Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Er Jorden flad?

Er Jorden flad? 02/15/2016 13:50 #156730

Der er nogle derude der helt alvorligt tror at Jorden er flad, men at det er blevet holdt hemmeligt for os uvidende. Det er selvfølgelig helt hen i hampen.

Sv: Er Jorden flad? 02/15/2016 14:39 #156731

• mondogobbo
Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i teorien, men nej, jeg tror heller ikke på den. Har endnu ikke set overbevisende argumenter derfor.

Jeg mener, at vi jo bare behøver at kigge på sol, måne og stjerner, for at se at de er runde. Så hvorfor skulle jorden så som den eneste planet ikke være det? Det virker bare så ulogisk for mig. Og jeg er endda én, som er ret åben overfor alt muligt, bl.a. reptiler og aliens. Men at jorden skulle være flad har ingen endnu formået at overbevise mig om.

Så er der nogle der vil sige, at jo, jorden er rund, men den er rund som en tallerken - ikke som en fodbold. Og så siger de, at vi jo netop kun kan se månen fra den ene side, så der er nok slet intet på den anden side af "tallerkenen". Men stadig tror jeg ikke rigtigt på det. Ikke før jeg har set det i hvert fald.

Det eneste argument, jeg er åben overfor i denne forbindelse, er det med, at vi muligvis lever i et holografisk univers, hvor vor virkelighed er en slags computerspil. I så fald kan det jo godt være, at vores 3-dimensionelle virkeligheden er en illusion og at virkeligheden når alt kommer til alt er to-dimensionel, og at den tredimensionelle "virkelighed" vi iagttager, bare er noget der foregår oppe i vores hoved. Ligesom set fra én SIM-indbygger i The Sims er deres virkelighed også tredimensionel, men vi der sidder og spiller SIMS ved jo, at deres virkelighed er en illusion og blot er nogle todimensionelle tegninger/computeranimationer, der er ført over i et computerspil og giver illusionen om en tredimensionel virkelighed.

Men nu skal vi passe på med ikke at bliver svimle med den slags vilde tanker. Men min konklusion er, at jorden ER rund, medmindre man tror på det holografiske univers, for så kan man godt argumentere for at den er flad...
Sidste redigering: 02/15/2016 14:41 af .

Sv: Er Jorden flad? 02/15/2016 17:01 #156734

Hej soren

Enig i at det er langt ude at tro, at Jorden er flad.
For et par uger siden stod en amerikansk hiphopper frem med samme teori. Min antagelse var, at han manglede reklame, god eller dårlig ....

Men hvad med denne her, den er også svær at begribe :

www.natnet.dk/?viewtype=html&collectionid=63&pageid=239

Sv: Er Jorden flad? 06/16/2016 17:01 #157688

• mondogobbo
Jeg har set en del videoer om den flade jord, da jeg er åben overfor alle teorier. Men modsat reptilteorien og andre teorier, har flade jord-teorien ikke kunnet overbevise mig. Jeg tror stadig ikke på den. Jeg har ikke set noget, der tyder på at jorden er flad.

Igen kigger jeg på månen og ser, at den tydeligvis er formet som en fodbold. Så hvis jorden var flad, ville månen også være det, ville den ikke? Alt andet ville være ulogisk.

Jeg synes at PressResethRadio på overbevisende vis debunker teorien HER:

Samme mand har på sin alternative kanal også DENNE video, hvor han yderligere debunker Flat Earth-teorien. Bl.a. bevises det, at det er noget sludder, at der ikke findes satellitter. Hvordan skulle vi også kunne se tv direkte fra f.eks. EM i fodbold uden satellitter? Jeg har selv engang haft en parabol ude i haven og jeg kunne ved selvsyn konstatere, at tv-kanalerne kom frem netop når man indstillede parabolen i en bestemt retning. Så det beviser jo, at der ER satellitter derude.

Jeg tror at teorien om den flade jord er et psyop, altså en psykologisk operation udført af magteliten for at gøre grin med konspirationsteoretikere.

Nogle siger så godt nok det samme om reptilteorien, jeg ved det. MEN igen synes jeg så bare personligt, at der er langt mere der tyder på, at det der med reptilerne er sandt. I hvert fald i et eller andet omfang. For der vælter det med historiske levn om reptile humanoider. Alene det at vi mennesker har en reptilhjerne og også beviseligt nedstammer fra reptiler, hvis vi går tilstrækkeligt langt tilbage, viser da, at der er NOGET om teorien. Vi mennesker har alle noget reptilt DNA over os. Spørgsmålet er alene HVOR MEGET. Og om rigtige reptilaliens også infiltrerer verden. Det kan vi så diskutere. Jeg mener de gør det. Andre er uenige. Men NOGET er der helt sikkert om de dersens reptile humanoider.

Dog lægger jeg mig aldrig fast på noget et hundrede procent, sådan da...så hvis folk i denne tråd kan komme med gode argumenter om, at jorden ER flad, lytter jeg stadig gerne.
Sidste redigering: 06/16/2016 17:17 af .

Sv: Er Jorden flad? 06/16/2016 19:47 #157692

Prøv at Google "Hollow Earth Theory"..;D Så skal i se helt ude i hampen teorier.. Der er mange derude.

Det er også en af de nye ting ved teknologien, at den giver alle taleret i den store forsamling som verden er. Og det betyder at enhver misforståelse som gives lyd, kan ende som en religion i en anden del af verden, f.eks. sekter. Flad og hul-jordsteorierne er jo lidt at sidestille med en slags sekt, synes jeg. Og personligt kan jeg ikke tage det seriøst. Det lugter næsten af oprørsk teenager, at folk hopper rundt og agiterer for flad jord.

Sommetider fornemmer man, at ideerne om flad eller hul jord, stammer fra mytologien. Og som regel er der jo en del symbolik i mytologi, så det går ikke at bruge mytologi ufortyndet.

Jorden har jo nok den frækhed, at være rund, uanset hvad vi tænker om den.

Men det er fantastisk ting og måske også et symptom på noget, at verden fostrer sådanne mennesker, som har travlt med at modbevise al fornuft?

Man kunne måske diskutere, hvad der er årsagen til at sådanne menneskegrupper opstår, som fuldstændigt fornægter alle beviser, og stædigt fastholder et verdensbillede, som ikke findes?
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue, Swedenborg

Sv: Er Jorden flad? 06/16/2016 21:47 #157693

• mondogobbo
Hollow Earth-teorien har jeg skam også kigget på. Man kan i hvert fald fastslå, at det er umuligt at både dén teori og flad jords-teorien kan være sand. Af åbenlyse årsager. Og både de, som tror på den ene teori, og de som tror på den anden, er jo helt overbeviste om, at lige præcist DE har ret. Men de kan ikke begge have ret.

Hollow Earth-teorien er trods alt mere sandsynlig end flad jords-teorien, alene af den grund at den teoretisk er mulig, dersom vi anerkender, at jorden er en globe. Og derudover har tilhængerne af denne teori da også en smule at bygge teorien på. Bl.a. historiske levn i form af underjordiske byer og tunneller.

Jeg tror selv på, at der er en del uudforskede og uopdagede underjordiske tunneller og installationer. Og der kan også være store hemmeligheder gemt dér. Men det er mere tvivlsomt, om der decideret er kæmpestore hulrum inde i jorden. I så fald er de meget langt inde, dersom man jo ikke har fundet dem endnu. Men hvis de er f.eks. 100 km. under jorden, så burde der logisk set være så hamrende varmt, at liv burde være umuligt derinde. Altså menneske- og dyreliv i hvert fald.

Men jeg synes nu, at det er fint at vi alle får taletid. For selvom det nok giver mulighed for en masse tosserier, så giver det samtidig også mulighed for den totale ytringsfrihed, hvor alle kan lufte deres tanker og ideer. Noget der tidligere var forbeholdt eliten og de veluddannede. Jeg har det nu fint med, at vi alle kan komme til orde. At det så gør det hele til en kæmpestor jungle, som er svær at finde rundt i, er så den pris vi må tage med.

Sv: Er Jorden flad? 06/23/2016 13:24 #157722

• mondogobbo
Jeg var ude ved stranden i dag og lavede en kort video, hvor jeg giver min mening om den påståede flade jord - eller manglen på samme.

Sidste redigering: 06/23/2016 13:24 af .

Sv: Er Jorden flad? 06/25/2016 13:59 #157724

• Rene R
  • IKKE ONLINE
Det interessante ved flad jord teorien er, at den viser mange af de manipulations triks, som den magthavende elite bruger, når de manipulere os, og lyver for os. Bare tænk på påstanden om, menneske skabte klimaforandringer. Påstanden om klima forandringer, er bare en dårlig undskyldning, for at opkræve skatter som skal finansiere NWO imperiet.
Se manipulations videoen her.

Sv: Er Jorden flad? 02/05/2017 12:12 #159868

• mondogobbo
Rene R skrev:
Det interessante ved flad jord teorien er, at den viser mange af de manipulations triks, som den magthavende elite bruger, når de manipulere os, og lyver for os. Bare tænk på påstanden om, menneske skabte klimaforandringer. Påstanden om klima forandringer, er bare en dårlig undskyldning, for at opkræve skatter som skal finansiere NWO imperiet.
Se manipulations videoen her.

Freelancejournalisten David Seaman afslører HER, at han fra efterretningskilder har fået den information, at flad-jords-teorien er iscenesat af Illuminati selv for at tage pis på konspirationsteoretikere (hvis I ikke gider se hele videoen, så er det efter ca. 6 minutter og 30 sekunder, at han afslører det):

Dansker beviser, at jorden er rund. Ved at opmåle afstand og højdeforskel til Turning Torso i Malmö set fra forskellige punkter i Kbh.-området. Fra 25 km. afstand, kan han se 8 af de 9 blokke på Turning Torso. Men fra 50 km. kan han kun se 3-4 af dem, hvilket beviser at jorden kurver, for det er derfor at de nederste etager bliver usynlige fra 50 km´s afstand:

Sv: Er Jorden flad? 02/05/2017 14:24 #159871

Hej

Jeg kan ikke afgøre om jeg bare afviser tanken om at jorden er flad fordi vi er blevet så grundig hjerne vasket til at tror på den er rund at, jeg ikke kan se igennem den programmering, jeg har aldrig kigget på grundigt på dette emne før en person som jeg virkelig har stor respekt for, til kendte sig flad Earth beleivers...så efter choket havde lagt sig valgt jeg at undersøge nærmer, og ikke de 100 vis af useriøs YouTube-video som findes, jeg ville se seriøs efterforskning omkring dette....det ente med mange dage begravet i dette emne og nu ved jeg ikke hvad jeg skal tro? Jeg vil derfor ikke afvise, men lader det stå åbne indtil det en eller det andet er beviset....
Og mit billede er nok for at provokere åbne tankegang, og at stille spørgsmålstegn ved alt....som alle siger vi skal...

De kærligste hilsner
Louise. Isabel

Sv: Er Jorden flad? 02/05/2017 14:31 #159872

Rettelse...mit profil billede...

En af de ting som nager mig er hvorfor, NASA efter årtier i rummet endnu ikke kan vise et billede af vores jord, jeg mener vi elsker alle at tage selfi ....men vores jord, vores hjem, den smukke blå planet....nej den har vi ikke noget billede af, kun alle de andre øde planeter, vores naboer! Helt ærligt hvorfor ik?

Kh
Louise

Sv: Er Jorden flad? 07/11/2017 23:10 #160828

"En af de ting som nager mig er hvorfor, NASA efter årtier i rummet endnu ikke kan vise et billede af vores jord..."

Når man søger lidt på emnet synes jeg nu man finder mange billeder af Jorden fra rummet. Et par eksempler:

NASA har eftersigende et kamera rettet mod Jorden som en gang i timen upoader et fotografi: epic.gsfc.nasa.gov

DISH Network Corporation (privat TV satellit virksomhed) som for nogle år siden havde et kamera på en af deres satellitter:

Sv: Er Jorden flad? 07/12/2017 13:07 #160830

• Taurus
  • IKKE ONLINE
Det er lidt sjovt at der er så meget snak om en flad jord.

Spørgsmålet er i virkeligheden et filosofisk spørgsmål i stil med at der ikke befinder sig noget på den anden side af en lukket dør, før det øjeblik du åbner den. Lidt som Kierkegaard, der siger ”verden er præcis sådan som du forestiller dig den” men det er også åndeligt, for hvad gør det ved dig som individ? og hvad hvis jorden er begge dele på samme tid, alt efter hvordan du betragter den - som i kvantefysikken?

Hvad hvis vi betragter atomer som partikler med en masse luft i en 3D verden begrænset af tid og rum, og vi så fortæller dig, at der er en omsluttende 4D verden uden tid og uden rum. Hvor vigtigt er det så hvilken samfundsnorm man baserer sit 3D verdensbillede på?

Jeg synes man i stedet skulle vågne hver morgen og sige til sig selv – sikke et dejligt liv, hvor jeg har endnu en dag i livets skole – gad vide hvad dagen bringer mig og hvad jeg kan lære af den?

Vel vidende, at der ikke findes en enkelt objektiv sandhed, men at vi alle lever i hver vores subjektive sandhed, hvor vi mødes med det vi netop har brug for hver især, for at udvikle os selv og dermed lære os selv at kende.

Ps. – hvad med Solen og Månen? – Måske lever vi i The Truman Show, eller måske lever vi i en syntetisk neurologisk verden som i The Matrix, hvor vi blot skal tage den røde pille for at få svaret
Sidste redigering: 07/12/2017 13:08 af Taurus.
  • Side:
  • 1