Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Book of Shadows / Wicca - engelsk
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Book of Shadows / Wicca - engelsk

Book of Shadows / Wicca - engelsk 06/09/2007 12:44 #23172

• El_One
  • IKKE ONLINE

Øhh... spøjs oplevelse... dette link.
Ja, den er god nok. Det ER en bog, der kan downloades fra denne hjemmeside, men helt lettilgængelig er den ikke. Men... måske meget passende for emnet.

For det første ligner selve siden en fejl. Den slags man roder rundt i under overfladen, man ryger direkte ind i ftp-mappen uden pæn brugerforside eller noget. For det andet skal man downloade zip-filer og pakke dem enkeltvis ud på sin pc for at læse.. hvilket jo normalt er nono, hvis man vil undgå virus. Og for det 3. er det i .txt-format og åbner op i fx. Notesblok. Underligt underligt.

Men.. når man så er nået så langt, SÅ kan man læse. Prøv selv.. hvis du vil vide mere om heksenes bog: Book of Shadows. Jeg er kun lige begyndt, for tekst er der masser af, så det tager et stykke tid at tygge sig igennem det hele. Siden er forresten svensk (med engelsk tekst). Dejlig afveksling fra alle de ´normale´ amerikanske sider.

ftp://ftp.lysator.liu.se/pub/religion/neopagan/BOS/Ascii/Zipped/

Lone
PS: Kommentarer fra nogle, der har læst færdig, er velkomne i tråden.

SV: Book of Shadows / Wicca - engelsk 06/10/2007 23:47 #23173

Lidt omkring Book of Shadows (Skyggebogen - på dansk  ):

"The Book og shadows" er ikke en bestemt bog, men en betegnelse for en type bog, som findes i utallige udgaver. En Book of Shadows er en Heks eller wiccaners tekstsamling af alt relevant materiale omkring magi, tro, udøvelse, guder, praktisering og meget meget mere...

Mange af de store heksetraditioner har hver deres Book of Shadows, som fx. Alexandrian Book of Shadows, Gardian Book of Shadows o.s.v., mange mindre grupper har selv deres egne bøger med samlinger af alt hvad der er relevane for dem, og en del solitære har også deres helt egne private Book of Shadows hvori de samler alt den viden de får gennem deres personlige praktisering af troen.

Der findes flere forskellige udgaver online som fx den førnævnte Gardian Book of Shadows:
http://www.sacred-texts.com/pag/gbos/index.htm

Og" target="_blank" rel="nofollow">www.sacred-texts.com/pag/gbos/index.htm&...lt;/p>

Og her er en anden udgave til download (Bare følg instruktionerne på siden:
http://www.sacred-texts.com/bos/download.htm

Jeg" target="_blank" rel="nofollow">www.sacred-texts.com/bos/download.htm&qu...t;/p>

Jeg har endnu ikke sat mig ned og læst en Book of Shadows igennem fra den ene ende til den anden, men jeg har brugt en del forskellige udgaver som opslagsværker og inspiration, og så er jeg også selv i en proces med at samlerelevant viden, som jeg nok på et tidspunkt udvikler til min egen personlige udgave ef en Book of Shadws  

SV: Book of Shadows / Wicca - engelsk 06/11/2007 01:31 #23174

• El_One
  • IKKE ONLINE

Hej Daniel,

Rigtig mange tak for den uddybende forklaring om hvad ´Book of shadows´ egentlig er; altså en samling tekster som er samlet af den/de enkelte. Spændende...

Og tak for linket med Sacred Texts. Der ligger sørme meget derinde. Jeg kendte det slet ikke. Held&lykke med udvikling af din egen Book of Shadows.

Lone

• Side:
  • 1