Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tanker
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Tanker

Sv: Tanker 01/08/2018 11:20 #161932

• inx
  • ER ONLINE
Hej Erik

Mange tak! Dit svar er virkelig en stor hjælp. Det har givet mig ideen til at "lege" lidt med energien. Jeg forsøger næste gang at skubbe til grænsen, hvor meget energi mit hoved kan tage imod.

Hele mit spirituelle udvikling har været en slags leg for mig. Jeg har aldrig taget det brandalvorligt. Og har aldrig følt at noget ikke er muligt. Om det så drejer sig om at "jage tågen væk" der hvor jeg kører om natten, få silende regn til at holde op i netop det øjeblik, jeg skal en smut udenfor, eller få smerten til at forsvinde i min krop. Hvis ikke det lykkes, er det ikke fordi det er umuligt. Det er bare fordi jeg endnu ikke har fundet ud af det. Med den indstilling synes det hele at lykkes før eller siden.

Disse processer "kører" stadig for der er altid noget nyt at udforske.

Kh inx
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik, Liquid Blue

Sv: Tanker 01/08/2018 11:33 #161933

tanker... I går morges (kinesisk tidszone)
Oh_2018-01-08.jpg
Sidste redigering: 01/08/2018 11:35 af Kurtgustav.
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Tanker 01/08/2018 11:59 #161935

• Erik
  • ER ONLINE
Hej inx

Selvtak

Jeg vil ikke råde dig til at skubbe grænser når det drejer sig om energierne i hovedet, jeg er selv noget eksperimenterende ind i mellem og har oplevet en smerte i hovedet der var værre end jeg havde forestillet mig den kunne være, så vær lidt forsigtig, du skal nok nå det

Med hensyn til at "lege" med materien, så er du helt inde på det rigtige, men også her gælder reglen: Alt med måde!

Jeg sad en gang med en anden omkring et bål og "legede" med røgen og det gik ganske fint, problemet er i visse tilfælde at vi skal huske at vi ikke er alene, der er altid naturdevaer med, prøv at komme i kontakt med dem hvis du har lyst, kan i lære hinanden at kende kan det blive rigtigt sjovt og ikke mindst nyttigt

Der er en "lille" sidebemærkning til det med kundalini-energierne, det er ikke kun "vores" da det at "få" en sådan "rejsning" betyder rigtigt meget for andre "strukturer" end os selv, det er den stærkeste energi vi har til rådighed og det har en stor betydning for den "belysning" der bliver bragt ind i jordens stofverden, vores energi for eksempel er en slags "silo" for en stor områdedeva her i nord og ligeledes for nogle af de der arbejder med elektromagnetismen.

Men "leg" endeligt med dine energier, det er jo sådan vi kommer i forbindelse med magien i os

Sv: Tanker 01/08/2018 12:04 #161936

• Abel
  • IKKE ONLINE
Ja Kurtgustav. Selv om det er en noget anden form for tanker. kan dette bestemt sætte økologiske tanker i gang.

Sv: Tanker 01/08/2018 17:08 #161942

• Abel
  • IKKE ONLINE
Mennesket har altid søgt; at skabe orden i kaos og søgt at forklare spørgsmål ingen kendte det konkrete svar på. Mennesket har så forsøgt at udfylde hullerne i vores viden gennem religiøs tro på guders virke og skaberkraft som en konstrueret forklaring om, hvor vi kommer fra og hvor vi skal hen.
Efterhånden som vi blev mere vidende, mistede flere og flere guder deres konstruerede virke, kraft, tiltrækning og tilbedelse og blev reduceret til myter.

Vi fandt ud af, at det ikke var Poseidon der var årsag til flod og ebbe via hans vrede eller ro. Vi fandt også ud af, at torden og lyn ikke skyldes Tors himmelflugt i jagten på jætter med Mjølner. Vi fik kendskab til månens tiltrækning og den statiske elektricitets energi gennem gnidningsmodstand. Vi fandt ud af at skiftet mellem sommer og vinter ikke skyldes gudinde Demeters sorg over at hendes datter Persefone igen måtte tilbage til Hades i underverdenen hvilket betød vinterens komme indtil hun igen fik lov at forlade Hades for en tid der indebar forår og sommer. Egentlig har vores viden ofte været årsag til, at smuk poetisk tro falmede og blev glemt ligesom utallige guder mistede deres betydning. Måske er det godt det samme, for religionskrige, har der været nok af, når forskellige opfattelser ramlede sammen, uanset om udgangspunktet var det samme.

Visse religiøse overhoveder har set deres position blive truet af videnskabens udvikling. Kopernikus gjorde den videnskabelige erfaring, at jorden ikke var verdens midtpunkt; at solen ikke kredsede om jorden men at det var omvendt. Jorden var ikke verdens midtpunkt, men de påbød Kopernikus at mene det de bød ham via deres tro. Galilei blev også sat hindringer i vejen af kirkens ”lærde” teologer
Tillader mig et mene, vi må prise os lykkelige over at viden efterhånden vil frigøre sig fra tåbeligheder teologiske forestillinger byder os at tro.

Målet helliger ikke midlet når midlet er krig, terror forfølgelse og udnyttelse.
Det hævdes ind imellem, at kristendom ikke er en religion, men er det ikke at vaske hænder og frasige sig fortidens – som nutidens synder begået af hobe der kaldte sig kristne og i fanatisk blindhed hævdede; at målet helligede midlet? Jamen hvis kristendom ikke er religion, hvad er den så? Hvad siger det dobbelte kærlighedsbudskab derom?
Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind. Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: Du skal elske din næste som dig selv.

Er kristendom næstekærlighed og uselviskhed? Er beretningen om den foragtede, men barmhjertige samaritan et bud om at næstekærligheden ikke er afgrænset af fordomme om hvem barmhjertigheden tilhører eller tilfalder. Når man så nedsættende omhandler begrebet dogmer har man måske ikke tænkt budskabet særlig godt igennem.
Selv om Nag Hamadi skriftet siges at være et gnostisk skrift, gør det da ikke det her budskab mindre sandt;

Gud er inde i dig; og omkring dig; ikke i bygninger af træ eller sten. Bræk en gren; og jeg er der. Løft en sten og du finder mig.

Uanset hvilket navn vi op gennem tiden har givet det guddommelige, er det så ikke kærligheden det handler om?

”Jeg tror ikke, Gud bryder sig om at blive tilbedt. Han ville hellere se menneskene elske deres medmennesker. (Charles M. Schulz)”

Den der tænker langsomt, men som til sidst kommer frem med sin egen idé, betyder mere for verden end et omvandrende leksikon, som ikke har lært at bruge sine kundskaber produktivt.
Er tro og viden hinandens modsætninger eller forudsætninger? Det bliver vi nok ikke færdig med at diskutere foreløbig, det gør heller ikke noget, så længe fanatismen afholder sig fra at blande sig.
Man skal huske, at videnskab i sidste ende er en menneskelig konstruktion, hvor vi med forskellige metoder og teorier forsøger at sandsynliggøre vores erkendelser. Videnskab er meget ofte konsensus-præget. Det er ikke en absolut sandhed, der aldrig lader sig ændre. Derfor er det farligt at bruge videnskaben som våben mod religion, siger Armin W. Geertz.
Jeg er tilbøjelig til at give ham ret, uden på nogen måde at ville nedvurdere videnskaben. Filosofi skal vel heller ikke være fremsættelse af utilstrækkeligt begrundede påstande med krav om absolut gyldighed.

Man skal afgjort også huske, at tro ikke må blive blind kadaverdisciplin der ofrer sine nærmeste – eller nogen i det hele taget. Gudskelov blev Abraham da stoppet i sit vanvid og som Job, har vi lov til at skælde ud på Gud, skulle der gå noget af guddommeligheden af den grund, er kærligheden ikke ægte. En Gud der søger at vinde sine tilhængere med trusler, taber dem af mangel på kærlighed for intet andet kan fylde denne mangel ud.

Håb er nært forbundet med tro og håb skal man ikke uden regulær grund fratage andre. Håb skal ikke fratages nogle ved at kalde den dum og fattig på visdom, gør man det bør man nok studere sin egen åndelighed for fattigdom, men tro er ikke et middel der skal bruges til at slå hinanden oven i hovedet med, mon ikke det står ret klart for enhver i dette forum.

I bibelen står der; at tro er en fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. Den er jo bevidnet om de gamle.
Kan dette skriftsted ikke afprøves af enhver uanset tilknytning. Jamen tro er ikke viden, postuleres der ofte, men blev den ikke bevidnet f. eks. om de gamle ægyptere med bi . a. ved Karnak templet og pyramiderne.

Hvorfor ikke leve dette skriftsted ud af bogen? Måske er det netop tanken med det.

Andet i skrifterne betragter jeg med afsky. Efterkommere af Saul, skal ikke ofres for Sauls synder for at formilde en Gud til at redde høsten.
Men at kassere alle skrifter på grund af de dårlige, lærer vi ikke noget videre af, selv om vi skal tage os i agt for farisæernes surdej.
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik, Liquid Blue, Tommas, Swedenborg

Sv: Tanker 01/08/2018 20:39 #161944

Ja jeg så det ogå Kurtgustav. Indtryksfuldt!
Sidste redigering: 01/08/2018 20:40 af Liquid Blue.

Sv: Tanker 01/08/2018 23:29 #161946

Jeg faldt over en artikel på BT, der vedrører funktionel næstekærlighed. Jeg oplever det samme på min egen arbejdsplads, hvor alle hjælper hinanden, uagtet titel. Og det virker bare enormt stærkt.

www.bt.dk/blogs/klar-laest-kendt-laege-j...r-mod-forventing-har
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik

Sv: Tanker 01/09/2018 11:36 #161947

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Mange unge - inklusiv mig selv (for frygtelig mange år siden) - har brugt alt for mange år på at shoppe i livets store kasket-forretning. Samtlige kasketter fik mig til at ligne en menneske-kopi i spejlet. Ikke én af dem passede.

Alice: Hvilken vej skal jeg gå. for at komme herfra?
Filurkatten: Det afhænger jo af, hvor du vil hen.
Alice: Det er mig ligegyldigt.
Filurkatten: Så kan det jo være det samme, hvilken vej du går.
Alice: Bare jeg kommer et eller andet sted hen.
Filurkatten: Det gør du sikkert, bare du går tilstrækkeligt langt.

- Smil il fotografen!
- Hvorfor det?
- Så du ser lidt glad ud, selvfølgelig!!!
- Hvad skal jeg være glad for?
- For livet, selvfølgelig!!!!!
- Bare rolig. Jeg bliver glad ligeså snart, jeg slipper af med fotografen.....
Sidste redigering: 01/09/2018 11:38 af Tommas.
Følgende bruger(e) synes godt om: Abel

Sv: Tanker 01/09/2018 12:42 #161949

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Følgende bruger(e) synes godt om: Abel, Swedenborg

Sv: Tanker 01/09/2018 13:08 #161950

• Abel
  • IKKE ONLINE
En kasket er kun et komma. Den kan aldrig hæve sig op til et punktum for en som dig Tommas.

Peter Plys og Grisling sidder og filosoferer venskab.
Plys til grisling.
Hvis du bliver 100 år, vil jeg blive 100 år minus en dag, så jeg ikke behøver at leve uden dig.
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik, Liquid Blue, Tommas, Swedenborg

Sv: Tanker 01/09/2018 19:58 #161952

image.jpeg

Sv: Tanker 01/12/2018 14:08 #161976

• Taurus
  • ER ONLINE
... and God gave us Trump

.. så er det vores opgave at lære at elske ham, som vi lærte at elske Jar Jar Binks - for der igennem at elske os selv - den del af os selv som de spejler.
Sidste redigering: 01/12/2018 14:18 af Taurus.

Sv: Tanker 01/12/2018 22:28 #161979

• Taurus
  • ER ONLINE
Interessant at læse hans horoskop:

lysetskilde.dk/donald-trump/

Ikke meget overraskende nyt, men et bestemt bevis på at han er skabt til den rolle han sidde i nu - og der jo en mening med alt.

Holder i øvrigt meget af steen og stoffer

Sidste redigering: 01/12/2018 22:42 af Taurus.

Sv: Tanker 01/14/2018 11:09 #161988

Akke ja, den gode gamle diskussion: Hvad er kærlighed? Og har vi til opgave at lære at elske?

Skal vi elske Trump, Jar Jar Binks, Steen & Stoffer, eller det der er hverken værre/bedre?

Jeg tror ikke, at vi nødvendigvis behøver at elske Trump - Alle hans gerninger og alt væsen.

I min optik, så ville det være en falsk krampetrækning, et slemt spilde af mentalt krudt.

Jeg lever i samklang med brandmænd, skovflåter, myg, bændelorm og mange andre interessante krible krable dyr.

Hånden på hjertet, så er kunsten at navigere så autentisk som overhovedet muligt, i forhold til de indre/ydre tilstande af modstandskræfter der skabes.

Set fra skibsdækket, en havblik sommeraften, så er klyngerne af brandmænd i havoverfladen, et vidunderligt smukt og farverigt syn.

Men svømmer man uden våddragt, og vikles ind i de giftholdige fangtråde, så er berøringen af nældecellerne imod huden nåedesløs smertefuld - Den opleves alt andet end lige kærlig.

Sådan forholder jeg mig også til narcissistiske typer, som Trump, eller det der er værrer.

De er et udtryk for liv, et skabelsens "produkt", om man vil.

Jeg kommer altid nogensinde til at elske de "forbrændings-tilstande" eller den smerte som de efterlader.

Svømmer man i deres flok, så må og SKAL man træffe nødvendige sikkerheds- og forholdsregler... Sådan er livet

Jeg tror at viden, indsigt, livserfaring mm. i langt de fleste tilfælde er langt mere rummelig, end selve "kærlighedsbetragtningen".

Den kan der ikke ligge ret meget nede i

Sådan HELT ÆRLIGT - Elsker du Trump?

Har du lyst til at elske Trump?

Jeg har ikke

Man kan så diskuterer processerne bag, altså hvilke processer der skal til, for at en "Trump" bliver skabt?

Disse processer er jeg selv, mere eller mindre en del af, og vil derfor kunne tage en eller anden form for ansvarlighed i forhold til.

Kh.

Swe

Sv: Tanker 01/14/2018 11:31 #161989

• Abel
  • IKKE ONLINE
Ville man elske sig selv hvis man stjal eller udnyttede andre? Er det ikke ganske enkelt? en narcissist elsker vist kun sig selv.

Kh. Abel.

Sv: Tanker 01/14/2018 12:01 #161991

• Abel
  • IKKE ONLINE
Misforstå mig nu ikke sweetie. Nogle er jo letter at elske end andre og jeg har også en del besvær med ham Trump.
Genstanden for ens kærlighed kan være en grim bastard der er ægte indeni.

Kh. Abel.

Sv: Tanker 01/14/2018 12:29 #161992

Abel/

Ja da

Sv: Tanker 01/14/2018 12:53 #161993

• Abel
  • IKKE ONLINE
Med dig er det jo ingen sag sweetie. Du er så elskelig og køn hele vejen igennem

Sv: Tanker 01/14/2018 14:38 #161994

Ja jeg ligner til forveksling en tykkere og ældre version af Jar Jar Binks - Men hvis man er lidt skæv i potten, så kan man sikkert godt lære at elske, sådan nogen os

Sv: Tanker 01/14/2018 15:06 #161996

• Abel
  • IKKE ONLINE
Så syns jeg faktisk, det ku være ønskeligt, om flere var lidt skæve i potten

Sv: Tanker 01/14/2018 17:15 #161999

Det er altid rart at kunne skifte mening, så lad os bare være enige på det punkt

Sv: Tanker 01/15/2018 10:23 #162000

Abel skrev:
Med dig er det jo ingen sag sweetie. Du er så elskelig og køn hele vejen igennem

Jeg synes hun ligner en løve.

Well, ifølge avatar´en altså.

Sv: Tanker 01/15/2018 10:57 #162002

• Abel
  • IKKE ONLINE
Jamen sådan er hun. Vær vis på det. En selvsikker ro og styrke og et beskytterinstinkt man gør klogt i at respektere.

Sv: Tanker 01/15/2018 14:08 #162003

• Taurus
  • ER ONLINE
I går lidt galt i byen...

Det jeg siger er; vi alle skal lære at elske os selv, og det gør vi ved at forstå vores omgivelser og det omgivelserne gør ved os. Vi elsker let de skønne ting, men har svært ved det uskønne - og det er derfor vi skal bruge mere tid på det uskønne, når det bliver præsenteret for os.

Gud elsker os - og han giver os Trump. Trump rammer noget i os alle(mere eller mindre), som vi ikke har lært at kende, og som kan få os til at reagere på en ukrontrolleret måde, måske bliver vi ophidsede og kan miste selvkontrollen til vores temperement. Derfor har vi noget ukendte i os der skaber frygt, og derfor hader vi det ukendte i os selv.

Elsk med hjertet - brug ikke mental energi på det! Elsk nuet - hav ro på og naviger i nuet.

Brug det mentale krudt på at skabe din fremtid (tanker fører til virkelighed - så det er bedst at forestille sig noget godt), så kan du navigerer udenom de udfordringer der forekommer for store.

Men husk også at den der leger med ilden bliver brændt!

Jeg ved at man i militæret siger "elsk smerten - den er din ven, den fortæller at du ikke er død endnu, men er i live og stadig har en chanche for at gøre det bedre".

"Smerten fortæller dig; at noget gammelt nu er væk, og du vil blive en lektie klogere og endnu bedre til at håndtere din situation i fremtiden.

Så er spørgsmålet bare om du vil arbejde med ild, eller om det måske er et vink der fortæler dig at du skal vende dit fokus imod noget andet.

Måske udfordres vi af Motherfucker , der har en dæmoniseret energi - de syv dæmoner knyttet til de syv synder og syd dyder, gør selvfølgelig at vores tilværelse bliver lidt krydret, om man vil.

Jeg siger ikke at man skal elske demonerne - det ville være at kaste perler for svin

Sv: Tanker 01/15/2018 16:02 #162006

• Abel
  • IKKE ONLINE
Tak for uddybningen Taurus.
Hvem har sagt, det skulle være let? Det går ofte hen og bliver så pokkers trivielt.