Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Gad godt
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Gad godt

Gad godt 07/23/2013 23:36 #147168

Gad godt at folk herinde nedskrev deres tanker noget mere, ved der bliver læst og nogen har tanker omkring emnet, men synes ligesom at det ikke har noget at sige, JO det har det!
Jeg vil høre/læse alt hvad folk tænker, det gør en forskel for mig! Ja ok det er så egoistisk tænkt, men det kunne jo også være en åbenbaring for en anden.

Sv: Gad godt 07/24/2013 14:42 #147174

• Taurus
  • IKKE ONLINE
Tanker i en endeløs række giver ikke mening. Formålet med kommunikation er at man reflekterer på hinanden og nogle gange kan det så gå over i debat hvor der skal rykkes ved folks faste synspunkter.

Nu er dit udspil at der er for få aktive der ikke plører siden til med tekst, men du kunne også vende den rundt og kigge på "de tre fringre der peger på dig selv hver gang du peger på en anden."

Hvorfor kommer der ikke den feedback Du kunne tænke dig når Du skriver?

Hvorfor har Du behov for skrive Dine tanker i dette forum?

Formålet med at have en åben debat er at folk der kun har lyst til at læse, også kan lære og flytte sig personligt. For hver "unik" situation er der 1000 mennesker der har det på præcis samme måde, så jeg kan også se det fornuftige at alle ikke umiddelbart plokker deres tanker ind på siden her.

Bare lige en tanke om dette... og så der er jo noget for andre at tænke over

Nu ligger indlægget under Krop, Psyke og Sundhed - Så kan jeg passende tilføje at tanker og usagte følelser sætter sig fysisk i kroppen hvis man ikke kommer ud med det.
Sidste redigering: 07/24/2013 14:44 af Taurus.

Sv: Gad godt 07/24/2013 15:25 #147175

• dvogel
  • IKKE ONLINE
Jeg personligt tænker meget på hvad der kan få folk til at få øjnene op. Jeg prøver alt, hvad jeg kan for at få folk til at se, hvad der sker omkring os, men for det meste bliver det mødt med had og hån. Alt hvad jeg vil, er bare at prøve at hjælpe folk.

Sv: Gad godt 07/24/2013 20:19 #147179

Taurus: Det lyder ganske sandt når du skriver det Det var måske også forkert formuleret af mig, en tanke, en følelse der er svær at sætte ord på.
Tak for svaret, ja det gav tanker og et klarere syn på nogen ting

dvogel: Det er bare så skønt! Bliv endelig ved med det!
Sidste redigering: 07/24/2013 20:19 af Magenta.

Sv: Gad godt 07/24/2013 22:35 #147183

dvogel, det er nemmere for folk at at håne en end at prøve og se problemerne i øjnene. Og hvis der er flere og flere der gør det, så ville det også være mere normalt og mere let at være æresløs. De fleste folk er stadig ikke klar til at vågne op endnu. De vigtige informationer er altid tilgængelige, det er bare op til hver enkelte selv om de på et tidspunkt vil gå i dybden med det og frigøre sig fra den programering de fleste lever under.

Sv: Gad godt 07/25/2013 00:28 #147185

• dvogel
  • IKKE ONLINE
Magenta, ja jeg vil blive ved med det

The warrior, det har du meget ret i. Jeg nægter bare at give op på folk. Det er sjovt, hvordan folk fra afrika og sydamerika er meget mere vågne end folk fra europa. De lever ikke på en lyserød sky, så de er nok mere åbne.

Sv: Gad godt 07/25/2013 21:32 #147200

Jeg har endnu ikke oplevet folk håne mig, tror ikke at mennesker herinde håner hinanden, vi ser jo på hinanden på samme måde, netop derfor at vi elsker denne side

Sv: Gad godt 07/27/2013 01:09 #147214

Uhh er begyndt at skrive med min: Life of love. Jeg elsker ham stadig! Og han har det på samme måde. Blev helt "skør" da jeg hørte fra ham første gang. Sad bare som en glad jule gris og hihihih. Har været sådan lidt "sindsyg" hele dagen! Jeg elsker ham, vil have ham, nu hørte jeg lige mobilen igen, må se om det er ham... uhhh

Sv: Gad godt 07/27/2013 11:07 #147215

Nu har jeg læst om egoet et par gange herinde, så når jeg får en træls følelse så tænker jeg, lad være, det er egoet. Ego ego ego egon, eller på engelsk gun, egun

Sv: Gad godt 07/28/2013 16:06 #147238

Førhen prøvede jeg på præcis det samme dvogel.

Mange er ikke klar til det endnu, og det er okay.. Det skal nok komme.

De ødelægger deres trykheds-bobbel, hvis de skal til at tage stilling til noget helt nyt og ukendt for dem. Har jo altid været menneskets natur, at være bange for det ukendte.

Det er svært at få folk til, at åbne øjnene for det der sker omkring dem, og det der er vores virkelighed, for det betyder, at de skal til at mærke sig selv og åbne deres hjerter.

Når man åbner sit hjerte kommer alle de følelser op som man ellers har lagt låg på, gode som dårlige.
Mange har følelser i sig som de er bange for, og ikke har lyst til at konfrontere. (Disse følelser kan også være ret hårde) så det er i bund og grund, forståeligt nok at mange foretrækker at håne det, så de kan blive i det overfladiske, og ikke behøver mærke sig selv og det der foregår indeni...

Men jeg tænker, en god måde, at få folk til at åbne deres øjne og hjerter, er ved at inspirere dem gennem dig selv.. Det kræver mod, at turde være "anderledes" og være sig selv tro, og på samme tid udviser du respekt for dig selv. Disse ting, er nogle af dem som virkelig inspirere andre.. Om ikke andet kan det være, du får plantet et par frø.

Det er sådan jeg prøver at gøre det
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue, TineHC

Sv: Gad godt 07/29/2013 15:16 #147265

• dvogel
  • IKKE ONLINE
Ja Mads, du har nok ret i, at mange ikke er klar til det endnu. Det kræver helt sikkert mod at være anderleders og forhåbenligt, som du siger, kan det være inspirerende.

Sv: Gad godt 07/31/2013 17:15 #147290

• John47
  • IKKE ONLINE
Okay Magenta. Jeg vil gerne dele mine tanker....

Som jeg ser det er vi individuelle udenpå.

Men det er en illusion for det vi ser er kun den fysiske del af os.

Der er to lag mere i os nemlig den sjælelige og inderst den åndelige.

Den fysiske del af os udtrykker sig gennem kroppen ved hjælp af Emotioner

og så er der sindet der udtrykker sig gennem hjernen ved hjælp af Tanker

Inden under det har vi en sjæl, som kommunikerer med os gennem følelser

og aller inderst inde har vi vores ånd som kommunikerer med os ved hjælp af glæde.

og der inde er vi ikke længere individuelle.

for vores ånd er selve livet i os, og det er ikke opdelt.

den inderste livskerne i os er fælles med hele universet...

Vi er alle et og samme levende væsen nu og i al evighed...

Det er hvad jeg tænker....
Sidste redigering: 07/31/2013 17:20 af John47.

Sv: Gad godt 07/31/2013 18:32 #147292

Det er sgu godt tænkt John, det er nemlig også min erfaring. I sindet differentierer vi verden som en personlighed, men i ånden er vi en og samme natur. Lidt ligesom en bølge der kommer op til overfladen af vandet, og ser sig adskilt som bølger, og glemmer sin samme natur nede i vandet, indtil bølgen vender tilbage som hav.

Men i bølgesproget, altså ordet er jo ikke det samme, som havsproget, for der forsvinder alle former jo ud i en og samme natur. Det skal ligesom erfares selv

Sv: Gad godt 07/31/2013 18:51 #147293

• John47
  • IKKE ONLINE
Tak Rene!

Jeg glemte forresten Egoet, men det bor i sindet og taler især til os gennem tankerne...

Ja man kan sige at inderst inde er vi alle kærlighed idet vi alle er et, jo mere bevidste vi bliver om det jo "sødere" bliver vi overfor hinanden.
  • Side:
  • 1