Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mistet udviklingen
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Mistet udviklingen

Mistet udviklingen 04/08/2016 15:03 #157128

• Jon123
  • IKKE ONLINE
Hej alle sammen.

Er lidt i vildrede og håber at nogen har svar eller kan hjælpe. Jeg har de sidste 10 år åbnet meget op for det spirituelle, det startede kun fordi jeg begyndte at se ånder/spøgelser da jeg var 21. Tænkte ikke meget over det andet end at jeg troede at jeg var gal og da de kun viste sig få gange om året, så ignorerede jeg det. Men så her for nogle år siden gik det helt amok hvor jeg til sidst ikke kunne se forskel på om de var i live eller ikke. Jeg gik i panik og begyndte på medicin hvor ingenting hjalp uanset mængde.
Efter jeg så begyndte at ignorere det, lukke øjnende og ignorere når de begyndte at skubbe og vælte ting, så forsvandt det så småt. Et par år efter (et år siden) så begynder min søster at opleve lignende ting men kun i små mængder, hun er overbevist om at det ikke er sindssyge og begynder at læse op på tingende. Vi begynder at snakke om det og jeg begynder at kunne se at det rent faktisk var som jeg "frygtede". Begyndte der fra at åbne op igen og blev mindre og mindre bange for det ind til jeg rent faktisk overhoved ikke havde frygt over det mere.

Det udviklede sig så der fra på en underlig måde. Det startede med at jeg så ånder igen i en periode, der efter forsvandt det, men så stadigvæk orber. Efter et par måneder begyndte jeg at vide ting jeg ikke burde vide. Det varede en uge og forsvandt så igen, men tilgengæld startede jeg med at se ånder igen. Dette blev ved i lang tid og det hele blev mere og mere tydeligt. Men for to måneder siden, så stoppede det hele, selv orberne som hele tiden har været der forsvandt.
Jeg skal til at have barn med min kæreste og tænker det måske er derfor, men har ikke hørt om det før. Savner meget både følelserne og det at vide de ting. Der kan enkelte gange opstå at det kommer lidt igen, men opdager det først for sent da det sagtens kan blive sammenlignet med en tilfældig tanke.

Håber virkelig noget har et svar og håber det er noget som kommer tilbage igen, føler noget af mig selv mangler.

-Jonas

Sv: Mistet udviklingen 04/08/2016 21:49 #157131

• Rene R
  • IKKE ONLINE
Jeg har længe overvejet, at give undervisning i, metoder til spirituel udvikling. Jeg har dog det problem, at jeg ikke passer ind ”new age miljøet", da jeg ikke er satanist. Til min store overraskelse, har det vis sig at 99% af ”new age miljøet", er under cover satanister. For eksempel kanalisere, folk fra ”new age” miljøet såkaldte engle, men englene er ulve i fåreklæder. Disse engle er faldne engle, hvilket er det samme som, dæmoner. Dæmoner er væsner som er gennemsyret af ondskab. Et andet godt eksempel på satanisme i forklædning er, folk der kommer med behagelige løgne, forklædt som sandhed, i stedet for ubehagelige sandheder, som rent faktisk er sande. Et eksempel på en ubehagelig sandhed er, at jorden er en fængsels planet i, hadets galakse. Graham Bishop er et fremragende, eksempel på en under cover satanist. Dem der fulgte Graham Bishop, kom virkeligt til skade på ham.
Sidste redigering: 04/08/2016 21:50 af Rene R.

Sv: Mistet udviklingen 04/08/2016 22:52 #157132

• Jon123
  • IKKE ONLINE
Hej Rene.

Tror det du lige gjorte var et post hijacking. Havde ikke lige noget med emnet at gøre:) Eller prøvede du at sige at jeg var satanist og ondskaben selv? Syntes ikke det er særlig behageligt at blive kaldt.

Jeg leder ikke efter undervisning, mere en forklaring på hvordan det hele kan forsvinde lige pludselig.
Vil du ikke være sød at lade være med at prædike din tro uden at faktisk svare på noget relevant. Kunne forstå hvis du havde noget andet at sige end din egen agenda. Men tak for svare hvis du rent faktisk prøvede at sige noget om dette som jeg så må havde misforstået.

Sv: Mistet udviklingen 04/09/2016 09:40 #157133

• msg83
  • ER ONLINE
Hej Jonas

Jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver.
Det er meget naturligt at man oplever evner og oplevelser der kommer og går.
Og jeg kender også tomheden der følger med

Det hjælper at se det hele fra et højere perspektiv.

Når man, som du, begynder at få kontakt til sit åndelige selv i en ung alder, har man stadig meget "liv at leve".
Jeg ser det som om at man får de her pejlemærker, som man kan bruge som reference senere hen.
For at fungere som åndelige individer i en materiel verden, må vi have begge sider med, deri ligger udfordringen.
At gå mellem verdnerne og mestre begge.
Derfor vil der være perioder med ekspansion på det åndelige plan, hvor det materielle nedprioriteres og omvendt.

Nu står du og skal være far, Tillykke med det! Jeg har ikke selv børn endnu, men det er da noget af det mest fantastiske vi oplever som mennesker

Jeg ved ikke om det forholder sig sådan, men måske mangler du nu trygheden i dine evner, fordi du er lidt usikker på det der venter?

Jeg tror at når lillemand kommer på banen, så vil du glemme alt det du har troet du har manglet, og bare rolig dine evner skal nok komme igen, der er bare lige noget andet der kræver dit fokus lige nu:)

Mvh

Morten
Følgende bruger(e) synes godt om: Isacecillia0808

Sv: Mistet udviklingen 04/09/2016 12:18 #157135

• Rene R
  • IKKE ONLINE
Joh123: Eller prøvede du at sige at jeg var satanist og ondskaben selv? Syntes ikke det er særlig behageligt at blive kaldt.

René: Jeg har aldrig beskyldt dig, for at være satanist. Jeg tror ikke, at du er satanist.

Joh123: Tror det du lige gjorte var et post hijacking. Havde ikke lige noget med emnet at gøre:)

René: Jeg mener faktisk at, det jeg skrev var et oplæg til, et svar på dit problem. Da det jeg skrev faktisk, er yderst relevant for dit problem.

Joh123: Jeg leder ikke efter undervisning, mere en forklaring på hvordan det hele kan forsvinde lige pludselig.

René: Jeg kan sagtens forklarer dig hvorfor, at dine evner kommer og går, men det kræver en mere venlig tone, for ellers vil jeg ikke, hjælpe dig.

Sv: Mistet udviklingen 04/09/2016 21:10 #157138

• Rene R
  • IKKE ONLINE
Jon123: Jeg leder ikke efter undervisning, mere en forklaring på hvordan det hele kan forsvinde lige pludselig.

René: Jeg kan godt se, at jeg ikke fik forklaret hvorfor, at jeg skrev det jeg skrev. Det var nu ment som en advarsel, mod professionel behandlere, som jeg som en selvfølge formodede af du ville opsøge. Det er jo tydeligt for mig, at du er ny i det her, elles ville du jo ikke, stille de spørgsmål, som du stillede.

Sv: Mistet udviklingen 04/10/2016 06:27 #157140

• Jon123
  • IKKE ONLINE
Til Morten.

Hej Morten. Det du skriver giver faktisk rigtig god mening, har måske fokuseret for meget på det åndelige når jeg mere burde fokusere på det fysiske nu. Glæder mig vanvittigt meget til at blive far, men er selvfølgelig enorm usikker på så mange ting.
Vil følge hvad du siger, bliver nød til at glemte det åndelige lidt og så håbe at det kommer ad sig selv igen senere en dag.
Har sjovt nok aldrig hørt om andre hvor det kom og gik, man hører jo sådan set kun om dem som har helt styr på det:)

Til Rene.

Hej Rene. Grunden til at jeg skrev at det virkede som en post hijack, det er fordi det lignede en copy, paste af noget du bare ville ud med, som egentlig ikke havde noget med emnet at gøre. Din senere besked var du så sød at forklare det.

Sv: Mistet udviklingen 04/16/2016 15:06 #157225

Jeg blander mig også lige med et par ting.

1. På Selvet.dk taler mange, med en meget broget baggrund. Det er derfor medlemmernes udfordring at sortere i skidt og kanel. Derfor skal du altid veje alt på dit eget sinds guldvægt, og forkaste hvad der ikke klinger i dine egne ører. Det er nærmest en grundlæggende lov i åndelig udvikling, at påstande skal bevise sig ved overensstemmelse med egne opfattelser.

2. Det er rigtigt almindeligt, at man stagnerer i udviklingen i lange perioder. Man må ikke fortvivle over det. Man tilskyndes til at fortsætte sin åndelige praksis, fordi det kun er tilsyneladende at stagnationen finder sted. Din spirituelle træning har en effekt, selv om du ikke kan se den. Sommetider kan det også være et spørgsmål om at man er klar til at påbegynde en ny form for træning, altså skifte elementer ud i sin meditative praksis f.eks. Der er også metoder, som er mindre effektive, og det er klart at resultater udebliver, hvis man anvender virkningsløse metoder. Derfor kan det også være fint, at studere sig frem til andre metoder, som man kan afprøve for at sætte skub i arbejdet med sindet.

Sv: Mistet udviklingen 04/17/2016 09:27 #157228

• Erik
  • ER ONLINE
Hej Jon123

Jeg er meget enig med Morten og Scorpmeister!

Det er som der bliver sagt særdeles vigtigt at tænke og føle efter alle de svar der kommer, Selvet er for alle og derfor vil svarene også komme fra alle yderpunkter men det er en rigtig god træning i det at sortere, sådan er verden nu engang indrettet pt.

Med hensyn til åndelig udvikling, så er det en udvikling med mange aspekter og mange vekselvirkninger, på nogle tidspunkter ser eller føler vi en masse og på andre tidspunkter ser og føler vi intet, netop dette er en af de grundlæggende udfordringer, det at være i ro og accept hvadenten vi ser og oplever eller vi står i midten af tomrummet.

Ved grænsen til en af de store indvielser vil vi opleve det der kaldes sjælens mørke nat, det er det der bliver illustreret ved Jesus korsfæstelse, på et tidspunkt lige inden han bliver oplyst siger han: Min gud, hvorfor har du forladt mig? Kort efter selve indvielsen ser han alt han har gjort og hvad det bringer med sig og han udbryder: Det er fuldbragt!

Helt så voldsomt og dramatisk vil vi ikke opleve de nærmeste indvielser men essensen er at vi gradvist vil blive trænet i at sanse ikke blot dybere ind i de verdener der omgiver os men måske allervigtigst, vi bliver trænet mere og mere i at "kunne stå stærkt i strømmen" og det er det verden og vi selv har brug for i den tid der er foran os.

Noget andet er så at du skal være far, det er nok den største åndelige og fysiske/Mentale proces og læreperiode du kan blive præsenteret for og et stort tillykke herfra.

Samtidigt er der en meget vigtig proces det er godt at holde for øje, nemlig processen for udånding og indånding, den foregår på alle planer, der er en tid til at trække vejret og en tid til at puste ud.
Den proces drejer sig ikke blot om vi mennesker og dyr, det gælder i lige så høj grad planeter, solsystemer, m.m. Det gælder også den vekselvirkning vi selv har med vore forskellige legemer, den fysiske krop er den mindste og tungeste/tætteste krop og derfor også den krop vi har mest fokus på, de højere og mere lette kroppe har de fleste mennesker ingen dagsbevidst kontakt med men det betyder ikke at de ikke er der. Her foregår også en vekselvirkning mellem det vi ser/mærker og det vi ikke ser/mærker.
Dette betyder at så længe udviklingen foregår i de nederste legemer, så mærker og oplever vi hvad der sker, men når udviklingen foregår i de finere legemer, så mærker og ser vi intet, det er på ingen måde ensbetydende med at vi er gået i stå, på ingen måde, det er som med vejrtrækningens udånding og indånding.

På en måde kan man sige at du har brugt nogen tid på at opleve i dine legemer og sanser, at der findes noget udenfor den "normale" tankegang, nu kommer en helt anden periode hvor du skal opleve og tage ansvar for en lille ny og bygge en gruppe op, sådan en gruppe er et levende væsen i sig selv, det er en åndelig opgave der langt overgår det at kunne se ånder og lign.

Jeg ønsker dig alt godt på din vej

Kh.Erik

Sv: Mistet udviklingen 04/17/2016 13:39 #157233

• Jon123
  • IKKE ONLINE
Scorpmeister og Erik.

Tusind tak for jeres input, det giver rigtig god mening det i skriver, er begyndt at tage det som en del af udviklingen og så må jeg bare se hvad der sker og som altid arbejde med mig selv.
At høre alle disse svar har givet noget mere ro i sindet og håb om at det nok skal komme tilbage. Der er sjovt nok kommet lidt tilbage efter jeg har fået den instilling, dog slet ikke på niveau som det var før. Har besluttet at fokusere 100% på min familie, vil tage det spirituelle som det kommer.

Tusind tak alle sammen:)
Følgende bruger(e) synes godt om: Erik, Swedenborg
  • Side:
  • 1