Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Myre
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Myre

Myre 07/16/2017 17:05 #160844

Jeg vil gerne samarbejde med havens myrer, og har derfor igennem tiden afprøvet alverdens (giftfrie) remedier, lige fra kanel, til kaffegrums, hvidløg mm.

Men nu har jeg endelig fundet løsningen der virker

Økologisk koldpresset jomfru kokosolie.

Jeg pensler lidt kokosolie på, dér hvor myrer IKKE skal være

Og det virker

Sv: Myre 02/17/2018 23:24 #162391

• asger1
  • IKKE ONLINE
Hej

Som ny bruger scrollede jeg lige rundt og studsede over emnet myre .....

Min energi blev fanget og jeg vil knytte følgende 2 kommentarer til emnet :

1 Hvis du mener at kokosolie (giftfri) kan holde myrer væk, så kan følgende holde elefanter væk :

- Essential oil, carlic !

pure-garlic-essential-oil.jpg

2 Hvis Eskild Tjalve i fremtiden opretter nye kurser omkring kommunikation med naturen/devaer, så

kan jeg varmt anbefale at bruge lidt mønt på dette emne. På dette kursus lærer folk ærbødigst, at

naturen er levende og intelligent fra mikro og opefter. At alt har sin værdi og har folk

interesse i dette emne kan anbefales følgende bog :

Irene M Nielsen , Elverfolket og dyrene

plastindi.jpg

Sv: Myre 02/17/2018 23:42 #162392

• asger1
  • IKKE ONLINE
Jeg mødte en "gammel bekendt" og roste ham for hans UTROLIGE hukommelse a la en gammel elefant og

hans svar var :

Ja, men det sjove er, at efterhånden er der ikke mere plads til mere nyt undtagen til det mere spøjse

....

- Med dette in mente vil jeg supplere med en kuriositet angående bogen fra Irene M ud fra min

hukommelse

:

Hun fortæller om diverse hjem-universer og dimensioner og her kan feks nævnes, at katten på enkelte

områder er højere oppe end mennesker. Denne information skal forstås a la et spillekort med Dungeons

and Dragons, hvor der er forskellige værdier for egenskaber. Dog er jeg personligt duperet af, at min

kat indeholder værdier, som jeg personligt ikke matcher, men skal erhverve mig i fremtiden .....

hqdefault.jpg

Sv: Myre 02/17/2018 23:50 #162393

• asger1
  • IKKE ONLINE
Håber ikke at mine indlæg forvitrer emnet :

Økologisk koldpresset jomfru kokosolie

Sv: Myre 02/18/2018 09:03 #162399

Det er helt okay - Ingen forvitring her

Den er god nok, jeg har i årevis haft bøvl med at myrerne finder vej ind i huset, når forårs-solen har lunet længe nok.

Jeg lider ikke under deres små besøg, men hvis uheldet er ude, og børnene f.eks. glemmer at sætte låget på honingkrukken, så kan invasionen af "myrevenner" blive lige rigelig overvældende

Men et lille dyp med en pensel ned i kokos-olie, og så maler jeg bare en lille cirkel med kokos-olie rundt om myrernes indgange ind til huset, så ser vi faktisk ikke noget til dem.

Jeg ved ikke hvorfor det holder myrerne fra at benytte udgangen?

Jeg håber ikke de lider alt for meget.

Men jeg tænker at det måske er mindre skadeligt for helheden på sigt, end det giftige alternativ der normalt sælges ude i butikkerne.

Velvidende, at hvis mennesker bliver hooked på kokos-olie, og sætter det i masseproduktion, så får det nok også negative konsekvenser.

Jeg har prøvet med frisk hvidløg, men jeg synes det stinker i hele hytten og skal tilføres oftere. + at husets andre dyr/beboere ikke bryder sig om "duften".

Men to fed frisk hvidløg ned i vandkanden, og så lade man det trække natten over, og overøser gulerødderne med vandet, så holdes gulerødderne insekt frie.

Jeg har også brugt hvidløg i forstøverflaske, blandet med en 1/2 tsk brunsæbe, og det afhjalp det gamle fersken-træ, der var slemt plaget af lus og skjoldlus på grenene.

Vh. Swe
Sidste redigering: 02/18/2018 09:05 af Swedenborg.

Sv: Myre 02/18/2018 09:24 #162400

Jeg bliver så glad, når du skriver om katten

Den er totalt Zen-Munk

Vi (menneskene) kan lærer så meget af kattenes energi-forvaltning, når vi selv undergår spirituelle transformationsprocesser.

Er du selv så heldig, at have en kat som tro følgesvend, ven og læremester?

Man kan høre Guddommen nynne skaberværkets melodiske rytme i kattens spind

Og lader man katten hvile på sit hjerte/bryst, så viser den rejsens vej

Kh.

Swe
Sidste redigering: 02/18/2018 09:26 af Swedenborg.
  • Side:
  • 1