Inx/
Hvis det er til nogen trøst, så har vi alle potentialet til en "Inger" inden i os
Sååh hende er du ikke alene om at diskuterer med.
Jeg har for min del mødt potentialet til det der er laaangt værre
I mine indre spejlkabinetter kan man møde alt, lige fra Inger Haddock til Kaptajn Langstrømpe.
Og jeg har forlængst opgivet at lukke munden på dem.
I bund og grund så er deres eneste formål at forbedre noget.
-" If you do this, and if you do that".
-" Do, do, do, do, do, do"...
De er ligesom nullermændene under min sofa, der parre sig i ly af mørket.
Hver eneste gang jeg kommer med støvsugeren, så har de fået et nyt kuld unger.
How DO they DO it
Jeg tror ikke på at man kan udrydde dem.
Men man kan lære at leve sammen med dem.
Og i bedstefald, grine af dem
Da vores genbo døde, blev huset solgt, og der flyttede efterfølgende et nyt "do, do, do" par ind.
De lejede en gravemaskine og rykkede alle træer og buske i indkørslen op med rod.
Efterfølgende blev indkørslen fyldt op med granitskærver.
Jeg tænkte:-"Hmm ja, sådan kan man naturligvis også gøre det".
Og katten tænkte:-"Hmm, det ligner grangiveligt en ny kattebakke".
Før genboen døde, der dannede træerne i indkørslen rammen omkring en form for socialt liv.
Genboen havde igennem tiden fået formet træerne, så deres sammenflettede grene dannede små levende porte. MiniMe fik altid en lille hyggesnak, et vink eller et smil med på vejen, når han stod i forhaven med sin rosensaks og klippede huller ind i forgreningerne.
Og da jeg lider af en slem indre overdimensioneret hyggerøv, så syntes jeg naturligvis at mennesker og planter skal nyde hinandens selskab, når det er muligt.
Derfor bildte jeg mig også ind, at det skar mig dybt i hjertet, da indkørslen blev flået for sit grønne planteliv. Min indre Kaptajn Langstrømpe gav den ihvertfald rigeligt med gas, da den både fik næring i form af super god moral og selvbestaltet retfærdighedssans... You know, the Ego feeds on that kind of stuff, in the morning, in the evening, in the afternoon, and in-between meals
Liiige indtil jeg kom til at tænke på, at genboen blot havde fået skabt en masse lufthuller, med noget levende planteform omkring... Og at det nye "do,do,do" par, faktisk bare havde gjorde det samme... De havde skabt et endnu STØRRE lufthul, med ingenting omkring... Men et lufthul er vel forpokker bare et lufthul? Eller?
Faktisk kom jeg frem til den konklusion, at lufthuller nok også er en form for illusion.
Når jeg kigger over på genboens tomme indkørsel, så er tomheden fyldt med resten af verden.
Man tror det er løgn, men de har både jordklode, hus og himmelrum i deres lufthul.
How the heck did they do that? They have stars, clouds and everything?
Jeg går nu og overvejer, om jeg selv skal prøve og skabe et lufthul.
Jeg tror der er potentialer i det.
Med kærlig hilsen
Swe