehed går igennem kan debatterne om for eksempel "englebørn", "devabørn" og mange andre betegnelser give et meget klart billede af og ofte må man også her spørge sig selv: hvor er de fornuftige, recurcestærke og ansvarlige forældre henne? De forældre der støtter deres børn til et liv de kan gå ud og finde balance og glæde i at være en del af på godt og ondt, et liv som de dybest set har valgt i en fysisk verden netop for at virke i samme fysiske verden hvad enten deres roller er som lærere eller elever...

Verden og dermed også børnene skriger på stærke, ansvarlige og medfølende voksne med en god jordforbindelse og indføling, er det det vi søger at give vore børn eller drukner det i forskellige debatter om andre ting?

Kh.Erik

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/05/2011 15:43 #135054

Hvis jeg vidste at jeg kom fra en anden planet, så ville jeg også kunne formulere hvordan der ser ud på planeten - men nu er det jo de færreste, der har virkelige minder om den slags (jeg har endnu aldrig stødt ind i en virkelig overbevisende historie fra livet på en anden planet - beskrevet på samme måde, som hvis vi skulle forklare om vores gøren og laden her i livet) - det eneste som jeg har hørt om helt bestemt, er folk der kommer fra stjerner - som postulerer at de er hævet over den fysiske lov - men alligevel så bor de her på Jorden - de er født her, men man har da aldrig hørt om nogle mennesker i vores generation - i hvert fald her på Selvet.dk der vitterligt er landet med et rumskib og nu bor her. Det er altid noget som kommer fra regressions-hypnose, og hvor ellers man får det at vide, at man er et stjernemenneske, osv - der er uendelige mange muligheder, men intet af disse påstande, om fx sygdomme, osv, kan bevise at folk er rumvæsener/hybrider, whatever, hvis de nu beviseligt er mennesker - og ikke har usædvanlige evner - andet end hvilke der kan forklares som menneskelige evner... Min pointe er bare, at det er mere end postulering, end det er et bevis på at stjernemennesker, krystalbørn og indigobørn skulle være andet end blot mennesker! Men folk må jo gerne have deres mening, som de nu synes, hvis de ikke er enige med min mening