Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Seksualpartnere og bevidsthedsniveau
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Seksualpartnere og bevidsthedsniveau

Seksualpartnere og bevidsthedsniveau 11/30/2017 11:09 #161485

Jeg hørte på et tidspunkt et argument om, at grunden til, at nogle mener, at det er skadeligt at have alt for mange seksualpartnere i virkeligheden er af åndelig natur. Fordi når man har sex med et andet menneske, så udveksler man så fortættet en form for energi, at man også ubevidst udveksler hinandens bevidsthed eller tilgår modpartens bevidsthed. Ifølge denne teori skulle folk, der har et hav af seksualpartnere derfor riskere at få et hav af forskellige menneskers bevidsthed ind i sig. DNA (f.eks. konkret ved at man sluger partnerens sæd eller andre slige sekreter).

Nogen der har nogen idé eller nogle tanker desangående?

Hvordan indvirker det på éns spirituelle udvikling, hvis man f.eks. har haft sex med 1000 mennesker gennem livet. Jeg kendte perifært en mand på et tidspunkt, som var midt i 40´erne (det er tyve år siden, så han må være i 60´erne nu). Han var homoseksuel og pralede med, at han havde haft sex med ca. 3000 mænd! Hvordan påvirker det en sådan person på det spirituelle plan?

Og er det positivt eller negativt med mange seksuelpartnere, ud fra et åndeligt perspektiv? Det kunne også tænkes at være positivt, fordi hvis man har sex med mange forskellige mennesker, må man teoretisk kunne tilgå langt flere menneskers DNA eller bevidsthed. F.eks. ved jeg, at en guru som Sai Baba havde et meget udsvævende sexliv. Måske var det dét, som gjorde ham så ophøjet, at han udvekslede energier og bevidsthed med så mange forskellige mennesker (DNA og bevidsthed)?!

Jeg tænker også på karma. Hvis man har haft sex med 3000 mennesker, risikerer man så ikke at der er en helvedes masse karma, der skal udlignes eller arbejdes med i kommende inkarnationer? Men det gælder måske kun, hvis forholdet har været uharmonisk eller uligevægtigt?

Og der er måske også forskel på ligegyldige one night stands og længerevarende seriøse relationer?
Sidste redigering: 11/30/2017 11:11 af vidaenmarte.

Sv: Seksualpartnere og bevidsthedsniveau 12/02/2017 09:06 #161490

Du skriver altså nogle tænksomme indslag og selvom jeg ikke har det fuldendte, afklarende svar, fik jeg lyst til at dele et par tanker omkring det.

Man kan sagtens have dybe udvekslinger uden at bryde den fysiske intimsfære. Det er blot et spørgsmål om at begge er åbne nok i deres energi. At tillægge den største dybde til det sexuelle, er en sti der skal trædes med varsomhed, tænker jeg. Bare tænk på Dr. Ventegodt - det gik jo helt galt for den mand. Ikke at jeg mener, at det nødvendigvis er en gal sti, for der er mange måder at betræde den på og mennesker er jo forskellige. Jeg har personligt haft skønne og meningsfulde udvekslinger, uden at bryde denne intimtærskel

Til gengæld tror jeg, at når man når et vist niveau af selvrealisering, så bliver det lettere med at charmere det andet køn. Men her mener jeg, at det er dybden af selvrealisering, der er udslagsgivende i udvekslinger, hvor det sexuelle blot er en katalysator, som ikke er nødvendig.
  • Side:
  • 1