Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/13/2011 14:12 #135420

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej venner

Jeg kunne godt tænke mig at sende lidt Heartflow til Lars Smith.
Værgso' Lars.

www.vectorstock.com/assets/preview/20996...eart-flow-vector.jpg

M. Sufilight
Sidste redigering: 02/13/2011 14:19 af Khidr7.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/13/2011 14:21 #135422

O.K.
beklager hermed min utidige indblanding -
Følgende bruger(e) synes godt om: Massimo

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/13/2011 20:30 #135451

WE ALL HAVE A SACRED CONTRACT

Det fremmer forståelsen

myss.com/library/contracts/

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/14/2011 15:33 #135500

• LARS SMITH
Kære allesammen

for at modvirke det ubehagelig "ekko" af drama-queen der åbenbart opstår når trådejeren melder sig ud UDEN varsel, så har jeg meldt mig ind igen-for en KORT varsel.

også fordi det måske ikke er fair at gøre andet overfor I andre..

Jeg melder mig IKKE ud fordi jeg føler mig forfulgt, er blevet såret, vred, har fået paranoia, vil undergrave selvet eller få jer til at snakke om "ham der gik efter at have smækket døren" - eller nogetsomhelst af den slags, ,

- men tak for tilsendt varme, Sufilight og andre .

Jeg skulle have givet besked om at jeg havde brug for en pause- og det gør jeg så nu.

Den vigtigste grund til at jeg melder mig ud er ,at det er drænende og anstrengende at skrive på Selvet, For mig. Jeg mærker - mærkeligt nok speceitl på denne tid af året - den mentale energi foran PC´en meget drænende. Det er den jeg kalder for Agent Smith - og nærmest er ved at skelne fra mig selv, der jo har et andet fornavn. Faktisk synes jeg ikke I kan være det bekendt, de af jer, der påstår, at I ikke aner hvem han er. Hvorfor skal vi andre sidde med sorteper alene ?

Selvfølgelig er det også berigende ind imellem, men alligevel - det tager kraften af meget andet, hvor jeg gerne vil lægge min energi - og Selvet er jo helt ubetalt og uforpligtende.

Til sidst kommer det til at fylde så meget at det bliver til en tidrøver, også fordi jeg går meget ind i det, ja næsten ser det som udtryk for en slags kamp på et højere plan.. Det er måske skørt, men nogen gange føles det som om idet er ideer der strides på et højere plan - i vor tid....

Det var nummer 1. grund. Så kommer nr. 2.

Den blir jeg nødt til at komme med, fordi det ville være lidt fejgt overfor dem, der måske føler at noget at det jeg ind imellem siger har været et talerør for noget, de selv har sagt - eller tænkt. .Det vil jeg gerne stå ved.

Det handler om, at jeg på en måde blir ked af det af at skrive på Selvet.

Jeg bliver ked af det, fordi jeg oplever at selvpromoveringen som selvbestaltede , profeter og monologerne har tiltaget nærmest i det uendelige i de år, jeg har skrevet på dette site- og at dialogen, den indbyrdes forståelse og evne og villighed til virkelig at LYTTE til andre mennesker er aftaget proportionalt.

Når man mener man har sans for hvad der skal til for virkelig at LYTTE til hvad andre væsener giver udtryk for, istedet for at LÆGGE SIT EGET IND I DET, så er det ikke så nemt at opleve det, der finder sted, ikke bare på Selvet, men også i den virkelige verden, det er lidt trist synes jeg. Men det blir et sidespring at komme ind på det med verden.

Jeg mener ikke alt det med økonomien, klimaet osv..

Men den krise der finder sted i vores relationer - jeg tør godt sige afstumpningen i relationerne. Det at vi - parallelt med at vi snakker højere og højere om Kærlighed, Lys, Hjertekræfter etc. etc. oplever lidt at der på et plan bliver mindre og mindre af det. At mennesker ikke LYTTER til hinanden, men kun til sig selv.

Av, den med bjælken i sit eget øje. For hvor er MIT ansvar i alt dette ? Den anden side findes jo også - det MÅ den, for det jeg lige har beskrevet er bagsiden af en anden udvikling- der er oaser af samtaler, også på nettet, hvor mennesker forstår hinanden - kærlighedsmøder hvor mennesker forenes i ekstatisk lyst - og jeg tror disse stjernestunder vil blive mere og mere frugtbare.

Den moderne tids ensomhed vil blive brudt af den moderne tids dybe møder!. .I glimt.

Jeg tror på kærlighed og jeg ønsker den for os alle. Men ind imellem, f.eks. jher på Selvet, og derfor var jeg også glad for dit Massimos indlæg, fordi jeg følte det indeholdt virkelig EMPATI, ender man nemt i en spærreild, der egentlig handler mere om at lære sig selv og hinanden girafsprog end om at dele fælles oplevelser på det spirituelle plan- og bliver presset tilbage i behovet for at forsvare sig selv - og det er jo ikke sjovt.

. Men jeg tror vi grundlæggende, med de nødvendige pauser - er på vej ind i det nye fællesskab, hvor vi virkelig kan møde hinanden i sjælen. .

Og Selvet kan være et øvelse på et plan, en god øvelse, som Erik siger, men ind imellem er ferie påkrævet for at gå i sig selv og skille uvæsentligt fra væsentligt.

Og bare glemme alt det mentale fnidder, både i sig selv og i andre, som dette medie lidt indbyder til, synes jeg.

Så hold for guds skyld op at skændes for min skyld...

Så derfor...

Kærlige hilsener

Lars

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/14/2011 16:19 #135502

• Lindae
Sikke et skønt indlæg at læse Lars....Tak for det..... Altid dejligt når den følelse dukker op som jeg sidder med lige her "smil"

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/14/2011 16:23 #135503

• LARS SMITH
En ting bliver jeg nødt til at sige, til dig Massimo. Hvis du virkelg har en dyb indsigt der kan læse det der ligger BAG ordene hosmennesker, og det tror jeg måske du har, så kan jeg ikke få det til at stemme med at du har brug for at udbasunere dine iagttagelser om sandheden bag mine ord - offentligt.

Det siger måske noget om mig, men også lidt om din moral synes jeg.

Hvis du mener jeg lyver for mig selv - og dermed andre - hvorfor så ikke sige det til mig selv - og specielt INDEN jeg melder mig ud - og du mener det er sikkert at sige det, hvor du tror jeg ikke mere "læser med"?

Men den slags almindelige menneskelige hensyn er du måske hævet over ?

kh
Lars

PS måske har jeg helt misforstået dig, så må du undskylde.

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/14/2011 17:26 #135506

Som lovet, så har Lars udmeldt sig igen af forummet, så dem, der skriver med ham privat kan fortsætte snakken der - ellers kan vi lade tråden fortsætte med at debattere emnet og ikke personerne.

Fortsat positiv debat!

Sv: Den seriøse baggrund for emnet stjernemennesker 02/14/2011 17:45 #135509

Velkommen tilbage Lars - ingen over ingen under, ingen udenfor