Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvordan kender I til jeres tidligere liv?
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan kender I til jeres tidligere liv?

Hvordan kender I til jeres tidligere liv? 11/30/2017 10:45 #161484

Jeg har observeret, at enkelte herinde på siden hævder at kende til deres tidlligere liv eller i hvert fald ét eller flere af disse. Så er mit spørgsmål, hvordan I fandt ud af, hvad jeres tidligere liv var? Benyttede I jer af regressionsterapi eller kom det bare til jer spontant i f.eks. en drøm?

Jeg har i nogen tid været nysgerrig efter at finde ud af tidligere liv, men har ikke helt vidst, om jeg var parat til at få sandheden at vide. Men forleden forsøgte jeg mig med en kort regressionsterapi fra Youtube. Den var kun 20 minutter lang og jeg ved ikke, hvor god den var?! Jeg tænker jo, at der skal mere end 20 minutter til før man kan komme langt nok ud i bevidsthedsstadierne for at kunne gå tilbage til tidligere liv. De 20 minutter var i hvert fald ikke nok for mig. Men måske skulle jeg prøve øvelsen flere gange, før der sker noget?!

Det eneste jeg oplevede var, at efter få minutter følte jeg, at der var blåt over det hele. Jeg anede også, at der var to gule prikker midt i det blå. De gule prikker lignede øjne på et væsen. Jeg fornemmede kortvarigt et trekantet ansigt. Et blåt ansigt med to gule øjne. Lidt spøjst. Det lignede lidt en såkaldt grey alien, bare blå i stedet for grå. Kan jeg have været en alien i et tidligere liv?

Og til sidst var det som om, at det blå blev til mørkt igen. Men det var sådan et underligt mørkt mylder, lidt á la en myretue. Hvor jeg kunne fornemme en masse myldren frem og tilbage.

Men andet oplevede jeg ikke. Jeg fik i hvert fald intet klart syn af en tidligere inkarnation.

Spørgsmålet er om sådanne Youtube-regressioner overhovedet kan bruges? Eller bør man opsøge en professionel regressions terapeut IRL for at få noget resultat?

Og kan mit manglende resultat skyldes det enkle, at jeg ikke har inkarneret før? Er reinkarnation en myte? Eller er det overhovedet os alle, der har inkarneret før? Kan det, at jeg intet observerede, skyldes, at jeg er en nyfødt babysjæl?

Jeg har også hørt, at nogle mener, at det slet ikke er os alle, der inkarnerer flere gange. F.eks. så jeg en video med en viis mand fra Middelhavsområdet. Han påstår, at det kun er Satans sønner og døtre, der inkarnerer flere gange. Og at Guds sønner og døtre kun inkarnerer én gang og derefter kommer op i Guds rige. Det skulle forklare, hvorfor de kristne ikke tror på reinkarnation. Men at Østens religioner gør (fordi de følger Satan). Jeg aner i sagens natur ikke, om der er noget om den snak. Men interessant teori. Nogle vil dog sikkert hævde, at det blot er en kristen mands forsøg på at stille reinkarnationstanken i et dårligt lys. - Hans påstand var, at Satans sønner og døtre (fallen angels bl.a.) bruger menneskekroppe som avatarer til at inkarnere. Så det, de gør, er at de besætter en spæd menneskekrop (baby/nyfødt/foster) og så bare bruger denne menneskekrop som avatar. Bl.a. skulle de såkaldte reptiler bruge denne metode til at inkarnere her på jorden. Ifølge denne mand fra Latineuropa, så beskrives dette meget præcist i filmen AVATAR, hvor det er mennesker der bruger avatars til at inkarnere på en fremmed planet. Kunne det tænkes, at aliens/reptiler/satans sæd bruger menneskekroppe som avatarer her på jorden til at inkarnere? Og er det derfor kun aliens/reptiler/satans sønner og døtre, der inkarnere flere gange? Det argumenterer denne latinske mand i hvert fald for!

Hvad sandheden er, aner jeg jo ikke. Jeg har også hørt en modsatrettet argumentation. Nemlig at det netop er vi mennesker, der inkarnerer flere gange - og at det er satans sæd/fallen angels, der holder mennesker fanget i denne inkarnationsspiral. Samsara´s hjul, tror jeg det kaldes.

Har I noget bud? Og hvad er jeres egne erfaringer med tidligere liv og past life regression?
Sidste redigering: 11/30/2017 11:00 af vidaenmarte.

Sv: Hvordan kender I til jeres tidligere liv? 11/30/2017 20:41 #161487

Hej Vida

Jeg har prøvet noget "Soul Key Hypnose" engang, som skulle kunne åbne op for tidligere liv. Min oplevelse var dog en ekstra livlig og HD agtig udgave af de farvemønstre/bevægelser og parallelverdener jeg ser, når jeg fokuserer længe nok med lukkede øjne. Jeg husker at være ret fascineret af et kæmpe rumskib, som jeg så

Dog har en veninde og hendes mor besøgt samme hypnoterapist og fik kontakt med det tidligere. Jeg kan finde hende og sende dig kontaktoplysninger, hvis du er interesseret. Bare skriv en PB. Jeg tror stadig, at hun bor i Frederiksværk.

Men derudover er jeg nok ikke lige den rigtige til at svare på det meste omkring tidligere liv. Jeg lod det ligge der for mit vedkommende.

vidaenmarte skrev:
Det skulle forklare, hvorfor de kristne ikke tror på reinkarnation.

Jeg er kristen og tror på reinkarnation. Det indgår i denne sætning, som du sikkert før har hørt?
Af jord er du kommet; til jord skal du blive; af jord vil du igen opstå.

Sv: Hvordan kender I til jeres tidligere liv? 12/03/2017 22:30 #161499

Liquid Blue skrev:
Hej Vida

Jeg har prøvet noget "Soul Key Hypnose" engang, som skulle kunne åbne op for tidligere liv. Min oplevelse var dog en ekstra livlig og HD agtig udgave af de farvemønstre/bevægelser og parallelverdener jeg ser, når jeg fokuserer længe nok med lukkede øjne. Jeg husker at være ret fascineret af et kæmpe rumskib, som jeg så

Så måske tilgik du snarere et parallelunivers end et decideret tidligere liv. Men det er jo ikke til at vide.

Liquid Blue skrev:
Dog har en veninde og hendes mor besøgt samme hypnoterapist og fik kontakt med det tidligere. Jeg kan finde hende og sende dig kontaktoplysninger, hvis du er interesseret. Bare skriv en PB. Jeg tror stadig, at hun bor i Frederiksværk.

Det lyder ikke uinteressant, men Frederiksværk er lidt for langt væk. Men ellers tak for tilbudet. Jeg tror, at jeg i første omgang vil eksperimentere lidt med Youtube-regressioner eller meditationer. Jeg prøvede igen i går, men heller ikke denne gang var der "bid". Måske er jeg ikke god nok til at slappe helt af. Nu er sådan noget som meditation også helt nyt for mig, så det er nok noget der kræver tilvænning og øvelse. Måske har jeg ubevidst også noget, der bremser mig. Måske en uro eller frygt for at blive besat af et interdimensionelt væsen.

Liquid Blue skrev:
Men derudover er jeg nok ikke lige den rigtige til at svare på det meste omkring tidligere liv. Jeg lod det ligge der for mit vedkommende.

Javel. Men jeg har læst om andre, der taler om tidligere liv. Måske nogen har et bud...

Men ellers tak for forsøget.

Liquid Blue skrev:
vidaenmarte skrev:
Det skulle forklare, hvorfor de kristne ikke tror på reinkarnation.

Jeg er kristen og tror på reinkarnation. Det indgår i denne sætning, som du sikkert før har hørt?
Af jord er du kommet; til jord skal du blive; af jord vil du igen opstå.

Ja, den sætning kender jeg. Og det undrer mig også lidt, at kristne mener at reinkarnation ikke skulle være et kristent budskab. Men de fleste danske kristne tror vist mere på dét i den forstand, at de mener, at man bliver til en blomst eller andet organisk liv, når man er blevet til jord og bla bla bla.

Jeg anser i øvrigt ikke mig selv som kristen. Tror på det spirituelle og på "mere mellem himmel og jord". Men anser Jesus for at være en fantasi.
Sidste redigering: 12/03/2017 22:31 af vidaenmarte.
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Hvordan kender I til jeres tidligere liv? 12/05/2017 11:40 #161508

• inx
  • IKKE ONLINE
Hej

Det var nok din sidste sætning der triggede mig til at svare

Jeg er hverken kristen eller tilhænger af en anden religion, men både Jesus, Buddha, Allah og hvem der ellers har startet en vedvarende retning af troen på noget større, er helt og aldeles ikke en fantasi for mig. Derimod er de meget gamle sjæle der var kommet til Jorden for at vise menneskeheden vej til noget mere end dem selv. At det så er blevet brugt til holde tilhængere i skak med frygt for lidelse og for Guds navn endda skade de "vantro", må stå på egoets regning. Jo ældre er en trosretning historisk set, des fredeligere er den. Langsomt, meget langsomt, bevæger hele menneskeheden sig mod fred og medfølelse. At det ikke ser sådan ud ifølge nyhedsstrømmen, "skyldes" både informationssamfundet og menneskers umættelige tørst efter dårlige nyheder.

Lyt til Morrissey, "Spent the day in bed"

Nu til dit spørgsmål. Min åbning mod det sprituelle skete som følge af min nysgerrighed. Jeg kendte overfladisk en mand der i samtalen nævnte at han er spirituel og har beskæftiget sig med healing. Det skulle jeg lige finde ud af hvad det var for noget. Jeg ville prøve en healing! Det han gjorde, fandt jeg ud af senere, kaldes vist en hjertehealing og denne ene healing åbnede mit hjertechakra med sådan en kraft at hele mit verdensbillede blev vendt på hovedet. Jeg må har været SÅ klar til det! Året var 2011.

I løbet af nogle få uger blev mit hoved fyldt med "underlige" nye tanker. Jeg læste bøger som en gal, for at finde hoved og hale i det hele. Sjovt nok, kom de rigtige bøger til mig, da jeg gik på biblioteket. Den ene gang efter den anden fik jeg fra bøgerne bekræftelser på de tanker, jeg få dage forinden havde gjort mig. Michael Newtons bøger viste mig muligheden for at tage en "shortcut" ind i den åndelige verden. Så jeg tog en Soul Key Hypnose med ganske overraskende erfaringer. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på her, men efter denne første hypnose kunne jeg pludselig i dyb medition selv rejse i mine tidligere liv. Og andres for den sags skyld. Hvordan ved jeg at det ikke var noget jeg bildte mig ind? Det ved jeg jo heller ikke med sikkerhed.... meeen .... den dybe forståelse af hvorfor jeg er som jeg er og den karma som jeg bærer på, det fik jeg, og det har hjulpet mig en del til at acceptere og elske mig selv ind og ud og til bevidst at forløse min karma.

Har en enkelt gang også brugt en YouTube video med den tilføjelse at en ven slukkede for den når jeg nåede der ( så det første glimt af mit tidligere liv ) . Så hjalp han mig med spørgsmål og gav mig al den tid jeg behøvede.

Vh inx
Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue
  • Side:
  • 1