Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Musik og følelser
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Musik og følelser

Musik og følelser 08/17/2011 15:17 #139711

eller BETTER OFF ALONE- 13 golden songs to make breaking-up easier

I

For nogen år siden gik jeg rundt oppe i Vendsyssel og skulle skilles. De, der har prøvet det, ved at en skilsmisse ikke bare er noget,man lige pludselig "skal", altså noget, der sker på engang – men er en gradvis og ofte smertefuld proces, hvor to mennesker, der har været tæt knyttet, ikke mindst i de tilfælde, hvor de har børn sammen, langsomt bliver skilt fra hinanden.

”Skilt” er et godt ord, synes jeg, fordi man jo har været indfiltret på mange planer.

Skilsmisse består så i, at man langsomt løses ud af denne indfiltrethed i hinanden. Ofte kommer tiden en til hjælp – vi taler om at vokse fra hinanden.

Derfor er det også godt, at man "skynder sig langsomt", jeg ved ikke om der stadig er noget .der hedder separation, det var der engang, og det var godt, fordi det gav parterne lovhjemmel til at gå igennem skilsmissen som en proces.

Der er altså tale om en proces, når man skal skilles. Smertefuld ja, men alligevel også en uhyre spændende proces, fordi den jo handler om det emne, der nok interesserer de fleste mennesker allermest – nemlig følelser. Ikke på nogen andre tidspnkter af sit liv gennemgår man hele følelsesregisteret så intensivt og grundigt som under skilsmissen fra et andet menneske, man har elsket.

Grunden til, at jeg kan skrive om min egen skilsmisse og de følelser, den involverede, er dels, at det nu er mange år siden, dels også, at jeg faktisk mener, man kan tale relativt objektivt om følelser, ja næsten gøre dem til genstand for fænomenologiske undersøgelser. I parentes bemærket mener jeg, at mange mennesker længes efter et objektivt forhold til følelsernes verden, simpelt hen fordi vi lever i en tid, der på den ene side er ved at drukne i hårde uafviselige kendsgerninger af materiel natur, på den anden side i al for subjektiv "fnidder".

Jeg mener, at følelser er en ligeså stor del af virkeligheden som materielle kendsgerninger, at vi kan gøre dem til genstand for undersøgelse med nøjagtig samme præcision som vi kan undersøge materielle ting uden på mindste måde at tage noget af kraften af dem– og at den undersøgelse og objektivisering faktisk er noget, mange af os ville have gavn af, fordi det er en vej til det spirituelle.

For Spiritualitet er – i mit verdensbillede – ånd set gennem sjælens, følelsernes, linse.

II

På nogenlunde samme tid som min skilsmisse havde jeg lejlighed til at lære en musikterapeut at kende. Der findes en del musikterapi i Danmark, endda en uddannelse i denne terapiform, nemlig på Aalborg Universitet.

Musikterapi anvendes på hospitaler- der hvor den ikke er skåret væk - i forbindelse med smertelindring og i behandling af psykiske lidelser som angst depression og kontaktproblemer.Musikeren Niels Eje har endda udgivet 9 CD´er, MUSICURE, af musik som er specielt lavet med henblik på terapeutiske formål på hospitaler og andre institutioner. Denne CD-række kan købes på landets apoteker.

Ofte benyttes musikterapi i form af improvisationer, som så har til hensigt at lade klienten via musikken komme i kontakt med følelser, han eller hun eller ikke kommer i kontakt med. Efterfølgende kan sådanne improvisationsforløb så evalueres.

Alt dette til trods har jeg ikke kunnet finde ret mange eksempler på, at musikterapi anvendes på den måde, at der tages udgangspunkt i musikken selv. Det vil sige i dens konkrete elementer.

Forstået på den måde, at man sætter helt specifikke rytmer, bestemte harmonier, bestemte melodier ind i behandlingen af bestemte følelsesmæssige problemer. Hvad nu, hvis musikken kan bevidstgøre om følelser, man nok har, men ikke er bevidst om ? Det ved vi dybest set den kan - vi ved jo alle, at bestemt musik fremkalder bestemte følelsesmæssige associationer i os.

Mens jeg befandt mig i processen af skilsmisse fra et menneske, jeg holdt af, begyndte jeg at lytte til en række musiknumre, mest i genren pop og rock, som jeg syntes ”passede” med de konkrete følelser, jeg stødte på undervejs. Det gør vi jo alle sammen – vi hører musik, der passer til vores følelser og stemninger. Jeg havde samtidig et klaver til min rådighed, og da jeg også forsøger at genskabe det jeg hører på min egen måde på klaveret, var det hele tiden en vekselvirkning mellem at opleve bestemte følelser, deres genklang i musikken – og så at bevidstgøre dem i mig selv ved selv at spille dem.

Jeg gjorde det jo selvfølgelig mest for mig selv, men det var en spændende opgave og endnu mere spændende blev den, da jeg fik respons fra nævnte musikterapeut. Sammen begyndte vi at arbejde med at stille den følelsesmæssige proces, det er at gennemgå et farvel til kærlighed til et menneske, op i en rækkefølge, der kronologisk fremstiller udviklingen af de forskellige følelsesnuancer i en sådan afskedsproces. Alt sammen i form af konkrete rock- og popnumre, typisk numre, der er kendt af de fleste.

Arbejdet forløb over et halvt til et helt år – jeg skulle jo have mine egne følelser med – og ideerne til de numre, der skulle med på listen, poppede først op efterhånden som jeg gennemgik de konkrete tølelser. Nogen af numrene er først komme til senere, derfor kan antallet i overskriften til denne artikel godt skifte, alt i mens jeg skriver på den og finder de relevante numre frem.

Vi kaldre den følelsesmæssige proces, som vi ville kortlægge med vores liste, for BETTER OFF ALONE . Dette med udgangspunkt i Sissel Kyrkjebøs nummer af samme navn.

Baggrunden for at sætte den overskrift på var den, at ”endemålet” med enhver skilsmisseproces fra et andet menneske må være det, at man i slutningen af processen står som et fuldstændig frit menneske, der virkelig har lagt fortiden BAG sig og ikke sidder tilbage med følelsesmæssige mellemregninger i forhold til den anden person – kort sagt virkelig har givet SLIP og er kommet videre. Videre til at føle at det eneste rigtigt var at bryde ud - og at man kort sagt nu er - "Better off alone". Denne følelse er nemlig forudsærtningen for at en evt. NY relation til et andet menneske kan indledes på konstruktiv måde.

At dette slet ikke er en selvfølgelighed, men at mange mennesker slæber traumerne fra tidligere kærlighedsrelationer med ind i nye, er jo velkendt. I den følelsesfattige materialistiske tid, vi lever i, hvor alting går alt for stærkt, er der ofte ikke tid til at gennemleve sorg – og adskillelsesprocesser med fuld styrke, inden vi af vores handlingsmani kastes ud i nye relationer- ofte uden virkelig at have fordøjet de gamle. Men dermed tager vi gamle sår med ind i nye relationer – og det er destruktivt.

Terapeuten og jeg var enige om, at endemålet med en virkelig vellykket adskillelse ikke bare er ”Better off alone”, men måske endog, at man føler tilgivelse og efterfølgende taknemmelighed, måske upersonlig kærlighed, til den person, man er blevet skilt fra – måske lidt i stil med Whitney Houstons ”I will always love you”, som kom med på listen som et af de sidste numre.

Først med tilgivelse og taknemmelighed er man nemlig kommet helt fri til at komme videre og gøre nye erfaringer og tilgivelsen er specielt vigtig, når man er tvunget til at fortsætte en relation med sin partner af hensyn til de børn, man har fået.

Den følgende liste gør ikke krav på fuldstændighed. Der er masser af følelsesmæssige nuancer, som ikke er kommet med, al den stund at de følelser, vi gennemlever, når vi elsker – og hader den, vi har elsket – er utallige. Alligevel synes jeg det er vigtigt – og skægt – nu at prøve at offentliggøre den.

Hvad enten du er en PRO på området at tage afsked eller du befinder dig i en proces af begyndende følelsesmæssig adskillelse og har brug for inspiration til hvordan du kommer fri, så print listen ud og hør numrene i den rækkefølge, jeg har angivet.

Det kan være du opdager at rækkefølgen for dig er en anden end den har været for mig, og det er i sagens natur helt fint. Det kan også være, at den musik, du hører for at bearbejde lignende følelser er en helt anden end den, jeg foreslår. Også helt fint. Følelser kan ikke diskuteres siges det, det mener jeg nu godt de kan, for en af hensigterne med denne liste er at udfordre den påstand, at følelser er vilkårlige.

Musik er et af eksemplerne på, at følelser meget ofte har samme struktur hos forskellige mennesker - det vil sige at vi faktisk udmærket kan genkende hinandens følelser. En betingelse er selvfølgelig at vi er bevidst om dem hos os selv.

Det vil der forhåbentligt blive lejlighed til at blive med beskrivelsen af de enkelte numre!

Lad os begynde!
Følgende bruger(e) synes godt om: humblenh

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 16:41 #139712

1. Neil Sedaka: Breaking up is hard to do

Den første på listen er mens alting endnu er fryd og gammen. Det første skænderier har været der, endda et brud, men man KAN ikke undvære hinanden – og et clean cut er bare for svært - derfor sejler man bare tilbage i hinandens arme, selv om man godt ved, at det er forbi – gu gør man ej. Man ser jo tilbage på alt det gode, man har haft, man er sovset ind i dejlige minder der forbindes med den anden person – og at slå op ER bare for træls.

Neil Sedakas hit kan i dag virke lidt naivt, men er i virkeligheden en virkelig godt snekereret popsang. Jeg kunne ikke finde den med Sissel K. som jeg synes er den bedste udgave, så her er den uden video bare med teksten på skærmen.

2. Elton John: Sorry seem to be the hardest word

Version af BLUE. Nu er vi et helt andet sted end søndagsturene i skoven og make-up sommerferien. De to har været helt inde,hvor de har gjort hinanden rigtigt ondt, og det endda er svært at sige undskyld. Den fase kan man jo støde på på et hvilket som helst tidspunkt i en relation. Men her er vi nok ganske langt henne, vil jeg gætte på. Abstraher fra den dårligt korygraferede video og nyd musikken. Eltons emotionelle stemme bryder igennem på et tidspunkt som en kulmination af hele sangen.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 16:54 #139713

3. Phil Collins: I Cannot Believe it´s True

Så er vi på vej ind i mareridtet, forelskelsen er gået over – is it really you, man har set nogen sider af den anden, som gør at man er ved at gå bagover – det er da løgn! Følelserne er der stadig, helt sikkert, deraf også lammelsen. Man har efterladt sig selv så langt inde på den anden banehalvdel, at dette gør VIRKELIGT ondt. For vreden har endnu ikke vist sig, den er ikke dukket op endnu, den kræver at man kan sætte sine grænser, og forelskelsen var jo grænseløs, man var jo midt i illusionen. Phil Collins er aldrig kommet på Rolling Stones liste over verdens bedste albums eller sange, alligevel er han i min verden en af de musikere, der ved mest om følelser og formår at udtrykke det i sin musik. Hans album Hello I must be going , hvor denne skæring stammer fra, er et eminent opslagskatolog af breaking-up sange.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 17:35 #139715

4. Janet Jacksom: what about

Nu er vi kommet derhen hvor der virkelig er blevet slået skår. Jeg er ellers ikke den store J.J-fan og i hendes Velvet Robe er dette nummer faktisk det eneste, der ikke emmer af lykkelig kærlighed og idyllisk lidenskab. Måske optræder den her sang lidt tidligt – skulle måske have været på listen senere – for man ser tilbage, den ene part vil gerne genoptage forholdet, men der er bare løbet for meget vand i stranden i det hele taget – helt fri er man ikke, for ellers behøvede man ikke overbevise sig selv om at det er forbi ved hele siden at se tilbage.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 17:44 #139716

5. Phil Collins: It Don´t Matter to Me

Phil igen. Tonen er ved at blive styg, men selvfølgelig betyder det noget for ham, hvad hun siger og gør, ellers ville han ikke skrive sangen overhovedet. Følelsen er med andre ord midt i relationen stadig væk, men dog gradvist ved at løse sig ud af symbiosen og vågne i en selvbevidst gåen sin egen vej.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 17:51 #139718

6. Sissel K: Breakaway

Den her har med stemningen at gøre, mere end måske med indholdet. For nu begynder de første spæde tegn på lyst til at bryde op at melde sig. Dette opbrud er ganske simpelt hen nødvendigt at kende til muligheden af, for det er ikke meningen at vi skal blive i noget, der er dårligt for os. Det er den lette stemning af, at man faktisk bare kan rejse sig og gå ud af døren - intet forhindrer en, når øjeblikket er kommet. Jeg ved godt, at Sissel for nogen er et hadeobjekt, for mig er hun Norges gave til verden...

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 17:59 #139719

7. Phil Colllins: I Don´t Care Anymore

På den syvtrinsraket, der hedder gradvis løsrivelse, er vi nu nået til trin 7. Man er virkelig holdt op med at bekymre sig om, hvad den anden siger . siger man i hvert fald – og forsøger, ikke uden besvær at finde tilbage til sit eget liv, at NYDE sit eget selskab, at finde tilbage til sine egne vaner, som HUN/HAN har bragt i forvirring. Aggressionen er der, man hader virkelig hinanden, og det skal den anden have at vide. Hvilket selvfølgelig bare viser, at man ikke er HELT fri endnu. Der skal endnu et par trin til.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 19:13 #139722

8. Hall and Oates: Throw the Roses Away

Har man nu gennemgået alle foregående stadier af løsrivelsen grundigt – lad-os-finde-sammen-igen-fordi-vi-er-så-dejlige-sammen-fasen, håret-i-postkassen-på-fjendens-banehalvdel, du-har-allerede-såret-mig-for-mange-gange-fasen og er-det-VIRKELIG-dit-sande-jeg-fasen efterfulgt at en oprigtig jeg-hader-dig-fase, så er man parat til de næste 7 trin. Og den første fase, man der skal igennem er giv-slip-og-move-on-fasen. Jeg var ikke sikker på dette nummer, fordi jeg fornemmer, at det forhold Jerry Hall, synger om, mere er gammelt på den måde, at han bedømmer det efter tidligere erfaringer – end et af de sidste trin i et langt intenst forhold. Men nummeret skal med, fordi det er et af de smukkeste numre, jeg kender, og fordi det er et af det bedste, der formidler følelsen – giv slip!

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 19:23 #139725

9. Randy Crawford: One Day I will Fly Away

Det her er en af de smukkeste sange, jeg kender, sunget af et af de smukkeste mennesker, Randy Crawford. Hun er så smuk, simpelt hen fordi den indre skønhed lyser ud af hende. Og hun synger den sang uden et eneste øjeblik at blive sentimental. Hun holder den følelse af stor smerte, som sangen indeholder, inden i sig selv - er den tro - der er ikke SKYGGE af bitterhed eller nag i hendes udtryk på noget tidspunkt. Og netop DETTE udgør den store kunstner - at han/hun kan bruge smerten ikke som udtryk for SIG SELV, men for noget alment. Blive en kanal, der viser følelsen objektivt i alle dens nuancer, så vi andre kan lære , at følelser, også af nederlag og smerte ALDRIG er det endelige ord, men kan bruges til at komme videre på, hvis vi nægter af blive hængende i skyggesiden af dem. Dette er stor kunst og R.C er et stort menneske.

Sidste redigering: 08/17/2011 19:24 af soltjeneste.
Følgende bruger(e) synes godt om: humblenh

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 19:36 #139728

10. Sissel Kyrkjebø: Better off Alone

Så er processen ved at være fuldbyrdet. Sissels smukke sang er en af de bedste udtryk for den følelse, der handler om at trække trådene tilbage og atter blive sig selv, uden bitterhed og med en stor portion selvfølelse. Det er stadig svært, men der er også en STYRKE ved denne pludselige skulle støtte sig KUN til sig selv. Det er en sej erkendelse – smertefuld i begyndelsen og det SKAL den være – derefter en ny opvågnen som morgenstjernen på himlen.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 19:45 #139729

11. Allan Parson`s Project: Sooner og Later

Det er ikke nogen STOR sang den her,men den passer meget godt til den hverdagsfølelse, det handler om. Altså man er kommet på afstand og sooner or later er han/hun det sidste, man tænker på - i sangen er den afstand ikke HELT gennemført, men den synges alligevel så tilstrækkeligt lidenskabsløst, at man tror, tilstanden allerede er indtrådt - og i denne sammenhæng er det jo den formidlede følelse i musikken, det drejer sig om, ikke hvad komponisten evt. selv har tænkt sig med sangen.

Sidste redigering: 08/17/2011 19:48 af soltjeneste.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 19:59 #139732

12. Celine Dion: Because You Loved Me

Nu er vi nået til sidste stadie af frigørelsesfasen – nemlig den fase, hvor man ser tilbage med taknemmelighed. Celine er måske lidt vel meget i den forbindelse – og alligevel, hvis vi ser tilbage, så burde vi faktisk være taknemmlig for ALT, hvad der sker os, se det i det lys, som det SKAL ses i, at det har haft en dyb mening i vort liv.

For indser vi, at der er en mening med alt, så sker det ofte, når vi samtidig tror, at alt hvad der sker os er meningen. Celine synger den her, så man umiddelbart indser, at vi KUN kan være taknemmelige , og at alt, hvad der sker er fuld er dyb, dyb mening. På dette stadie – mærkeligt nok efter at have været helt nede i de nederste regioner, hvilket kun viser, at opstandelsen er afhængig af nedfarten til dødsriget – har forelskelsen forvandlet sig i en dyb hjerte-chakra-kærlighed, noget, der når sin apoteose i den sidste sang på denne liste over golden songs for making breaking-up easier.

Sidste redigering: 08/17/2011 20:01 af soltjeneste.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 20:16 #139733

13. Whitney Houston: I Will Always Love You

Denne sang er nok en af de smukkeste sange, der nogensinde er skrevet. Det skal siges med det samme, at meningen ikke er at forvente, at alle relationer kan ende med en sådan kærlighed som denne sang udtrykker.. Så kan kærlighedsenergien, som jo begynder på et relativt lavt stade med blandt andet det sexuelle begær bevæge sig opad og oplyse de forskellige chakrams. Og i denne sang er vi nok nået til hjertet eller måske højere. Abstraher venligst fra diverse associationer til filmen- og endda fra teksten – begge antyder en underkastelse hos sangeren som jeg ikke synes er så sympatisk - men fokuser i stedet på energien i denne sang! Læg mærke til, at sangen energetisk sætter begge parter FRI ved at ønske den anden DET BEDSTE.

Sidste redigering: 08/17/2011 20:25 af soltjeneste.

Sv: Musik og følelser 08/17/2011 20:40 #139736

Her er så hele listen, alle 13 golden songs to help make breaking-up easier...!

1. Neil Sedaka: Breaking up is hard to do
2. Elton John: Sorry seem to be the hardest word
3. Phil Collins: I Cannot Believe it´s True
4. Janet Jacksom: What about
5. Phil Collins: It Don´t Matter to Me
6. Sissel K: Breakaway
7. Phil Colllins: I Don´t Care Anymore
8. Hall and Oates: Throw the Roses Away
9. Randy Crawford: One Day I Will Fly Away
10. Sissel Kyrkjebø: Better Off Alone
11. Allan Parson´s Project: Sooner or Later
12. Whitney Houston: I will Always Love You
13. Celine Dion: Because You Loved Me

HÅber nogen kan bruge det til noget, selv har jeg tænkt mig at brænde en CD med disse - og andre sange - for altig at have dem rede til at HUSKE i stunder, hvor man mest har lyst til det modsatte af kærlighed...Alle følelser er rigtige, ingen er forkerte, og alle skal gennemleves for at komme hel ud på den anden side, uden bitterhed, uden sår - og klar til nye opdagelser i kærlighedens forunderlige verden...

kh
Lars S.

Sv: Musik og følelser 08/20/2011 13:52 #139846

Kære Soltjeneste.Kom lige til at se dit arbejd her. Og det er rigtig godt synes jeg.Musik betyder rigtig meget for våres følelser.Hvor har man da hørt den ene kærlighedssang efter den anden og tudbrølet i al sin elendighed.:)Nu har jeg været alene nogle år,og har det egentlig fint med det,men med musikken jeg tilfældig? sadt på i dag,Celine Dion med en af mine favoritter "River deep,mountain high",kan jeg da godt komme til at tænke på fortiden.Det er trist at musik ikke bliver brugt mer,alle reagerer jo på musik,dyr,planter osv.Så tak fordi du delte dette med os.Det giver mange tanker )Kh Randi

Sv: Musik og følelser 08/23/2011 19:51 #139973

Hej randi, man kan jo også lave en "liste" over forelskelsens stadier - selv om jeg tror det er sværere end afskedens. Forresten var der her en der havde oprettet et godt rap-nummer -men så forsvandt indlægget igen , ærgerligt, for jeg skulle lige til at at spørge hvor vedkommende ville have placeret det nummer i rækken. Jeg kender ikke det nummer af Celine Dion. Det må jeg høre - tak for opmærksomheden på tråden kh
Lars S.

Sv: Musik og følelser 08/24/2011 09:21 #139982

Det var vist mig, der fumlede lidt med Ankerstjerne og Burhan G. Men så gik der lidt ged i det - og midt i det hele kom min 2-årige knægt og bød op til tumult og mavepruttere. Og så kommer i andre altså i anden række

Men her er linket til det, som jeg selv synes er ufatteligt godt nummer. I det hele taget synes jeg at Burhan G har fået en kæmpe musikalsk ascension med sin nyeste musik.. Nyd

Sv: Musik og følelser 08/24/2011 19:23 #139999

Hej Lars.

Jeg skulle selvfølgelig lige have tilføjet hvor nummeret skal placeres. Og her vil jeg sige, at det er svært for mig at være objektiv, da jeg endnu er i tvivl om det blot er kortvarigt, at jeg er følelsesmæssigt tryllebundet af sangen. Men jeg er ret sikker på at den vil ligge som en nummer 1. Jeg tror der er en masse genklang i mig fra de to kunstnere, der jo er ret jævnaldrende med mig selv.

Phil Collins er dog også temmelig outstanding i min bog, så han vil nok ligge og kæmpe med i toppen, hvis det stod til mig

Sv: Musik og følelser 08/24/2011 19:41 #140000

Hej Claus, det må være det man kalder syncronicitet...TAAAK for det dejlige nummer. Kendte det ikke. Passer så godt i den her sammenhæng, uha! Får gåsehud. og den er så københavnsk, siider her i det jyske og kommer til at længes.
her er den med teksten

Men...Claus, rækkefølgen har ikke noget med kvalitet at gøre! - Det er meget mere corny - nej, rækkefølgen følger følelsernes udvikling, fra der hvor man spøger med at slå op, men ikke rigtigt har lyst, som Breaking Up Is Hard To Do, og så over alle de kriser er kommer efterhånden. TIl der hvor det er uigenkaldeligt. Er det det her ? Tror det egentlig ikke, hva´R ?

så du kommer på et større arbejde... end bare at finde den bedste.

Hvis jeg skulle nummerere efter hvilken jeg synes var den bedste, ville jeg nok vælge Randy Crawford One Day I Will FLy Away, synes det er så smuk en sang og smuk en sangerinde.

Sv: Musik og følelser 08/24/2011 19:48 #140002

men der er et eller andet i det han synger hvor jeg ikke rigtigt kan få det til at rime - hvad føler han egentlig. Er der nogen der kan fortælle mig det ?

Sv: Musik og følelser 08/24/2011 20:00 #140004

Ahh, ja nu jeg kan sagtens følge dig der, Lars. En begavet inddeling.

Men da jeg pt. er 8-9 år inde i et fantastiskt forhold med min kære hustru, så tror jeg helt ærligt, at jeg vil føle det lidt for tyngende, at gå så meget i dybden med disse følelser. Jeg har jo heller ikke selv erfaret et brud i kærligheden efter et langvarigt forhold. Kun min allerførste kæreste og det varede vel 1/2 år, så jeg går nok rundt i nogle andre sko

Sv: Musik og følelser 10/23/2012 20:16 #144229

• MGJ
  • IKKE ONLINE
Jeg er en der vræler meget for tiden..Det egentlig noget jeg altid har prøvet at luske udenomkring men der er ingen smutveje udenomkring..

Sørgmodig musik har jeg været skrækslagen for i lang tid.. men sommetider er det nødvendigt at gå til bekendelse hos sig selv og få fred med sine sykiske traumer..

Sv: Musik og følelser 10/23/2012 20:49 #144230

• MGJ
  • IKKE ONLINE
Det jeg hører.. måske er nogle intreseret i det fordi måske er der noget andet at høre på..

I det muntre hjørne Hører jeg den der hedder "Haba haba sut sut"

Manden kommer jeg jeg hører "OPUS Life is LIfe" ...Black betty Bam ba Lam...ACDC med Thunderstruck. eller eyes of the tiger.. Survivor

Skal jeg være sørgmodig er det Enya...Dybsindig.. Scorpions ..Wind of change..

Har det noget med kærlighed at gøre.. Climie fischer... Love changes everything

Sv: Musik og følelser 10/23/2012 20:57 #144231

Når du sådan smider omkring dig med geniale musikvalg (MGJ), vil jeg tillade mig at bakke dig op med et enkelt link

Den kan godt nok osse altid få mig i godt humør

Iøvrigt har jeg selv altid haft let til tårer. Det er dog min opfattelse, at væsken, der kommer ud, er øjets slibemiddel; hver gang man har grædt, ser man det hele lidt mere klart. Og det er nu ikke så tosset.

Sv: Musik og følelser 10/23/2012 21:24 #144232

• MGJ
  • IKKE ONLINE
Du har så ret med de tårer Liquid Blue..

Men når jeg hører Haba haba sut dut så tænker jeg på et flok snaldrede Vikinger der har været ovre og være kærester med de Britiske Kvinder..
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue
  • Side:
  • 1
  • 2