Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Derfor gør viden mig gladere
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Derfor gør viden mig gladere

Derfor gør viden mig gladere 05/15/2017 10:16 #160649

Der er efterhånden kommet mange opskrifter på, hvordan man bliver et lykkeligt menneske. Hvor nogle mener penge, familie eller en sund levestil er vejen frem, mener andre ikke, der er noget entydigt svar. Og selvfølgelig er det helt individuelt, hvad der egentlig skaber glæde og lykke for person til person. Men der er stadig nogle ting, der generelt går igen.

Noget, jeg har tænkt over er, at dét at lære gør mig glad. Jovist kan en biograftur kan gøre mig glad, da man oftest bliver underholdt og er i godt selskab. Men hvor meget lærer man egentlig af det? Efterhånden har jeg i hvert fald fundet ud af, at når jeg bliver underholdt og samtidigt lærer, at det der, jeg bliver gladest. Følelsen af at vide, man suger viden til sig, er bare super fedt.
Det er ikke, fordi jeg selv nødvendigvis læser aviser hver dag og kæmper mig igennem tykke bøger – at indsamle viden kan jo sagtens være på andre præmisser og via andre sjovere arrangementer end det sædvanlige.

Jeg er eksempelvis en stor fan af TEDs foredrag og har fulgt dem på Facebook i en længere periode. Hvor mennesker med viden inden for alt mellem himmel og jord holder foredrag for en stor flok mennesker, der samtidigt bliver filmet, så alle os andre kan få lige så meget gavn af hele showet. Jeg har fundet ud af, at det kommer til Danmark, og TED i Århus kan opleves til september, som jeg bestemt også har tænkt mig at købe billet til.

En simpel tur til Eksperimentariet kan i princippet give det samme. Det vigtige er bare at forstå, at underholdning og viden kan sagtens gå hånd i hånd og gøre en glad, og det er ærgerligt efter min mening, at viden ofte bliver opfattet som kedeligt.
  • Side:
  • 1