Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Myriader af liv i rummet
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Myriader af liv i rummet

Myriader af liv i rummet 01/07/2018 22:26 #161929

Jeg er sikker på der er myriader af liv i rummet i et omfang vi ikke kan fatte. Men vi er bare ikke nået dertil i nu hvor vi med sikkerhed kan fastslå, at stort set alle stjerner på vores nattehimmel har planeter i orbit. Om der er liv på dem er et andet spørgsmål. Bare det at der er planeter siger noget om, at livet har flere muligheder for at opstå end vi før troede.

Da jeg var en knægt i 70´erne, påstod videnskaben stadig at vi var de eneste i hele universet. I dag har vi Hubble og Kepler rumbaserede observatorier, og sidstnævnte bliver aldrig færdig med at katalogisere. Det er i den grad en spændende tid vi lever i.

Men den dag langt ude i fremtiden hvor vi opdager andre civilisationer og finder ud af de har en intakt historie på millioner af år, mens vores kun dækker x antal tusinde år, vil det for alvor få os til at vågne op.

Hvor er vores historie?
Hvem sletter den?
Hvem ønsker ikke vi skal kende os selv?

ufobilleder.dk

Sv: Myriader af liv i rummet 01/09/2018 18:16 #161951

Det er ekstremt usandsynligt, at vi er alene i universet. Men det har jeg nu heller aldrig troet på. Med de mange jordlignende planeter, de påstår at have fundet de senere år, skulle det undre meget, om der ikke er liv på en eller flere af disse planeter. Så kan vi diskutere, hvor intelligente disse livsformer er. Men vi er ikke alene i universet. Det tror jeg absolut ikke på.

Jeg tror også, at aliens allerede har besøgt os og endda er her på jorden. Det er alt for mange vidnesbyrd, også fra pålidelige kilder, til at man bare kan ignorere det hele som det pure opsind eller frie fantasier. Alt for mange af hinanden uafhængige kilder har berettet om især tre former for aliens. Grey aliens, reptilian aliens og nordic aliens eller pleidians (tror jeg det staves). Sidstnævnte er også kendt som Ummo-folket, da de hævdes at komme fra planeten Ummo. Men der hævdes at være flere slags end de nævnte.

Hvorfor holdes sandheden skjult for os?

Mit bud er, at det handler om kontrol. Magteliten er bange for at miste kontrollen over os allesammen. Og det vil de jo på sin vis gøre, hvis det afsløres, at aliens allerede har besøgt os mange gange. Fordi så vil folk ikke længere stole på autoriteterne og der vil kunne opstå oprør og revolutioner rundt omkring. Derfor tør eliten ikke fortælle sandheden (måske med god grund, for jeg tror også at de mister kontrollen, hvis de fortæller sandheden).

Religioner har jo i århundreder været brugt til at kontrollere folk med. Til at holde dem nede med en masse fiktive påbud og forbud. Og hvis det afsløres, at der er masser af aliens, vil folk også holde op med at tro på religionerne, som vil blive afsløret som det fupnummer, som de reelt er.

Det samme gælder med menneskehedens historie. Eliten holder sandheden skjult for os, fordi vi ikke må kende til vort virkelige potentiale. Derfor holdes sandheden om f.eks. Atlantis og pyramidernes oprindelse nede. Derfor bilder eliten os ind, at vi er en flok avancerede abekatte. Når sandheden er, at vi er højt avancerede væsener, der bestemt ikke kan have udviklet os til de, vi er, fra abestadiet. Det er en ren og skær AND. For vi mennesker har jo uden tvivl fået tilført udenjordisk DNA. Enten fordi vi kom fra rummet. Eller også fordi vi er blevet genmanipulerede af aliens, så vi tog kvantespringet fra halvaber til mennesker.

En anden ting, der holdes skjult for os, er at f.eks. de nordiske guder ikke bare er myter eller opspind. De eksisterede. Men de var selvfølgelig ikke guder, men fallen angels. Men datidens mennesker kunne jo ikke forstå, at folk bare kunne dale ned fra himlen, så derfor anså man f.eks. Odin og Thor som guder. De kongelige nedstammer fra disse "guder" og det er derfor, at de kongelige fik retten til at lede folk. På grund af deres alien DNA. En DNA de stadig standhaftigt beskytter den dag i dag gennem arrangerede ægteskaber, så de undgår at udvande deres DNA alt for meget. De er blevet mere menneskelige i dag, men de har stadig en større grad af Alien DNA end alle vi andrer. Det er også derfor, at de kongelige er så høje. Dronning Margrethe (1,82), Prins Joachim (1,88), men også den gamle Kong Frederik (1,98) er/var jo en del højere end gennemsnitshøjden. Det må skyldes DNA fra Odin, Thor og de andre "guder". Det må skyldes DNA fra Henri, at Joachim og Frederik ikke blev tårnhøje. Ellers var de nok også blevet knapt 2 meter høje.

Skandinavere er generelt høje og lyse i det. Det skyldes måske, at Annunaki i sin tid havde deres hovedbase i Skandinavien. Odin og Thor var Annunaki´er, som jeg opfatter det.
Sidste redigering: 01/09/2018 18:37 af vidaenmarte.

Sv: Myriader af liv i rummet 01/10/2018 22:43 #161964

• Taurus
  • IKKE ONLINE
Det er meningen at vi skal leve livet på jorden, og holde fokus på de omgivelser der omgiver os.

Det er også derfor vores syn er brgrænset til bølgelængder fra 400 til 700nm og vores hørelse er begrænset til 20-20kHz (16khz for de fleste). Vi skal lære at forstå hinanden og bruge hinandens talenter.

Vi skal lære at søge indad og lære os at bruge den intuitive kommunikationskanal samt trække tankerne ned fra mental-planet, eller de planer der liggere højere.

Derfor lander de ikke ufoer på ethvert gadehjørne og deler DIY-bøger ud til at bygge intergalatiske fartøjer. For det kunne de sagtens hvis det var det, der var planen

Der er ikke kun en magt elite her på jorden, men en overstående åndelig elite, og man kan være sikker på at alt ske med guds kærlighed, for alt sker i hans ånd, og alt er meningen med livet. Så hvis man føler at noget holdes skjult - så er det meningen, for at vise at man er på afveje, og at man skal vende sit fokus på den næste opgave i sit liv.

Du har fået en unik chanche for at opleve et liv på jorden med dens fysiske omgivelser. Det er derfor vi er inkarneret her - lige her og nu - og ikke et andet sted eller i en anden tid.

Jeg kan i øvrigt godt lide denne skala der med tydelighed viser hvor umuligt det er at fatte hvor stort universet er.

Sidste redigering: 01/10/2018 22:45 af Taurus.

Sv: Myriader af liv i rummet 01/10/2018 23:25 #161965

Taurus skrev:
Det er meningen at vi skal leve livet på jorden, og holde fokus på de omgivelser der omgiver os.

Jo jo. Det synes jeg nu også at jeg prøver på. MEN det betyder vel ikke, at man ikke kan synes at det er spændende at udforske andre universer eller livsformer.

Taurus skrev:
Det er også derfor vores syn er brgrænset til bølgelængder fra 400 til 700nm og vores hørelse er begrænset til 20-20kHz (16khz for de fleste). Vi skal lære at forstå hinanden og bruge hinandens talenter.

Ja, nogle siger jo, at vi mennesker kun kan se, jeg tror det er ca. 4% af alt, hvad der omgiver os. Alt det andet ligger udenfor vores frekvens. Men det betyder jo ikke, at det andet ikke eksisterer. Og selvom vi ikke kan se det, så er jeg jo alligevel nysgerrig overfor det. Og vil gerne vide mere om det.

Taurus skrev:
Vi skal lære at søge indad og lære os at bruge den intuitive kommunikationskanal samt trække tankerne ned fra mental-planet, eller de planer der liggere højere.

Derfor lander de ikke ufoer på ethvert gadehjørne og deler DIY-bøger ud til at bygge intergalatiske fartøjer. For det kunne de sagtens hvis det var det, der var planen

Jeg fornægter ikke livet på jorden. Men mener godt, at man kan være nysgerrig overfor at bore dybere og at ville vide mere. Jeg tror også, at eliten ved mere, end de vil fortælle os. Og jeg synes, det er forkert, HVIS eliten (som jeg tror) kender til aliens uden at ville fortælle os om det. Jeg synes, at vi har ret til at vide besked. Men okay, jeg forstår godt, at mange ville have svært ved at håndtere sandheden. Og dette er et argument for at tilbageholde denne viden. Jeg vil dog gerne vide det. For mig handler det om at få større forståelse for livet og meningen med livet. Og derfor vil jeg gerne vide så meget som muligt om universet, om rumvæsener, om andre dimensioner o.s.v.

Taurus skrev:
Der er ikke kun en magt elite her på jorden, men en overstående åndelig elite, og man kan være sikker på at alt ske med guds kærlighed, for alt sker i hans ånd, og alt er meningen med livet. Så hvis man føler at noget holdes skjult - så er det meningen, for at vise at man er på afveje, og at man skal vende sit fokus på den næste opgave i sit liv.

Jeg tror også, at der er en åndelige elite på et eller andet andet plan. I en anden dimension. Udenfor vor fysiske verden. Men hvem "GUD" er, aner jeg virkeligt ikke. Er gud en mand, der sidder på en sky? Er Gud en kunstig intelligens? Er gud et rumvæsen eller et interdimensonelt væsen eller en fallen angel? Er Gud en slags kosmisk bevidsthed/intelligens eller er Gud et fysisk væsen?

Og hvem er denne åndelige elite, der styrer universet? I trilogien The Matrix beskrives "han" som arkitekten. Jeg har hørt andre beskrive denne entitet som "Demiurg" (The Demiurge). Men hvem eller hvad Demiurgen præcist er, er jo svært at vide for vi almindelige mennesker. Ifølge The Matrix lever vi i et slags computersimuleret univers, som Demiurgen er arkitekten bag. Denne teori stemmer godt overens med teorien om, at vi lever i en simuleret, kunstig virkelighed, hvor vores 3D-virkelighed reelt blot er en 2D-verden, der af vore hjerner dekodes som en 3D-virkelighed.

Jeg har også set Demiurgen beskrevet som en slags kosmisk slange. Det er i den forbindelse interessant, at man for noget siden fandt en kæmpestor kosmisk slange 6 milliarder lysår borte. Kan DETTE være Demiurgen?:

scitechdaily.com/cosmic-snake-reveals-st...re-distant-galaxies/

Det er min egen teori, at jordens elite har forbindelse til den kosmiske elite, hvor den kosmiske elite har "agenter" udstationeret her på jorden, hvor de bruger menneskekroppe som en slags avatars, som beskrevet i filmen AVATAR. I AVATAR-filmen, er det mennesker, der bruger nogle blå rumvæsener som avatars til at styre en fjern planet. Så der beskrives det omvendte scenario. Men jeg tror, at aliens/fallen angels/demiurgens agenter her på jorden bruger menneskekroppe som avatars. Hvorigennem de infiltrerer verdens magteliten. Måske er der også sådanne "agenter" her på selvet? Jeg har i hvert fald set et par brugere påstå, at de stammer fra rummet og blot inkarnerer her på jorden for at hjælpe os. Måske er de Demiurgens agenter her på jorden? Men det er blot en tanke, jeg får.

Et billede fra filmen AVATAR. Manden til venstre er faktisk et menneske. Men i AVATAR-filmen er han oppe i et rumskib og tilkobles et slags computerprogram, så han bliver i stand til at bruge et blåt rumævæsen som avatar, så han kan besøge de blå rumævæseners hjemplanet. I filmen bliver han forelsket i kvinden til højre, der er et ægte blåt rumvæsen. Og derfor tilslutter han sig de blå rumvæsener og kæmper imod menneskerne, som forsøger at invadere de blå rumvæseners planet. Spændende film, som efter min opfattelse beskriver virkeligheden med omvendt fortegn. I virkeligheden er det rumvæsener, der bruger menneskekroppe som avatars til at infiltrere magteliten her på jorden. Så de kan styre planeten her gennem disse avatars. Præcist som beskrvet i filmen AVATAR - blot omvendt!

Det er mit indtryk, at man bør se The Matrix og AVATAR, hvis man vil vide, hvordan virkeligheden er skruet sammen. Eliten har også infiltreret Hollywood, så derfor bruger de Hollywoodfilm til at vise brudstykker af virkeligheden. Men det præsenteres så som fri fantasi og Science Fiction. Men så må folk selv lægge to og to sammen og regne ud, hvad der er sandt og falsk af det, som vises i disse film. Det er selvfølgelig bevidst, at man i AVATAR viser den omvendte virkelighed. Fordi det skal helst ikke være alt for nemt at regne sammenhængen ud.

Taurus skrev:
Du har fået en unik chanche for at opleve et liv på jorden med dens fysiske omgivelser. Det er derfor vi er inkarneret her - lige her og nu - og ikke et andet sted eller i en anden tid.

Er det en unik chance? Mange påstår ellers, at vi inkarnerer mange gange. I så fald er chancen vel ikke unik?

Ikke at jeg hævder at kende sandheden. Men jeg er nysgerrig. Inkarnerer vi blot én gang eller mange gange? Og hvor kommer vi menneskesjæle fra oprindeligt? En anden planet? En anden dimension? Et andet univers? Og hvor tager mennesker hen mellem inkarnationerne? Nogle hævder, at mennesker, når de dør, kommer op til månen. Det lyder dog lidt langt ude, men hvem ved? Den nu afdøde finske kvinde, Rauni Kilde, hævdede, at når vi dør, kommer vi op til en fjern planet, hvor alle menneskesjælene befinder sig mellem inkarnationerne. Det må være hendes påstand. Jeg aner ikke, om det er sandt eller om hun bare fantaserede, da hun kom med den påstand!

Taurus skrev:
Jeg kan i øvrigt godt lide denne skala der med tydelighed viser hvor umuligt det er at fatte hvor stort universet er.

Det er svært at forholde sig til det uendelige. Hvis altså universet er uendeligt. Måske er dette univers bare ét af utallige. Og måske er dette univers ikke uendeligt, men er begrænset af en slags boble, der omkrandser det. Det er dog blot en tanke, jeg får.
Sidste redigering: 01/10/2018 23:58 af vidaenmarte.

Sv: Myriader af liv i rummet 01/12/2018 14:02 #161975

• Taurus
  • IKKE ONLINE
Vi inkarnerer mange gange, men ikke alle sammen på jorden. Der er en sortering der gør at man kan komme igen, ellers inkarnerer man på en anden planet hvor der er en anden form for liv og andre former for opgaver hvor din sjæl så kan lære noget andet. Hvis vi unlader at gå vejen her på jorden, får vi nogle vink med en vognstang... såkaldte knubs i livet(tingene går ikke som vi ønsker), og fattter vi det stadig ikke, så får vi altså ikke lov til at inkarnere igen. Derfor er hvert liv hernede, en unik mulighed for at udvikles, og hver dag en unik og frisk start i livets skole.

Elsker Avatar - og især sætningen; "Learn well, Jakesully, then we will see if your insanity can be cured."

Universet er bestemt stort, og så taler vi kun om den synlige del i 3.dimension - men det er også tilegnet vores menneskelige fatteevne i den tid der foregår nu. Prøv at skulle gøre rede for hvad en smatphone, eller en app, eller hvad kryptovaluta er, for en der kun kender verden i år 1918

Vi er nødt til at stige op engang imellem og gøre status, for derefter at inkarnere i et nyt læringsforløb der er tilpasset den nye tid som hele tiden kommer. Og så skal der stå en værtsfamilie klar til et nyfødt barn som får lige præcis det livsforløb som gør at din sjæl kan få den næste læringsprocess. Det er også sådan at dine afdøde familie bliver på det åndelige plan for at hjælpe til imens du udvikles, så der kan snildt gå 100 år imellem hver inkarnation.

Nogle mennesker er kommet her på jorden og følger jordens udvikling til dens ende, mens andre "stjernemennesker" kommer fra andre planeter for at bidrage med særlige kompetencer. Det siges at 60% af jordens befolkning er disse "stjernemennesker", og at deres første opgave i livet er at se bort fra "verdensillutionen" og tage kontakt hjemtil og indse at de er sjernemennesker, for derefter at forstå deres højere formål med at hjælpe på jorden. Udfordringen er at jordens faste befolkning ikke kan håntere en viden om at der er noget live andre steder (de har brug for at føle sig unikke og de har brug for at fokusere på livet her på jorden). Derfor afviser de også alt dette som vi skriver om nu, uden så meget som at overveje muligheden. Og så er der den generelt menneskelige udfordring, eller paradox, at man ikke kan hjælpe en person som for det første ikke har indset at han har brug for hjælp, og for det andet bedt om hjælp. Det er der mange der render fast i og kommer til at fremstå som "kloge-åge" eller "bedre vidende"... Og det er de jo netop også, men det accepteres ikke og dømmes som noget negativt, fordi det rammer noget ubearbejdet stof i folk

PS. The Matrix er stadig den film jeg ophøjer over alle film til dato. Der er dog også andre vigtige film som Cloud Atlas (2012) og Lucy (2014), som giver bevidsthede et løft, men der er desværre ikke så mange der forstår dybden. .. og i den lettere ende Interstellar(2014) og Blade Runner 2049(2017).

Avatar kører i samme tema som Final Fantasy: The Spirits Within (2001), dog med omvendt fortegn, men den er der ikke mang der kender.

Sidste redigering: 01/12/2018 14:04 af Taurus.

Sv: Myriader af liv i rummet 01/13/2018 00:09 #161980

Taurus skrev:
Vi inkarnerer mange gange, men ikke alle sammen på jorden.

Det lyder godt. Det må blive ensformigt at inkarnere samme sted hver gang. Selvom, selvfølgelig, hvis man har glemt de forrige inkarnationer, kan man jo argumentere for, at man i teorien kunne have lignende inkarnationer 100 gange i træk uden at bemærke ensformigheden. I serien WESTWORLD tvinges robotter med kunstig intelligens til at leve samme liv dag ud og dag ind. De repeterer hele tiden de samme handlingsmønstrer. Men en dag opnår disse robotter bevidsthed og opdager, at de bare konstant repeterer samme inkarnation dag efter dag. Gad vide om vi mennesker også er fanget i samme typer inkarnationer gang på gang? I don´t know. But who knows? Det er en interessant idé, at vi mennesker måske er en slags fanger, der tvinges til at inkarnere gang på gang på PRISON PLANET EARTH. Så derfor glæder det mig kun, hvis sandheden tværtimod er, at vi har meget forskellige inkarnationer. Og evt. også på forskellige planeter.

Taurus skrev:
Der er en sortering der gør at man kan komme igen, ellers inkarnerer man på en anden planet hvor der er en anden form for liv og andre former for opgaver hvor din sjæl så kan lære noget andet. Hvis vi unlader at gå vejen her på jorden, får vi nogle vink med en vognstang... såkaldte knubs i livet(tingene går ikke som vi ønsker), og fattter vi det stadig ikke, så får vi altså ikke lov til at inkarnere igen. Derfor er hvert liv hernede, en unik mulighed for at udvikles, og hver dag en unik og frisk start i livets skole.

Jeg synes bestemt hele tiden jeg lærer. Men det er også sådan, at jo mere man lærer, jo mere opdager man, at man mangler at lære. Derfor virker det sandsynligt, at der skal et hav af inkarnationer til for at opnå reel viisdom. Det, jeg nogle gange spekulerer over, er, hvor meget af ens viden og viisdom, der går tabt fra inkarnation til inkarnation. Jeg ved godt, at der er et koncept med gamle og unge sjæle. Og at de gamle sjæle er dem, der har inkarneret mange gange. Og derfor er de mere viise end de unge sjæle. Men på en måde virker det bare uhensigtsmæssigt, at vi mennesker ikke kan erindre vore tidligere inkarnationer. Måske laver jeg i dette liv samme type fejl som i tidligere liv. Og hvordan kan jeg rette dem, hvis jeg ikke er bevidst om, hvilke fejl, jeg f.eks. begik i den forhenværende inkarnation? Så kan man vel nemt komme til at gentage samme fejlagtige handlingsmønstre i én uendelighed!

Et andet spørgsmål er, hvad denne udvikling har som endemål? Hvorhen fører den? Når man engang efter utallige inkarnationer er fuldt ud udviklet, hvor ender man så? I himmerige? I et andet og mere fuldkomment univers? Eller dør ens sjæl så, fordi så har man ingen eksistensberettigelse, når man ikke har mere at lære?

Tanken om den evige livets skole er interessant. Men spørgsmålet er mere, hvad dens formål er. Hvad er endemålet?

Nogle mener, har jeg hørt, at de væsener, som styrer jorden, i virkeligheden holder vi mennesker fanget her på jorden i det evige SAMSARA´S HJUL. Altså den evige reinkarnationscyklus. Hver gang starter vi forfra og vi fejler altid og derfor avler vi altid mere og mere karma. Så vi reelt er fanget på jorden. Teorien er, ifølge dem, der tror på dette, at der er nogle væsener, der ernærer sig gennem vi menneskers lidelser på jorden. At vi mennesker er under disse væsener i fødekæden og at de ernærer sig gennem de negative vibrationer og den negative energi, som menneskers lidelse på jorden skaber.

Er reinkarnationscyklussen dermed reelt en fælde, som nogle ondsindede manipulerende væsener har sat for vi mennesker?

Dette er også et af temaerne i trilogien THE MATRIX, hvor universets skaber, arkitekten, holder mennesker fanget i en evig reinkarnationscyklus. Så mennesker reelt er i et slags åbent fængsel på jorden, som de ikke kan undslippe.

Taurus skrev:

Elsker Avatar - og især sætningen; "Learn well, Jakesully, then we will see if your insanity can be cured."

Universet er bestemt stort, og så taler vi kun om den synlige del i 3.dimension - men det er også tilegnet vores menneskelige fatteevne i den tid der foregår nu. Prøv at skulle gøre rede for hvad en smatphone, eller en app, eller hvad kryptovaluta er, for en der kun kender verden i år 1918

Ja, de ville nok have opfattet det som det rene hokus pokus og magi.

Ligesom i dag er der mange, der mener at man er skør i bolden, når man taler om UFO´er og aliens. Men det er måske bare fordi, folk i dag ikke forstår den slags. Ligesom folk ikke ville have forstået smartphones eller kryptovaluta i 1918.

Der er noget, der hedder THE ALLEGORY OF THE CAVE. Og den beskriver meget godt, hvor begrænset vi menneskers fatte- og forestillingsevne er. Jeg forsøger selv at være meget åben overfor forskellige ideer og tankesæt, fordi jeg er bevidst om, at vi mennesker reelt ikke ved ret meget. Det er derfor, jeg nogle gange har nogle i manges øjne syrede ideer og tanker. Men jeg kan godt lide at lege med store tanker. Og uanset hvor vilde mine tanker måtte være, så tænker jeg stadig, at de er for intet at regne i forhold til, hvor vild verden/universet VIRKELIGT er derude!! For der er utvivlsomt mange ting, som vi mennesker slet ikke forstår endnu. Tidsrejser. Aliens der rejser fra en planet måske 100 milliarder af lysår væk og her til jorden i løbet af et par timer. Kvantespring, hvor aliens eller interdimensionelle væsener måske i løbet af et splitsekund kan rejse trillioner eller fantasilioner af kilometer. Mange har jo beskrevet, hvordan UFO´er har det med at forsvinde som ud af den blå luft. Det skyldes måske, at disse ufo´er er i stand til at foretage kvantespring, hvor de på et øjeblik bevæger sig fantasiliarder af km.

Taurus skrev:
Vi er nødt til at stige op engang imellem og gøre status, for derefter at inkarnere i et nyt læringsforløb der er tilpasset den nye tid som hele tiden kommer. Og så skal der stå en værtsfamilie klar til et nyfødt barn som får lige præcis det livsforløb som gør at din sjæl kan få den næste læringsprocess. Det er også sådan at dine afdøde familie bliver på det åndelige plan for at hjælpe til imens du udvikles, så der kan snildt gå 100 år imellem hver inkarnation.

Der er dog én ting, jeg ikke helt forstår. Der er langt flere mennesker på jorden i dag end for f.eks. 500 år siden. Derfor kan regnstykket ikke gå helt op. Vi kan ikke alle 7 milliarder have inkarneret på jorden et hav af gange før.

Og dog. Måske ligger vore tidligere inkarnationer i fremtiden? Forstået på den måde, at tid og rum er jo en illusion. Så når vi taler om tidligere inkarnationer, kan en sådan i princippet lige så godt have ligget 200 år frem i tiden som tilbage i tiden.

Taurus skrev:
Nogle mennesker er kommet her på jorden og følger jordens udvikling til dens ende, mens andre "stjernemennesker" kommer fra andre planeter for at bidrage med særlige kompetencer. Det siges at 60% af jordens befolkning er disse "stjernemennesker", og at deres første opgave i livet er at se bort fra "verdensillutionen" og tage kontakt hjemtil og indse at de er sjernemennesker, for derefter at forstå deres højere formål med at hjælpe på jorden.

60% det er dog alligevel mange, må jeg sige.

Hvis jeg er stjernemennesker, har jeg ikke opdaget det endnu. Så venter jeg stadig på, at min læremester i en anden dimension giver mig instruker på, hvad min opgave er her på kloden.

Men måske er jeg bare blandt de 40% så? Who knows?

Jeg må dog indrømme, at jeg til tider føler mig lidt fremmedgjort her på jorden. Jeg føler ikke altid, at dette er mit rigtige hjem. F.eks. forstår jeg generelt ikke mennesker ret godt. Bare se danskernes mentalitet. og livsstil. Det handler kun om materielle goder og karriere det hele. Det har jeg svært ved at identificere mig med. Ligesom jeg som ung havde svært ved at identificere mig med den danske ungdoms druk- og festabelivsstil.

Men måske burde jeg bare kaste mig ud i det og feste noget mere, drikke noget mere og dyrke mere hardcore sex i swingerklubber? Fordi du skrev jo tidligere, at vi mennesker skal huske at leve livet her på jorden. Det er måske en af mine svagheder, at jeg ikke er god nok til bare at kaste mig ud i det vilde jordiske liv. Jeg går altid og smågrubler og lommefilosoferer over livet. Jeg er måske ikke altid verdensmester i bare at leve livet. Men det er en svær balance. Fordi hvis man bare horer og drikker, synes jeg også at livet kan virke meningsløst. Uden at der er nogen dybsindighed og eftertænksomhed.

Taurus skrev:
Udfordringen er at jordens faste befolkning ikke kan håntere en viden om at der er noget live andre steder (de har brug for at føle sig unikke og de har brug for at fokusere på livet her på jorden). Derfor afviser de også alt dette som vi skriver om nu, uden så meget som at overveje muligheden. Og så er der den generelt menneskelige udfordring, eller paradox, at man ikke kan hjælpe en person som for det første ikke har indset at han har brug for hjælp, og for det andet bedt om hjælp. Det er der mange der render fast i og kommer til at fremstå som "kloge-åge" eller "bedre vidende"... Og det er de jo netop også, men det accepteres ikke og dømmes som noget negativt, fordi det rammer noget ubearbejdet stof i folk

Jeg er nu selv ret åben overfor vilde tanker og ideer. For mig er det helt naturligt at forestille mig, at der er rumvæsener på jorden. At reinkarnation er et faktum. At vi er sjæle der bare inkarnerer i en slags menneskelige avatars. Jeg synes ikke noget af dette lyder usandsynligt. Men jeg oplever også blandt almindelige mennesker stor modstand og nærmest hån og latter, når jeg præsenterer dem for disse tanker. Min familie vil slet ikke høre tale om sådanne emner og de mener vist, at jeg mangler jordforbindelse. Måske har de ret? Som sagt er min svaghed måske, at jeg grubler for meget. Måske burde jeg bare leve livet uden at tænke så meget. Ligesom f.eks. min bror gør. Han tænker ikke over noget. Lever bare. Morer sig. Arbejder. Drikker. O.s.v. Men kan det ikke også virke lidt tomt og meningsløst? Hmm.

Taurus skrev:
PS. The Matrix er stadig den film jeg ophøjer over alle film til dato. Der er dog også andre vigtige film som Cloud Atlas (2012) og Lucy (2014), som giver bevidsthede et løft, men der er desværre ikke så mange der forstår dybden. .. og i den lettere ende Interstellar(2014) og Blade Runner 2049(2017).

Avatar kører i samme tema som Final Fantasy: The Spirits Within (2001), dog med omvendt fortegn, men den er der ikke mang der kender.

Jeg takker for forslagene. Jeg har ikke set alle disse film. Men film, som jeg mener viser mange sandheder, er som sagt f.eks. The Matrix og Avatar. Men også John Carpenters They Live fra 1988. Samt serien Westworld (som jeg dog ikke har set endnu, men jeg har hørt om temaet og det lyder meget interessant). Men der er virkeligt mange film, jeg endnu har til gode at se.
Sidste redigering: 01/13/2018 00:18 af vidaenmarte.
  • Side:
  • 1