Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg??
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg??

kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg?? 10/24/2007 16:49 #45388

• anne-mette

Hej alle dyreelskere

Jeg har fundet to kattelopper i mit nye hjem, der inkluderer to katte. Jeg har puttet noget spray på kattene som ejeren havde efterladt, men det lugter bare lidt for kemisk til mig.

I sommer da jeg passede hus for en veninde blev jeg nødt til at tage en meget drastisk metode i brug, med at stille en bombe op og så gå fra hjemmet i tre timer og så lufte ud en time, men det var om sommeren og til at gøre men nu er det vinter. Men der var altså også bare rigtig mange lopper.

Hvad er Jeres erfaringer med at få dem væk ?? og hvordan forebygger jeg.

kh Anne-Mette

SV: kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg?? 10/24/2007 17:01 #45389

kære anne-mette
Jeg må tilstå at jeg bruger den nemme og mindst miljøvenlige metode; gift! Jeg bruge et af de midler hvor man blot skal dryppe lidt på kattens skind.
Det seneste skud på stammen er et middel der sætter sig i kattens hud og som både afliver voksne lopper og deres larver, både dem på katten og dem der er på kattens levesteder. Selv tabte skæl fra kattens hud skulle være nok til at dræbe lopperne.
Jeg har erfaring for at det kan holde det nede, men 1ste gang vi havde loppe angreb måtte jeg også igang med at spraye alle tekstiler i hjemmet.

Håber du får bugt med problemet.

SV: kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg?? 10/24/2007 17:07 #45390

• anne-mette

Hej Frigg

Hmm. Et sådant middel eksisterer kun i bombeform hernede og ikke til katten. De tilbød mig i al fald ikke et sådant i sommer.

Jeg vil forhøre mig.

kh Anne-Mette

SV: kattelopper hvad gør I ?? og hvad gør jeg?? 10/24/2007 17:23 #45391

Hej igen
Du kan finde mere på www.dyrlaegevagten.dk under "katte" -> "hudproblemer" -> "lopper"
  • Side:
  • 1