Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sensation: NASA har fundet liv på Mars
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Sensation: NASA har fundet liv på Mars

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/08/2009 15:33 #10775

er enig i ..

at alt ikke kan forstås mentalt .. det må OPLEVES.

Tror også at det "slør", der er trukket for jordiske mennesker, må have en mening -en slags beskyttelse, fordi alle ikke tåler ..og dog er det skrevet, at ingen døre åbnes, før man er parat. Med vold at trænge ind i andre dimensioner ( f.eks. via diverse drugs) er en ting, der kan give alvorligt bagslag.

kh K.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/08/2009 17:15 #10776

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Men alt det der med at ascendere til en anden demension, Ufoér,  bevidstheds udvidelse, er det virkelig nødvendig ? er det ikke nok at man er lykkelig, trives og har et godt liv, det er jo det der er meningen med livet, jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal have rumvæsners hjælp og fare rundt i forskellige dimensioner for at finde ud af det, svaret er jo lige foran dig. 

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/08/2009 19:27 #10777

Man har ikke brug for spiritualitet, religion, og en fanatisk tro til at kunne leve et godt og meningsfuldt liv, men problemet er, at vores verden er indrettet på den måde, at de stærke reagerer over de svage, og det sker på flere forskellige måder - og da vi mennesker er så lette at påvirke, mislede, og "hjernevaske" igennem medier, fysiske påvirkninger, osv, ja så er der jo ikke noget at sige til at man føler sig ydmyg når man står overfor et væsen der hævder at være almægtig - og som har magten til at destruere dig med én tanke!

Problemet med rumvæsenernes udvikling over årene, er jo at de har svinget frem og tilbage - først var de onde, så blev de gode, så blev de onde igen, og pludselig var der flere af dem, både onde og gode, og så begyndte de lige pludselig at komme alle mulige forskellige steder fra, fordi oldgamle kulturer tilbad forskellige astronomiske steder på himlen - og fordi der kom mystiske historier om folk fra himlen der havde de særeste kræfter - og de blev jo ophøjet til guder, overmænd, osv, fordi mennesket ikke havde andet valg.

Det ville vi heller ikke have i dag hvis vi stod overfor en situation at blive invaderet lige som i "Independence Day", og "War Of The Worlds", osv...

Når man helt seriøst står ved at man "ved sandheden" også selvom det kun skulle være ens egen indre sandhed, så er det altså stadig forkert at missionere med sin egen indre sandhed - fordi det gælder altså ikke for alle at de har en mulighed for at kunne vurdere om livet virkelig handler om MERE end blot at være en del af denne evolution - altså at livet kun handler om at blive født og dø igen efter en periode.

Og det ville jo være SKRÆKKELIGT hvis livet ikke har noget formål - at livet simpelthen bare findes fordi det er en tilfældighed at vi blev skabt!!!

Så det er derfor vi skaber vores eget billede af verden - vi igennem erfaringer, og oplever, som man kan få på mange måder - nogle har lyst til at rejse Jorden rundt for at opleve verden, for at blive klogere og for at kunne indse hvilken verden det er vi lever i. Men nu er det jo sådan, at man kan tage på Jordomrejse i Google Earth programmet, man kan snuppe en tur ud i Universet og kigge på sjernerne og læse al mulig information om dem, osv...

Vi er på vej til et gennembrud indenfor oplysningstiden, men det kan også gå for hurtigt fordi vi ikke når at få lært af det vi lærer endnu - en form for overfladisk viden om os selv.

Så derfor er der mange folk som søger INDAD - søger svaret inde i sig selv, og tror man på Gud, på rumvæsenerne osv, jamen så findes de INDENI en selv!

Vi mangler jo stadig lige at få bekræftet at rigtige rumvæsener har besøgt os her, for hvis militæret dækker over det, ja, så vil de gøre det fordi det skal forhindre massehysteriet - og det forstår jeg godt - og fordi man jo taler om at man får kun noget at vide, "når man er parat til det", svarer jo lidt til når børn de efterhånden skal lære lidt om voksenlivet, når det bliver deres tur når de er udviklet nok - når de er voksne nok!!!

Så jo, uden VIDEN kan man selvfølgelig ikke blive klogere - men man kan jo ikke blive klogere af viden der bliver tilbageholdt - VIGTIG viden, som jo har ALT med livet på Jorden at gøre!

Så hvis budskabet virkelig er SÅ vigtigt at få ud, ville det eneste rigtige være, at de rumvæsener som sig at skulle "holde hånden over os", at de dukker op og afslører sig selv og fremsiger deres budskab - i stedet for at arbejde "bag sløret", og lade som om de ikke eksisterer...

Er der så noget at sige til, at der findes skeptikere, når "beviserne" har det med ikke at dukke op???

Det er bestemt heller ikke Jorden Undergang, når man ikke bare tror blindt på hvad folk siger, og det er da derfor, at når flere siger det samme, må det være sandt - men man skal jo være påpasselig med at tro på hvad som helst i disse tider med den hurtige globale adgang til information.

Alle og enhver kan slippe afsted med at fortælle en historie der lyder "sandsynlig nok" til at kunne være sket i virkeligheden. Problemet opstår jo, når det der har været sagt, bare er en direkte løgn, og det kan jo være hvad som helst undskyldning man kan bruge, lige fra at man ikke var bevidst om at noget bare kom fra ens fantasi - fordi man inderst inde virkelig ØNSKER at rumvæsenerne bare skal være virkelige!!!

Det eneste vi kan udtale os sikkert om, er når forskerne finder beviser på "noget" derude - eller her, som er så  overbevisende, at man ikke kan benægte at der måske kan være noget om de oplevelser som folk siger de har...

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/09/2009 01:43 #10778

• Fillip

Ja selv forfatterne til eks.vis Stargate serien har forstået og taler om opstegne mennesker eller væsener >>> der er steget op i dimension o.s.v. * de gamle* -

hvad er det som er så svært at rumme Carlsen  ??

men klart hvis du har lavet den aftale med dig selv d.v.s. din ånd at du i dette liv bare skal være lykkelig uden rumvæsener og uden kontakt eller interesse for det udenjordiske >> ja så er det da dit valg -

alle kan jo leve og gøre som de vil -

kh

F.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/09/2009 12:40 #10779

• Carlsen
  • IKKE ONLINE

Fillip, for vi mennesker et bedere liv, når enkelte individer har kontakt med det udenjordiske, nej gør vi ikke, livet går sin vandte gang, hvis mennesket skal have noget ud af en kontakt, skal det være globalt, enkelte mennesker kan alligevel intet stille op med den information eller forstå den viden der evt vil komme i kølevandet på en kontakt. Det eneste man som en enkel person kan gøre er at spekulere sig gul og blå over det man aligevel ikke vil kunne finde en helhed på.

Fillip jeg kan ikke kredisere din måde at se verden på, det kan aldrig falde mig ind, men der er for kringlet, der er alt formange ting der skal falde på plads først, derfor virker det ufortåeligt. Jeg mener at vi mennesker skal løse vores egne problemer selv, uden at sætte tillid til udenjordiske. jeg vil af hele mit hjerte ønske at du har ret Fillip

Mht Stargate er det min ynglings serie, jeg er dybt fasineret af hele det univers som serien bevæger sig i, det eventyrlige og det arkæologiske, men ikke desto mindre blot en serie for mig.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/10/2009 23:25 #10780

• Fillip

For mit vedkommende Carlsen er det modsat -

hele mit liv er Universet og Jorden og rumvæsener og dimensioner og Mestre -

og mest vigtigt :

jeg elsker at gøre tjeneste for helheden >>> det er en kæmpe tilfredstillelse at gøre noget for andre end en selv >>> jeg bliver helt høj af det -

at være i hjertet er alt >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

god vind  -

kh

F.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/11/2009 18:36 #10781

• Carlsen
  • IKKE ONLINE

Det har jeg dybt respekt for Fillip , vi tjener jo det samme formål, men bare på forskellige planer.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/11/2009 21:06 #10782

Fillip - hvor høj er du blevet efterhånden?

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/12/2009 19:08 #10783

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Det er sjovt, hver gang Nasa er løbet tør for nyheder går det ud over Fillip, nå men jeg har haft det på samme måde, følt en nærmest besættelse af det udenjordiske, og derfra fandt jeg interesse for det arkæologiske, for at finde svaret på det store spørgsmål, om meningen og formålet med livet, og hvad har jeg fundet jo nu skal i høre, for et par måneder siden kom min datter og spurgte os om vi ikke skulle lege far, mor og børn, og jeg svarede jo da, så mor er moderen, jeg er babyen og far du er faderen og du sidder inde ved computeren, den fik jeg lige i smasken. Så det fik mig til at tænke om det at være sammen med familien, sine venner, sin kæreste om det egenligt ikke er meningen med livet, at få det så godt med sine omgivelser som det nu kan lade sig gøre i den korte tid vi er her.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/12/2009 19:28 #10784

Ren visdom, Carlsen... JA nogen gang må man have sandheden om, hvad man har gang i, af børn.

Engang sagde min datter (23) da hun var lille. Vi sad på MCdonnald og hun snakkede til mig. Pludselig sagde hun. Ej, jeg skulle lige til at banke på en usynlig glas væg så du kunne høre, hvad jeg sagde.

Tror du lige jeg vågnede?

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/12/2009 19:50 #10785

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Tja Alexandra, mange af os har jo tankerne et helt andet sted end de burde være, det er da godt at vi har de små til at vække os .

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/15/2009 23:07 #10786

• Gallad
  • IKKE ONLINE

Det kan godt være det kan give os et fantastisk rus, at filosoffere over hvorfor vi er her etc., men vi skal ikke glemme det vigtigste nu engang er vores handlinger udadtil, det nytter derfor ikke noget, at snakke om at gøre det hvis vi ikke får det gjort.

Derudover syntes jeg at folk spekulere eller bekymre sig for meget om deres fortid og/eller fremtid, for mig er det et problem at vi i den grad hænger i en tid der enten er passeret eller som endnu ikke er kommet, især er fremtid en udefinerlig størrelse eftersom der er flere veje vi kan gå, og det er derfor uheldigt og uønskværdigt at låse sig fast i noget vi ikke kan være sikre på.

Vi skal i den grad være bedre til at give slip på tiden og leve i nuet, og dette gælder også hvordan virkeligheden forholder sig, for lad os nu være realistiske vi kan ikke sige det med sikkerhed, og hvorfor så leve i denne begrænsende illusion når vi kan lære en masse ved at være i nuet, for det er det livet handler om.

Vi er her jo ikke for at leve os ind i det liv vi måske har når vi ikke er her, vi er her for at lære noget af at være her.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/15/2009 23:18 #10787

Gallad - det er umuligt at leve i nuet - for nuet er netop passeret, når man lige har tænkt på det.

Der er heller intet galt med at leve i fortiden så længe at det ikke er ødelæggende for ens liv - og for andres.

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at se folk leve i en illusion og være ganske ukritisk med hvad de får ind på lystavlen, men det som er vigtigst er at bruge sin viden til et eller andet fornuftigt - og så længe man gør det, så er alt andet da lige meget hvad man foretager sig.

Jeg tror på man sagtens kan spekulere på alt muligt uden at det betyder at man ikke kan slippe det igen - så længe det kun er en debat - og debatter er jo til for at udvide vores interesser eller viden omkring hvad vi nu vil vide noget om - så det er nok forkert at generalisere og sige at alle ikke kan komme ud af deres illusion. Men igen - bordet fanger - vi har et pengesystem og en lovgivning, og mange uskrevne regler som er en illusion der er realiseret på mange punkter.

Det jeg tror man skal se på, og være seriøs omkring - er evnen til at bruge vores viden konstruktivt - og det gælder især når det handler om at gøre det rigtige, men hvad er det rigtige at gøre?

Hvad bør man prioritere højest? - er det vigtigt at bruge milliarder af kr. på at udforske rummet, eller er det vigtigt at bruge pengene på at opretholde velfærden i verden her?

Selv de største unævnelige summer af penge, kan ikke løse verdens problemer når man prøver - og selv de bedste intentioner bliver slået ned af et system der dræber mennesker med dens lovgivning...

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/16/2009 14:30 #10788

• Gallad
  • IKKE ONLINE

Du forstår hvis ikke at leve i fortiden er jo at leve i en tid der er passeret, og man glemmer derfor, at være til stede i nuet mentalt, og hvis man ikke er til stede mentalt kan det få konsekvenser for ets liv da man ikke vil være opmærksom på nogle detaljer, som man måske kunne have brugt senere hen i livet.

Dermed ikke sagt, at det ikke er okay, at tænke på fortiden så længe man ikke lever i den. Fortid er jo som sagt kun brugbar så længe vi lære noget positivt af den, hvis vi ikke er i stand til det, men i stedet hænger os i detaljerne i vores fortid, kan det få konsekvenser ikke kun psykisk men også fysisk.

jeg ved ikke om det var klart i indlægget, men jeg mente hvis man lever i sin filossofi, og den filossofi er af ikke særlig jordisk karakter, så vil man ligesom de overstående individer, virke virkelighedsfjern og igen ikke opdage detaljerne i hverdagenm, som man måske kunne bruge senere hen i livet.

Det betyder ikke at man ikke må eller skal spekulere eller filossofere over ekstentielle spørgsmål men, at man bør være istand til at give slip på dem og leve i nuet. 

grunden til at penge måske ikke kan løse noget er måske, at der er en del af problemet

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/16/2009 15:10 #10789

Jeg er helt enig med dig, og jeg forstod dig godt, Gallad Ville bare pointere at det er helt umuligt at leve i nuet som sådan - det er jo bare en talemåde

Fortidens plusser og minusser har man altid bedst af at bruge konstruktiv for at arbejde på at få et bedre, mere simpelt liv...det prøver jeg i hvert fald på

Og ja, penge har altid været et "gidsel" mellem mennesker og lande...

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/16/2009 16:12 #10790

• Fillip

Nu er det jo sådan hvis man altså ved det at Nasa aldrig løber tør for nyheder >>> de bliver fodret ligesom en hund af spacebrothers  det er bare ikke alt offentligheden får at vide etc.

ja grin bare men det er sandt

at leve i nuet er noget man bliver mere og mere istand til når man går ind på de sidste ca.  2 % af menneskets udviklingsvej >>> Indvielsesvejen -

hvordan det ??

jo når hjertet bliver mere og mere åbnet så øges intuitionen og kreativiteten flyder ud af hjertet konstant når man er passeret 3.  indvielse -

derfor bl.a. interesserer det ikke sådan særligt meget 3. indviede at lave f.eks. clairvoyancer for folk da de netop nu begynder at leve i nuet sådan rigtigt - samtidig med at man nu ser ind i årsagernes verden og sandheden der og at man begynder at få kosmisk bevidsthed så man tænker med GUDs tanker >>> så ved man at alt er iorden - evolutionen kører o.s.v. allevegne også her i boblen (udviklingsillusionen) i vor todelte programerede virkelighed etc. 

kh

F.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/16/2009 17:16 #10791

Glemte helt at sætte dette ind der lige er opdaget:

multimedia.pol.dk/archive/00321/MARS_321297h.jpg" border="0" />

Ny viden om Mars´ mørke striber
Mørke skygger på Mars kan være tegn på vand, mener forskere. Og vand er et vigtigt skridt i jagten på liv.

Af  Anja Steensig Krause

Mørke striber i Mars´ røde overfalde kan skyldes vand

Det skriver New Scientist på sin hjemmeside.

Hvert forår kommer der mørke striber på Mars´ overflade. De er få meter brede, skråner nedad og vokser cirka en meter om dagen, oplyser geolog Akos Kereszturi ved Collegium Budapest i Ungarn.

Flydende materiale strømmer
»Striberne viser et forgrenende mønster, så det virker, som om flydende materiale strømmer«, siger Akos Kereszturi.

Han mener, at mønstrene opstår, når molekyler i det frosne overfladevand er tiltrukket af molekyler i mineraler nedenunder.

Blødgør sandkorn
En computermodel viser ifølge New Scientist, at et ultratyndt lag i isen smelter og blødgør sandkorn, så de strømmer nedad.

»Det, at der kan være flydende vand nær Mars´ overflade, er virkelig interessant. Især for dets betydning i søgningen efter liv«, siger Matt Balme, forsker på et åbent universitet i Milton Keynes, England.

KILDEpolitiken.dk/videnskab/article649661.ece...ILDE />

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 02/16/2009 17:21 #10792

Én mere:

Professor: Vi er næppe alene i galaksen

Der er formentlig milliarder af planeter med liv i vores mælkevej. Fund af nye planeter giver forskere tro på liv i universet.

Af  Marie Hjortdal

Jorden er langt fra den eneste planet i universet, der er i stand til at huse liv.

Faktisk er der formentlig 100 milliarder jordlignende planeter i galaksen.

Det siger den amerikanske professor Alan Boss fra den amerikanske forskningsinstitution Carnegie Institution of Science i Washington.

Foreløbig er der fundet omkring 300 planeter uden for vores solsystem. Få af dem vil ifølge Alan Boss kunne huse liv, skriver BBC.

De fleste består af gas, som vores solsystems Jupiter, og mange er i kredsløb så tæt på deres sol, at der formentlig er alt for varmt for levende organismer.

Har formentlig liv
Men ifølge Alan Boss tyder de seneste opdagelser på, at omkring 30 procent af alle stjerner i universet formentlig har planeter i jordens vægtklasse knyttet til sig.

Hvis den teori holder stik, er der omkring 100 milliarder jordlignende planeter derude, som muligvis kan rumme liv - og ifølge Boss formentlig gør det.

»Ikke nok med at de formentlig kan huse liv. De har det formentlig også«, siger Alan Boss, der i dag udgiver bogen ´The Crowded Universe: The Search for Living Planets´.

»Men jeg tror, at de nærmeste ´jordkloder´ formentlig er beboet af det, der var normalt på Jorden for tre-fire milliarder år siden«, siger Alan Boss.

Dermed henviser han til at vores naboer nok nærmere er bakterielle livsformer end menneskearter.

Nyt planetfund vækker opsigt.
Teorien om liv i universet støttes af, at astronomer for nylig opdagede en lille planet i det franske Corot-rumteleskop.

Planeten er omkring dobbelt så stor som jorden, men meget varmere. Ikke desto mindre er den lidt af en sensation, forklarer Malcolm Fridlund fra Corot ifølge USA Today.

»For første gang nogensinde har vi uden tvivl opdaget en planet, der er klipperig, som vores egen jord«, siger han til avisen.

»Denne opdagelse er et meget vigtigt skridt på vejen til at forstå skabelsen og udviklingen af vores planet«, siger Malcolm Fridlund.

KILDE

" target="_blank" rel="nofollow">politiken.dk/videnskab/article650266.ece...

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 03/23/2009 11:06 #10793

• Carlsen
  • IKKE ONLINE

Billeder tyder på flydende saltvand på Mars

21. marts 2009 kl. 08:00

Måske findes der flydende saltvand på overfladen af Mars, mener forskere. Se billeder af mudderdråber, der opfører sig som om, de har indeholdt flydende vand.

Læs mere her

Ja" target="_blank" rel="nofollow">videnskab.dk/composite-2057.htm">...lt;/p>

Ja men er det så usandsynligt at der findes vand andre steder i solsystemet end på Jorden, prøv at se, her er nogle korte  beskrivelser af nogle måner fra et par planeter i vores solsystem.

da.wikipedia.org/wiki/Europa_(m%C3%A5ne)">Europa:

I modsætning til flertallet af måner i det ydre solsystem, ligner Europas indre den måde de indre planeter, Merkur, Venus, Jorden og Mars er opbygget; ligesom dem består Europa primært af silikater. Den har et overfladelag af vand, som formodes at være ca. 100 kilometer dybt, hvoraf det alleryderste lag er frosset til is. Målinger af magnetfeltet omkring Europa tyder på at en betragtelig del af Europas indre er flydende, muligvis elektrisk ledende "saltvand" neden under is-overfladen. Desuden har Europa muligvis en kerne af metallisk jern.

da.wikipedia.org/wiki/Ganymedes_(m%C3%A5ne)">Ganymedes :

Ganymedes består af vandig is, eventuelt med et eller flere lag med flydende vand, omkring en kerne af silikater. Foreløbinge analyser af data fra rumsonden Galileo tyder på, at der inderst inde findes en kerne af jern, evt. blandet med svovl. En sådan jernkerne tyder på, at Ganymedes engang har været meget varmere, eftersom jernet med dets høje massefylde synker til bunds (ind mod centrum) i en blanding af flydende jern og silikater. Ganymedes kan være en "tvilling" til Io, blot forsynet med et tykt lag is og vand.

Her er mere om Jupiters" target="_blank" rel="nofollow">da.wikipedia.org/wiki/Jupiters_m%C3%A5ner">Jupiters måner

Omkring Saturn" target="_blank" rel="nofollow">da.wikipedia.org/wiki/Saturns_m%C3%A5ner...>Saturn finde vi bla

da.wikipedia.org/wiki/Enceladus_(m%C3%A5ne)">Enceladus :

Enten har Enceladus aktive vulkaner der udspyr vand, som siden hen flyder ud og fryser til nye, glatte landskaber, eller også er aktiviteten først ophørt indenfor de sidste 100 millioner år. Den rene, "nye" is der dominerer det meste af overfladen gør Enceladus omtrent helt hvid.

Jo vand findes der skam. 

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 03/23/2009 14:32 #10794

Det er blot fordi at det ikke har været bekræftet officielt at der findes vand på overfladen af andre planeter eller måner i solsystemet, at det netop er spændende når videnskaben har en mulighed for at kunne bekræfte noget som de mener kan være en mulighed for liv på andre planeter...

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 03/24/2009 09:44 #10795

• Carlsen
  • IKKE ONLINE
Se nu feks da.wikipedia.org/wiki/Callisto_(m%C3%A5ne)">Callisto som er en af Jupiters måner,

Callistos overflade består af et ca. 200 kilometer tykt lag af vandig is oven på et mere end 10 kilometer dybt "hav" af "saltvand". Retningen af Callistos magnetfelt styres af baggrunds-magnetfeltet fra Jupiter, hvilket tyder på et lag af elektrisk ledende, flydende materiale inde i Callisto.

Det jeg syndes er interessant er jo at dele at livet betingelser findes jo stortset overalt, selv i de mest frastødende områder, det eneste der mangler er ilt. Se bare på Jorden, det er jo de utroligste steder man finder liv, på toppen af vulkaner hvor luften præget af svovldampe, oppe i den tynde atmosvære, på bunden af det dybeste hav, ja sågar i vand nær kogepunktet, så jo selvfølgelig findes der liv andre steder end på Jorden.

SV: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 03/24/2009 14:35 #10796

Ja, Carlsen, men vores fordel med alt det liv der summer her på planeten, er at vi er placeret på det bedste sted i solsystemet. Derfor findes der store dyrearter her på vores planet fordi atmosfæren giver pladsen til at livet kan vokse og udvikle sig med stor hastighed.

For at finde liv som vores, må betingelsene jo være, at der findes have som IKKE er frosne, eller er ugæstfrie på andre måder. Det ville da være trist hvis der kun findes mikrobisk liv på alle vores naboplaneter. Det ville være skræmmende, hvis der selvfølgelig findes livsformer som vi kan kommunikere med på den ene eller anden måde.

I science fiction, og i tegneserieuniverset hos DC og Marvel har man opfundet mange utallige verdener hvor der stammer liv fra - og det er ikke så lidt, både fra det ikke-fysiske liv til de største fysiske livformer i universet.

Så derfor er det da altid spændende at forestille sig hvordan livet kan være på andre planeter med lignende forhold som her på Jorden...

Men det ville nok ikke være lige så sjovt eller spændende, når man nu finder ud af, "nååh, det er kun bakterier" og slår skuffet ud med armene.

Det værste der kan ske, er at forskere gerne vil have bakterier tilbage til Jorden for at undersøge dem. Jeg mener at man skal være varsom - lige som man skal være varsom med at bringe bakterier fra Jorden til andre planeter, netop fordi det kan have uanede konsekvenser. Måske kan det være starten til nyt liv, en dag at jordboere ved et uheld kommer til at bringe jordbakterier til andre planeter de sender sonder ned til deres overflader?

Sv: Sensation: NASA har fundet liv på Mars 06/03/2013 08:33 #146664

Jeg vil lige underrette om at i har lavet en fejl. Der ER vulkaner på Mars. Sikkert ikke aktive (I dunno) Men stadig.. Der er vulkaner.