Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Ensomhed - og vejen igennem den
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Ensomhed - og vejen igennem den

Ensomhed - og vejen igennem den 09/03/2017 15:53 #161018

De fleste mennesker har på et eller andet tidspunkt i deres liv oplevet ensomhed. Følelsen er universel, og en af grundene til, at den er det, er, at vi alle dybest set er alene, for der er ikke nogen anden end dig, der er på lige netop din udviklingsvej. Du kan vælge at følges med andre/en anden i en kortere eller længere periode, men lige netop din rejse er unik og dermed i sagens natur ensom.

For mange kan den være svær at mærke, men du kan arbejde dig igennem følelsen og komme ud på den anden side. Se mere om hvordan samt andre emner som:

Når hjælp ikke er en hjælp og
Øvelse mod hovedpine på

susannemirshiir.bloggersdelight.dk

Sv: Ensomhed - og vejen igennem den 09/19/2017 12:44 #161057

Jeg kunne helt uenig. Denne gang er alle dine nævnte en fiktiv på grund af, at fuglene flyver til syd.
Må holde hovedet måling i menneskehænder. Må ikke være i fuglens. Og alting.

Sv: Ensomhed - og vejen igennem den 10/01/2017 00:54 #161126

Jeg har stort set altid følt mig mere eller mindre ensom. Fordi jeg er bevidst om, at jeg er ret unik som væsen. Jeg ligner bare ikke andre mennesker ret meget og har altid været ham, der skilte sig ud, uanset hvor jeg har befundet mig. Hele mit liv har jeg altid været udenfor og følt mig som anderledes. Er blevet mobbet, chikaneret, forsøgt holdt udenfor o.s.v. Men et eller andet sted har det bare gjort mig stærkere, så jeg i dag hviler meget i mig selv og er ravruskende ligeglad med hvad andre mener om mig. Jeg har jo alligevel altid været vant til, at 999 ud af 1000 syntes jeg er sær (hvilket skyldes at vi i Danmark har et kollektivistisk og konformistisk sindelag, hvor folk hele tiden aber hinanden efter og det har nok også noget med Janteloven at gøre - for man skal jo sandelig ikke skille sig ud!!).

Så det rager mig en høstblomst hvad andre mener om mig. Jeg søger ikke konsensus og rygklappere, men går mine egne vegne. Og jeg oplever også, at folk faktisk ofte anerkender mig for, at jeg tør være helt mig selv. Det er der nemlig ikke ret mange, der tør længere. Jeg er typen der står ved, hvad jeg mener, om der så står 1000 mennesker foran mig og vil slå mig for at sige min mening. Der er jeg ret cool og holder stadig fast på min mening. Nogle kalder så dette for at være dumstædig, men jeg synes nu det er et sundhedstegn at turde stå fast på sit. Jeg kan sagtens indrømme, hvis jeg tager fejl. Men da bare ikke FØR, jeg selv er nået til erkendelse. Hvor mange siger det, som samfundet gerne vil have dem til at mene, fordi de er bange for at blive frosset ud eller holdt udenfor.
Sidste redigering: 10/01/2017 00:56 af vidaenmarte.

Sv: Ensomhed - og vejen igennem den 10/06/2017 14:16 #161162

Jeg forstår...
Du er Mars udsigt
(Spansk betyder "vidaenmarte").
Vedhæftninger:
Sidste redigering: 10/06/2017 14:17 af Kurtgustav.

Sv: Ensomhed - og vejen igennem den 10/07/2017 14:54 #161169

Kurtgustav skrev:
Jeg forstår...
Du er Mars udsigt
(Spansk betyder "vidaenmarte").

We are all martians. You too and me as well. Human beings came to earth from Mars and didn´t evolve from apes as they want us to believe.
  • Side:
  • 1