Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sandheden om Biblen
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Sandheden om Biblen

Sandheden om Biblen 05/16/2017 15:04 #160653

Kære Abel

Jeg forsætter hvor jeg slap på den anden tråd, så vi frit kan ved vores syn/holde-punkt!

Du skriver; "at Gud har givet os nødden men vi selv skal knækken den" det har jeg tænkte meget over, for min først reaktion var "nej, han er kærlig og vil giv til alle som søger ham" men tænkte at jeg måske misforstod dig....og tog mig derfor tid til at tænke
Jeg bruger lige mig selv som udgangs punkt, jeg fandt som du ved, vi snakkede om det tidligere ingen trøst, eller svar i biblen, som ung, i min søgen efter svar på det store spørgsmål. Dette med en kærlig Gud, som lader de små død af sult, gav ingen mening. Men nu hvor jeg havde tage de "briller" af som jeg var blevet givet fra barnsben, så jeg noget helt andet og det hele gav nu mening! Men det er netop disse briller som fratager os muligheden for at forstå denne fantaske bog. Og det hele faldt på plads, som et kæmpe puslespil, kunne jeg nu samme det og se hele billede.....jeg vil meget gerne fortælle, hvad jeg mener, for det er vigtigt, som jeg vil lave en tråd omkring dette, på den måde ændre vi heller ikke på denne tråd, "main gold"

....efter mange år med store interesse og undersøgen af forskellige tros opfattelser og tilkendelse af new age spiritualitet skete der noget for mig som ændret alt.
I min evig søgen efter "de vise sten" har jeg også brugt meget energi på forskellige konspiration teorier og det var her jeg "faldt" over denne voldsom voksende satanism som havde lange tråde ind i politliske organisationer og magthaverne, ja selv den videnskabelige verden, fremstiller sig selv med et tydligere og tydligere sataniske islæt, og det undrede mig mere og mere, hvad det var som fik disse mennesker/organisationer til at bekende sig til noget som i bund og grund har sit udspring i en bibelske forklaring af verdens og livets oprindelse???

Jo mere jeg undersøget, jo dyber jeg gravet, jo stærker fremstod "deres skjulte tro" på at Lucifer IKKE var en fiktiv "skabning" men i allerhøjest grad en virkelig "Being" som findes og som fik alle disse "klog" videnskabe folk, "intelligent" politiske magthaver til at bekende sig til "satanism". De selv samme mennesker som i de sidste mange 100 år eller mere fortæller og uddanner os andre til ikke at forstå biblen fra et bogstavelig standpunkt, men som en teroiske, filosofiske fremlæggelse....og de selv sammen menneske skjuler ikke længere deres sande personlig "tro" på en bokstavlig Lucifer??? Intet gave mening, for mig, medmindre de vidste noget som jeg ikke havde fatte....

Det fik mig til at gå tilbage til den Bibelske fortælling, den som jeg for så mange år siden havde afskrevet som være en "snævret, begrænsende syn" tilgang, og skyld i mange unødigvendig krig og ødelægges, en tro som var for de uvidende, snæversynet...simple folk som ikke viste bedre. jeg søgt efter en forklaring som kunne redegøre, forklare dette selvmodsigende "billede/image" som jeg så.
Og så fald 10 ørene ... Jeg tro det var fordi jeg søgte efter noget i biblen som kunne forklare deres opførelse, og derved havde jeg ikke længere de der folkekirke tildelte "briller" på længere og historien om Gud og hans smukke kloge engle Luicfer "kamp" imellem dem....og så den endelige erkendelse, forståelse og konsekvensen af denne "kamp" som fande sted for ca. 6000 år siden, jeg forstod nu det ikke er Gud som er herre på denne jorden, men satan og alt begyndte at give mening.....

Lad mig give dig et exp.
I mange år har jeg "gravet" i de mange forskellige konspiration teorier, månelanding, 9/11, Terro, hellig krige, olie bank, stats kup, UN, hemmelig millitær OPS. New World Orden, den katolske kirke, jesuiterne, Illuminati, bilderberg, den medicin industrig , GMO, Alien, Albert Pik, NASA,
......listen er lang men point var at de alle, allesammen altid fører tilbage til en lille bitte gruppe af mennesker, og alle er enig om at "deres agenda" er "New World Order" men den forklaring har jeg aldrig rigtig kunne forlige mig med, for det er få mennesker som kan "fast hold" sammen MÅL i længere tid...ok jeg vil ærkende at det er selvfølgelig muligt, men denne lille gruppe skulle så havde formået at holde samme ikke kun i deres egen levetid, men i generation efter generation, uden "slinger i valsen"? Det tror jeg ikke på er muligt, så jeg har altid søgt efter en større "enhed" bagved denne lille gruppe af mennesker, noget større end bare det at en af deres efterkommer engang vil kun sidde på "verdens herredømme", nogle vil måske mene at jeg ikke tillægger denne "stilling" nok værdi, men tænk på det, skulle en lille gruppe af mænd for flere tusind år siden, havde lagt en plan for deres Great-Great, Great, Great, Great,.....ja flere tusind Great old barnebarn?....men men men hvis vi sætter Lucifer ind i billede, så giver det hele lige pluselig meget meget større mening, og dybte, mange ting begynder at give mening, flere tusind ting begynder at give mening, ja selv den kærlige Gud og det lille barn som død af sult gir mening, misforstå mig nu ikke jeg synes selvfølgelig ikke det gir mening at et barn død af sult, men jeg forstår nu HVORFOR det sker, og hvorfor denne kærlig Gud ikke gør noget!...fordi jorden tilhøre satan og det er ham som har herredømmet....Gud gave hans Søn i håbet om vi ville vende tilbage til ham, vende os væk fra satan....og Lucifer, ja hans plan var genial for han har forsøgt at undergrave alt tro, og skabt en verden på en ny tro, som vi kalder Videnskab, dermed har vi glemt alt om Gud, helved, satan og den kampe... Ja vi tror slet ikke på det findes!

Skal lige hold en pause, min hænder gøre ondt....men jeg vil selvfølgelig ikke stoppe min forklaring her, men vende tilbage lidt senere idag, når mine hænder har hvilet lidt. Kh Louise
Sidste redigering: 05/16/2017 15:21 af Louise isabel.

Sv: Sandheden om Biblen 05/17/2017 19:06 #160657

• Abel
  • IKKE ONLINE
Hej Louise.

Fint emne. Måske lidt sprængfarligt men det er ikke et minus i en debat.
Skal selvfølgelig passe på ikke at ødelægge helheden, men har tænkt at fremdrage en del kapitler både fra gamle og ny testamente for at spørge ind til hvad du og andre tænker om dem.

Du må dog have tålmodighed lidt endnu inden jeg deltager, men skal nok ytre mig.

Af hjertet.
Abel.

Sv: Sandheden om Biblen 05/18/2017 09:21 #160658

Kære Abel

Det vil jeg glæde mig til, og jeg har overhoved ingen "rammer" for tråden, det er meget mere vigtig lad en debat føre hos, hvorhen den har behov for at gå, end at lade den "uddød" pågrund af et forsnævende, begrænsende relgesæt så hold dig ikke tilbage...
Sprængfarligt....det har vi brug for, vi skal elsker vores nabo og alle de andre også, så når vi kan se deres hus står i flammer er det vores opgave at hjælpe dem ud ad denne "bygning" vil du ikke mener det!

Morten, fortvivler over jeg ikke bekender mig til en eller anden "forening", men forstå ikke at jeg faktisk bekender mig direkte til Jesus, og vores faders Ord, Biblen....fleretalet af de anerkendte og velkendte "foreninger" f.eks. Folkekirke, den katolske kirke...er netop dem som stå i flammer, og The Voice from heaven siger "Come out of her, My people, so that you Will NOT share In her sine, that you Will NOT receiver any of her plagues; Rev 18;4 KJV

Men for lige at vende tilbage til der hvor jeg slap....så jeg må tilstå at jeg gik lidt rundt om mig selv de første par dage. For hvis Lucifer virkelig var virkelig, så var det jo ikke kun ham, men også ham som havde skabt ham, og den der "bog" som jeg aldrig havde haft tiltro til, var en sandfærdig fortælling om noget der skete for ja, 6000 år siden, og om noget som vil sker i en ikke så fjern fremtid! Men hvad med alt den videnskab, vi har troet så blidt på eller Steven horkinson, tusindår gamle dino fund osv...men desværre Holdt ingen af dem vand da jeg (uden de der folkeskole brille) kiggede dem efter i sømmende, tilbage var kun de der "kæmpe mennesker" og de tusind år gamle bygninger f.eks. pyramider som fortæller om en tid med stor viden og kundskab, som vi ikke længere besidder.
Men jeg lover dig at Bible ikke kun byder på den masse fortælling men også svare på hvem de var, og meget andet. Desuden er der et hav af bibelsk historiske fund" som "beviser" de hændelse bible fortæller om.

Så ja Lucifer er rigtig nok, og han er også "herre" på denne jord, men der er heldigvis "en udløber dato" for hans "domæne" og når den udløber, ja så er det regnskabets time og vi vill alle skulle stå til regnskab for vores "works".
"Synden" den kære synd....mange "foreninger" påstå, de kan give dig syndforladelse, eller vi ved at være et godt, kærligt menneske, kommer i himmel og det er alle de andre som bliver straffet. Lucifer har haft stor succes med at fordeje sandheden.
Sandheden er vi er alle synder, og ingen kan "arbejde" sig ud ad dette, heller ikke gode anstændige mennesker som elsker deres nabo. Det vil svar til du tro på du vil gode gerninger kan ænder dit eget DNA....og det kan man ikke, selv ikke moder Teresa. Men men Jesus kan, han kan ændre dit "DNA" igennem ham kan du blive renset for synden, og ved dommedag, kan du pege på Jesus og sige til herrer ; "Jesus har betalte for alle mine synder"... Det kaldes for NÅDEN.
Jesus betalte prisen for vores synd, og derfor går vejen hjem til Gud, via ham og kun Ham, ikke via din gode gerninger, eller en katolsk præst velsignelse, osv.

Jeg vil vende tilbage med bibelske verse som beviser mine ord. Men læser du selv biblen, ja så ved du allerede hvor alt dette stå, ik

Kh Louise
Sidste redigering: 05/18/2017 09:28 af Louise isabel.
  • Side:
  • 1