Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvor lang tid tager rejsen?
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor lang tid tager rejsen?

Hvor lang tid tager rejsen? 08/26/2007 17:29 #4244

Hej

Er der nogen af jer der ved, hvor lang tid det tager at komme "over på den anden side"?

Jeg spørger da min mor døde d. 23/8 og jeg begyndte at spekulere på, hvornår hun mon var nået frem. Er det timer? dage?

Jeg ved godt, at nogle hænger fast i mellem her på jord og ovre på den anden side. det gør hun forhåbentlig ikke.

KH Dorthe

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/26/2007 19:26 #4245

Smiler... Hej med dig. Håber du har det godt selvom din mor lige er død.

I gamle dage (for 15 -20 år siden)... var rejsen til "den åndelige verden" en meget lang rejse. Idag er der ingen rejse og ingen bliver længere "hængende" i (limbo). Mange  engle - væsner har dette arbejde at hente nylig afdøde fra denne frekvens til de næste især i hårdt belastede frekvens områder. Feks flodbølger eller jordskælv ol. Når folk dør i chok må andre træde til og berolige og trøste.

Sådan nogen har vi ikke her så vi bliver næsten alle hentet af famile og vejledere, familie hunden, katten, hesten eller andre højt udviklede væsner. Ud over det har mange af os en udemærket stedsans. MAnge af os er rumfolk og har rumskibe vi "lander" i.. eller planeter i nærheden, hvor vi fortsætter vores undervisning. Andre iklæder sig straks deres englevæsen og går næsten med det samme igang med deres andre jobs.

Smiler... for lidt over et år siden døde min far. Jeg har stadig en dejlig kontakt med ham. Han har andre jobs at gøre med jeg bliver altid glad når han lige har tid nok til at (hilse på).

Alexandra...

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/27/2007 11:57 #4246

• Bodil
  • IKKE ONLINE

Kære Zillemis

For et par år siden tog St. Germain hul på emnet omkring døden. Jeg hørte en kanalisering, hvor han omtalte hvorfor døden blev indført og hvordan vi dengang fejrede og ærede den døde og fulgte på vej. Det var en meget meget smuk beskrivelse. Han kaldte de der ledsagede den døde for Dreamwalkere.

Han fortalte også, at som med så meget andet i dag, så er døden heller ikke længere som den var før. Han fortalte at færre og færre kan finde vej helt til de højeste og reneste engleriger. Lige på den anden side er der et meget stort område, som er stort set identisk med det vi kender her. Der findes alt og alt skabes med vores tro og forestillinger - se filmen "What Dreams may come", den beskriver fint hvad der sker og er lavet over en bog som er kanaliseret.

I det nære område er det meget meget nemt at blive forledt og derved tro at det er "stedet". Nogen bliver der helt bevidst og en hel del er der fordi de ikke ved at der er noget længere ude. Der arbejder mange engle i det område, ene og alene med at tilbyde at ledsage videre til blomsterbroen, som er stedet hvor man møder sin englefamilie. St. Germain fortæller at mange slet ikke ser disse engle mere og derfor forbliver i de jordnære områder.

Ganske som Alexandra, så havde jeg også en tro på, at man blev mødt af sine kære og alt var godt. St. Germain fortæller at det hvide lys som kommer ved døden, det er eufori oplevelse, når kroppen slippes, det har intet at gøre med at man kommer rette sted hen. De første 3-5 dage forbliver den døde som regel omkring sine efterladte og besøger steder de har været. De er som regel tilstede ved deres begravelse/bisættelse, hvorefter de træder helt ind på den anden side og her er det første område så det jeg kalder de nære områder.

Du kan hjælpe din mor ved at fortælle hende at hun skal gå til blomsterbroen, så hun bliver opmærksom på at der findes mere end det hun lige oplever.

Det frie valg gælder også på den anden side, så det er din mors eget valg om hun vil gå videre eller om hun vil blive, men fortæller du hende om blomsterbroen, så har hun noget at vælge ud fra

Jeg takker dig for at stille dette spørgsmål og derved give mig lejlighed til at sende dig mit svar og min medfølelse.

Du kan læse mere om DreamWalking her www.dreamwalker.eu" target="_blank" rel="nofollow">www.dreamwalker.eu">www.dreamwalker.eu

Kærlig hilsen

Bodil

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/27/2007 14:43 #4247

Kære Zillemis.

Der er ikke noget der hedder tid på den anden side.

Men du er skaberen af dine egne oplevelser.Der ikke andre end dig selv, der bestemmer din oplevelse af den anden side. Hvis du er overbevist om at du vil blive modtaget af dine kære vil det være det du oplever. Hvis du er overbevist om at du kommer i helvede vil det være det du oplever. Hvis du er overbevist om at alle møder deres skytsengle, vil du opleve at alle gør det. Vi er alle vore egne skabere af vores virkeligheder, både her og på den anden side. Husk du modtager det du sender ud.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/27/2007 14:53 #4248

Hej

Tak for jeres svar, det er dejligt at vide, at nogen har læst det man har skrevet.

Jeg blev optaget af hvor langt min mor var nået, fordi jeg allerede dagen efter følte en varm fornemmelse, en form for taknemlighed lige midt i jeg stod og var ved at gøre vores badeværelsesspejl rent - Så tænkte jeg - Er det dig mor? Eller er det bare mig selv der er godt på vej med at bearbejde sorgen?.

Hun døde af svær sygdom og har det helt sikkert bedre hvor hun er nu. Jeg har også en fornemmelse af, at min mor vil kunne hjælpe mig bedre derfra hvor hun er nu, end da hun var her på jorden. Hun gik i livets hårde skole kan man vel sige.

KH Dorthe

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/27/2007 16:04 #4249

• Bodil
  • IKKE ONLINE

Kære Dorthe

Jeg er sikker på at det var din mor´s kærlighed du mærkede  

KH Bodil

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 08/30/2007 06:07 #4250

Hej Dorthe

Det er ikke selve rejsen der er problemet, men nærmere det om den afdøde var parart til at gå over, nogle afdøde opfatter nemlig ikke at de er døde med det samme, det vil sige de går rundt her på jorden, og laver det de plejer, andre igen, har haft et så hårdt liv, at de har ar på sjælen, der så først skal behandles, før de er klar til at forsætte deres vider færd, så det er meget forskelligt hvor langt tid det tager, lige som det er forskelligt hvor langt der er mellem 2 liv, har læst i en bog f.eks om en hvor det svingede mellem 20 år til 1400 år mellem 2 af hans liv, men jeg er lige som Bodil sikker på det var din mor du mærkede, og hver gang du tænker på hende, vil hun kunne mærke dig

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 09/05/2007 17:25 #4251

Min mor døde også fornylig og jeg fik af vide, af et rigtig godt medie, at det tager ca. 5 dage, før de træder over på den anden side og så cirka 5-6 uger, før man kan få kontakt, for de skal lige bruge den mellemliggende tid til at finde sig til rette. Forestil dig en person, som er blevet opereret og derefter ligger på opvågningsstue, det kan lidt sidestilles med den afdøde, der lige er død og så kommer på en opvågningsstue og dermed finde sig tilpas i de nye omgivelser.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 09/06/2007 01:32 #4252

• El_One
  • IKKE ONLINE

Hej Dorthe,
Tak fordi du stiller dette spørgsmål og på den måde får os til at snakke åbent om noget så tungt som døden.

Hej Bodil,
Dette er på ingen måde indirekte reklame, men jeg er rigtig glad for, at du her giver et link til dreamwalker. Især fordi døden for mange er et tabu og jeg kan helt ærligt ikke komme i tanke om andre på de danske breddegrader, som med åbne øjne tilbyder at lette processen for en døende og de efterladte.

Selv har jeg i mange år været forskånet for dødsfald blandt de nærmeste, men i august døde min elskede ex-svigerfar. Det satte en hel del tanker igang. Nogle af dem kredsede om mine egne følelser.  Jo, jeg græd. Meget - og indimellem på de underligste tidspunkter, men min grundfølelse var ikke sorg... i hvert fald ikke på hans vegne. Det var glæde. Og en følelse af at alt var som det skulle være. Han er kommet derhen hvor han skal. Helt sikkert.

Det har jeg haft lidt svært ved at acceptere. Har vel følt at min sorg burde være større, mere udadvendt, men inderst inde føler jeg at sorgen handler om ens eget tab. Den manglende mulighed for igen at snakke med personen, være sammen med personen. Selve døden.. er der intet sørgeligt ved. Men det er bare UTROLIG SVÆRT at snakke om den slags. Hvem går man til? Derfor hilser jeg enhvert tiltag velkommen, som arbejder på at ´afdramatisere´ døden. At gøre den til en del af livet. At lette overgange på de måder, det kan lade sig gøre.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 09/08/2007 20:43 #4253

Hej...

Jeg har haft "døden" tæt på mig nogle gange. Jeg skriver "døden" i gåseøjne, da ingen af os dør. Vi starter bare på en ny rejse et andet sted.

For lidt over et år siden mistede vi mine børns far. Han døde af kræft. Børnenes far fik lov til, at "dø" hjemme, hvor familien plejede ham til det sidste. Ca. 2 dage før han skulle videre, viste jeg, at hans mor var hos ham og ville tage imod ham, når rejsen begyndte. Hun ventede... Der er altid én, som tager imod når dagen er kommet for en ny rejse.

Da hans mor ventede på børnenes far, kom hun til mig i en drøm og viste mig, at jeg skulle tage mig af en speciel person i familien. Det var en, som var udskudt af familien, som var alene med sorgen. Jeg gjorde, som hun bad om, og kontaktede personen, og hjalp til...

Det er vigtigt, at gennemleve sorg, selv om man ved, "hvor de er"... uanset hvor sorgen kommer fra, er det en vigtig proces. Min sorg over, at "miste" en af mine bedste venner, (vi var på det tidspunkt flyttet fra hinanden ca. 2 år tidligere), tog jeg på en anden måde end mange andre i familien. Børnenes far kommer til mig i drømmene og giver mig budskaber... jeg elsker ham for det... Det gør andre afdøde også... og jeg takker dem.

Kærlig hilsen

Maiken

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 01/17/2008 00:03 #4254

Jeg vil heller ikke mene man kan sætte tid på hvor lang tid det tager da tid ikke eksistere på den anden side.

Der er noget jeg ikke helt forstår. Hvordan kan en afdød person stadig tro den er levende nogengange og blive ved med de ting den gjorde og lavede i livet? Jeg mener.. Personen må da opdage den ikke kan komme i kontankt med folk og sådan noget?

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 01/17/2008 03:58 #4255

Hejsa Line

Jeg tror at der findes sjæle/ånder der ikke vil indse at de er gået over på den anden side , og ligesom bare lader som ingen ting , altså en form for fornægtelse.

Jeg tror mange af de sjæle/ånder der ender sådan er tit nogle af dem der begik selvmord, der var dranker, der var nakomaner m.m. og da man fra ånderverdens sidde ikke vil tinge dem til at indse det, for de lov til at leve videre i den tro at alt er som det plejer.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 01/27/2008 03:57 #4256

Der kan gå fra få sekunder og til meget lang tid. Det afhænger af mange faktorer, men især kommer det an på den der skal over på den anden side. Vil vedkommende erkende at personen ikke længere har en krop, eller forsøger vedkommende at hænge fast.

I sidstnævnte eksempel kan det godt tage lang tid. Jeg har oplevet flere "hænge her" i flere 100 år.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 01/31/2008 01:01 #4257

Til alexandra shirley

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du ved alt det fra med rumskibe. Det lyder som om at du ved det hele med sikkerhed?

Jeg mener ikke man i denne verden kan vide noget med sikkerhed, men kun tro på at det forholder sig sådan.

Jeg har altid selv følt at jeg havde en eller anden form for mission og altid haft en meget kraftig følelse af at jeg var fejl placeret her på denne planet,,, og ud fra det har jeg tænkt at det måske var en fejl at jeg var her også fordi jeg altid har følt at jeg ikke kunne identificerer mig selv med livet og måden at leve på som folk gør almindeligvis,,,,men den følelse kan vel ligeså godt bare være mig og behøver vel ikke være fordi jeg kommer et andet sted fra. Og i virkeligheden vil jeg jo aldrig kunne kende svaret, men bare lytte til hvad jeg føler.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 05/12/2008 23:20 #4258

• SCR
  • IKKE ONLINE

Ups det er vist længe siden dette spørgsmål blev stillet men mit svar er:

Der findes ingen egentlig svar på hvor længe det tager at komme over på den anden side i dét det kommer an på hvor meget vedkommen selv troede på et liv efter døden men jo mere bevidst om at der er liv efter døden jo hurtigere går det når man endelig er død.

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 02/18/2009 01:41 #4259

• Senia
  • IKKE ONLINE
Kære Zillemis

Jeg vil anbefale dig at læse  en bog skrevet af Steen kofoed og hans kone Tove, der hedder Livet i  døden.
Den fortæller i detajler om hvad der  sker  på  sjælerejsen.

Jeg er af den overbevisning at det er individuelt hvor lang tid der går.

Min bror der var afklaret, kunne kontaktes få dage senere.

Min far, kan vi iendnu kke nu 2  år efter få fat i - han døde i forvirringstilstand, og med en masse  psykiske ting. Han har altså en del han skal igennem / en lang procces.

Håber det hjalp dig lidt.

De bedste tanker

- Senia

SV: Hvor lang tid tager rejsen? 02/18/2009 12:38 #4260

• Fillip

Spørgsmålet :

Er der nogen af jer der ved, hvor lang tid det tager at komme "over på den anden side"?

svar :

det er en meget relativ ting da de mennesker som dør >>> sjæle og (ånder) kan befinde sig på forskellige planer -

en Universel lov = lige tiltrækker lige

dette gælder i alle henseender !!!

vi LYSarbejdere har gennem en årrække renset jordplanet for hvileløse fastgroede sjæle og (ånder) som af begærgrunde og andre illusionsgrunde m.v. ikke kunne/ville forlade jordplanet >>> de var fanget på et mellemplan - alt dette skulle ske fordi Jorden med indhold ikke kunne assendere uden at denne negativitet/lavereverdensting var renset væk !!!

ellers siger man som ovenfor skrevet at den åndelige dimension er pyramideopbygget så sjælene og (ånderne) automatisk søger derhen hvor der er en åben dør de kan gå ind af >>> disse døre åbnes efter udviklingspunktet og erfaringsmassen sjælen og (ånden) har med sig -

derfor havner vi forskellige steder henne når vi dør -

udover det kan nogle sjæle være så medtagede efter et liv her at de skal på healingshospital i den del af den åndelige dimension som de tilhører rent udviklingsmæsigt for at komme sig inden næste inkarnation på Jorden -

vigtigt er det også at forstå at når vi dør er der et energiaftryk af os som uvidende mennesker på Jorden siger er personen der er død >>> det er en sandhed med modifikationer da vores lyslegeme jo er et aftryk af os projiceret ud men ikke er den virkelige os som jo er ånden -

ånden som i virkeligheden er os ligger altså ikke og fiser rundt mellem fysiske skabninger på jordplanet efter at et liv i krop er afsluttet - medmindre der er tale om ovenstående jordbundne sjæle (ånder) som er fanget af lavere verdners fangenskab >> begær o.s.v.

men som sagt kan energiaftrykket kontaktes hvis det er muligt og denne mulighed ikke er spærret af andre årsager m.v.

PS. ånder er som regel tilbagetrukket fra den fysiske dimension under inkarnation medmindre man er stor stjernebevidsthed udefra som inkarnerer uden sjæl men direkte som ånd som er muliggjort efter vi begyndte at assendere op p.g.a. de nye energiers beskaffenhed etc. -

ånden kommer ellers først frem som styrende enhed ved 3.-4. indvielse -

så overfor stående gælder i 99% af tilfældende for sjæle (og ikke for ånder) som jo er projiceret ud af ånden for at få erfaringer på jordplanet etc.  

kh

F.

• Side:
  • 1