Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvad er der med mig?
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvad er der med mig?

Hvad er der med mig? 02/06/2017 11:29 #159884

Hej,

jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt dette er det rette forum til mit spørgsmål - men ved ikke, hvor jeg ellers skal henvende mig.

Jeg er 31 og har altid haft en fornemmelse af at jeg vidste ting, eller oplevede ting, som andre ikke gjorde. Indtil for nylig har jeg haft et par sjove episoder om året, hvor jeg bagefter har studset over, hvad der mon foregik. Jeg har haft fornemmelser for ting, inden de skete og andre gange følt som om, der var "nogen" til stede, selvom jeg var alene. Da jeg var lille interesserede jeg mig meget for ånder og det spirituelle, men det røg lidt i baggrunden, da jeg blev ældre. For nyligt fik jeg en ny ven, som jeg begyndte at tale med disse ting om - og nu er det på en måde eskaleret. Jeg har næsten dagligt oplevelser/fornemmelser af ting, som kan virke uforklarlige. Forleden var jeg hjemme hos min ven, som spurgte om jeg kunne fornemme noget i hans lejlighed - og med det samme svarede jeg en hel masse. At der var nogen, at de var gode, hvorfor de var der osv. Jeg kunne være meget konkret og beskrivende omkring det. Hver gang han havde et spørgsmål, kom svaret med det samme. Men det var som om, det ikke kom fra mig. Jeg kendte nogle gange svaret på hans spørgsmål, inden han stilte dem. Jeg følte mig helt rundt på gulvet. Dagen efter var jeg lidt ved siden af mig selv - det var meget intenst at have oplevet.

Mit spørgsmål er - hvad gør jeg så nu? Betyder det at jeg har "evner"? Og hvad gør man så?

Håber nogle kan hjælpe - på forhånd tak

Mvh. Frøken Bager
Følgende bruger(e) synes godt om: Monja, Kunia

Sv: Hvad er der med mig? 02/06/2017 16:34 #159898

• Gray
  • IKKE ONLINE
frkbager: ....Jeg har haft fornemmelser for ting, inden de skete....Mit spørgsmål er - hvad gør jeg så nu? Betyder det at jeg har "evner"? Og hvad gør man så?

Gray: Jeg har haft den slags oplevelser dagligt, de sidste 19 år. Det er nok på tide at du finder dig, en mentor, som kan hjælpe dig videre. Spørg mig eventuelt i privat mail, for flere oplysninger. Selvet har et privat mail system, som du kan skrive til mig på.
Følgende bruger(e) synes godt om: frkbager

Sv: Hvad er der med mig? 02/07/2017 21:20 #159905

• Gray
  • IKKE ONLINE
Til @Ane Korsbro: Der ligger en besked, til dig, fra mig, i selves mail system.

Sv: Hvad er der med mig? 02/07/2017 21:58 #159906

• Gray
  • IKKE ONLINE
Til @Ane Korsbro: Du kan også skrive direkte til mig på Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Sv: Hvad er der med mig? 02/08/2017 10:55 #159907

Hej Frkbager

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, om "Selvet" er det rette forum at henvende sig i.

Min mavefornemmelse var også en kende på vagt, da jeg stillede mine første spørgsmål på denne platform.

Og heldigvis

Jeg vil sige, at som i alt andet social navigation vi foretager os (igennem livet), så gælder den gyldne regel, at vi først og fremmest skal passe rigtig godt på os selv.

Det samme gør sig gældende, når vi bevæger os ud i spirituel navigation.

Man kan være spirituelt åben, uden at have en sund psykologisk dimension bygget på sit selv.

Ligesom man kan have et sundt psykologisk selv, uden at have tilbygningen af en Spirituel dimension.

Når man søger hjælp, eller stiller spørgsmål på et "åben forum", som dette - Og efterfølgende modtager svar, så gør man klogt i at vurderer om disse to "elementer" er tilstede, adskildt såvel som sammenhængende (i en helhedsbetragtning).

I nogle religioner og spirituelle retninger, går indragelsen og forståelsen af den psykologiske sundhed (tydeligt) hånd i hånd med "spiritualiteten" - I andre er adskillelsen eller sammenhængen imellem de to, nærmest usynlig.

Mit råd til dig er derfor, start altid med at etabler jordforbindelse til dig selv.
Jordforbindelsen hjælper dig til at opnå fulde bevidsthed omkring, at du, og kun DU, indeholder værktøjskassen og redskaberne.

Læremesteren, som du leder efter, eksisterer kun i kraft af dine egne overbevisninger.
I virkeligheden er der faktisk ikke noget menneske, som kan fortælle dig noget, som du ikke allerede er (oplever at være).

Derfor skal du søge HJEM i dig selv.
Stil dig selv de spørgsmål, som du vælger at stille dette forum - Lyt og stol på, at de svar som du giver dig selv, de er de helt rette for dig.

Hav tillid til, at DU ved, hvad der er bedst og mest rigtig for dig.

Spiritualitets forståelse er en dynamisk proces, forstået på den måde, at forståelsen altid er processesuelt i bevægelse, under udvikling/afvikling/ forandring på samme tid.

Lad mig bruge et tænkt eksempel: Du har lige opdaget "evnen" til se dit første færdselsskilt.
Det du har opdaget/oplevet, er i virkeligheden ikke andet end en sans, den er hverken større eller mindre end dine andre lugte, føle, og høresanser.

Og du spørger så, ud i et åbent forum: hvad gør jeg så nu?

Lige så forskelligt, som vi mennesker kan anvende synssansen, lige så forskelligt kan denne sans anvendes/benyttes.

Det vi føler for, drages vi imod, får vi øje på.

Derfor SKAL du HJEM i dig selv.

Hjem som i: trygt og godt... Her høre jeg til, her er jeg beskyttet, her kan jeg stole 110% på mig selv, her ved jeg hvad der er bedst for mig, jeg ved hvad der føles godt, jeg kender mine egne behov, fornemmer rigtigt og forkert, ved hvem/hvad jeg lukker ind/ud... Osv. Fyldt selv op med trygge superlativer

Din sans, er med andre ord, DIN sans.

Sammenlign det med din synssans, så kan du passe rigtig godt på dig selv i fremtiden.

Hvad skal du bruge sansen til?
Hmm... Lige netop sådan et spørgsmål ville jeg nok ikke lægge ubeskyttet ud i andre menneskers hænder

Sammenlign det med, at du lige har åbnet dine øjne, og nogle overvældende lys og farvefyldte konturer/indtryk trænger sig på igennem øjenkrogen.
Du kan se noget, men uden træning/erfaring, kan du ikke relaterer eller gøre dig begreb om, hvad synsindtrykket har af betydning for dig.

Hvordan ville du så vende dig til dit syn?

Fordi et menneske med synssans kan beskrive det samme færdselsskilt, som dine øjne er begyndt at kunne skimte, så er det ikke sikkert at dette menneske kan forstå, ser eller tolker resten af trafikken i en kontekst, som er rigtig eller sund for dig, og de helheder, som du indgår i.

Det er ikke sikkert, at andre mennesker med synssans kender din retning, eller kan navigerer dig igennem trafikken.

"Hjem" og jordforbindelse er derfor, med andre ord, din havn og dit anker.

Jeg ved at mit råd kan lyde frygtelig kedeligt, umystisk og uspirituelt.

Men et træ kan ikke rækker ud efter himlen og strække sig op imod lyset, uden dets egne rødder.

Mvh Sweden
Følgende bruger(e) synes godt om: msg83, Abel, Isacecillia0808, frkbager

Sv: Hvad er der med mig? 02/09/2017 10:23 #159914

Er du som person, som i den billede ..? Hvis ja, så kan jeg sige, at dette er kattens stemning (ideer om mennesker) påvirket person.

frkbager skrev:
Hej,

jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt dette er det rette forum til mit spørgsmål - men ved ikke, hvor jeg ellers skal henvende mig.

Jeg er 31 og har altid haft en fornemmelse af at jeg vidste ting, eller oplevede ting, som andre ikke gjorde. Indtil for nylig har jeg haft et par sjove episoder om året, hvor jeg bagefter har studset over, hvad der mon foregik. Jeg har haft fornemmelser for ting, inden de skete og andre gange følt som om, der var "nogen" til stede, selvom jeg var alene. Da jeg var lille interesserede jeg mig meget for ånder og det spirituelle, men det røg lidt i baggrunden, da jeg blev ældre. For nyligt fik jeg en ny ven, som jeg begyndte at tale med disse ting om - og nu er det på en måde eskaleret. Jeg har næsten dagligt oplevelser/fornemmelser af ting, som kan virke uforklarlige. Forleden var jeg hjemme hos min ven, som spurgte om jeg kunne fornemme noget i hans lejlighed - og med det samme svarede jeg en hel masse. At der var nogen, at de var gode, hvorfor de var der osv. Jeg kunne være meget konkret og beskrivende omkring det. Hver gang han havde et spørgsmål, kom svaret med det samme. Men det var som om, det ikke kom fra mig. Jeg kendte nogle gange svaret på hans spørgsmål, inden han stilte dem. Jeg følte mig helt rundt på gulvet. Dagen efter var jeg lidt ved siden af mig selv - det var meget intenst at have oplevet.

Mit spørgsmål er - hvad gør jeg så nu? Betyder det at jeg har "evner"? Og hvad gør man så?

Håber nogle kan hjælpe - på forhånd tak

Mvh. Frøken Bager
Vedhæftninger:

Sv: Hvad er der med mig? 02/09/2017 11:45 #159916

Sv: Hvad er der med mig? 02/11/2017 21:07 #159937

• Kunia
  • IKKE ONLINE
Jeg kan desværre ikke hjælpe men for mig lyder det som om du har evner. Og hvor er du heldig.
Følgende bruger(e) synes godt om: frkbager

Sv: Hvad er der med mig? 09/15/2017 18:53 #161049

Jeg synes, at det er det smukkeste svar ever, og det var hvad jeg havde brug for også, så tusind tak ❤️
  • Side:
  • 1