Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 04/10/2015 18:08 #152876

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Denne tråd handler om Angst, Børn og Sekter.

Mange af jer kender sikkert til bogen Den Grønne Forældre Guide og andre gode ideer.
Men, her er lidt fra de sidste nyheder. (Det nogle kalder "Dårlige Nyheder").

*** 1 ***
Bruger du engangsklude? Gode råd til et liv med plastik (24. Marts 2015)
"Mikroplastik hvirvler rundt, hvor vi går, står og spiser. Mange af partiklerne ender i kroppen.
Men det er svært som forbruger helt at undgå plastikpartiklerne, dog er der forholdsregler at tage:
- Jeg tror, at det som forbruger lige nu er meget svært at undgå mikroplastik. Men et generelt råd er at forebygge problemet ved at bruge færre syntetiske stoffer. Et eksempel er karkluden (billedet), der består af 20 procent plastik, siger mikrobiologen Henrik Beha Pedersen, og forklarer:
- Plastikken i karkluden skylles ud og hænger i luften eller ryger i kloaken eller i maden. Så hellere bruge en bomuldsklud, siger Henrik Beha Pedersen, der står bag foreningen Plastic Change, som ønsker at imødegå udbredelsen af plastic på land og til vands."
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/03/24/074117.htm

*** 2 ***
Store mængder farlig kemi i klapvogne (17. Marts 2015)
Kemiske stoffer, der er forbudt i legetøj, findes i stor mængde i visse klapvogne.
jyllands-posten.dk/livsstil/forbrug/ECE7...ig-kemi-i-klapvogne/

*** 3 ***
Skolebørn kæmper med tristhed og lavt selvværd (9. April 2015)
Skolebørnsundersøgelsen, som netop er offentliggjort, viser, at især visse elevgrupper har det svært i hverdagen.
""De store skolebørns problemer kan være både fysiske eller mentale. Mange oplever ofte at være ked af det, nervøs eller have ondt i maven, ligesom mange lider af lavt selvværd. Samtidig er der mange med en uhensigtsmæssig sundhedsadfærd. Eksempelvis er der mange skolebørn, der har et hyppigt alkoholforbrug," er en af undersøgelsens konklusioner.
Nogle af de problemer, eleverne slås med, er tristhed. Mere end hver tredje pige er ked af det mindst en gang om ugen, og selvværdet blandt de større børn - især pigerne - er blevet lavere, viser undersøgelsen.

Rigtig mange af de 13-15-årige piger føler sig for tykke, på trods af at de unge statistisk set ikke er blevet tykkere siden 2010, da undersøgelsen senest blev lavet."
.......
"Problemet med tristhed blandt de unge bekymrer folkene bag undersøgelsen, fordi man ikke har et klart billede af, hvad der gør skolebørnene kede af det."
.......
"Vi ved i bund og grund ikke, hvorfor der er flere børn, der er kede af det. Så ved vi heller ikke, hvad vi skal gribe og gøre i," siger Pernille Due, der er professor ved Statens Institut for Folkesundhed og en af undersøgelsens forfattere."
jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundh...-lavt-selvv%C3%A6rd/

En kort kommentar:
Jeg synes, at det er lidt vildt at man ikke ved hvorfor børnene er ked af det. Og forældre har altså mange børn som er kede af det, og tilsyneladende uden at vide hvad de skal gøre ved det.
- Kunne det have noget at gøre med at vores danske folkeskole ikke fungerer og at dens værdigrundlag med hensyn til religion og psykologi trænger til at blive forbedret kraftigt?
- Og kunne det have noget at gøre med at vores danske folkeskole hviler på et Kristent grundlag uden en lære som indeholder basal psykologisk sund fornuft og indeholder et grundlag som informerer fejlagtigt om helt basale historiske data i Kristendoms undervisningen, og hvor faget Kristendomskundskab endda søges gjort til et pligtfag for alle elever i folkeskolen uanset tro?

Og nu hører vi også i nyhederne at børn har det bedst når de sidder alene med en Ipad og ikke når de er sammen med andre. Eller er i naturen; hvad mange vist sjældent er i denne tid hvor bylivet fylder meget.

Jeg spørger høfligt og venligt.
_______

Det ovennævnte er jo blot mine opfattelser.
Jeg håber blot at mindst en læser kan bruge det hele til noget opløftende og konstruktivt.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann (M. Sufilight)

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/22/2015 19:14 #153708

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej venner

Mine opfattelser er:

Sidste nyt i rækken af fortrædeligheder som en række voksne kaster i hovedet på børnene.

Smører du også dine børn ind? (21. Juni 2015)
(Eller er det bare lige meget? Og skal vi fortrænge samvittigheden?)
"I stedet anbefaler overlægen, at de enten holder sig helt væk fra solen eller sørger for at dække kroppen til med tøj, hvis de gerne vil sikre dem selv eller deres drengebørn en god sædkvalitet."
http://www.b.dk/viden/et-valg-mellem-saed-eller-solcreme

Måske man kunne tale om en Solcremens-"religion"?
Eller "Religionen" for fossile brændstoffer og Kemikalie "George" (ikke Ali) blandt Multinationale koncerner og Erhvervslivets Guru'er?

Joh... vi holder såmænd af vores børn. De skal da...have en tryg opdragelse, så de kan overtage en god planet, når de bliver voksne. Vi har altid være gode forældre...Men vi føler hver dag afmagten rammer os...
(Sådan kan man muligvis høre det flere steder i de små hjem).
Sidste redigering: 06/22/2015 19:20 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 12/07/2015 18:19 #155288

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej venner

Jeg fik lige nu følgende info i min indbakke...

Monsanto Tried for Crimes against Humanity - 7. dec. 2015
(Den store producent af pesticider og andre kemikalier, samt Gensplejsning fra 1983 og frem skal nu for den Internationale Domstol i Haag i Holland for forbrydelser mod Menneskheden. De har bevidst modarbejdet menneskehedens ve og vel på flere områder - med profit for øje siges det.)
http://www.i-sis.org.uk/Monsanto_Tried_f...Against_Humanity.php

Så må vi håbe, at det kan sætte en stopper for noget af det vanvid som foregår...
Tænk på børnene og hvad de spiser i mange hjem i Danmark....og i andre lande med mere løse regler for fødevarer. - Stigningerne i allergi er f.eks. bemærkelsesværdig gennem de sidste årtier.

Okay?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 05/18/2016 06:21 #157533

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

NU er den gal igen igen med sprøjtegifte...

Forskere slår alarm: Høj mængde pesticider hos danske børn (19. maj 2016)
"En ny undersøgelse afslører en foruroligende høj mængde pesticidrester i urinen hos danske børn og deres mødre.

Sådan lyder det fra forskere i miljømedicin, skriver netavisen Altinget.

- Det er alarmerende, at vi har en så høj koncentration af pesticider i Danmark. Jeg frygter, at det kommer til at skade den næste generations intelligens, siger professor i miljømedicin og forskningsleder ved SDU Philippe Grandjean til Altinget.

Han refererer til en ny undersøgelse, som Miljøstyrelsen har betalt for og publicerer onsdag. Undersøgelsen er lavet af Syddansk Universitet i samarbejde med Københavns Universitet."
.......
"Hos Miljøstyrelsen ser specialkonsulent Susanne Hougaard Bennekou ingen grund til panik. Hun peger på, at EU's grænseværdier for de mistænkte stoffer er strikse.

- De her stoffer er reguleret hårdt med lave grænseværdier. Og vi mener ikke, at den nuværende eksponering er problematisk, siger hun til Altinget."
jyllands-posten.dk/indland/ECE8666749/fo...er-hos-danske-boern/

Men denne nyhed er vist lidt gammel. Selv om det er et nyt resultat.
Se her...

Professor slår alarm: Sprøjtegift skader dit barns hjerne (7. Nov. 2015)
"Kemisk hjernesvind er et overset problem

- Forskerne interesserede sig særligt for det hyppigt anvendte pesticid, chlorpyrifos, og det viste sig, at den grå substans i hjernen var tyndere hos de mest pesticidramte børn. Jo mere chlorpyrifos, desto færre nerveceller i hjernebarken. "
.......
"Gode råd: Sådan undgår du de kemiske stoffer
Hvis du vil undgå at udsætte dit barn for kemikalier, har Philippe Grandjean disse råd, skriver Jyllands-Posten:

* Spis økologisk under graviditeten og server økologisk mad for børnene.
* Undgå ikke-økologisk salat, persille og frugt, der har en stor overflade og er svær at vaske helt fri for sprøjtegifte.
* Undgå specielt importeret frugt og grønt, som ikke er økologisk
* Lad være med at spise tun og andre store fisk, der indeholder meget kviksølv.
* Er du gravid, så sørg for at blive fraværsmeldt på arbejdet, hvis der bruges giftstoffer på arbejdspladsen.
* Stil kritiske spørgsmål til kosmetik, elektronik, møbler, tekstiler og andre forbrugerprodukter og undgå dem med unødigt indhold af kemikalier."
.......
"”Hjernegift” i næsten hver anden citrusfrugt

Philippe Grandjean har udpeget 12 stoffer, der kan forårsage hjerneskader hos børn, hvis de bliver udsat for stofferne som fostre eller i de første år af deres levetid. Et af dem er sprøjtegiften chlorpyrifos, som professoren slet og ret kalder for en ”hjernegift”.

Chlorpyrifos er forbudt i Danmark, men findes i frugt og grønt, som vi importerer fra udlandet. Chlorpyrifos blev eksempelvis fundet på/i næsten hver anden citrusfrugt i 2013. Midlet er designet til at slå insekter og andre skadedyr ihjel ved at angribe deres nervesystem. Desværre har chlorpyrifos også skadelige effekter i menneskets hjerne, hvis du spørger miljøprofessor Philippe Grandjean."
.......
"Fakta om fund af chlorpyrifos

Fødevarestyrelsen fandt i 2013 ikke kun rester af chlorpyrifos i 46,5 procent af de testede citrusfrugter (citroner, appelsiner, clemmentiner/mandariner samt grapefrugter). Der blev også fundet rester af chlorpyrifos i nogle få partier af bl.a. bananer, stjernefrugter, vindruer og æbler."
okologi.dk/nyheder/2015/11/professor-sla...der-dit-barns-hjerne

Jamen....Er i da blevet vanvittige i hele EU?

mvh.
Morten Nymann
Sidste redigering: 05/18/2016 06:32 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/16/2016 18:17 #157689

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Nyhederne i TV2 omtalte i dag at en del børn lookes på afveje mht. sex og sociale medier. Nogle filmer sig selv for at få penge for det. Og de ved ikke altid hvem de gør det for. Nogle gange tror de at det er deres venner eller jævnaldrende; og så er den en gammel gris eller en anden som sælger videoen. Jeg har tidligere i tråden påpeget de store farer der er for børn mht, at blive lokket med i sekter eller kulte via sociale medier sommf.eks. Facebook eller andet.

Her er lidt om det TV2 taler om:
nyheder.tv2.dk/samfund/2016-04-13-advare...eo-fra-sovevaerelset

Mit forslag er:
1) Pas på jeres børn. Hvad laver de på Internettet? Laver de det som de påstår? Lad dig ikke snyde som forælder. Børn er ofte meget gode til ikke at fortælle sandheden, hvis de ikke vil.
2) Pas på at andre børns forældre ikke er med i en sex kult.
3) Er du selv med i en sex kult. Kan du byde dit barn det?
4) Hvilke sociale medier bør man ikke støtte?
5) Ransag gerne din samvittighed på dette område med jævne mellemrum.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/16/2016 18:27 #157690

• mondogobbo
Khidr:

1) Pas på jeres børn. Hvad laver de på Internettet? Laver de det som de påstår? Lad dig ikke snyde som forælder. Børn er ofte meget gode til ikke at fortælle sandheden, hvis de ikke vil.

Helt sikkert. Jeg kunne da aldrig drømme om at indvie mine forældre i mit erotikliv. Og det gælder både nu og da jeg var 16. Teenagere gider da heller ikke fortælle deres forældre, hvis de sidder og cammer over nettet. Og det tror jeg at ret mange teenagere gør nu om stunder.

2) Pas på at andre børns forældre ikke er med i en sex kult.

Som Illuminati eller hvad?

Eller hvad menes med sex kult? Swingerklubber f.eks.?

3) Er du selv med i en sex kult. Kan du byde dit barn det?

Hvordan definerer du sex kult? Det skal vi lige have på plads, før spørgsmålet kan besvares.

4) Hvilke sociale medier bør man ikke støtte?

De fleste, efter min mening. Facebook er vel de værste, da de både overvåger folk totalt og samtidig tillader en masse uheldige ting, som ikke er godt hverken for børn eller voksne (der er f.eks. meget mobberi på fjæsbogen). I det hele taget finder jeg det lidt trist, at så mange unge mennesker i dag bruger så meget tid på de elektroniske medier. Ok, jeg er selv alt for meget på nettet. Indrømmet. Men nu er jeg jo også en gammel kedelig person, som for længst er holdt op med at gå til fester o.s.v. Vi gamle kedelige mennesker skal også have lov at fornøje os lidt, da vi jo ikke har de samme sociale muligheder som de unge (diskoteker o.s.v. er jo kun for unge). De unge har jo langt flere muligheder for at leve livet, og det er synd at de forpasser disse muligheder ved at sidde på fjæsbogen dagen lang.

5) Ransag gerne din samvittighed på dette område med jævne mellemrum.

Udmærket forslag. Det bør vi alle gøre. Ja.
Sidste redigering: 06/16/2016 18:30 af .

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/16/2016 19:14 #157691

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Mondogobbo

Mine opfattelser er:

1. Er du et barn Mondogobbo eller er du voksen???
2. Jeg ved ikke hvad du forstår ved Illuminati. Det synes noget uklart om det overhovedet findes, eller om det bare er en tro, lidt lige som julemanden.
Måske Illuminati får folk til at blive paranoide med hensyn til sex? Og paranoide over alle mulige andre ting?
Vi bør måske hellere være bange for at være bange, være angst for angsten.
Jeg er ikke sikker på at alle swingerklubber er skadelige. Men måske de fleste er, sådan dybest set.
3. Godt spørgsmål. Tak for det. En sex kult er efter min opfattelse kort fortalt en forening eller organisation eller bare en mindre gruppe, (2-3 mennesker kan være nok jvf. anti-sekt psykologerne), hvor nogle af medlemmerne selv oplever at de skades enten fysisk og/eller psykisk på sind og sjæl af et være med i den. Enten de er med tvunget eller ikke. En sådan gruppe eller organisation behøver faktisk ikke altid at være religiøs sådan helt konkret. Den kan være en social gruppe på Facebook hvor almindeligt socialt samvær bliver til psykisk pres til skade for den enkelte. Sociale grupper kan lynhurtigt komme til at operere lige som en skadelig religiøs organisation; dvs. en kult.
Dette var et kort svar. Jeg kan godt uddybe det mere.
4. Facebook. For meget computerskærm skader ånden sagde en klog mand fra Himalaya en gang. I stedet for mantraet "Se computerskærmen. Tilbed computerskærmen.", så bør vi nok finde et bedre mantra. F.eks. "Se den højeste transcendentale visdom, vær den højeste transcendentale visdom." Men, det er på en eller anden måde ikke så underholdende for mange. Følelser er mere vigtig for dem en visdom. Sådan oplever jeg det altså.
Måske er det sindet som det er galt med - og - vores nuværende samfunds videnskabelige paradigme. Lad os være glade på folk som Rupert Sheldrake, Bruce Greyson eller den kendte fysiker Roger Penrose, og andre som hjælpe og skubber på for at der skal ske et paradigmeskifte.
5. Ja, det er ikke rart det her med børnene. Det kan spolere et helt liv for børn. Det kan gå meget dybt den slags. - Det er sådan noget som gør at jeg bliver følsom, og jeg får let tårer i øjnene når jeg tænker på disse meget meget slemme ting. Men hvordan afhjælper vi bedst uvidenhed?

_______

Her er et kort eksempel på hvordan socialt samvær kan påvirke folk til ulogiske handlinger.
Der er flere videoer på Youtube om det samme også nogle som fortæller meget mere.

Stanley Milgram - Invitation to Social Psychology
(Eksemplet handler om et eksperiment hvor folk følger gruppens adfærd, selv om de godt ved at det de gør ikke er sandt eller korrekt. Comfort og socialt samvær betyder mere end at svare korrekt på spørgsmålene. Dette forhold optræder i denne tid meget mere i dagligdsagen end mange folk tænker på eller endda er klar over. Også i alternative eller nyreligiøse kredse. Det synes logisk.)

Det er derfor jeg mener at vores vaner somme tider kan betragtes som direkte tåbelige.

Jeg håber, at det kan bruges.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/16/2016 22:07 #157694

• mondogobbo
Khidr7. Jeg svarer lige på dine fem punkter...

1. Voksen af alder. Men barn i den forstand, at jeg HAR forældre - men aldrig selv har fået børn. Så på sin vis kan man jo sige, at jeg aldrig har været voksen til et barn, men HAR været barn til voksne.

2. Illuminati er der vel ingen grund til at jeg kommer ind på her, for så afsporer jeg din tråd. Men kort fortalt, er det en satanisk organisation for magteliten, hvor de dyrker Baphomet, ofrer babyer, drikker blod, dyrker gruppesex og manipulerer med hele verden.

3. Ok, tak for præciseringen. Så ud fra den ret brede definition, er der nok mange der mere eller mindre er involveret i sexkulter. Sådan noget som swingerklubber eller sexklubber er vel således også på grænsen til at være sexkults, dersom der altid vil være nogle på sådanne steder, der går længere end de egentlig ville inderst inde. Fordi de bliver grebet af atmosfæren o.s.v. Teenagere, der holder vilde fester, hvor de drikker sig fulde o.s.v. og derefter dyrker sex med jævnaldrende, er således også på sin vis involveret i sexkulter, da de jo ofte dagen derpå vil fortryde, hvad de gjorde - og også i en eller anden grad ligger under for gruppepres.

4. Jeg indrømmer gerne, at jeg bruger for lang tid foran computeren. Men det er også kommet med tiden. Da jeg var yngre gik jeg jo til fodbold og andre ting, som tog en masse tid. I dag går jeg ikke rigtigt til noget, og så har man mere fritid. Og så er det så nemt at sidde foran skærmen. Lige nu har jeg dog været nede ved havnen og høre musik i en times tid. Så jeg laver skam også andre ting end at sidde foran computeren.

5. Stort og svært spørgsmål....men unge i dag udsættes for mange farer og mange ting, de ikke kan overskue konsekvensen af. I gamle dage (skal vi sige i 50´erne, 60´erne, 70´erne, delvist også i 80´erne), altså inden internettets tid, var verden mere ukompliceret. Alle farerne var tæt på én og nemme at overskue. Børnelokkere var f.eks. kun nogle, der færdedes i ens lokale miljøer og derfor var det nemmere at udpege dem og gardere sig for dem. Hvor i dag er de i cyberspace og kan få kontakt med hele verden i løbet af to minutter. Og de kan gemme sig under dække af at være en jævnaldrende dreng eller pige o.s.v. Det gør jo det hele mere uoverskueligt og farligt. Plus internettets anonymitet gør jo også, at der er meget lidt kontrol med, hvad folk foretager sig. På godt og ondt. Friheden er den gode side. Lovløsheden og anarkiet er den dårlige side af det. Der er også sådan noget som digital mobning. I gamle dage foregik mobning i den virkelige verden i skolegården og det var nemmere at komme til livs. I dag foregår mobning også i det skjulte på de sociale medier. Og i lukkede grupper og fora (sekter). Og derfor er det umuligt for forældre og de voksne i det hele taget at komme det hele til livs, da det er håbløst at overvåge alle de sociale medier.

Og ja, gruppepres og social tryghed kan nemt få folk til at gøre dumme ting. Men sådan har et jo altid været. I min skoletid var der også børn der mobbbede andre, fordi det var trygt og bekvemt at være en del af en gruppe. Og det betød at man måtte mobbe de svage - for at være del af de stærkes gruppe. I dag foregår mobing som sagt bare ikke kun i den virkelige verden, men også i cyberspace. Og det gør det sværere at komme den helt til livs.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/17/2016 12:58 #157696

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Mondogobbo

Mine opfattelser er:

1. og 2. Ja, der kan man bare se.

3.
Mondogobbo: " Ok, tak for præciseringen. Så ud fra den ret brede definition, er der nok mange der mere eller mindre er involveret i sexkulter."

Morten Nymann: Så bred havde jeg nu ikke til hensigt at formulering skulle tolkes. Lad mig søge at præcisere: En kult er skadelig når den virkelig er skadelig, og ikke bare når man bliver midlertidigt i skidt tilpas.
- Jeg vil ikke kalde de fleste Swinger-klubber for sex-kulte, men i stedet sige at jeg personligt foretrækker cølibat frem for den slags, (skal vi sige pattedyrs adfærd), og at jeg selv stille og fredeligt primært anbefale cølibat. Men at jeg bestemt også ved at et ikke-ekstremt sex-liv, med medfølelse modsat kun rendyrket dyrisk begær, i nogle bestemte tilfælde og omstændigheder kan være gavnligt i afhængig af hvem man er og hvor man er i sit liv. Jeg har jo ikke noget imod at vi mennesker er glade. Men, påstår at åndelig glæde opererer på et højere niveau end at have behov for fysiske stønnerier; eller som en pige sagde: "to ryk og en aflevering". (Hvis jeg må bruge et sådant udtryk.) Kærlighedsfølelse som ikke skader er jo bedre end det modsatte. Smil. Men, i sidste instans påstår jeg kort fortalt at man som hovedregel ender i cølibat, hvis man søger - reel - visdom, (ingen visdom uden uselvisk adfærd). Så jeg påstår blot at det enkelte menneskes sex-liv vil transformeres i den retning, og ofte gradvist efterhånden som visdom og reel uselvisk medfølelse opstår i bevidstheden.

4.
Smil.

5.
Det kan du jo prøve at fortælle en tibetansk te-bonde fra landet som aldrig set en computer og ved ikke noget om Internettet. Han vil sikkert bare grine af det. Men han kender til det virkelige liv. Og hvornår der ofte kommer sandstorme i Gobi-ørkenen eller Talamankan. Smil.

_______
Her er i denne forbindelse en afstikker video...Dette for at skabe en vis kontrast til vores nutidige computer-tidsalder og de problemer som børn vokser op med i form a sex på sociale medier osv.

Sikevejen og Kina
(Det er mest billederne i starten og musikken, de første par minutter, jeg tænker på.)

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 06/17/2016 13:03 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/17/2016 13:37 #157697

• mondogobbo
Et par korte feedback-kommentarer til Khidr7´s seneste indlæg:

1 og 2: Intet yderligere at tilføje.

3: Tja, jeg kender det fra mig selv. Inden jeg begyndte at vågne op mentalt, levede jeg lidt det vilde liv. Lidt syndigt måske - kunne finde på at gå i byen en lørdag nat til kl. 7 om morgenen o.s.v. Noget jeg gjorde i en periode på mere end 10 år. - I dag er jeg om ikke gået i cølibat, så har jeg i hvert fald droslet kraftigt ned på den slags udskejelser, da jeg måske nu er ved at finde andre værdier og nok ser lidt tilbage på ungdommens mange udskejelser som værende lidt meningsløse. Måske ikke dengang - men set med dagens øjne i retroperspektiv. Ikke at jeg som sådan fortryder noget, for dengang måtte jeg jo bare have haft DET behov. Og så er det naturligt at vi mennesker følger vore reptile instinkter, da vi jo alle fra fødslen er udstyret med en reptilhjerne. Jeg forsøger dog at undlade at moralisere over folk, der er et andet sted i livet. Så hvis unge på 22 år vil gå i byen og tosse sig natten lang, skal de have lov til det. Vi har jo alle lov at gøre hvad vi har lyst til. Men nogle gange bliver man også klogere med tiden.

4. Intet yderligere at tilføje.

5. Det er sandt nok. I dag har mange svært ved at forstå, hvordan man kan klare sig uden computer og fjernsyn. Men man kan også spørge, om man ikke ofte klarede sig bedre uden den slags? Tror måske vi i dag skaber en række kunstige materielle behov, som vi reelt ikke har brug for. Men som vi bliver hjernevasket af medierne til at tro, at vi har brug for. Computer, tv, stor bil, en dyr skjorte, et Rolex-ur o.s.v. Jeg havde egentlig en okay barndom, selvom jeg var 20 år før jeg fik en computer. Og hjemme hos os kunne vi også kun se tre tv-kanaler. DR samt Sverige 1 og Sverige 2. I dag tror jeg ikke at børn og unge fatter, hvordan man kan undvære sådanne tekniske vidundere.

For resten så jeg i dag tre unge piger, ca 13-14 år tror jeg, som sad på række ved et busstoppested. Hvad gjorde de? De sad ved siden af hinanden og kiggede alle ned i deres smartphones. Uden at tale med hinanden. Det er jo ret absurd, så optagede mange unge er af smartphones efterhånden...
Sidste redigering: 06/17/2016 13:40 af .

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 06/18/2016 11:15 #157701

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Mondogobbo

Mine opfattelser er:

Ja. Vores samfund er forandret. Og de unge som vokser op, de vokser op i en anden verden end vi gjorde. Dvs. de af os som voksede op for nogle årtier længere tilbage. Samfundsudviklingen går hurtigt. Måske så hurtigt at vi ikke føler at vi kan følge med. Mange har stress i disse dage på grund af arbejdsmarkedets hektiske liv. Den økonomiske krise gør det ikke lettere.

Jeg får lyst til at nævne Rikke Topp Vibe-Hastrup, tidligere topdirektør i Det Norske Veritas her i Danmark.
Hun vendte sit liv rundt og blev healer, clairvoyant og intuitiv vejleder ( Intuitive Executive Advisor ). Se hende her: www.facebook.com/Lifecomponent (Rettet til erhvervsledere, og noget dyrt i sit tilbud, synes jeg. Og med veluddannede folk. Måske hun en dag også laver noget til fattigrøvene? Eller et mix med et intuitivt fokus så de fattige og de rige kan mødes og lære respekt for hinanden og ikke intolerance. Smil.). Men andre burde måske også lytte lidt til det hun siger.

Her er hun på Youtube i "Mette's Mix". (ca. 12 min)

Teosofisk Forening i Aalborg har også en radio optagelse med hende på deres hjemmeside,

Men et spændende initiativ. Nogle af hendes kurser afholdes på Sostrup Slot i Grenaa.
Lad os endelig få de - kloge - erhvervsledere og de veluddannede til at bruge intuitionen noget mere.
Helt bestemt!

_______

Men, så er der jo også ham her...Smil.

De fattige i Afrika og global opvarmning

En venlig tanke:
Lad os undgå at gøre børn til snobber. Og det samme med voksne. Smil.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 06/18/2016 11:17 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 07/26/2016 14:44 #158082

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Har du styr på din Windows 10?
Har dit barn styr på det?

Jeg fik følgende nyhed i dag fra Computerworld...

26. Juli 2016:
"Frankrig griber ind: Voldsom data-indsamling i Windows 10 er ulovlig
Microsofts massive dataindsamling og dårlige sikkerhed i Windows 10 er så voldsom, at det strider med fransk lovgivning. Microsoft får nu tre måneder til at få fejlene rettet. Ellers falder hammeren."
......
"Nogle af problemerne med privacy i Windows 10 kan ifølge CNIL hurtigt fikses af brugeren selv ved at ændre på default-indstillingerne.

Dette har Computerworld tidligere fortalt om, og det kan du læse mere om her: Gør Windows 10 privat: Sådan stopper du Microsoft i at snage i dit privatliv"

http://www.computerworld.dk/art/237615/frankrig-griber-ind-voldsom-data-indsamling-i-windows-10-er-ulovlig?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+15652

Se også her, hvor der gives et par ikke helt uvæsentlige tips:

10 tips: Beskyt dine personlige data i Windows 10
www.dr.dk/nyheder/viden/tech/10-tips-bes...ge-data-i-windows-10

How to Disable or Configure Location Tracking in Windows 10
www.howtogeek.com/221869/how-to-disable-...cking-in-windows-10/

How to reclaim your privacy in Windows 10, piece by piece
www.pcworld.com/article/2971725/windows/...-piece-by-piece.html

Der er andre forhold som kan benyttes end det der er nævnt her.

Hvorfor Microsoft og Bill Gates har valgt at markedsføre sig så aggressivt med overvågning i Windows 10 sammenlignet med den nylige Snowden skandale, synes besynderligt. Måske de har planer om at lukke Windows ned. Det skaber jo ikke grobund for flere kunder den slags.

Men Internettet er sikkert bare en døgnflue.

Jeg håber, at i kan bruge det?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 07/26/2016 14:54 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 07/26/2016 16:06 #158083

• mondogobbo
Velkommen tilbage hr. Khidr. Vidste nok du var tilbage inden for kort tid.

Tja, som jeg hele tiden har sagt er Google, Microsoft og Bill Gates en del af Illuminati og det er klart, at de er i ledtog med CIA og NSA og derfor bruger deres programmer til at overvåge folk. Jeg har af denne grund afvist at installere Windows 10. Men selvom jeg afviste, blev den VED med at poppe op i en uendelighed. Det er som om, at de vil tvinge folk til at installere deres overvågningsprogram.

Det må i øvrigt være ulovlig aggressiv markedsføring de fører, vil jeg mene.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 07/27/2016 14:14 #158084

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Mange tak for velkomsten Mondogobbo.

Skrevet for om muligt at hjælpe os alle:
Måske jeg bør præcisere, at denne tråd ikke primært fokuserer på det som kan skræmme børn, så som anti-Illuminati Bevægelsen synes at have som sit hovedformål.
Denne tråd søger primært, at hjælpe børn og forældre til at få et bedre liv. Altså at give hinanden positive opløftende spirituelle udvekslinger. Og konstruktiv hjælp til hinanden.
Ok?

_______

Hvis NSA overvåger al adfærd, tekstindhold og beskeder hos de som har Windows på deres computer, eller bærbare osv., men ikke hos de som har Linux eller andre løsninger, så vil de være rart at vide det. Men ved du det helt konkret? Eller formoder du blot at det er sådan?

(Se eventuelt mit næste indlæg om "Det Sociologiske Problem" i en anden tråd. Dette indlæg er skrevet fordi flere indlæg igennem de seneste måneder syntes at have kredset lidt om dette emne uden helt at have berørt det. Jeg skrev det fordi at man der ved måske bedre kunne udveksle om de forhold som denne tråd ikke fokuserer så meget på.)

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 07/27/2016 14:16 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 07/27/2016 17:44 #158086

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jeg ved bare, at cookies kan være temmelig anmasende Jeg kom til at klikke ind på h.h.v.
en næsehårklipper og en æggekoger - og lige meget hvor jeg bevæger mig hen på nettet, bliver jeg nu forfulgt af æggekogere og næsehårsklippere selv om jeg sgu IKKE VIL HA NOGLE AF DEM!!!

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 07/27/2016 18:18 #158087

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Abel

Mine opfattelser er:

Du lyder som en Windows bruger.

Må jeg forsigtigt have lov til at spørge:
Har du f.eks. fulgt de tips som var i de links jeg angav for lidt siden i tråden?
Hvis du gør og har Windows, så undgår du den problemstilling du her omtaler.

Eller se en lang liste her: http://www.redmondpie.com/disable-windows-10-data-tracking-features-from-one-place-with-this-free-app - Måske du ikke ønsker at deaktivere alle disse funktioner. Så man bør altså også tænke sig om, hvis man vil undgå at selv sige ja til bare lidt af de mærkelige overvågningsforhold. Hvis man har gjort sigt, så står man sig bedre. Og mange aner ikke noget om Linux og føler at det er besværligt og måske endda farligt at skulle sætte sig ind i noget nyt. En Windows 10 er lidt lige som at have en bil med mange funktioner. De skal behandles fornuftigt ellers kører bilen ikke fornuftigt. Men Linux eller Apple (IOS) er meget sikkert bedre hvis man i højere grad ønsker at undgå folkene med "skæg og briller". Men, så kommer man måske netop i søgelyset...Hmmm. - Men deaktiver gerne Webcam, f.eks. ved at sætte et stykke pap hen over Kameraets "øje." Det er mere effektivt siger nørderne.

Det betyder ikke at Youtube eller andre websites ikke er intelligente" og ikke giver søgeresultater baseret på din adfærd på Youtube som sådan.

_______

Her er lidt fra en såkaldt insider om gode passwords:

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 01/13/2017 20:32 #159601

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Jeg så lige følgende som sendes rundt på Internettet i denne tid.
Måske der er nogle lærere her i Danmark som rummer ægte medfølelse og visdom?

Når vi mennesker ikke er gode og ikke hjælper hinanden, hvad godt gør vi så? Hvad godt gør vi hvis vi end ikke taler sammen med vores børn eller giver dem mulighed for den oplevelse på en ordentlig og godgørende måde?

Efter få år uden hjertelig forælder-kontakt så hører man ofte børn i en meget ung alder sige: De voksne er dumme! Deres forældre er dumme! Også i spirituelle familier. Barnet siger det når den voksne ikke hører det!

Men en folkeskole som uddanner hjerner uden hjerter er sandelig heller ikke noget godt.
Men, det er Danmark og planeten sikkert ligeglad med?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 01/23/2017 21:45 #159698

• Khidr7
  • ER ONLINE
Lige en artikel mere om vores børn.
De der små størrelser som vi jo påstår at vi holder så meget af!

- Den er helt gal. Vi er ved at smide den næste generation på gulvet (23. Januar 2017)
"I undersøgelsen fortæller knap halvdelen af de adspurgte børn, at deres forældre har "rigtig meget travlt", og det er særligt mobilen, der er den helt store tidsrøver, hvis man spørger børnene. "
.......
"- Inderst inde har de lavt selvværd, og hvis du kigger på stigningen i antallet af børns psykiske sygdomme, så drøner det opad nu – også for middelklassefamilier, hvor det før i tiden kun var de rige, der ikke havde tid til deres børn, eller de fattige, der ikke kunne tage sig af dem, så gælder det nu næsten alle, hævder Niels Peter Rygaard. "
nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-23-den-er...eneration-paa-gulvet

Men, du hr selvfølgelig styr på den slags?
Og du fortæller jo selvfølgelig også dine venner om dette problem?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 02/09/2017 19:28 #159921

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Og her er så lige en vel ment bemærkning til overvejelse for vores meget etiske forældre og dem de kender i deres omgangskreds. Samfundets paradigme skifter hele tiden i disse tider med Internet og manglende vægtlægning af kommunikation ansigt til ansigt.

Tænk dig godt om, før du lægger billeder af dine børn på nettet (7. Feb. 2017)
"Vi deler alt for meget

En del af problemet er vores tilbøjelighed til at dele for meget.

Et nyligt studie fra Nominet, som varetager den britiske .uk-domænenavnsdatabase, fandt, at forældre hvert år deler næsten 200 billeder online af deres børn, indtil de fylder seks år.

Det betyder, at der ligger omkring 1.000 billeder af barnet online, inden det fylder fem år.

Vi er endda nået til det punkt, hvor andre stiller spørgsmålstegn ved vores engagement som forældre, hvis vi ikke uploader billeder af vores baby."
.......
"Ville vi lade vores forældre skabe vores online identitet?

Denne nye norm betyder, at andre skaber børnenes digitale identitet.

Processen kan sammenlignes med fremstillingen af ​​kendis-identiteterne.

Forældrene kan potentielt forme deres børns offentlige personlighed, som de ønsker; vidunderbarn, ulydig, modebevidst, kræsen og så videre.

Hvordan tror du, din egen mor eller far ville skabe din online identitet? Tror du, det vil være et nøjagtigt billede af, hvem du er?

Der er også hele spørgsmålet om 'likes' og kommentarerne til billederne.

Vælger vi ubevidst at uploade de billeder af vores børn, som vi håber, vil få den største opmærksomhed? Hvis ja, hvordan skævvrider det den indentitet, vi er i gang med at skabe?"
.......
"Internettet glemmer aldrig

Vi fortæller ofte vores børn, at når noget først er på internettet, er det der for evigt. "
(videnskab.dk/kultur-samfund/taenk-dig-go...ine-boern-paa-nettet)

Og der er mere i denne artikel.

"Vestlige påhit, vestlige påhit, intet andet", tænkte den Tibetanske te-bonde, og gik videre med sin yak-okse.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 02/09/2017 19:29 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/06/2017 17:21 #160378

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Sidste nyt!
Nu sker der sikkert noget med folkeskolen og med børnenes muligheder for at lære moral!
Det har lige været i TV2 nyhederne og det spreder sig lige nu og her.
(Vi kan udveksle om det her i tråden, eller måske bedre oprette en ny tråd om børne opdragelse og børnenes mangel på takt og tone i vores nyere Internet og Informations-samfund. )

Dansk skolelærer giver forældrene en opsang – nu spredes opslaget som en løbeild (6. Marts 2017)
"Hvem har ansvaret for, at vores børn får nogle værdier, der gør dem til ordentlige mennesker?

Ifølge en københavnsk skole ligger ansvaret hos forældrene selv. Derfor har en af skolens lærere hængt et opslag på døren til et klasselokale.

Da forældrene til et af børnene i klassen så det, blev han fuldstændig grebet. Derfor tog han et billede af opslaget.

Det billede bliver nu spredt med lynets hast på Facebook. "
.......
((" Til forældrene, lød overskriften på sedlen, der fortsatte med følgende budskab:

- Vi minder alle forældre om, at det er hjemme, man lærer sit barn de magiske ord: goddag, venligst, værsgo, undskyld mig og tak!"))
dk.newsner.com/dansk-skolelaerer-giver-f...n-lobeild/om/familie

Et par spørgsmål fra lille mig:
- Og så er spørgsmålet om vi voksne gang på gang fejler i at gøre det godt nok?
- Eller er det også et spørgsmål om samfunds-strukturen og et spørgsmål om den tabloid-journalistiske måde som samfundet i stigende grad opererer på?

Det var det jeg havde.
Der er uden tvivl andre spørgsmål der er relevante. Men handling skal der til. Det synes logisk.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/07/2017 22:16 #160395

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Nu er jeg ikke læge. Men følgende korte videoklip synes så godt, at jeg vil give det videre her på forummet. Dr. Robert Hamilton skulle bestemt være en rigtig børnelæge fra Santa Monica i USA.

How To Calm A Crying Baby - Dr. Robert Hamilton Demonstrates "The Hold" (Official)
(På dansk: Hvordan man Beroliger Et Grædende Barn - Dr. Robert Hamilton Fremlægger "The Hold" (Officielt)")

Børn som er ekstremt alvorligt syge bør man sikkert ikke altid bruge denne metode på.
Men, den er sikkert god at have i baghånden i mange situationer. Også selv om teknikken den vist ikke er helt ny. Og man skal selvfølgelig ikke gøre det hvis forældrene ikke har givet lov.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 03/07/2017 22:21 af Khidr7.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/07/2017 23:33 #160396

• Abel
  • IKKE ONLINE
Har du selv børn Morten?

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/13/2017 10:30 #160407

Her i vores land, vores kultur og vores lille suppe af fælles værdinormer er vi efterkommere af mennesker som har været her i hhv. 10000 og 4000 år, hvis ikke længere. Gennem alle disse år er et utal af religioner opstået, bredt sig og forsvundet igen.
Helt i takt med vores udvikling som folk mod en fælles retning.

Nogle religioner fandt vi mere praktiske end andre, såsom soldyrkelsen. I takt med at vi blev mere bevidste om afgrødernes betydning i forhold til vores stigende antal og dyrevildtets forsvinden, flyttede vi fra kystens permanente bopladser og ind i skovene.

Da vi havde nået et befolkningstal som vores lille land ikke længere kunne bære, søgte vi ud for at finde nye territorier vi kunne dyrke og her var soldyrkelse knapt så relevant. De nordiske guder fandt et praktisk formål for de hårdere levevilkår og moral for individets overlevelse. Klarede du den i krig, var guderne med dig. Klarede du den ikke, fik du en plads ved deres bord. Der var alt at vinde og intet at tabe, helt i takt med vores daværende situation og folkets behov for territoriale udvidelser.

Så kom Paven og påtvang os kristendommen, og noget af den fandt vi brugbar. Men i vores fælles bevidsthed som et forholdsvis lille folkefærd var magteliten for tæt på folket og antallet af bønder der skulle gøre eliten rige var for få. At de rige kunne købe sig til tilgivelse mens bonden måtte lade livet for sine ugerninger var for svær at sluge i det lange løb. Derfor vandt den ekstreme kristendom - katolicismen - kun indpas i kort tid.

Levn fra de ældste tider i form af shamaner, hekse og såkaldte "kloge" koner blev slagtet, druknet og hængt som hekse eller blev brændt på bålet som kættere der ikke kunne indordne sig i den nye religions billede af denne ene nye Gud over dem alle.
De simple budskaber havde folket ikke længere havde brug for oversættelse og tolkning af.

Vi fandt efterhånden kristendomme praktisk i resten af vores tusindårige eksistentielle krise som et folk i vækkelse og på forkant med civilisationens udvikling. I krig var Gud med os, såfremt de lærde fromme havde godkendt den (og de lærde tækkedes magteliten).
Vandt folket ikke krigen, gik de mod Guds vilje og blev straffet i Helvede. Alletiders praktiske forordning for elitens fortsatte position over folket.

Lige indtil i dag, hvor folket nyder 100% selvbestemmelse og demokratiet næsten ikke kan blive mere demokratisk. Penge er den nye religion, og folkets kamp ligger nu i at udjævne forskellen på rig og fattig. Summen af religioner der har bølget frem og tilbage gennem årtusinder - vores historieskrivning - har lært os, at alle mennesker har værdi. Videnskaben har lært os, at vi fødes med en egen bevidsthed, og ikke som et direkte produkt af vores forældre. Individets udvikling udgør samfundet, til glæde og gavn for alle. Især for et lille befolkningsantal som vores har det en praktisk betydning at beskue og behandle alle nyfødte som potentielle genier. Dette placerer os fortsat globalt i front på de områder, vi anser for vigtige.

Undskyld den lange historie-time, men her kommer anledningen og konklusionen.

De fleste af os er en smule kristne - samfundet er indrettet og udviklet på kristendommen.
Men fordi den er fri og tilgivende, anser vi kristommen mest praktisk for os.
Afvig og eksperimentér i denne moderne udgave af Bibelen, tilpasset egne behov med diverse tilføjelser fra det bedste fra andre religioner.

Ved individets fyldte 14. år kan vi selv vælge religion eller helt lade være med at tro på noget som helst. Forældre bedes respektere dette. Om man så er veganer eller Jehova, er det mord på individet at pådutte sine børn at leve som man selv gør. Giv dem muligheden for selv at vælge som voksne, og respektér deres valg!
Hvis du ikke handler på dette, sætter du dit barns udvikling tusindvis af år tilbage.
Få kun børn hvis du kan sætte din overbevisning på standby. Din tro på den endegyldige sandhed du anser for din, er kun en dråbe i havet af mulige sandheder.

Alt går op i en højere enhed.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/14/2017 12:34 #160410

• Abel
  • IKKE ONLINE
Børn.
God lærdom ligger i at have disse dejlige småstore problemer tæt inde på livet og mærke visdommen gro og udvikle sig via dem.
En lærdom der bliver til fælles visdom, når kærligheden går begge veje.

Sv: Angst, Børn og Sekter - lad os hjælpes ad. 03/16/2017 15:47 #160411

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jeg ved jo ikke om Morten er bortrejst og har glemt at logge af, men det er ved at være et stykke tid siden, jeg stillede spørgsmålet vedrørende om Morten selv har børn?

Det er et enkelt spørgsmål, der kan svares ja eller nej på, men måske mener Morten, at jeg med dette spørgsmål ikke går efter bolden.

På den anden side vil jeg dog mene, at førstehåndsviden ikke er at forklejne frem for henvisning til forskellig andenhånds lekture fra "eksperter" på området.
Derfor mit spørgsmål.

Det er vist ofte sådan, at det er lettere at give råd om børneopdragelse, når det drejer sig om andres børn - også i de tilfælde hvor børn ikke er integreret i hverdagen øses rådgivningen gavmildt ud over forældre.

En del svigermødre er jo ofte meget flittige med at øse ud af deres viden om opdragelse af svigerdatterens børn, men her gives der svar på tiltale;

DEAR MOTHER IN LAW.

Don't teach me how to handle my children. I am living with one of yours and he needs a lot of
IMPROVEMENT.