Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

paranoid skizofreni.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: paranoid skizofreni.

paranoid skizofreni. 11/03/2008 21:30 #36874

hej jeg er en pige på 19 år, for 2 år siden blev jeg stillet diagnosen paranoid skizofreni.

i starten ville jeg ikke acceptere det, men til sidst blev det som en dårlig vane at jeg skulle fortælle alle at jeg er psykisk syg.

men på det sidste føler jeg at der må være en anden årsag til mine symptomer.

nogen dage bliver jeg drænet for energi, jeg orker intet, får hovedpine, selvmordstanker, tankeforstyrrelser ( hvor jeg ser billeder i mit hovede som ikke føles som mine) , har lyst til at spise helt vildt,  jeg føler mig forfulgt og overvåget, som om nogen ånder mig ned af nakken. men jeg har aldrig rigti nogen ide om hvem det er, andet end de er efter mig, så nogen gange tror jeg det må være politiet. men der er ingen grund til at være efter mig?

men er heller ikke overbevist om at nogen er efter mig, det er bare en ubehagelig følelse jeg har.

idag har jeg en af mine "dårlige dage" som jeg kalder dem. der er ingen grund til det, jeg blir bare lige pludselig grebet af angst følelse, og har kun lyst til at sove og være for mig selv.

lige pt er jeg overbevist om at jeg må være "hjemsøgt" af en slags dårlig energi. for jeg føler mig bare så bombet. og nej, jeg var ikke til fest igår, eller længe oppe, eller noget i den dur :/ men hva tror I ?

kom med jeres bud, det ville være en stor hjælp

Mvh helene

SV: paranoid skizofreni. 11/13/2008 15:53 #36875

• Maria82
  • IKKE ONLINE

Kære Helene,

da jeg var omkring 19 fik jeg nogle angst anfald hvor jeg f.eks vågnede om natten med panisk angst og følte at nogen forsøgte at holde mig nede - jeg så skikkelser i spejle og jeg mærkede berøringer og etc.

Nu, hvor jeg ser tilbage, tror jeg på at disse angstanfald stammer fra et forventningspres og et manglende ståsted i livet. Som helt ung kan fremtiden godt virke overvældende.

Jeg rejste meget og fandt mig selv og også gennem æstetiske fag udtrykte jeg mig selv og blev mere "mig".

Der er et projekt i Århus som hedder www.destillepiger.dk" target="_blank" rel="nofollow">www.destillepiger.dk">www.destillepiger.dk , jeg ved ikke om beskrivelsen passer på dig, men har lavet projekt i samarbejde med dem, og de har haft megen succes.

Kærlig hilsen Maria

SV: paranoid skizofreni. 11/13/2008 16:26 #36876

• Maria82
  • IKKE ONLINE

Undskyld, det var et forkert link - her kommer det rigtige

http://www.stillepiger-silentpower.dk/

" target="_blank" rel="nofollow">www.stillepiger-silentpower.dk/">...

SV: paranoid skizofreni. 11/13/2008 19:04 #36877

Hej Helene

Jeg tror personligt på, at psykisk sygdom kan gøre én mere følsom over for den åndelige verden, så at du måske har ret i at der er nogen, som ´driller dig´. Men jeg tror også, at det er meget vanskeligt at skille ad, hvad som skyldes den psykiske lidelse, og det som muligvis kommer ´udefra´. Jeg tror ikke at alt, hvad du oplever af selvmordstanker og andre ubehagelige tanker , mm. kan forklares med at det kommer udefra. Det kan godt stamme fra din sygdom/din underbevidsthed.

En mulighed er måske, at du kan gå lidt op i medicin, som jeg går ud fra at du tager. Antipsykotika lukker af for modtageligheden over for den åndelige verden, så måske skal du lidt op i dosis med denne medicin ?

Det ville også være en god ide at komme et sted hen, hvor du kan snakke med nogen om det. Maria henviser til noget i Århus, men jeg kan ikke umiddelbart læse, at du bor i Århus ?
Hvis du bor i København, er der et par steder, jeg kunne anbefale dig at besøge.

Kærlig hilsen
Eva

SV: paranoid skizofreni. 12/05/2008 18:08 #36878

Hej Helene

Loggede lige herind for at se, om der var noget debat i gang, som jeg har brug for.

Så så dit spørgsmål om lykkepiller eller ej, og så også at der er en del, der er imod.

Men ser du, jeg har fået lykkepiller i nogle år, og tør slet ikke slippe dem, da jeg ikke orker hele tiden at være tæt på sammenbrud.

De piller jeg får er Cipramil eller den billigst udgave.

Lige nu hedder de Akarin og indeholder 30 mg.

Og jeg har på INTET tidspunkt været i en osteklokke, tvært imod.

Jeg tænker klart og det eneste pillerne hjælper mig med, er at min grædetærskel er langt højere.

Jeg kan stadig blive meget ked af det og bekymret mest for min søn, som har det rigtig træls.

Så de er de piller er en KÆMPE hjælp til at jeg har mere kontrold over at kunne styre mine ked af det følelser.

Lige i tiden har jeg så pga min søns sygdom det rigtig svær, men tar´godt fat om mig selv, og søge den proffesionelle hjælp, jeg har brug for.

Om lykkepiller vil hjælpe dig, kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men mine erfaringer sige i hvert fald, at de er helt nede på jorden og giver hjælp til nærvard og balance.

Knus fra Sannah

SV: paranoid skizofreni. 04/07/2009 17:51 #36879

hej alle sammen tak for beskederne

jeg er blevet sat op i medicin, både antipsykotisk og anti depressive, jeg vil sige jeg har stadig meget det samme som først nævnt, men er inde i en periode hvor jeg har alt for meget energi, er helt oppe at køre, rastløs og snakker hurtigt

tror måske jeg bare er inde i en god periode lige pt. men min sygdom svinger meget og jeg kan gå fra at være helt oppe at køre, til helt nede i kuldkælderen

SV: paranoid skizofreni. 04/08/2009 03:30 #36880

• kempo
  • IKKE ONLINE

Som du ved, er det en alvorlig sygdom du har. Den kan ikke sammenlignes med at have behov for lykkepiller eller andre lidelser.

Den bedste prognose får du ved at følge din behandling samt at have et godt socialt netværk. Mange med Skizofreni har tendens til at isolere sig og det er jo meget naturligt, når man har det skidt, er usikker på sin fremtræden og på andres forståelse.

Men forskning viser, at mange bliver raske efter en årrække, når man har et forstående og accepterende socialt nerværk - familie eller andre. Medicinen alene gør det ikke, men hjælper med at holde sygdommen på afstand, mens healingsprocessen arbejder.

Jeg tror at det vil kunne være til skade for dig, at tænke på spiritueller forklaringer på dine symptomer. Du skal øve dig i at genkende dine symptomer og opfatte dem som sygdom. Intet andet.

En sygdom i hjernen/sindet er ikke åndelig kontakt og skal ikke overføres til at være noget åndeligt - hverken godt eller skidt. Tænk på din sygdom og dine symptomer, som noget du er ramt af og som ikke tilhører dig. Styrk det du ved er dig og anerkend, at noget, der ikke er dig har fået indflydelse på dig. Find ud af, hvordan du bedst kan styrke dig, og hvordan du kan adskille symptomerne. Prøv at narre symptomerne, og find måder at narre dem på, så de ikke får så stor indflydelse. Måske vil de forsvinde hurtigere, når de ikke får lov til at styre dig eller skabe en verden til dig, som du ikke vil være hjemme i. Jeg håber, at du har nogle gode mennesker at tale med om din sygdom og hvordan du har det.

Du skal være meget forsigtig med at læse og tro på, hvad der skrives på et forum som dette. Det er ikke stedet, hvor du bedst finder jordforbindelse i en stabil virkelighed. Det har du brug for mere end noget andet.

Mvh.

Følgende bruger(e) synes godt om: kæmpe klovn

SV: paranoid skizofreni. 04/08/2009 10:44 #36881

Indigobørn har det netop lidt svært med jordforbindelse.

De er meget sensitive og har en evne til at kunne føle,hvad andre føler som deres eget, hvilket jo er dybt forvirrende, sålænge man ikke ved, hvad det er der en selv og hvad der ikke er, og det at man har den evne som de andre ikke har og derfor ikke kan forstå og tror er en sygdom, som de tror kun de har opskriften på at kunne kurere.

Og det er særdeles vigtigt for indigoerne at lære at stole på sig selv., du vil vide hvad jeg mener og meget mee når du har set videoerne

SV: paranoid skizofreni. 04/08/2009 12:01 #36882

• kempo
  • IKKE ONLINE

Der findes ikke indigobørn. Det er en af tidens illusioner, og hvis man kæmper for sin psykiske sundhed og har det skidt med en sindslidelse vil det ikke være en hjælp at kaste sig ud i spekulative illusioner. Det vil være til skade, og de der forsøger at kapre psykisk syge for deres tro giver ingen hjælp og har ingen forståelse for så gennemgribende og alvorlig en sygdom som paranoid skizofreni.

På et Internetforum som dette findes der mange som er ligeglade med andre, hvis de blot kan kapre deres sind til at støtte deres egen tro. Det er ren egoisme, hvor andres psykiske sundhed er ligegyldig. Det er så uforpligtende at skrive om, men hvad der kan ske med mennesker i virkeligheden bag PC-skærmen er disse propagandister ligeglade med. Måske er det uvidende personer, som aldrig har set, hvilke lidelser andre mennesker kan have, når de har en psykisk sygdom.

Mvh.

SV: paranoid skizofreni. 04/08/2009 20:54 #36883

altså nu har jeg altid troet på ånder og at der var mere mellem himmel og jord siden jeg var helt lille. kan godt være jeg har en sygdom, men lige meget hvad folk siger stoler jeg på min ven om aura farve. kan godt være nogen ville synes jeg er naiv., men sådan er jeg . jeg står fast ved min holdning og tro

Sv: SV: paranoid skizofreni. 06/04/2012 15:54 #142956

• Lars_C
  • IKKE ONLINE
Hej. Du skriver, at antipsykotisk medicin lukker af for den åndelige verden. Har du nogen kilder på det, jeg er interesseret i at læse mere. Jeg har fået medicinen, og det lukkede fuldstændigt, ned for det åndelige, hvilket gjorde mig ret ked af det. Der er stadigvæk lukket, eftersom medicinen ikke er ude af mig endnu.

Sv: paranoid skizofreni. 06/06/2012 16:08 #142981

Jeg kan slet ikke tro, at politiet - nogen er direkte efter dig personligt.
Sindet kan komme med overdrevne dramatiske fortolkninger ligesom med symbolsproget.
Måske er det bare fra : Vi lever i en verden, hvor mange opfører sig egoistisk, så faktisk ligner de at være fjender eller modstandere, der er onde eller efter en selv ?
Mange folk er efter mig i hverdagen, når de projicerer eller afreagerer ubevidst deres lidelser i sindet .
Psykiatrien idag er kun naturvidenskabelige, så de fatter ikke officielt det åndelige eller filosofiske.
Der er ikke indigo-børn, fordi ingen er specielle eller bedre åndeligt end andre, fordi vi alle er Guds rene lys, som der kun er en af.
Men alle generationer idag er muligvis kaldet til at ændre på Jorden. Ikke kun de unge.
Mærk i dig selv, da vejen er der. Istedet for forvirringen af de mange teoretiske stier, der er så forskellige, at sandheden ikke er nem at finde.

Sv: paranoid skizofreni. 06/07/2012 08:32 #142991

Tråden her er henved 4 år gammel.

Er trådstarter her stadig?? Er der noget nyt om tilstanden, måske til det bedre, nu hvor tiden har arbejdet lidt

- kan se én der tidligere har anbefalet Cipramil. Med den viden vi har i dag om netop Cipramil, så håber jeg ikke nogen forsøger sig med dem

Sv: paranoid skizofreni. 06/08/2012 04:20 #143000

Svar tekst nr. 2 - Fortsat fra forrige.

Helena G skriver : jeg føler mig forfulgt og overvåget, som om nogen ånder mig ned af nakken. men jeg har aldrig rigti nogen ide om hvem det er, andet end de er efter mig, så nogen gange tror jeg det må være politiet. men der er ingen grund til at være efter mig?
men er heller ikke overbevist om at nogen er efter mig, det er bare en ubehagelig følelse jeg har.

SVAR : Livet havde været mere underholdende ligesom på film, hvis " de " er efter en, fordi så er livet spændende. Et ego vil gerne føle, at den er noget værd eller helt speciel som en psykisk drivkraft, hvor dagen virker ekstra meningsfuld i troen på en slags mission eller opgave i den tilsyneladende kaotiske og svære verden.
I drømme kan du opleve at jage - lede efter eller blive forfulgt.
Hvis du føler dig overvåget, så kan det komme af et underbevidst behov for at blive anderkendt eller , at du som en udviklingsproces kigger og ser ubevidst på dig selv som en anden del af dig selv. At se sig selv i erkendelser og indsigter = opmærksomhed på hvem, at du er.
  • Side:
  • 1