Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Den ny tid kan betragtes af alle, alle steder
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Den ny tid kan betragtes af alle, alle steder

Den ny tid kan betragtes af alle, alle steder 06/04/2008 18:36 #93306

• Massimo

Kære alle

Tidligere tog mennesket bevidsthedsudvidende stoffer for at trancendere deres tredimensionellse virkelighed, for at overskride grænser, deres illusioner, deres drømme, deres virkelighed. Noget som f.eks. psykiateren Stanislav Groff har beskæftiget sig med i årtier. og som han senest har beskrevet i bogen " Den ny tids psykologi". Han er fadder til reburthing terapien " HOLOTROPI", som bringer folk i en tilstand, hvor de trænger gennem flere bevidsthedslag, a la regressions terapi, men med den forskel at man udvider sin bevidsthed ud i universet.

Hvad enten vi vil det eller ej, så er menneskeheden underlagt universelle love, jorden drejer rundt om solen, vi behøver bare kikke på himmelrummet for at se selvfølgeligheder, som vi ikke har indflydelse på, som vi ikke kan ændre med vores illusioner, alle mulige drømme og personlige forståelse af virkeligheden. Sådan er det !!

Vi behøver hverken petriskåle eller clairvoyante for at bevise udviklingen i den ny tid, vi er ude over den tid, hvor vi behøver dokumentere at der er andre solsystemer, vi behøver ikke længere lytte forgæves for at opfange lyde fra rummet, som vi alligevel ikke kan eller vil forstå, vi er ude over den tid, hvor vi tror vi kan forsikre os mod alting.

Lige nu er vi alle på vej til at blive Multi Dimensionale mennesker, der føler, mærker og oplever hinanden og universet på flere planer men vores tredimensionale selvforståelse og referanceramme/kulturelle måske religiøse observans er ikke klar til forandringer, a la ja eller nej til Euroen. Vi ved hvad vi har, kom ikke her med ny tænkning, så vi vælger at være skeptiske indtil det modsatte er bevist. Kom ikke her og ødelæg mine illusioner, mine drømme, min virkelighed.

Det er ikke tilfældigt mange mennesker i de højt udviklede lande lider af angst og depressioner, når deres forestillinger om deres liv og væren ikke længere er noget de selv kan kontrollere, når polerne skifter, når det maskuline ikke længere er maskulint, når det feminine ikke længere er feminint, når det øvre er lig det nedre, når det indre er lig det ydre, når man skal overgive sig til universet, hvor "mennesket er skabt i guds billede".

Det er ikke tilfældigt El´Azar skriver om "eksperiment jorden", eller AdiRah at bla. skriver om "The new earth, accending of Humanity" og " Living outside your survivalboble". Det er ikke tilfældigt jeg selv kommenterede HGs indlæg på tråden Clairvoyace, og dér skrev noget om at tilføre en ny bevidsthed "lys og kærlighed". DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER., mit spørgsmål er så om vi vil give slip på vores tredimensionelle verden, vores forståelse af virkeligheden, og ændre vores selvforståelse med alt hvad det indebærer ??

Tør du give slip, tilgive dig selv og andre, leve i NUET - på alle mulige planer ???

Lys og kærlighed

Massimo

Sidste redigering: 10/17/2011 16:29 af Moderator.
Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/05/2008 13:05 #93307

• Massimo

´If you´re in motion, there´s something waiting for you. That is the law !

Hvis du har læst indledningen på denne tråd, men ikke har svaret på mit spørgsmål, så spørg i stedet dig selv, hvor du hænger fast, hvad du ikke har tilgivet dig selv eller andre, hvorfor du ikke lever i NUET - hvorfor du ikke kan eller vil give slip ?

Lys og kærlighed

Massimo

*

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/05/2008 17:42 #93308

• AdiRah
  • IKKE ONLINE

Way to go Massimo  - sounds like you have smashed stone tablets and moved mile stones during your Chiron Return.

Mkh

AdiRah

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/05/2008 22:00 #93309

• Fillip

Ja Massimo dejligt vi er flere som kommer med de i essensen samme budskaber

MKH

F.

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/05/2008 22:32 #93310

mmm nikker

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/05/2008 23:06 #93311

• jaw
  • IKKE ONLINE

ja der er mange guldkorn i det indlæg, rigtig godt beskrevet ...tak for det massimo

Kærlig hilsen jane

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/06/2008 13:31 #93312

• Massimo

Detach your ego, connect your soul. That´s living NOW

Tak til alle, der har reflekteret over indledningen på denne tråd og forhåbenlig kan jeg i al ydmyghed medvirke til, at mange flere opdager, hvor vi hænger fast, hvad vi ikke har tilgivet os selv eller andre, hvorfor vi ikke lever i NUET - hvorfor vi ikke kan eller vil give slip ?

Lys og kærlighed

Massimo

´

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 16:12 #93313

• Massimo

Connect your soul, you need no reason

Jeg vil starte dette indlæg med henvisning til deltagelse på Selvet, hvor jeg selv blev opmærksom på et indgroet mønster, et blueprint helt ned på celleplan, der handler om at forklare og forsvare. Set i bakspejlet er det ikke længere uforståeligt, hvorfor jeg har en tilstand som jeg i over 10 år har forsøgt at forklare og forsvare (formidle) gennem min personlige viden om energipsykologi, healing og homøopati, selvom lægevidenskaben har valgt at kalde tilstanden sklerose - en uhelbredelig sygdom - kom ikke her med din alternative måde at se dig selv og verden på - lægerne ved bedre, sådan er det bare !

Min indledning på denne tråd fik mig til at reflektere over den tid vi lever, hvorfor jeg selv og mange andre stadig og fortsat ligger under for "hvad de andre siger" i starten af det 2100. århundrede.. Hvorfor er vi ikke kommet længere, men træder vande i vores individualiseringsproces ? Hvorfor tør vi ikke tro på os selv, at vi er gode nok som vi er, at vi selv har svarene. Hvorfor tør vi godt søge efter os selv og sandheden på TV2.dk ?

Som jeg skrev på AdiRahs tråd "Living on light" er angsten for at blive ydmyget ikke helt tilfældig. Teresa af Avila over - levede i det 16. århundrede hvor inkvisistionen hærgede Europa, hvor det var livsfarligt at være anderledes, at være alternativt tænkende - skik følge eller land fly - hold dine meninger og dig selv for dig selv, eller du bliver udelukket, torturet, brændt på bålet, hvis du lægger dig ud med atoriteterne. Vi skal med andre ord stadig have en rigtig god grund a good reason før vi tør være free spirits, og før vi tør være anderledes bevidste, dokumentationen skal være i orden, før vi tør stå ved os selv og vores virkelighed. Bemærk, hvordan skeptikere eller autoriteter bestemmer din væren i dag !!

DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER

Lys og kærlighed

Massimo

´

på opfordring henviser jeg mine og Adirahs indlæg under emnet: Ancient Star Wisdom/Living On Light 

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 16:40 #93314

• AdiRah
  • IKKE ONLINE

Hej Massimo

her er et uddrag af et lille light bulb moment jeg havde her til morgen ang. "skeptikere" og angst:

Det er ingen hemmelighed, at angst er drivkraften bag de, som ynder at kalde sig "skeptikere". Men jeg har nu altid spekuleret over, hvad den dybere liggende grund til denne angst handler om:

Consensus reality er intet andet end hvad man (de mange) er blevet enige om at kalde virkelighed - alt andet er enten karakteriseret som værende vrøvl, non-existent eller hallucinationer.

Når anderledes tænkende begynder at tale om andre former for virkelighed, så affører det aggressioner og "discrediting" af den formastelige "udbryder" - "skeptikere" (både de virkelige og "wannabes") er en reminicens af Inkvisitionen.

Hvis der virkelig havde været en form for sand intelligens bag "skeptikeres" argumentering, så ville de jo ikke være ledsaget af en så stor følelsmæssig ladning (charge) og aggressioner. Det er tydeligvis angstbideri.

Men hvad jeg egentlig var interesseret i, var ikke den gængse forklaring, at det er ønsket om at kontrollere - det er jo tydeligt. Men hvorfor denne kontrol, baseret på angst - for hvad?

Og her kom mit light bulb moment, som egentlig blev sat igang af Massimo i forbindelse med hans indlæg i min tråd, "Living On Light":

Mennesker reflekterer hinanden - spejler sig i hinanden. Jo flere, jo kraftigere reflektion og en følelse af at tilhørsforhold af en stamme/klan/reference gruppe. Enhver udbryder straffes med at blive ekskluderet "fra stammen/klanen" - Jonathan Seagull syndromet, som så mange identificerer sig med.

Når man vælger at bevæge sig væk fra masserne, bliver reference gruppen(erne) mindre og mindre, og når man har nået det punkt, "where you have totally surrendered to Spirit", er der ingen ydre reference gruppe - all there is is Spirit/you, and if you are lucky, a few Souls with whom you resonate in important matters.

Mindre og mindre bliver reflekteret tilbage fra masserne, med hvem man intet mere har til fælles - der er ikke længere reflektioner fra masserne, kun projektioner, hvilket ofte kan være en udfordring for en deeply devoted initiate. Så er du blevet en trussel, fordi ingen kan spejle sig i dig.

Når mennesker ikke længere kan identificere sig med dig, fordi du er/bliver for anderledes, følger ofte latterliggørelse og/eller udstødelse. Den reaktion er en gammel primitiv ur-reaktion fra stammesamfund og klaner.

Det samme gælder såmænd såkaldte spirituelle grupper - det er samme reaktion og mekanisme. Deres reaktioner er såmænd ikke meget anderledes end massernes, men langt mere illusorisk og harmfuld. Illusionen ligger i troen at de tjener et guddommeligt formål, og harmfuld i deres forsøg på at afskære andre fra "serving the Overall Plan & fulfilling their Divine Purpose", ved at ekskludere, isolere eller discredit.

The Polarian Masters of Ascension call it "a sign that people have (still) not evolved beyond living in tribal consciousness".

Først når mennesket har nået et udviklingstrin, hvor det kan "follow it´s Spirit without hesitation" og ikke have behov for andre reference punkter, og samtidig "deeply appreciate, recognize and honor other Higher Initiates" and their Divine Purpose" ......... først da kan det påberåbe sig "to embody Soul/Spirit" - to be Consciousness embodied in the worlds of form."

"Lad det være en målestok for hvor et menneske er i sin udvikling", sagde Kristus i denne dags tidlige morgenstund.

Med Kærlig Hilsen

AdiRah

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 16:53 #93315

• Frigg
Tak, AdiRah

Et smukt og meningsfyldt indlæg. Det jeg får ud af det er; at når vi når til at finde ro og fred i vores egen sandhed, behøver vi ikke bekæmpe de andres sandheder eller støtte os til alt muligt for at retfærdiggøre den eller overbevise de andre, for vi ER den sandhed.

-Den får mig også til at tænke nogle tanker om forskelle mellem at være ignorant, skeptiker eller uforstående.......måske ender de i et oplæg til en ny tråd.

Solskinstanker fra Skoven
Frigg
Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 20:16 #93316

• AdiRah
  • IKKE ONLINE

Tak Frigg

Mht

"-Den får mig også til at tænke nogle tanker om forskelle mellem at være ignorant, skeptiker eller uforstående.......måske ender de i et oplæg til en ny tråd."

Lyder som en god idé.

Med Kærlig Hilsen

AdiRah

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 21:41 #93317

Smukke indlæg

Jeg

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 22:59 #93318

• Massimo

Kære Frigg, jeg fortsætter dit oplæg mht. "at være ignorant, skeptiker eller uforstående"

Jeg mener i relation til min tråd DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER, at det handler om valg, hvilke roller vælger vi for at overleve, for at høre til, for at være på den sikre side, når vi bliver stillet overfor udfordringer som kan medføre ydmygelser på alle mulige planer i forhold til familien, samfundet, kulturen, overbevisning, eller mangel på samme. For mig er dit oplæg værens-begreber, som stammer fra DEN GAMLE TID a la Søren Kierkegaards SPIDSBORGER, der gemmer sig bag facader og selvtilstrækkelighed - i dag burde vi være klogere

Lys og kærlighed

Massimo

*

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/09/2008 23:59 #93319

• Frigg
Kære Massimo
Du er godt nok hurtig........sikke noget vrøvl, tænkte jeg da jeg først læste, dit svar.....Men da jeg forsøgte at formulere et svar til dig, blev det  sådan lige meget hvordan jeg forsøgte at dreje  det, at det er begreber/labels vi enten sætter på os selv, inden andre gør det (selvforsvar) eller på andre for at holde dem afstand (angreb som selvforsvar).

Om vi så bruger det ene eller det andet ord...det er jo blot ord.....er egentlig lige meget for følelserne bag er de samme og det er jo dem vi skal have sluttet fred med.

Til dit emne i almindelighed både dit indledende indlæg og mange af de andres.
Jeg forstår ikke altid de mange fine ord og begreber og oftest oplever jeg det heller ikke som væsentligt for mig. Heldigvis i tråd med emnet er jeg sammen med denne erkendelse hold op med at føle mig dum eller som et af de der 3 ord.....der startede dette indlæg.

Men jeg synes jeg fornemmer essensen i det I skriver, eller det jeg læser at I skriver ....vække genklang i mig og klinge med noget jeg har mærket i flere år.
Nemlig at vi -jorden, menneskeheden og individet.står overfor et eksitensielt valg: vil vi leve som åndelige kærlige væsener...eller "dø af brød alene" (citat Dorothe Sölle, tysk teolog)

Linierne trækkes op, verden er i brand, hadet florerer..vore indre dramaer der kun udspillede sig symbolsk i natlige drømme er blevet virkelighed..men sideløbende med det...blomstrer verden også..kærligheden vokser...vores største og smukkeste visioner som kun levede i hemmelighed i vore hjerter er ved at tage form.

Det der er afgørende er, at vi vælger og jeg oplever at flere og flere vælger.....måske ikke mentalt/bevidst men i vores hjerter.

Tak, Massimo

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/10/2008 11:12 #93320

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/10/2008 13:15 #93321

• Massimo

Kære Frigg, jeg trøster mig med du kender min grundlæggende kærlighed til andre og ved, at jeg ikke kunne drømme om. at lave et fordomsfuldt indlæg - tvært imod - men jeg prøver at stille tingene overfor hinanden, for at vi kan finde os selv og vores sande værdier. Jeg mener du altid fanger essensen af mine budskaber og som jeg skrev et sted " Du altid bidrager med kærligheden i dine indlæg". Når jeg bruger sætningen, i dag burde vi være klogere, så burde jeg her på Selvet have skrevet være OPEN MINDED !!

Jeg har været her længe nok til vide, hvad ordet klogere vækker i folk, som har en anden indfaldvinkel til emnerne, som forstår og taler et andet sprog, og som derfor let føler sig udenfor, gjort dummere, selvom det ikke er tilfældet.. Jeg har også oplevet udviklingen på tråde, hvor redaktionen må gribe ind, fordi egoet bliver så stort hos nogle, at de prøver at gøre éen eller anden dummere ( en slet skjult ydmygelse ) for at få ret i sin selvtilstrækkelighed a  la jeg ved bedst, mest osv. - kom ikke her og tro du kan lære mig noget nyt, et anderledes syn på tingene, et andet sprog., noget nyt om næstekærlighed.

Du gør en forskel, både her og der - kære Frigg

Lys og kærlighed

Massimo

´

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/10/2008 13:40 #93322

• Frigg
Næ, Massimo du er ikke ude efter at smide med fordomme, du har et budskab du vil ud med og du gør det på din måde, anderledes må og skal det ikke være. Jeg føler mig heller ikke "ramt" på nogen måde

Vi er alle forskellige, det er mangfoldigheden der skaber helheden. Selvom det ikke er lige nemt hver gang....så er det mest konstruktivt for mig at lede efter det der samler og forener os mennesker, fremfor det der adskiller og skaber splid.

Den eneste rigtige splid der er i verden...er måske den vi har i os selv. Som du selv ofte er inde på...vi frygter vore indre spøgelser i en sådan grad at vi bevidst/ubevidst laver alverdens krumspring/afledningsmanøvrer for ikke at se dem i øjnene så vi kan få fred med dem. Èt af disse krumspring er projektionerne.

Jeg oplever du har fået en ny ro på siden sidst du var her.....det er inspirerende og opmuntrende

tak

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/10/2008 14:51 #93323

• Massimo

Du rammer plet med din beskrivelse af spøgelser og projektioner, jeg ville ønske jeg ikke skulle bruge så mange ord og eksempler på, at få andre til at forstå mine budskaber, på at være open minded.. Men lige her kan jeg godt få øje på forskellen i vores måde, at formidle næstekærligheden på., dine ordknappe indlæg vægter på alle mulige planer, fordi dine er skrevet i et sprog og en forståelse for dét som forbinder os alle, af dét som er OPEN HEARTET !

Lys og kærlighed

Massimo

´

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/10/2008 15:55 #93324

• Massimo

Kære alle, som direkte eller indirekte har fulgt indlæggene på min tråd

Jeg håber flere bliver opmærksomme på deres spøgelser og projektioner, deres angst for at blive ydmyget, som i i mit eget tilfælde blev et Viden-Forklar- Forsvar-alibi i form af ord, ord, ord, ord og atter ord. Derfor vil jeg gerne dele et indlæg som gjore en kæmpe forskel for mig og som jeg i al ydmyghed har hentet over på AdiRahs tråd Ancient Star Wisdom/Living On Light.

Lys og kærlighed

Massimo

´

Hej Massi,

først  - her er hele sætningen, som jeg ikke gav, fordi den ofte skaber forvirring:

The future has already happened, and the past is yet to be seen/to happen.

Før jeg udtaler mig vil jeg først understrege, at mit liv og min udvikling har været accelereret på en sådan måde (set i bakspejlet), at der aldrig har været tid til at reflektere og søge forklaring først: Det har altid været "her og nu" og "all or nothing", så jeg har været tvunget til at handle - learning to trust my gut feeling, and later on following my Spirit without hesitation.

Nåt stormen havde lagt sig, og beslutningerne var taget, kunne jeg finde tid til at reflektere og efter-rationalisere. Så det er derfra mit svar/min betragtning kommer:

Ved at skulle have en forklaring på alt afskærer man sig selv fra at være her og NU - in the NOW we all know the Truth, we know how to act. Når man søger forklaring først, så bliver den motivationsfaktoren.

At ville have forklaring først er en måde at kontrollere på. When we attempt to control, we slow down energies, and we move away from the NOW.

Kære Massimo - jeg vil så gerne at I alle forstår, at der er ikke noget at forsvare ........ ikke i dette liv, siger Kristus.

Ingen kan ydmyge Jer - ethvert forsøg på ydmygelse af andre er at ydmyge sig selv. To a Spirit there is no humiliation - kun overbærenhed overfor egoer, som føler sig så tomme, utilstrækkelige og mindreværdige, at de må forsøge at "belittle" (ved ikke hvad det hedder på dansk) andre for at kunne føle, at de er til.

Where there is no Presence of Spirit, there is only emptiness. Hence the attempt to inflate ego, and hence no humility.

Og vi kan ikke være Free Spirits og Pathcutters, og forvente at blive forstået - hvordan kan vi det, når størstedelen af menneskeheden i denne verden hverken er Free eller Spirits.

Vi kan ikke være unikke Spirits, og være som andre. Vi befinder os på forskellige udviklingstrin, og derfor er forståelse ikke altid muligt.

Så frigør Jer fra tanken om at I vil møde forståelse fra "de mange" - i første omgang handler det ikke om forståelse, men om accept. Accept af retten til at være anderledes, at have andre meninger og at leve sit liv, som man nu vælger at leve.

Først da kan vi berige hinanden - først da kan vi skabe den Divine Alchemy, som fører til Planetary Ascension.

Many Lightful Blessing

AdiRah

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/11/2008 20:05 #93325

• Johnni
  • IKKE ONLINE

Smukt indlæg Massimo.

man skal tilgive sig selv ,det har jeg lært af

hilsen johnni

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/11/2008 21:49 #93326

• Massimo

Hej Johnny

Det glæder mig du genkender dig selv i indlægget, som Adirah afslutter så smukt

Vi lever netop nu i en tid, hvor vi ikke bare skal tilgive os selv, men fortidens synder, vi skal tilgive autoriteter og vores forbilleder på godt og ondt, så langt som øjet rækker og videre endnu. Vi er et produkt af tusinde års ydmygelser og selvydmygelser, alle mulige former for "belittle" som er gået i arv fra generation til generation, som stadig hersker i vores underbevidsthed, vi skal ikke bare tilgive os selv, men opløse fortidens skygger -spøgelser og projektioner som belaster os. Læs eventuelt " Family of Light" af Barbara Marciniak.

Lys og kærlighed

´ 

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/13/2008 12:21 #93327

dejlig tråd, tak for det. Smukke indlæg, det er absolut en fryd for øjet.
Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/13/2008 12:28 #93328

Kære Massimo!

Tak for et smukt og rigtigt inspirerende indlæg!

Ingen tvivl om, at jeg ser dig som et smukt menneske på vej og med fuld fart!

Du udstråler en energi der er smittende! Tak for det!

Jeg har blot den tanke, at når vi nu er i dette kosmiske flow af intensiverende energi, som også jorden er underlagt via den kosmiske bestråling og øget ionisering, der danner aerosoler til beskyttelse af kloden!

Også vi er ca. 70-80% bestående af væske, der for mig at se, undergår samme proces som vores jord, nemlig at ioniseringen/kosmiske bestråling giver muligheder for, at tankerne og følelserne får et "extra kick", som måske bringer os muligheder. Du har ret, vi kan se det alle steder!

Men hvorfor gøre dette til en fængslende kamp mod fortiden, når vi bare kan nøjes med at favne det at "belittled" med kærlighed og forståelse, for det kan gøres i ethvert nu!

Det er vel at være "openmindet", og jo mere vi øver os, des mere bliver det, at "belittled", vores indgang til at se storheden, i vores egen lidenhed og derigennem omfavne og føle kærligheden til os selv og alt, gennem indsigten det giver i dagligdagen!

Det jeg mener er, at istedet for kampen om at nå sjælens dyb, kan man gennem sine egne successer opnå glæden og kærligheden, og føle YES!! YOU DI´D IT!! (again)!

Derved kommer sjælens dyb vel til os! Stillnes!

Kærligst Christian

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/16/2008 14:23 #93329

• Massimo

Py ikke pu ha., Christian  du lægger op til et længere svar om forskellen på, at være eller blive "belittled".

Jeg forstår godt essensen i dit indlæg, der handler om at blive HEL ved at være belittled (gjort lille) være ydmyg ved at blive ydmyget, gennem sine egne processer at møde sin sjæls dybde (skaberen). Det får mig til, at tænke på Jesus, vejen til Golgata, hvor han bliver ydmyget på det groveste (belittled), og korsfæstelsen, hvor han råber MIN GUD, HVORFOR HAR DU FORLADT MIG ?, hvorefter han genopstår på 3. dagen - belittled men afklaret nede på jorden, opløftet i sin guddommelige væren efter en tid med STILLNESS.

Når vi anderledes d/kødelige stadig kæmper mod fortidens skygger, læs fortidens synder, bevidst men især ubevidst og har svært ved at komme videre, så skyldes det i følge mig alle de ydmygelser fra fortiden som lever i vores DNA, og som er en del af de ca. 90 % vand som mennesket består af. Det er ikke tilfældigt, homøopatiske lægemidler (dråber) hjælper på alle mulige ubalancer, fysisk, psykisk og hormonelt - afhjælper mindreværd på alle mulige planer.

Hvis vi kunne spalte mennesket i dråber, ville vi kunne se tusinde år gamle ydmygelser som en potens - altså noget som enten er udvandet, eller fylder mere i vores krop og sind. Homøopatiske dråber hjælper efter sin potens, som er de gange væsken er blevet rystet - så forestil dig nu det antal gange, du er blevet rystet i din grundvold bare i din levetid, hvor du er blevet ydmyget, først af dine forældre, af en lærer, af andre elever, på din arbejdsplads, i samfundet. Vi lever i en tid, hvor ydmygelserne er hverdagskost !

Angsten for at blive ydmyget er så fundamental, at der tjenes uhyggelige summer på skønhedsprodukter.., angsten for at blive ydmyget gør mennesker syge, for vi må og skal kontrollere omgivelsernes syn på, at være rigtig og forkert - ellers bliver vi ydmyget. Det er ikke tilfældigt, der bliver stadigt flere som lider af spiseforstyrelser, som lider af stress, som ikke kan følge med.

Angsten for at blive ydmyget er så fundamental, at den er trængt ind under huden på os alle.. Vi opdager tilsyneladende ikke, at alle kæmper mod alle, vi kæmper en usynlig kamp mod en usynlig fjende og bliver derfor passivt aggressive, fordi kroppen og sindet er kodet til at reagere allerede inden man er blevet belittled, det sker i vores parforhold. Til gengæld er jeg ikke blind for den kendsgerning at angsten for at blive ydmyget også kan være healende, men først, når vi er kommet om på den anden side...

Det tager mere end 3 dage før kærligheden og selvværdet genopstår, efter at være blevet belittled !

Lys og kærlighed

Massimo  

Emnet er blevet låst.

SV: DEN NY TID KAN BETRAGTES AF ALLE, ALLE STEDER 06/16/2008 20:06 #93330

Tak for det gode svar, - Massimo!

Det er en måde, at anskue alle vores trængsler på!

Men, hvad om man deler det op og siger; at al ydmygelse, og alt, hvad der tankemæssigt kan enten gøre dig stolt, eller fornedriget, lade det tilhøre tankerne (egoet), trække sig ind i stilheden, og være der i situationen, for der rammes du ikke, hverken af det ene eller det andet, og på den måde bliver tingene neutraliseret, for der er ingen energi til at bære det op, og afsenderen vil bare være paff/forbløffet!

Lidt i stil med, at verden er, hvad du tror den er! 

Ved hele tiden at gå ind i de gamle smerter og lidelser og modsat, fylder vi det jo med energi, og det var da det modsatte vi ønskede!

Gandi har udtalt om krig: vær hverken for, eller imod, begge dele giver energi til det! 

Derfor neutralitet via at trække sig tilbage til sig Selv! Stillness!

Man giver da hverken energi til afsender, sig, eller menneskeheden/universet!

Tanken/energien er neutraliseret!

Og så længe vi ikke er nået til det, at undlade, at "(+/- belittle)", så længe er det nødvendigt at forholde sig neutral til dette, på den måde, kan man afhjælpe sit ego, afsenderens, og menneskehedens, for nye/genopleve gamle følelser/vibrationer! 

Men det kræver awereness in the pressent!

Bare min reflektion!

Kærligst Christian

Emnet er blevet låst.