Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Astrologisk Brevkasse
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Astrologisk Brevkasse

Sv: Astrologisk Brevkasse 07/17/2017 11:01 #160850

Hej Astrolog,

Ja, vi kan ikke have, at din brevkasse dør ud, så...
Jeg vil ikke påstå at vide noget om astrologi, men kan du fortælle mig hvorfor samfundet som helhed og jeg har det så svært med hinanden? Det er umuligt for mig at passe ind nogle steder.
Jeg er født d. 27. februar 1971 i Herfølge omkring 13.30-13.45 (men ved det ikke helt præcis).
På forhånd tak.

Hej Donaldrap

Jeg har optegnet dit horoskop uden huse, dvs alle de streger du måske så i et foregående horoskop - alt betyder noget, intet er uden mening.

Sjovt vi igen har et horoskop med Månen i Vædderen. Månen står kun 2½ dag i hvert tegn - og så kan vi begynde med at tælle planeter i diverse temperamenter. Du har 4 ud af 10 planeter i ildtegn ( Måne i Vædderen og Mars, Jupiter og Neptun i Skytte - ingen i Løven) Ild er meget knyttet til jegèt og selvstændighed. Planeterne i Skytten for denne ild er koblet til viden og det filosofiske. Månen i Vædderen til selvstændighed. På egne betingelser!

Din sol står i Fisk og ny som gammel hersker i Fisk er Neptun og Jupiter (i denne rækkefølge) og de står sammen i Skytten, som er Jupiters tegn. Måske lidt for meget bedreviden??!! omend du er blid og hjælpsom (Fisk)

Det store problem er sikkert Saturn og Pluto, som står i yderzonen af den perlerække af planeter, som planeterne danner i totredjedel af cirklen. Saturn har med samfundet, autoriteter og faderen, samt moralen og samvittigheden hos dig selv - og Pluto er nedbryderen af alt, for at finde ind til sandheden og kernen.

Hvad kan du bruge disse informationer til?

Du har ihvertfald fra nu af og frem til udgangen af oktober 2017 mulighed for at øve dig i af komme tættere på samfundet (i fagterm hedder det: transit Saturn konjunktion radix Mars) - Mars er din egen energi, din arbejdslyst/impuls, det skal være sjovt, spændende og udfordrende, og da den står i Skyttens tegn kunne det også være noget med udlandet - og nu er transit Saturn hen over. Saturn er samfundets krav til at ville deltage og være med - så her har du endnu engang chancen for at øve dig i at være en del af helheden (og præge det indefra) - i stedet for at du lader samfundet (Saturn) overrulle dig.

De bedste ønsker: Jan Schultz

Sv: Astrologisk Brevkasse 07/17/2017 19:38 #160852

Mange tak, Astrolog-Jan!

Det forklarer jo rigtig meget. Dog kan jeg ikke rigtig tyde, hvorfor du ingen huse har optegnet?

Men ja, der er ikke meget løve over mig. Lidt bedrevidende og skiftevis egenrådig/rådvild(ild). Tilføjer man min semi-perfektionisme og kreavitet bliver det en giftig blanding, som blev jeg skabt i Saurons smedje

Jeg er taknemmelig for at du tog dig tid og lejlighed til at lave så stort et arbejde helt gratis.
Følgende bruger(e) synes godt om: astrolog

Sv: Astrologisk Brevkasse 07/17/2017 21:31 #160853

Aha så faldt ti-øren, har bare set forkert
Følgende bruger(e) synes godt om: astrolog

Sv: Astrologisk Brevkasse 07/18/2017 07:56 #160854

Donaldrap skriver foroven: .... Det forklarer jo rigtig meget. Dog kan jeg ikke rigtig tyde, hvorfor du ingen huse har optegnet?

Da jeg kun skal svare på delspørgsmål (i dette tilfælde) er horoskopet mere overskueligt uden huse - men i det virkelige liv, altså en astrologisk helhedstydning med korrektion, vil det være med huse.

For dem som ikke ved hvad en korrektion er, er der det at tilføje, at her retter jeg fødselstiden ind på nogle vigtige livsbegivenheder i personens liv, således, at den nye korrigerede fødselstid tilsvarer livets oplevelser og hændelser - det lyder meget kringlet og søgt: at rette tiden ind. Men i praksis er det vigtigt, at horoskopet udstråler den energi der er i overensstemmelse med personens hele liv. Og i fremtidsprognose svarer ca. 4 minutter til et helt år - så hvis fødselstiden er 16 minutter galt vil en prognose være 4 år galt - det kan en korrektion rette op på.

Udtrykt på en anden måde: der er forskel på den fysiske fødsel og den åndelige fødsel - og det er den åndelige opvågning en astrolog er interesseret i at finde. For det er her, at horoskopet går i gang. Og den åndelige opvågning kan ske inden den fysiske fødsel og efter den fysiske fødsel. Meget sjældent sammenfaldende. - Men læs mere i mine vedhæftede artikler...

Samtidig kan en korrektion måske rette op på dette forhold, som mange kender: de har købt en computertydning af et firma og selvom tydningen er skrevet af en dygtig fagastrolog, kan man ikke kende sig selv deri. Det er ikke fordi den opgivne fødselstid er galt. Men et horoskop skal korrigeres for at være identisk med personens hele liv - og dermed kan Ascendanten rykkes til et andet stjernetegn. Og Ascendanten er jo din maske, din persona, din krop - om du er stor eller lille, eller om du er kraftig bygget, hårfarve etc.

Her er nogle artikler om korrektion:

astrologiskforum.dk/nye-artikler

Hilsen Jan
Sidste redigering: 07/18/2017 08:11 af astrolog.
  • Side:
  • 1
  • 2