Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers

Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 10/02/2016 20:44 #158579

• L.G.
horusbehdet.wordpress.com/2015/10/10/on-...ciety-of-england-oc/

Også bragt i London Freemason og The Masonic Review.

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 10/15/2016 16:25 #158691

• Frelse
  • IKKE ONLINE
hej måske du kan hjælpe mig. Det med stjerner har jo noget åndeligt indvirken. Jeg tegner tit den sekstakkede og den femtakkede stjerne for mit syn. jeg ved det har noget med englene at gøre, men ikke mere end det. Ved du hvad jeg laver????

jeg laver også et symbol på et kryds på alt det negative i mit sind, og jeg har fundet symbolet på et billede i min kirke. men jeg aner ikke hvad det står for i troen?

har du nogle ideer?

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/01/2016 01:13 #159191

• mondogobbo
Den sekstakkede stjerne er helt tydeligt et frimurersymbol, da alle frimurerloger bruger den. Her i Aalborg ses den også nede på Aalborg Spritfabrikkers hovedbygning samt på flere villaer i Hasseris (rigmands- og frimurerkvarteret).

Jeg anser helt klart denne stjerne som et luciferisk symbol og anvender man denne stjerne, betragter jeg folk som Lucifer-dyrkere. 666 er jo reelt hvad stjernen viser. Mark of the Beast.

Så kan vi igen tage en diskussion om, dette så betyder noget ondt eller ej. Men jeg fastholder, at benytter man dette symbol, viser man udadtil, at man er til hr. Lucifer.

Langt størstedelen af verdens mest feterede popsangere og skuespillere er Lucifer-dyrkere:

Læg mærke til at de viser troskab til Lucifer ved at lave Eye of Horus. Nogle af dem laver også et 666-håndtegn (lave en cirkel med to fingre og så stritte de øvrige tre fingre opad - så former man tre 6-taller:666).

Man kan ikke gøre karriere i Hollywood eller i den amerikanske popbranche uden at sælge sin sjæl til Lucifer. Det er derfor alle amerikanske popidoler og skuespillere laver disse okkulte tegn. Det er meget naivt at tro, at det blot er et tilfælde.

Miley Cyrus viser troskab til Lucifer ved at lave 666-håndtegn:

Det samme gør Beyoncé. Læg også mærke til Eye of Horus...:

Det er mig en gåde, at nogle stadig kan benægte, at disse VIP-personer alle er Luciferians. Der er jo tegn både i sol og i måne - ja overalt, hvis man kigger lidt efter. Så der er to muligheder. Enten vender folk bevidst det blinde øje til, fordi de beundrer disse idoler og ikke vil være ved, at disse reelt er Lucifer-dyrkere. ELLER der er tale om folk, der decideret er disinformanter, der bevidst forsøger at snakke udenom og benægte fakta.

Nå ja, der skal nok også være dem, der påstår, at disse billeder er manipulerede. Men så er det bare sjovt, at også på diverse musikvideoer, ser man Miley Cyrus, Beyonce o.s.v. lave disse luciferiske tegn. Så nej, det kan ikke være manipulation det hele.
Sidste redigering: 12/01/2016 01:27 af .

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/01/2016 17:33 #159197

• RJ92
  • ER ONLINE
Her er en artikel om Luciferianisme en.wikipedia.org/wiki/Luciferianism
Hvad synes du om den?

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/01/2016 19:53 #159198

• L.G.
Har du læst artiklen? Heksagrammet og pentagrammet fortælles netop heri at være brugt i loger og nævnes sågar i en sammenhæng, har du en holdning hertil, altså til indholdet i artiklen? Ellers er dit indlæg jo i stor grad bestående af dine sædvandlige forudindtagede konklusioner, som i denne sammenhæng ikke er synderligt relevante.

Mondogobbo: "Jeg anser helt klart denne stjerne som et luciferisk symbol og anvender man denne stjerne, betragter jeg folk som Lucifer-dyrkere. 666 er jo reelt hvad stjernen viser. Mark of the Beast.

Så kan vi igen tage en diskussion om, dette så betyder noget ondt eller ej. Men jeg fastholder, at benytter man dette symbol, viser man udadtil, at man er til hr. Lucifer."

Men hvordan er man nødvendigvis Lucifer dyrker grundet hexagrammet, du basere dette udelukkende på et enkelt ord (666) i Johannes Åbenbaring, er det grundlag nok? Så vidt du har fortalt andetsteds er du ikke engang kristen, så hvordan berettiger du teksten som relevant i forhold til det religiøse dogme du missionere for, er evangelierne relevante inden for konspirationsteorier?

Som en sidebemærkning, så er 666 ikke nødvendigvis så ligetil, da det grundet det oprindelige græske er mere korrekt med 600, 60 og 6, da græsk ligesom nogle andre sprog ikke har et særskilt numerisk system ud over dets alfabet hvorved navnets tal ikke nødvendigvis bare er 666. Så vidt jeg husker er der noget med Johannes Åbenbaring og så "den som har øre..."

Kan du fremlægge hvordan Horus og Horus' øje er relevant i forhold til djævle tilbedelse? Der er vel være nogle mere oplagte valg som kandidat til djævlerollen i det egyptiske pantheon?

RJ92: Jeg stødte også på Wikipedia artiklen i går og finder den heri skitserede Luciferianisme i en vis kontrast til det sataniske system som Mondogobbo i mine øjne giver indtryk af, og syntes at det er et meget relevant spørgsmål du kommer med!

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/01/2016 20:37 #159199

• L.G.
Hvis jeg skal forsøge at tage dit indlæg seriøst, så høre kendissernes brug af symboler i mine øjne nok nærmere hjemme i en psykologisk tråd om hvordan og hvorfor man vælger det image man gør, det siger måske ligeså meget om målgruppen som det siger om kendissen og kan vel også betegnes som en samfundsmæssige udfordring at dette kan bruges som markedsføring overfor formodentlig yngre personer, der må betragtes som målgruppen. På den anden side er jeg ikke så politisk eller religiøst korrekt at jeg ikke syntes at der skal være plads til og at det kan være sundt med en vis afstandtagen til det etablerede gennem en periode i forbindelse med ens identitetsskabelse. Omend situationerne nogle gange ender uheldigt for de for let påvirkelige.

Men igen nok bedre egnet i en tråd omhandlende psykologi også selvom det ikke var der du ville hen med dit indlæg.

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/01/2016 21:27 #159200

• L.G.
Frelse, jeg valgte lidt let at gå uden om dine spørgsmål, da der forholdsvist nemt kan findes en god del på nettet, også i forhold til de ting du specifikt spørger til. Du kan blandt andet finde en del inden for Golden Dawns system eller systemer inspireret deraf.

Sv: Den sekstakkede og femtakkede stjerne af Mathers 12/02/2016 10:46 #159224

altså min ven.

den 6 kantede stjerne laves af Ild trekant og Vand trekant (omvendt) Det er jo helt uskyldigt at sætte de 2 trekanter sammen for en balance. jeg mener ikke det betyder lucifer dyrkelse.

jeg laver stjernen i energien når jeg vil forme 2 kræfter ved de 2 trekanter ( ild og vand)

og så laver jeg 5stjernen bagefter for englenes og åndernes magt.

Men Horus øjet betyder ondt ja, men hvem kan lave det med hånden. hvad nu hvis de viser "ok" tegn.

Desuden synger de fleste kunstere om livet, jorden og kærligheden. Og de er som jordens fortalere, til gavn og glæde. Jeg tror ikke de har set horus øjet virkeligt eller at de tror på en Lucifer som ikke er til. Hvorfor skulle deres sange så være gaver til verdenen hvis deres tro er ondt???????

Jeg hører de gamle og de helt nye sange hver dag, og verdens sangere lystre efter Kærligheden vi deler med hinanden. Og folk synger deres ord og er glade.

deres hånd tegn er ikke onde og skaber intet overhovedet. Men jeg siger til dig, hvis vi bliver onde så bliver deres nye hit sange også onde. og så bliver dem som hører sangen hadefuld. Det er hele magten ved musikken. Musikken der nydes gemmes i underbevistheden, og det former hele sindet. Det som høres og som lyder til behag, det bliver valgt bevidst eller ubevidst.

nårh ja, og stadig...Lucifer findes ikke. Han hedder Satan nu ( ødelæggeren/anklageren) Hvem i verden ville tilbede Lucifer som ikke er til? Som blev dræbt og forvandles til Mørke?

nej det virker for skørt for mig, jeg hører deres nye sange og ordene og de forkæler verdenen og mig personligt.
  • Side:
  • 1