Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/13/2017 20:06 #160714

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Kemikaliecocktail: Danske børn udsættes for farlige stoffer (13.06.2017)
(Det viser en ny rapport fra Miljøstyrelsen.)
"Danske børn eksponeres for mængder af bly, der er 50 gange større end det anbefalede niveau.

Det er en af konklusionerne i en ny rapport som Miljøstyrelsen står bag."
jyllands-posten.dk/livsstil/ECE9648738/k...for-farlige-stoffer/

Det er jo vanvittigt, hvis det er sandt!
Stakkels børn...

_______
Til Abel: Jeg har ikke børn i dette liv. Men, jeg har levet før og haft børn i tidligere liv. Og jeg har en vis grad af medfølelse med mine medmennesker.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/14/2017 13:45 #160715

• Abel
  • IKKE ONLINE
Hej Morten.

Børn er vidunderlige og noget af det mest berigende i livet. De er så berigende at den kærlighed man forhåbentlig bliver beriget med som forældre, tør jeg gerne påstå, er en værdi man tager med sig ind i døden, selv om der ikke er behov for lommer i de klæder man ligges i graven med. Hvis du husker tidligere liv med børn, forstår jeg ikke du vil afskrive dig fra den rigdom det er at være far? da du jo går ind for et liv i cølibat. Sikke et offer at bringe!

Men fint at du da har; "en vis grad af medfølelse med mine medmennesker."

Selvfølgelig kan der være mange grunde til, at du ikke har børn og der følger som du jo ved ansvar med det; at være forælder.

Din fremlagte rapport er desværre ikke enestående, det er horribelt hvad børn og miljø udsættes for, så lad os endelig rette søgelyset mod det for desværre er det sandt i rigtig mange tilfælde.
Der er dog noget jeg er temmelig uenig i vedrørende din fremlagte rapport og det er dette udsagn; "det er producenterne, der skal vise, at stoffer i deres produkter ikke har skadelige effekter," Det finder jeg noget betænkeligt, da korruption før har floreret på den basis da producenter før har købt sig til udtalelser der siger god for produktet.
Sidste redigering: 06/14/2017 13:48 af Abel.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/15/2017 18:45 #160718

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Abel

De største viise gennem tiden fandt på at gøre det samme som mig med hensyn til familieliv. Den påståede - rigdom - du omtaler synes kun vigtig for dyre-mennesket, det såkaldte avancerede pattedyr, som lever med brug af den lavere mentale tænkeevne, og som ikke bruger den højere mentale tænkeevne, eller det som i Østen kaldes Højere Manas. Men, der findes altså noget som er mere etisk ophøjet end jordnære parforhold i universets dimensioner.

Det jordiske liv er flygtigt. Gennemsnits-mennesket synes kun at ane meget lidt om hvad meningen med livet er og hvad der sker efter døden. Mennesket lever et liv hvor det måske oplever sig som værdsat far eller mor i cirka 30 år, og så er morskaben ovre og man bliver ældre, bessefar og bessemor osv., og dør senere. Husk på vi vil alle dø. Efter tilstrækkeligt mange liv på den måde, med reinkarnationer på grund af karmalovens retfærdige virke, så modner mennesket og forstår at reel visdom er noget andet.

Men, det betyder ikke at børnene skal lades i stikken. For børnene er fremtidens hjælpere, der vil forme et bedre samfunds-paradigme. Evolution synes at være en universel lov.

Tilføjes bør det: Du er direkte personlig i dine indlæg. Og din personlige fiksering og fokus på mig har ikke noget med denne tråd at gøre. Du bedes respektere trådens udgangspunkt.
Gå efter bolden ikke manden. - Du bør derfor med andre ord formulere dig på en anden måde her i tråden.

Hvis du ønsker en nærmere snak om min person alene, så kan jeg fanges på privat email eller dette forums PM.

Jeg skrive venligt og søger at hjælpe os alle.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/15/2017 19:59 #160720

• Abel
  • IKKE ONLINE
Hej Morten.

Ondskaben florerer fint via intellektet og den såkaldte visdom, så tituler mig endelig som et dyre-menneske for en fugl falder ikke til jorden i selvmedlidenhed og gør ikke brug af bevidst ondskab. Din måde at vægte etik på finder jeg temmelig ensidig og beklageligvis, må mit personlige indtryk blive at den form for etisk forståelse ikke udtrykker den den store visdom. Tror du virkelig at den form for højere Manas du fremfører herover kan måles som værende mere etisk ophøjet end det jordnære parforhold?
Undskyld men den form for måleenhed finder jeg direkte uforskammet overfor etik og gensidig respekt vedrørende parforhold.

Desværre er der nogle der ikke bliver særlig værdsat i livet af sine medmennesker, men jeg vil dog tillade mig at påstå at visdom ikke på nogen måde ophøjer sig selv ved manglende respekt for andre.
Du tidssætter det du kalder morskab til en tidsperiode på omkr. 30 år og morskaben er ovre når man bliver bedsteforældre? tror du ikke på glæden ved børnebørn? og det at flere bedsteforældre efterhånden er raske nok til at passe dem til fælles familiær glæde der rækker langt udover den norm du sætter for etik og karmalov? Nej børn skal aldrig lades i stikken!

Jeg mener afgjort at en "vis" personlighed er mere på sin plads end det at være personlig upersonlig, men vi har vist ikke helt den samme forståelse af etik.

Af Hjertet.
Abel dyremenneske.
Sidste redigering: 06/15/2017 20:01 af Abel.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/17/2017 10:49 #160721

Når status,stilling og position trækkes ned over spiritualitet, så er det ligesom valmuen, der når den forsøges plukket, mister sine kronblade.

Der er er forskel på gøren og væren.

INGEN er større eller mindre, end den samlede sum, de udgår/indgår af.

Hvorfor personifiserer "seksualenergiens" indstråling og løb, til en grad, hvor "det" dér betingede gaven, den fysiske livsoplevelse, det degraderes til værende et udtryk for grundlæggende "lavere mentalitet"???

Jeg ved ikke hvad reel visdom er - Men energierne bag, som de formidles her, i denne form og sammenhængskontekst, kan jeg ikke anbefale.

Med ønsker om en vidunderlig sommer

Vh. Swe
Følgende bruger(e) synes godt om: Abel

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/19/2017 18:05 #160730

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

På grund af ovennævnte vedholdende personligt rettede ord fra Abel, så har jeg oprettet tråden "Parforhold versus Cølibat på vejen til Nirvana...". I denne tråd har jeg svaret både Abel og Swedenborg.

Jeg ønsker nemlig at holde denne tråd fri fra direkte personligt rettede udvekslinger.

Alle indlæg som har med denne tråds fokus at gøre er velkomne indenfor forummets regelsæt.
Gå efter bolden og ikke manden.
Sidste redigering: 06/19/2017 18:06 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/21/2017 20:15 #160740

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

"Flere elever – især drenge – mistrives i folkeskolen" (21.Juni 2017)
Den danske folkeskole passer ikke til mange af de børn, som går der, vurderer professor Niels Egelund på baggrund af en ny undersøgelse af børn med særlige behov.
.......
"Næsten hver fjerde barn i den danske folkeskole mistrives i en grad, så det har behov for særlig støtte til at trives bedre og få mere ud af undervisningen. Især drenge med de lavest uddannede forældre er særligt udsatte, og antallet er steget i de senere år.

Det konkluderer professor Niels Egelund, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse på Aarhus Universitet, på baggrund af en ny rapport ”Portræt af elever med særlige behov” fra Nationalt Center for Skoleforskning, som bygger på data fra 240 skoler, 80.000 elever og forældre samt 10.000 bl.a. lærere og skoleledere.

»Flere har fået det dårligere i skolen, tyder det på. Der er ingen tvivl om, at antallet af elever, der modtager støtte, er steget i de seneste 15-20 år,« siger Niels Egelund."
jyllands-posten.dk/indland/ECE9670554/fl...rives-i-folkeskolen/

Det er sandelig chokerende...!

Måske det danske samfund og den danske folkeskole bør beskæftige sig mere med det vi kalder Meningen med Livet, og ikke med Meningsløsheden med Livet.

Hvorfor ikke se på alternative opfattelser af Meningen med Livet end de fremherskende opfattelser?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann