Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tanker
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Tanker

Sv: Tanker 10/28/2017 15:17 #161291

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Erik

Mine opfattelser er:

Mit svar krydsede dit ovenfor kan jeg se.
Jeg er totalt enig med dig i at ordene - rummelighed og respekt osv. er vigtige.
Og en Buddha-planet, ja tak. Vi har nogle af os set nok af hvad Kristne har præsteret de sidste to tusinde år. Nogle af dine tanker om at vi som planet er på vej til at få åbnet centeret for uselviskhed og andet er jeg enig med dig i. Vi har talt om den slags før her på forummet.

Jeg er ked af det, hvis jeg fordrejede dine ord. Det var ikke hensigten. Kommunikation på skrift kan være vanskelig uden misforståelser. Men, du skrev det du skrev. Og jeg har stadig ikke forstået at vi mennesker tilsyneladende kan programmeres, og tilsyneladende uden om Karmaloven. Mäske nyheds-kanalerne programmerer folk - f.eks. til lokalt snæversyn - uden de opdager det, måske der er en pointe der hvis det er det som der tales om. ...Den skal jeg lige meditere over.

Det er glad for at vi er enige om at jorden bliver løftet og at den i virkeligheden er en slags Bo-Bedre planet set fra en almindelig synsvinkel eller en anden synsvinkel.

Du taler om ny viden, som om at den afløser gammel viden. Men, er den nye viden egentlig ny essentielt set? Jeg har mine tvivl. Men, ellers ja, evolutionen frembringer opfindelser som ikke før er set på planeten, den slags er nyt. (Eller nyt for nogle mennesker.) Men den tidløse visdom er ikke ny, selv om den angives i nye udgaver som ofte fordrejer visdommen og nedgør den. Sådan ser jeg det. - Men vi er jo alle forskellige, og rummelighed er vigtigt.

Vi har jo udvekslet tidligere om verdens indretning, og selv om vi er uenige om visse ting, så ved jeg at vi er enige om visse andre og meget grundlæggende ting. Og den slags glæder jo lille mig.

Jeg vil også lade vores indbyrdes udveksling ligge for en stund.

Hope Don't Get Wasted (Chernobyl Song)

Chernobyl Children International
https://en-gb.facebook.com/ChernobylChildrenInternational/

Ja, ak og ve.
Jeg tænker somme tider at Kort-tids-hukommelsen af og til svigter os danskere og andre i andre lande.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 10/28/2017 15:22 af Khidr7.

Sv: Tanker 10/28/2017 17:36 #161292

• msg83
  • ER ONLINE

Sv: Tanker 10/28/2017 18:00 #161293

STOP VOLDEN... eller jeg smadre dig

Hvad snakker du om?
Sidste redigering: 10/28/2017 18:02 af Swedenborg.

Sv: Tanker 10/28/2017 20:17 #161294

Khidr7

-"Hvis jeg skal gribe det hele an på en anden måde Swedenborg, så kunne du jo være så rar konstruktivt at fortælle os alle, hvilke måde du her tænker på"?

Nej tak

Sv: Tanker 10/28/2017 20:45 #161295

• Erik
  • ER ONLINE
Hej Khidr7 og andre

Jeg bliver vist lige nød til at runde nogle ting af inden jeg slutter da der har sneget sig et glemt ord ud af mit forrige skriv.

Jeg skrev flg.sætning: Man kan nu engang få kontakt til sin højere inspiration ved at gå ned i en tungere form, der skulle selvfølgeligt have stået:

Man kan nu engang IKKE få kontakt til sin højere inspiration ved at gå ned i en tungere form...

Så skulle den forhåbentligt være på plads.

Med hensyn til at blive "Programmeret" så har jeg flere gange brugt ordet INSPIRERET om de ideer der hentydes til, programmerne og programmeringerne er vi alle underlagt indtil vi gør os fri af de gamle oplevelser og indlæringer vi lever med, jeg håber det er mere tydeligt og beklager mit ordvalg.

Nyt er nu engang nyt da det ikke har været frigjort til jorden eller af samme årsag ikke er opdateret, det er der ikke noget nyt i.

Tak for nu

Sv: Tanker 10/28/2017 22:14 #161296

• Khidr7
  • ER ONLINE
Godt Erik!

Den med de to aber i videoen ovenfor fik smilet frem. Tak msg83.
Det næste bliver vel at aben bliver social aktivist. Eller starter en fagforening.

_______

Fukushima Daiichi nuclear disaster (2011)
(International Reactions to the disaster: Business as usual? - Centrale kommentarer synes at være: Tyskland lukker alle atomkraftværker år 2022, hurtigere end planlagt som følge af hændelsen siger de. Kina stoppede dets planer om mere atomkraft i få måneder efter hændelsen, men fortsatte så kort efter dets udvidelser. Kina har officielle planer som at tredoble dets nukleare udkomme pr. 2020, og igen tredoble endnu en gang år 2030. Er de syge i Kina? Og USA? I kender sikkert selv svaret. De er på vej med to nye reaktorer og når så op på 101 atom-reaktorer i hele USA. USA er de som er værst på området på kloden. USA som alle holder sådan af....Rusland har 31 reaktorer og har planer om at udvide til 59. Og ønsker at få 11 nye pr. år 2030. --- Klimaændringer med forværrelser til følge!)
en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_...saster#International

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 10/28/2017 22:20 af Khidr7.

Sv: Tanker 10/30/2017 19:21 #161299

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle venner

Mine opfattelser er:

Endnu en barsk nyhed ankom i dag på TV2 Hjemmesiden.

Forskere hos FN slår alarm - drivhusgasser når det højeste niveau i 800.000 år (30. Oktober 2017)
"Rapport: Mængden af CO2 i atmosfæren er den højeste i 800.000 år. Tallet vokser hurtigere end nogensinde, og klimaet kan være på vej til at gå amok.

Mængden af drivhusgasser i Jordens atmosfære vokser nu så hurtigt, at forskerne bag en ny FN-rapport slår alarm."
.......
" Så vidt vi kan registrere gennem direkte og indirekte observationer, er så bratte stigninger i atmosfærens CO2-niveauer aldrig før set, skriver forskerne bag rapporten fra FN's meteorologi-organisation, WMO.

De foruroligende opdagelser er netop blevet offentliggjort i WMO's årlige rapport om drivhusgasser i atmosfæren.

Opdagelserne bygger på målinger fra 51 lande, hvor forskere har målt koncentrationen af gasser som CO2, methan og lattergas."
.......
"Sidste gang, hvor der ifølge forskerne var en lignende situation, var for tre til fem millioner år siden.
Dengang var klimaet to til tre grader varmere. Indlandsisen på Grønland og det østlige Antarktis eksisterede ikke, og vandstanden i verdenshavene var mellem 10 og 20 meter højere end i dag.

Men ikke nok med det, for noget tyder på, at en hurtig stigning af CO2 i atmosfæren i sig selv kan udløse klimaforandringer, mener forskerne bag rapporten."
nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-30-forsker...-niveau-i-800000-aar

Jeg håber, at vi alle kan hjælpes ad.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 10/30/2017 19:25 af Khidr7.

Sv: Tanker 10/30/2017 20:33 #161300

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jo men der er det problem, at noget af det sundeste mad, giver rigtig meget luft i maven

Sv: Tanker 10/31/2017 08:20 #161304

Der er forskel på at anvende tankeaktiviteten, og på at fortabe sig i den, i en grad hvor man identificere sig med aktiviteten.

Sv: Tanker 10/31/2017 11:40 #161307

Swedenborg skrev:
Der er forskel på at anvende tankeaktiviteten, og på at fortabe sig i den, i en grad hvor man identificerer sig med aktiviteten.

Swedenborg skrev:
STOP VOLDEN... eller jeg smadrer dig

Hvad snakker du om?

I forhold til hvor mange sprogblomster du ellers fyrer af, er det overraskende, at du konstant glemmer at sætte r på verber, når du anvender nutid.

At identificere

Jeg identificerer
Du identificerer
Han/hun identificerer

At smadre

Jeg smadrer
Du smadrer
Han/hun smadrer

Nå, men du er vel også svensker, så det forklarer vel det hele. SWEDENborg.

Bortset fra det, hvad hulen menes så med sætningen:

Swedenborg skrev:
Der er forskel på at anvende tankeaktiviteten, og på at fortabe sig i den, i en grad hvor man identificere sig med aktiviteten.

?

Det er jo rent kodesprog. Men jeg formoder, at det var en stikpille til Khidr7, fordi du synes han overtænker og overanalyserer? Eller hvad?
Sidste redigering: 10/31/2017 11:42 af vidaenmarte.

Sv: Tanker 10/31/2017 20:58 #161308

Så var der den om den hjemløse, der solgte Hus-Fobi.

Sv: Tanker 10/31/2017 21:56 #161309

• Khidr7
  • ER ONLINE
Lige nu live: Google, Facebook og Twitter "grilles" i en høring Congressen i USA om Rusland sagen.
https://www.washingtonpost.com/ og andre hjemmesider.
Nå, to andre er i høring nu.
Spørgsmålet synes i denne forbindelse at være om demokratiet spiller fallit fordi Internettet og sociale medier kan misbruges under valgkampe i forskellige lande. Og andre fæle forhold. --- Den slags har vigtige åndelige konsekvenser, set fra nogle menneskers opfattelse af livet og verdens inderetning.
Sidste redigering: 10/31/2017 22:05 af Khidr7.

Sv: Tanker 11/01/2017 09:46 #161311

vidaenmarte

Sikke da noget rod med de manglende r`er... Og tak for hjælpen

Du spørger til sætningen: -"Der er forskel på at anvende tankeaktiviteten, og på at fortabe sig i den, i en grad hvor man identificere sig med aktiviteten".

Jeg vil rigtig gerne skrive noget mere om sætningens betydning.
Men jeg har ikke så meget lyst til at skulle grave sætningens betydning ud af dine forudantagelser/præmisser.

Mvh.

Swe

Sv: Tanker 11/01/2017 10:38 #161312

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jeg synes da Swedenborg har ret, men det er jo ud fra mit syn på det.

At overføre tankeaktiviteten til konstruktiv handling, er temmelig forskellig fra det, at fortabe sig så meget i "aktiviteten" at den går over i navlepilleri der højest forbliver luftkasteller.

Sv: Tanker 11/01/2017 10:56 #161313

• Abel
  • IKKE ONLINE
At have visioner og drømme er den skabende kraft for handlingen men hos dagdrømmeren dør visioner og drømme ret ofte da de ikke bliver levendegjort videre men syner hen i fortabelsen.

Sv: Tanker 11/01/2017 15:32 #161314

Jeg kan nu godt lide at fortabe mig indimellem. Og det skønne ved at have en pensel i hånden imens er, at når fortabelsen fortager sig, så har jeg skabt god energi omkring mig, ved den virtuose bevægelsesleg og fløjten til musikken; skabt æstetisk skønhed med mit elskende sind; og funktionalitet med min faglighed.

Nogle gange er fortabelsen dybsindig og filosofisk. Og andre gange blot underholdende

Her forleden kom det klart til mig, igennem den intuitive kanal, at penslen simpelthen er opfundet i Amerika.
Nærmere betegnet Pennsylvania

Ja I må meget undskylde, men jeg har endnu til gode at lære mig at holde bøtte.

Sv: Tanker 11/01/2017 15:42 #161315

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jeg kan nu godt lide at fortabe mig indimellem. Og det skønne ved at have en pensel i hånden imens er, at når fortabelsen fortager sig, så har jeg skabt god energi omkring mig, ved den virtuose bevægelsesleg og fløjten til musikken; skabt æstetisk skønhed med mit elskende sind; og funktionalitet med min faglighed.

Så er du jo ikke helt fortabt kære ven
Sidste redigering: 11/01/2017 15:43 af Abel.
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Tanker 11/01/2017 16:08 #161316

Og kære Morten.

Vægten i mig fik lige behov for balance. Så jeg vil lige understrege, at selvom jeg sagde fra, overfor et segment af debatten lidt tidligere, så fremstår du, i mine øjne, stadig som en virkelysten og initiativrig mand, med en kollosal grundighed og et godt værdigrundlag. Det der fægtes om her er småting i det store hele. Og vil transcenderes når du skaber den forening. Alt det åndelige giver så meget mere mening, når man mødes som mennesker og ikke kun virtuelle, metafysiske tænkere. Du har stadig min opbakning.

Sv: Tanker 11/01/2017 17:33 #161317

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Liquid Blue

Dine ord til mig ovenfor betyder faktisk ret meget. Mange tak!

Nu noget til forskellige læsere:

Mange kan jo godt lide ham den der hippie med fuldskæg og langt hår, så derfor følgende klip fra en scene midt i filmen. Alt det andet er ikke fokus for mig her.

Leave Him!
(Om en næsten helt "radioaktiv" mand. --- Sej hånd-bevægelse ikke?)

Nåde udenom Karmaloven findes ikke, det er påstanden.
Der er individuel karma og gruppe karma i mange forskellige grupper store og små, og globalt.
Menneskeheden og især dens politiske ledere bør ophøre med deres aggressioner og deres mange våben. Det vil sige: Holde helt op.
Hvorfor skade hinanden, og hvorfor lege uforsigtigt med radioaktivitet og klimaet, både det psykologiske og fysiske klima?

Vi kan jo starte her nedenfor med modtagerne af Nobelprisen for Fred her i oktober 2017....

ICAN (International Campaign to Abolish Nuclear Weapons) i Wikipedia
https://da.wikipedia.org/wiki/ICAN

ICAN (International Campaign to Abolish Nuclear Weapons) - egen website.
(Der mangler en reel selvstændig dansk hjemmeside!)
http://www.icanw.org

Signature/ratification status of the Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons
The Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons opened for signature at United Nations headquarters in New York on 20 September 2017 and will remain open indefinitely. Once 50 nations have ratified or acceded to it, it will enter into force.
www.icanw.org/status-of-the-treaty-on-th...-of-nuclear-weapons/

Så foreningen er lavet. Vi mangler rigtige ledere der får skrivekløe.
Og danske videnskabsfolk som vil noget med deres fredags-bar snak om fred.

Så kan vi jo håbe, at der er nogen som vil vise lederskab og få skrivekløe med en signatur til ovennævnte på denne planet.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 11/01/2017 17:38 af Khidr7.
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Tanker 11/04/2017 17:04 #161328

• Khidr7
  • ER ONLINE

Sv: Tanker 11/07/2017 06:46 #161337

Lidt af livets skønheder til de morgenfriske

Sv: Tanker 11/12/2017 12:46 #161351

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej alle læsere

Mine opfattelser er:

Der er stille her...

Jeg skrev her i tråden en kort note for godt en uge siden om en speciel Høring i USA - hvor Facebook, Google (Youtube), og Twitter blev "grillet" af senatorerne. Og hvorfor det kan have en etisk og åndelige betydning for os mennesker, eller i det mindste nogle af os.

Sagens kerne er blandt andet hvor vidt demokratiet spiller fallit fordi Internettet og sociale medier kan misbruges under valgkampe i forskellige lande, f.eks. sådan som det skete i 2016 under valgkampen i USA, hvor Russerne eller nogle Russere påstås påviseligt at have brugt meget avancerede computer-robotter eller kunstig intelligens som kaldes Bots til at påvirke det amerikanske valgresultat. Det synes meget klart at en enkeltperson ikke stod bag handlingerne, som virkede koordinerede. En ret stor operation blev udført og meget meget professionelt med psykologisk marketing forståelse siges det.

Nu er denne del af høringen lagt ud på Youtube så alle kan se den i fuld længde, på godt 3 timer.

Her er, synes jeg, et meget centralt klip fra høring, med senator Dianne Feinstein (f. 1933) over 80 år gammel. Jeg mener ikke at det her er vigtigt hvem hun er, men hvad hun siger i dette klip og ikke andet. For det hun siger, selve ordene, kan man næppe være uenig i under de givne omstændigheder. Men, jeg er da lydhør overfor andre vinkler kan fremlægges.

Dianne Feinstein Threatens Congressional Action on Social Media Advertising Practices (31. Oktober 2017)

Der synes vi altså at stå i dag.
Så kan vi jo så overveje hvor det mon ender.
Jeg skriver ordene fordi hele sagen påvirker os alle på en eller anden måde.
Det hele kunne også ske for Danmark eller andre lande nær os. Og det kan ske via private eller andre grupper bare de er dygtige nok. Senere vil alle måske let kunne gøre det fordi programmerne er blevet mere veludviklede.

_______

Det er jo ikke tilfældigt at følgende skete for nogle måneder tilbage...

KUNSTIG INTELLIGENS KAN SNART ETABLERE SKYNET eller tæt på:
(Manden bag Tesla bilen Elon Musk som sidder i Future of Life Institute og andre eksperter i kunstig intelligens (artificial intelligence) fysikeren Stephen Hawking og Apple med-grundlæggeren Steve Wozniak er med bag initiativet hvor et åbent brev blev sendt til FN med stærke advarsler om faren ved fremtidens kunstige intelligens for menneskeheden. Vi er så langt nu at forskellige scener fra Terminator filmene ikke er langt væk. Citat: "Når de først er udviklet, så vil de tillade bevæbnet konflikt at blive udkæmpet i større skala end nogensinde før, og med hastigheder hurtigere end mennesker kan forstå. Vi har ikke lang tid til at handle i. Når først Pandora's æske er åbnet, så vil den være svær at lukke.")
https://futureoflife.org/autonomous-weapons-open-letter-2017
https://en.wikipedia.org/wiki/Open_Lette...ificial_Intelligence

Det siges at Sarah Connor i Terminator ville forstå alvoren.
Men, gør vi?

Elon Musk i kort interview om emnet:
(Der er flere videoer med Elon Musk på Internettet.)

"Artificial Intelligence Could Start A War"- Elon Musk on A.I.
(Her listes farerne op ved kunstig intelligens ifølge Elon Musk. Han siger også at det går så hurtigt. For nylig "gennembankede" et computerprogram verdens bedste spiller af spillet Go, (med sorte og hvide runde brikker), mange gange i træk. For få år siden troede man at dette lå langt ude i fremtiden før det måske skete.)

Elon Musk er selvfølgelig ikke svaret på alt, og har ikke nødvendigvis ret i alt hvad han siger. Men, det giver formodentlig stof til eftertanke når det kommer fra en person som er så, skal vi sige, teknologisk intelligent.

Jeg mener ikke at vi bør undervurdere de ting der sker – teknologisk og med naturen osv. - i de nærmeste måneder og år. Det går så ekstremt hurtigt i disse dage. Vores samfund står overfor store forandringer. Og det går hurtigere og hurtigere. Hvor hurtige de vil ske for os afhænger sikkert også af vores evne som mennesker til at omstille os.
Men, det er blot mine opfattelser og bidrag.

Men, nyhederne i Danmark? De gamle landsdækkende kanaler og aviser? Det synes slet ikke at være detaljeret nok med mht. de helt store spørgsmål i livet, som hober sig op i denne tid. Det er måske derfor at de unge sidder på Internettet så tit.

Dette indlæg er åndeligt i den forstand, at menneskeheden har behov for hjælp i disse dage. Problemerne går ikke væk, og de hober sig op i denne tid. Alt for mange store hjerner uden hjerter, ingen detaljeret snak om etikken i verdensbillederne og etiske værdiers betydning for menneskeheden, og undladelse af sandheden om at dogmatiske religiøse ideer om et evigt helvede med tortur er en psykopats våde drøm - giver ikke større mening end en nedsmeltet nordpol som er blevet "radioaktiv" i hjernen. --- Der er behov for en meget mere etisk baseret styreform og et andet grundlag at bygge vores samfund på end primært en egoistisk ideologi. Den egoistisk ideologi og ideologi uden etik skal ikke have plads i vores samfund på kloden, eller hos multi-koncerner og industrielle-komplekser a la Skynet typen, eller lignende radioaktive udgaver. Lad journalisterne og politikerne se sig selv i spejlet.

Og så er der ikke talt om Gen-manipulering og Gen-splejsning endnu og hvor man står i den nærmeste fremtid. Cyborgs osv.

Men, alt dette var blot mine opfattelser og bidrag her søndag.
Nu vil jeg gøre lige som mange andre: Tie stille.
Jeg gad vide hvilke forums alle de åndelige folk mest sidder på siden de ikke skriver her.

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann
Sidste redigering: 11/12/2017 12:57 af Khidr7.

Sv: Tanker 11/13/2017 09:55 #161354

• Erik
  • ER ONLINE
Hej Morten

Jeg er rimeligt bekendt med de problematikker du nævner ganske som de fleste andre, men jeg ved at mange "åndelige" bevidst holder sig fra at viderebringe angst og angstskabende nyheder, ikke fordi de er ligeglade men fordi de bevidst vælger deres kampe med en vis omhu, ikke fordi de vender ryggen til problemerne men fordi de er så "åndeligt" bevidste at de kan træffe konkrete valg.

De jeg kender til, er klar over at enhver kamp foregår på både det fysiske plan og lige så vel på det "åndelige" plan, så i stedet for at kæmpe på det fysiske plan ved for eksempel at viderebringe dommedagsprofetier, angstskabende nyheder, eller på anden måde støtte de fysiske manifestationer, så "kæmper" mange "åndelige" mennesker sammen med de engle og devaer og andre åndelige mennesker, hvad enten de er i inkarnation eller ej, med at skabe tankeformer og lys ind i det store bevidsthedslag som skaber grobund for netop det du henviser til.

Når du nu stiller spørgsmål angående de "åndelige" menneskers tavshed, så skyldes denne tavshed måske deres konkrete engagement netop arbejdet som til at begynde med først og fremmest giver sig udslag i at de mennesker der sidder med viden og mulighed for at gå ind i dette arbejde i den fysiske verden finder og ser den dybe fare og handler på den, det er den måde "åndeligt" bevidste mennesker arbejder på i dag, senere og efterhånden som flere og flere lærer og udvikler sig til at beherske materien bevidst, så vil vi se arbejde mere og mere tydeligt udmønte sig i verden.

"I gamle dage" var "åndelighed" udtrykt ved at kunne gengive det der allerede var skrevet, i dag er "åndelighed" udtrykt ved konkret indre arbejde, enten ved gennem tankens kraft at skabe lys ind i de mørke områder af menneskers sind, ved bevidst at samarbejde med engle og devaer, herunder de der livgiver internettet, andre er klar over at ved et konkret arbejde med sig selv, renser de deres eget "univers" ud for derved at kunne transformere endnu mere lys ind i verdens forskellige bevidsthedslag og den vej skaber grobund for humanitet og empati.

Mange støtter den angst der florerer i verden og her vil jeg medgive dig at alverdens aviser og elektroniske medier gør sit sammen med den utallige skare der støtter dem ved at viderebringe deres budskaber, men heldigvis er der en større og større gruppe der vælger at udbrede de gode og livgivende nyheder som i sidste ende vil være med til at få mennesker til at vælge hvad de vil støtte angst og mørke eller empati og mod til at skabe en lysere fremtid.

Jeg har en vision for fremtiden, ikke blot min men i lige så høj grad mine børns og børnebørns fremtid, jeg følger min vision, ikke ved at sidde i min fortid og kritisere "de andre" men ved at prøve sammen med andre visionære mennesker at forstå hvordan "åndelighed" praktiseres og gøre det og det kan måske være et svar på dit spørgsmål om hvorfor "de åndelige mennesker" ikke skriver her, de arbejder måske eller sidder på diverse sider der støtter deres visioner.

Jeg håber dette kan bruges til noget opbyggende for nogle.

Kh.Erik
Følgende bruger(e) synes godt om: msg83, RJ92, Swedenborg

Sv: Tanker 11/13/2017 18:18 #161361

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hej Erik

Mine opfattelser er:

Erik skrev:
Jeg er rimeligt bekendt med de problematikker du nævner ganske som de fleste andre, men jeg ved at mange "åndelige" bevidst holder sig fra at viderebringe angst og angstskabende nyheder, ikke fordi de er ligeglade men fordi de bevidst vælger deres kampe med en vis omhu, ikke fordi de vender ryggen til problemerne men fordi de er så "åndeligt" bevidste at de kan træffe konkrete valg.

Morten Nymann siger:
Ja, der er ikke nogen grund til at fortælle usandheder, hvis det er det du tænker på.
Og nogle har det sådan at sandheden helst skal ties ihjel så meget, at den ender med at springe ind I hovedet på folk til sidst. Fårehyrderne på marken som passer får, de råber til hinanden hvis ulven kommer, de holder ikke deres mund. Så er det sagt.

Nogle ved hvad der er konstruktivt at gøre, både I det fysiske, det astrale-mentale, og omme på den anden side af døden. Nogle arbejder på alle planer og andre kun på få planer, eller et enkelt plan. Eller med en lokal plan I kommunen.
Nogle tror at de ved hvad der er konstruktivt at gøre, men ved det I virkeligheden ikke, selv om de vil det godt.
Nogle mener ikke at de kan lære noget, andre gør det, og lærer noget.
Nogle mener kun at de kan lære af nymodens populær bøger eller talere indenfor visdomslære, andre ser dybere og går til kildens udspring, fysisk og ikke-fysisk.

Erik skrev:
De jeg kender til, er klar over at enhver kamp foregår på både det fysiske plan og lige så vel på det "åndelige" plan, så i stedet for at kæmpe på det fysiske plan ved for eksempel at viderebringe dommedagsprofetier, angstskabende nyheder, eller på anden måde støtte de fysiske manifestationer, så "kæmper" mange "åndelige" mennesker sammen med de engle og devaer og andre åndelige mennesker, hvad enten de er i inkarnation eller ej, med at skabe tankeformer og lys ind i det store bevidsthedslag som skaber grobund for netop det du henviser til.

Morten Nymann siger:
Nej, hvad skal vi med dommedagsprofetier.
Spørgsmål: Men, vi behøver jo da vel heller ikke at lukke øjnene for sandheden og for hvor udvikling på kloden er på vej hen?

Man kan søge at se sandheden I øjnene eller søge at leve på en livsløgn.

Ingen (dvs. andet end meget meget få sindsforvirrede) går vel rundt og siger, at Drivhuseffekten og Klimaændringerne er vildt overdrevet og slet ikke passer, og at nordpolens is I virkeligheden ikke er smeltet væk, og at insekterne er vendt tilbage igen I Tyskland, selv om 75% af dem er væk her I år! Eller påstår at intelligent misbrug af facbook og sociale medier ved brug af Kunstig Intelligens ikke kan undergrave demokratiets paradigme som styreform med store konsekvenser til følge. (Der er mig bekendt ikke mange åndelige alternative I Danmark som ved ret meget om hvad man reelt kan med Kunstig Intelligens og dette emnes grad af problematik. Måske Erik kan belyse yderligere for os så vi kan se at han ved meget om det. Men jeg har mine tvivl.) Eller at Kunstig Intelligens og radioaktivitet, samt laser-våben ikke er noget at bekymre sig over, og så siger at de ledende politikere og videnskabsfolk skal nok klare det hele for os. Ellers så sender Erik og hans englehær jo bare lys (ikke sterainlys) og lyspakker ind I hovedet på folk, så de ikke tænker de forkerte tanker, eller så de ikke tænker selv. En godgørende hypnose og som noget nyt er det helt gratis. Eller hva’? Sæt du dig bare ned og læn dig tilbage og vær doven. - Det tror jeg ikke på Erik. Vi mennesker har behov for viden og ikke en alternativ tro på at “lyspakkerne“ nok skal ankomme og løse alt for os --- om ikke andet så måske til jul.
Jeg skriver dette hjerteligt, for jeg formoder ikke at det er sådan du ser på forholdene.

De der lyspakker er noget IT-nørder snakker om ankommer igennem et bredbåndskabel. Men, det er jo ikke sådan nogle du taler om kan jeg forstå.

Hvorfor gøre lige som præsterne som holdte sig for ørerne og skreg højt I arrigskab, og endte med at jage Stefanus ud af synagogen og byen hvorefter de slog ham ihjel ved at stene ham??? De kunne ikke tåle sandheden. De ville tie den ihjel. (Se Apostlenes Gerninger, Kapitel 7, v. 57-58)

Hvad skal man mon mene om såkaldte dybt åndelige mennesker og engle som ikke er I stand til at formulere sig og kommunikere med menneskeheden, fordi deres udvikling har taget en bestemt skæv drejning op igennem issen som gør at de er blinde for kommunikationens muligheder og værdier overfor menneskeheden. - Men, vi kan jo håbe, at der kun er få af dem.

Erik skrev:
“Når du nu stiller spørgsmål angående de "åndelige" menneskers tavshed, så skyldes denne tavshed måske deres konkrete engagement ”…..osv., osv.

Morten Nymann siger:
Ja, der er mange måder at arbejde på. Men, ikke alle arbejder på samme måde som du her fortæller om, Erik.

Erik skrev:
"I gamle dage" var "åndelighed" udtrykt ved at kunne gengive det der allerede var skrevet, i dag er "åndelighed" udtrykt ved konkret indre arbejde, enten ved gennem tankens kraft at skabe lys ind i de mørke områder af menneskers sind, ved bevidst at samarbejde med engle og devaer, herunder de der livgiver internettet, andre er klar over at ved et konkret arbejde med sig selv, renser de deres eget "univers" ud for derved at kunne transformere endnu mere lys ind i verdens forskellige bevidsthedslag og den vej skaber grobund for humanitet og empati.

Morten Nymann siger:
Det kunne godt tolkes som at du mener at at vejen frem er at diktere folks tanker og bevidstheder til at være empatiske på et bestemt niveau via magiske healings-metoder, via hypnose. Men, måske du ser det som du taler om på en anden måde.

Som om at det ikke kan betale sig at tale til folks sunde fornuft I øjenhøjde?

Påstanden er: De som ikke er I stand til at lære af fortidens visdom som har stået imod tidens tand, er sandelig et sted, hvor de har et andet behov for visdom. Et behov som nogle af os kalder nybegynder visdom. Gamle kloge ord, er ofte meget mere værd en nutidige tåbeligheder. Det sidste har vi nok af I denne tid. Altså hvis jeg må sige min mening.

Erik skrev:
Mange støtter den angst der florerer i verden og her vil jeg medgive dig at alverdens aviser og elektroniske medier gør sit sammen med den utallige skare der støtter dem ved at viderebringe deres budskaber, men heldigvis er der en større og større gruppe der vælger at udbrede de gode og livgivende nyheder som i sidste ende vil være med til at få mennesker til at vælge hvad de vil støtte angst og mørke eller empati og mod til at skabe en lysere fremtid.

Morten Nymann siger:
Er gode og livgivende nyheder de som ignorerer at vi bør leve på en anden måde end den vi lever på?
Folk som falder omkuld I angst på denne planet har behov for hjælp. De som ikke gør er de som ikke giver op, men som kæmper imod de folk som tier sandheden ihjel. Jeg opfordrer til at man ser sandheden I øjenene.

Nogle folk betragter dette forum som et sted hvor folk der har behov for hjælp med angst og andet kan komme og fylde lommerne på alternative behandlere. Andre betragter forummet som et sted hvor vi kan lære noget om sandheden om verdens indretning, og om visdom uden at skal smide halvdelen af vores penge væk på en plat eller krone alternativ behandling, der måske ikke virker.

Erik skrev:
Jeg har en vision for fremtiden, ikke blot min men i lige så høj grad mine børns og børnebørns fremtid, jeg følger min vision, ikke ved at sidde i min fortid og kritisere "de andre" men ved at prøve sammen med andre visionære mennesker at forstå hvordan "åndelighed" praktiseres og gøre det og det kan måske være et svar på dit spørgsmål om hvorfor "de åndelige mennesker" ikke skriver her, de arbejder måske eller sidder på diverse sider der støtter deres visioner.

Morten Nymann siger:
Det du har skrevet ovenfor og andre steder er allerede fortid, så derfor sidder du I din fortid og bliver af og til opfattet som om du kritiserer andre. - Uden velment og høflig kritik, så råder intellektuel stagnation, siger visdomslæren, jeg og andre følger. (I Biblen står der: “Døm ikke, for at du ikke selv skal dømmes”, Matthæus, Kap. VII. v. 1-2) Men, de Kristne tager fejl. For det er lige netop fordi vi som åndelige medmennesker ønsker at blive bedømt at vi fremsætter vel ment kritik for at hjælpe andre. Man bør selvfølgelig ikke kritisere andre, hvis de har det skidt med det. Det er klart. Men, hvis vi søger at få folk til at vågne, så er kritikken, når den er vel ment måske god nok. Hvis skoen passer til foden, som man siger. Men, hvis man forsvarer sig imod andres angreb eller mudderkastninger eller usandheder, så er det vel af og til på sin plads at kritisere deres angreb og søge at afhjælpe usandhederne, når de er skadelige? Sådan som du f.eks. selv synes at gøre her på forummet en gang imellem.

Vær nu rar og ikke misforstå mine ord. De er skrevet med henblik på at blive opfattet hjerteligt og ikke med henblik på at blive læst ind I en negativ depressiv tankegang.

Jeg håber ligeledes at det ovennævnte fra mig kan bruges til noget opbyggende for nogle.
Hensigten er at søge at hjælpe.

de hjerteligste hilsner
Morte Nymann
Sidste redigering: 11/13/2017 18:30 af Khidr7.

Sv: Tanker 11/13/2017 19:53 #161362

Opbyggende og hjerteligt
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik, msg83