Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvad er sjælehentning?
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvad er sjælehentning?

Hvad er sjælehentning? 11/07/2017 02:17 #161334

Hejsa.

Jeg har forstået det således (og ret mig endelig hvis jeg tager fejl ), at en shamans primære formåen består i at ændre bevidsthedstilstand for at hente ny vide eller energi, i enten underverdenen (det kollektive ubevidste) eller i oververdenen (den spirituelle sfære).

Hvis man bærer på et uforløst traume er der en del energi opbundet heri, og man har således mistet en del af sig selv / sin sjæl. Mao. er man ikke sig selv i sin egen krop.

En shaman skulle så være i stand til at hente den manglende del, vha. det som kaldes en "sjælehentning", hvor shamanen vha. en ændret bevidsthedstilstand rejser ud i en af de to verdener og konferer med den manglende del. Her kan shamanen kommunikere med delen og få viden om hvorfor delen forsvandt, hvor den befinder sig, hvad den har lavet etc.

Shamanen henter delen hjem og puster den ind i personen (en form for shamanistisk ritual, hvorved delen overføres).

Efter behandlingen vil personen, gennem tid, gennemleve de følelser der oprindelig knyttede sig til traumet, hvorved delen integreres.

*

Jeg forstår ikke, hvordan shamanen kan rejse rundt i en over- og underverden. Jeg mener, er det verdener, der befinder sig i andre sfærer? Hvad er der tale om? Spirituelle verdener der kan kontaktes? Underverdenen (det kollektive ubevidste) er vel nærmere en form for ubevidst viden/ide/tro i folks hoveder, og ikke en "konkret" spirituel virkelighed?

Derudover: Hvordan foregår det, at en del af en selv er blevet til et selvstændigt væsen, som shamanen er i stand til at kommunikerer med og få informationer af. Hvordan kan den mistede energi befinder sig et helt andet sted og har sit eget liv?

En psykolog ville typisk se på et traume som en uforløst energi, der bliver både rummet og undertrykt af personen selv. Ikke noget som havde fået sit helt eget liv og var mere eller mindre uden forbindelse til personen.

Hvis der er nogen, der ved noget om emnet, har tanker eller ideer må de meget gerne byde ind...

Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Hvad er sjælehentning? 11/07/2017 06:18 #161335

Det handler sådan set om, at Shamanen, igennem inkarnationer, selv har været igennem livsrejser, hvor denne har mistet og genfundet dele af sig selv igennem livets prøvelser. Og der skal disse prøvelser (eller processer, om man vil) til, for at transcendere sjælen til at løfte den tyngde, det har medført. Shamanen kan guide til en klarhed, hvor man forbinder sjælen til en sti, der fører fremad og derfra selv kan tage de nødvendige skridt, som er nødvendige for at finde sig selv og blive hel igen.

Hvordan det så fungerer rent tekniskt, tænker jeg er forskelligt, afhængigt af den enkelte Shamans livsrejser.

Jeg har selv bemærket, på min livsrejse som maler, at når jeg, i kombinationen af at fløjte andentoner, leger til musikken med en blændende, rytmebetonet og legesygt koordineret behændighed; så går det ind hos de mennesker, der har noget uforløst og giver dem mulighed for at se en dybere vej ind til sjælen, som føles tryg og rar. Og det er egentlig aldrig noget jeg har forsøgt at skabe i andre. Det er åbenbart et resultat af bare at være mig, hvilket jeg er enorm ydmyg og taknemmelig for.

Den bedste beskrivelse jeg kan definere mit Shamanistiske sjælsudtryk på er, at jeg arbejder med vibrationer.

Mit håb for fremtiden er, at flere Clairvoyante, Shamaner, eller hvad folk de egentlig kalder sig, tager et normalt hverdagsjob, bliver musiker, DJ, poet, politiker, etc., - altså dropper titlerne og finder identitet i deres virke. Det er her vi ændrer verdens tilstand og ikke bag en lukket dør. Det er her vi forbinder dem, der kan ændre tingene og ikke kun dem, der lider. Dem der lukker af overfor en seende, som forsøger at sælge sig selv ved brug af ord og renommé, men magtesløst åbner sanserne, når de kan se/høre/føle, hvad den seende gør.

Sidste redigering: 11/07/2017 06:25 af Liquid Blue.

Sv: Hvad er sjælehentning? 11/07/2017 06:37 #161336

Jeg vil lige tilføje, at det var lidt simpelt sat op. Der er så mange lag i det her, at det er svært at beskrive. Og ærligt, så tænker jeg også, at det er meningsløst navlepilleri, at definere dette yderligere. Det skulle nødigt blive grobund til en Shaman-skole, hvor man bilder sig selv ind, at man kan putte definitionerne på årsag og virkning af en livsrejse ind i hovedet på mennesker og gøre dem til Shamaner. For ikke nok med, at det vil være respektløst overfor livet, så vil det også være enormt prætentiøst; altså dumt.

Sv: Hvad er sjælehentning? 11/08/2017 23:24 #161345

• Taurus
  • IKKE ONLINE
Husk at alt er sammenhængende energi og at verden ikke kun er 3D. Det vil sige at vi kan tilgå andres energier ved at tune ind på personen uanset hvor vi er, og uanset hvor de er. Man siger også at man giver af sig selv, og det skal forstås helt bogstaveligt. Der findes også energi-sugere, -igler, -vampyrer, som bliver ved hvis du ikke selv aktivt stopper det.

Jeg har nogen gange glæde af denne meditation:
[video][/video]

Husk at vi er en del af universet:

www.visdomsnettet.dk/a-761-5/
Sidste redigering: 11/08/2017 23:43 af Taurus.

Sv: Hvad er sjælehentning? 11/12/2017 17:56 #161352

Spændende, spændende - gode tilbagemeldinger!
  • Side:
  • 1